آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع روش‌های حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران

انواع روش‌های حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران

کشور ترکیه، یکی از کشورهای همسایه ایران شناخته می‌شود که به خاطر داشتن شرایط مناسب، یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت به شمار می‌رود. از این ‌رو، بسیاری از ایرانیانی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند، می‌خواهند اسباب و اثاثیه منزل خود را به این کشور ببرند. شاید خیلی از افراد بخواهند وسایل منزل خود را از ترکیه وارد ایران کنند. شما می‌توانید با پرداخت هزینه مناسب، خیلی راحت لوازم منزل خود را به این کشور ببرید. البته بهتر است از قبل بدانید که بهترین روش برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران کدام است.

به نظر شما بهترین روش‌ها برای حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران کدام موارد هستند؟ کدام یک از روش‌ها برای بار و شرایط شما مناسب‌تر هستند؟ توجه داشته باشید که برای انتخاب یکی از روش‌ها برای ارسال اسباب و اثاثیه منزل از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه، باید به فاکتورهای متعددی توجه کنید.

در این مقاله از ترابرنت، به طور کامل درباره این مسئله صحبت می‌کنیم و برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که از چه روش‌هایی می‌توانید برای ارسال اسباب و اثاثیه منزل از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه استفاده کنید و کدام یک از این روش‌ها مناسب‌تر هستند.

برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران از چه روش‌هایی استفاده می‌شود؟

روش های حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران

خوشبختانه روش‌های مختلف برای ارسال اسباب اثاثیه منزل از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه وجود دارند. از آنجا که ترکیه با ایران مرز زمینی مشترک دارد و یکی از کشورهای همسایه نزدیک ما شناخته می‌شود، نقل و انتقالات اسباب و اثاثیه منزل به این کشور بسیار راحت است. صاحبان کالا، می‌توانند از طریق روش‌های هوایی و یا زمینی، کالای خود را به یک کشور ترکیه بفرستند و یا اسباب و اثاثیه منزل را از ترکیه وارد ایران کنند. در ادامه، هر یک از این روش‌ها را به صورت مجزا معرفی کرده و برای شما توضیح می‌دهیم.

برای آشنایی با روش های ارسال کالا به خارج از کشور مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه کنید.

ارسال هوایی اثاثیه منزل از ترکیه به ایران

زمانی که درباره ارسال اسباب و اثاثیه منزل به صورت بین‌المللی صحبت می‌کنیم، اولین و سریع‌ترین روشی که می‌توان از آن استفاده کرد، روش هوایی است. در این روش، شما تنها کاری که باید انجام دهید، این است که در ابتدا کالای خود را بسته‌بندی کرده و سپس به فرودگاه کشور ترکیه برسانید.

بعد از انجام کارهای گمرکی و ارائه تمام مدارک لازم، نوبت به آن می‌رسد که کالای شما درون هواپیماهای باری بارگیری شود. از آنجا که این روش کالای شما را در بازه زمانی بسیار کوتاهی به مقصد می‌رساند، طبیعتا باید هزینه بیشتری هم بپردازید. پس اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، روش هوایی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

ارسال اسباب منزل به صورت زمینی از ترکیه به ایران

در مقابل روش هوایی، روش زمینی وجود دارد که به‌خاطر هم مرز بودن کشورهای ترکیه و ایران، کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کند. فقط کافی است که کامیون متناسب با حجم و وزن کالای خود را پیدا کنید و از آنها بخواهید که کالا را بارگیری کنند.

در مقاله حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور به نکات مهم قبل از اقدام برای اثاث کشی به خارج اشاره کرده ایم

ارسال اسباب منزل به صورت زمینی از ترکیه به ایران

در روش زمینی، اغلب صاحبان کالا ترجیح می‌دهند که در روش زمینی، از کانتینرهای 40 فوتی استفاده کنند تا تمام کالا درون کانتینر جا بگیرد. مهم‌ترین مزیت این روش در مقابل روش هوایی، این است که هزینه خیلی کمتری دارد و شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کاملا مقرون‌به‌صرفه، اسباب و اثاثیه منزل خود را از ترکیه به ایران و یا حتی از ایران به ترکیه ارسال کنید.

نکته جالب توجه درباره روش زمینی برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه، این است که می‌توان از این روش برای حمل خرده بار نیز استفاده کرد. در این شرایط، روش‌های متعددی پیش روی شما قرار دارند. به عنوان مثال، می‌توانید فقط بخش کوچکی از کانتینر که کالای شما اشغال کرده را اجاره کنید. در مقابل، می‌توانید از کامیون‌های کوچک‌تر نیز برای حمل خرده بار از ترکیه به ایران استفاده کنید.

به طور کلی، انتخاب خودرو اهمیت بسیار زیادی در حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران دارد. برای این که مطمئن شوید که آیا از خودروی مناسبی برای حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران استفاده کرده‌اید یا خیر، می‌توانید با کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

ارسال زمینی وسایل منزل از ترکیه به ایران

برای اطلاع از نحوه ارسال بار به ترکیه با کامیون، پیشنهاد ما مقاله حمل بار به ترکیه با کامیون است.

روش هوایی برای ارسال اثاثیه منزل از ترکیه به ایران بهتر است یا زمینی؟

در بخش‌های قبل، ویژگی‌های روش‌های هوایی و زمینی برای حمل اسباب منزل از ترکیه به ایران را به طور کامل در اختیار شما قرار دادیم. بااین‌حال، هنوز خیلی از افراد نمی‌دانند که کدام یک از این روش‌ها برای آنها مناسب‌تر است. به همین دلیل هم ما در این بخش، بهتر روش‌های هوایی و زمینی برای حمل اسباب منزل از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه را برای شما باز می‌کنیم.

هزینه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که موجب تفاوت در انتخاب روش‌های هوایی و زمینی می‌شود، هزینه آن‌ها است. همان‌طورکه در بخش قبل هم گفتیم، هزینه ارسال اسباب و اثاثیه منزل از طریق روش هوایی، خیلی بیشتر از روش زمینی است. نکته بسیار مهمی که در این بخش باید به آن توجه کنید، این است که در روش هوایی، هزینه ارسال کالای شما بر اساس وزن بار اندازه‌گیری می‌شود. پس طبیعتا هرچه کالای شما وزن بیشتری داشته باشد، باید هزینه خیلی بیشتری نیز بپردازید.

در مقابل، در روش زمینی، هزینه ارسال کالای شما بر اساس حجم کانتینر آن محاسبه می‌شود. به این صورت که شما هزینه یک کانتینر کامل را محاسبه می‌کنید و خیلی مهم نیست که چقدر وزن داشته باشد. البته اگر وزن کالای شما آنقدر زیاد باشد که مجبور شوید از کانتینر بزرگ‌تری استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

با این حال، این مسئله درباره حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران و یا برعکس، چندان صدق نمی‌کند. زیرا وسایل منزل وزن خیلی زیادی ندارند. با توجه به این نکات، اگر به دنبال یک روش ارزان قیمت و مقرون‌به‌صرفه هستید، روش زمینی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران

مدت زمان ارسال بار

فاکتور مهم دیگری که در انتخاب یکی از روش‌های هوایی و یا زمینی برای صاحبان کالا اهمیت دارد، مدت زمان رسیدن کالا به مقصد است. فرقی ندارد که شما بخواهید اسباب و اثاثیه منزل را از ترکیه به ایران بفرستید و یا از ایران به ترکیه. در هر شرایطی، باید به این نکته توجه کنید که می‌خواهید کالا در چه بازه زمانی به مقصد برسد؟ در این روش، شما می‌توانید کالای خود را درون هواپیما بارگیری کرده و مطمئن شوید که نهایتا یک تا دو روز بعد، به مقصد می‌رسد.

این در حالی است که در روش زمینی، طبیعتا کامیون‌ها باید مسافت بیشتری را طی کنند. با این‌ حال، فاکتور بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که باید حتما به آن توجه کنید. آن هم این است که وقتی شما از روش هوایی برای حمل اسباب منزل از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه استفاده می‌کنید، باید از کامیون‌های دیگری برای ارسال آنها از مبدا تا فرودگاه و سپس از فرودگاه کشور مقصد تا آدرس گیرنده استفاده کنید. این امر می‌تواند موجب افزایش هزینه و یا حتی طولانی‌تر شدن روند حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران شود.

قصد وارد کردن پوشاک از ترکیه به ایران را دارید؟ مطالعه مقاله حمل پوشاک از ترکیه به ایران مناسب شماست.

مدارک مورد نیاز برای ترخیص لوازم منزل از گمرک ایران

همان طور که می‌دانید، بار موقع عبور از مرز و رسیدن به ایران، باید حتما از گمرک ترخیص شود. هیچ تفاوتی هم ندارد که برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران از چه روشی استفاده کرده باشید. به طور کلی، باید بعد از رسیدن بار به گمرک، مدارک مورد نیاز را ارائه دهید تا کالای شما از این سازمان ترخیص شود. در صورتی که هر یک از مدارک شما ناقص باشند، امکان ترخیص آن از گمرک را نخواهید داشت. به همین دلیل موقع حمل لوازم منزل از ترکیه به داخل ایران، حتما تمام این مدارک را به صورت کامل آماده کنید.

  • ترخیصیه: در ترخیصیه اطلاعات مختلفی مانند شماره بارنامه، شرح کامل کالا و مشخصات آن، فهرست کامل بار، مشخصات گیرنده و وسیله حامل بار درج می‌شوند.
  • پکینگ لیست یا لیست عدل‌بندی: این مدرک را باید فروشنده تهیه کند و اطلاعات کامل محموله را در آن بنویسد. همچنین اطلاعاتی مانند نام و آدرس فروشنده و خریدار، تعداد بسته‌بندی‌ها، ابعاد آنها و نحوه پرداخت در این مدرک نوشته می‌شوند.
  • پروفورما اینویس: فروشنده باید مدرک پروفرما اینویس را صادر کند و در آن اطلاعات کامل مربوط به کالا و قیمت آنها، در کنار کشور سازنده، وزن خالص و ناخالص و سایر موارد این چنینی را بنویسد.
  • بارنامه: از دیگر مدارک مورد نیاز برای ترخیص و حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران که باید آماده کنید، می‌توان به بارنامه اشاره کرد. در بارنامه اطلاعات بسیار جزئی درباره کالا، گیرنده و فروشنده درج می‌شوند.
مدارک مورد نیاز برای ترخیص لوازم منزل از گمرک ایران
  • گواهی مبدا: همان طور که از نام آن هم مشخص است، در این مدرک اطلاعاتی از محل ساخت و مبدا کالا وجود دارد. در نتیجه، باید حتما اطلاعات فرستنده نیز در آن درج شوند و به امضای صادر کننده برسد. 
  • مدرک بازرسی کالا: شرکت بازرسی کالا باید این مدرک را صادر کند و اطلاعات کمی و کیفی کالا را در آن بنویسد.
  • گواهی واردات کالا: وجود این مدرک برای ترخیص کالا از گمرک ضروری است و باید برای تمام کالاهای وارداتی که قصد ورود به مرزهای ایران را دارند، صادر شود. 
  • مجوزهای قانونی: برای ترخیص کالا از گمرک، باید از سازمان‌های مختلفی مانند سازمان استاندارد، وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان انرژی اتمی و سایر موارد این چنینی مجوز قانونی داشته باشید.
  • مدارک دیگر: علاوه بر موارد ذکر شده، ارائه مدارک دیگری مانند بیمه‌نامه، قبض انبار، اسناد بانکی و سایر مدارک مورد نیاز هم برای ترخیص لوازم منزل از گمرک ضروری است.

برای حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران چه کنیم؟

بعد از این که مطمئن شدید می‌خواهید از کدام یکی از روش‌های ذکر شده برای حمل اسباب منزل از ترکیه به ایران استفاده کنید، نوبت به آن می‌رسد که برای شروع کار، اقدام نمایید. در این بخش، هر یک از مراحل ارسال اسباب منزل از ترکیه به ایران را برای شما شرح می‌دهیم تا بتوانید بدون هیچ‌گونه نگرانی، کالای خود را از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه ارسال نمایید.

حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران

اگر می‌خواهید وسایل منزل را اصولی بسته بندی کنید، مقاله طریقه بستن کارتن اسباب کشی را مطالعه کنید.

1. مشاوره و کارشناسی بار

اولین و مهم‌ترین مرحله برای ارسال هرگونه کالا به کشورهای دیگر، دریافت مشاوره است. در این مرحله، شما باید به طور کامل با یک شخص آگاه و کارشناس مشورت کنید تا مطمئن شوید که کدام یک از روش‌های ذکر شده برای کالای شما مناسب‌تر است. به علاوه، شما می‌توانید از طرف مقابل بخواهید که تخمینی از هزینه ارسال اسباب منزل از ترکیه به ایران را برای شما برآورد کند. هر نکته‌ای که باید برای فرستادن اسباب و اثاثیه منزل از ترکیه به ایران بدانید را از مشاور خود بپرسید.

2. انتخاب سایز کانتینر

بعد از این که درباره روش ارسال و هزینه آن با مشاور مشورت کردید، نوبت به آن می‌رسد که سایز کانتینر متناسب با کالای خود را انتخاب کنید. در این شرایط، باید به عوامل متعددی مانند وزن کالا، نوع بار و یا حتی شرایط آب و هوایی توجه زیادی داشته باشید.

مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود شما مجبور شوید به وزن بار خود توجه کنید، این است که بعضی از کانتینرها، توانایی تحمل وزن خاصی را دارند. همچنین نوع بار نیز می‌تواند در انتخاب سایز کانتینر تاثیرگذار باشد. زیرا برخی از بارها، برای عبور از مرز به خودروهای باربری خاصی نیاز دارند. در نهایت، شرایط آب و هوایی نیز می‌تواند در انتخاب کانتینر تاثیرگذار باشد. درصورتی‌که شما بخواهید در فصول سرما و یا شرایط آب و هوایی برفی و یا بارانی کالای خود را از ترکیه به ایران ارسال کنید، بهتر است از کامیون‌های مسقف کمک بگیرید.

برای آشنایی با مدل های مختلف کانتینرها به صفحه انواع کانتینر مراجعه کنید.

3. بسته‌بندی کالا

بسته بندی کالا برای ارسال از ترکیه به ایران

بدون شک یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید برای حمل اسباب منزل از ترکیه به ایران انجام دهید، بسته‌بندی کالاست. درصورتی‌که کالای خود را به شکل صحیح و دقیق بسته‌بندی نکرده باشید، ممکن است در طول مسیر خیلی راحت آسیب ببیند. در این شرایط، به احتمال خیلی زیاد شما مجبور به پرداخت خسارت‌های زیادی خواهید شد که این هزینه‌ها در کنار هزینه حمل بار به ترکیه به ایران و یا برعکس، می‌تواند بسیار کمرشکن باشد. به همین دلیل مطمئن شوید که از جعبه‌های محکمی برای بسته‌بندی کالا استفاده می‌کنید.

برای اطلاع دقیق از نحوه جابه‌جایی ماشین لباسشویی، مطالعه مقاله جابجایی ماشین لباسشویی پیشنهاد می‌شود.

4. آماده سازی پکینگ لیست

کار دیگری که باید برای حمل اسباب منزل از ترکیه به ایران انجام دهید، آماده‌سازی پکینگ لیست و یا لیست بسته‌بندی است. در این لیست، شما باید تمام کالاهایی که می‌خواهید از ترکیه به ایران ارسال کنید را به صورت کاملا دقیق آماده کنید. به علاوه، نسخه ترجمه آن را نیز به اداره گمرک ارائه دهید.

5. بارگیری و ارسال اسباب منزل به گمرک

در قدم بعدی، شما باید کالای خود را درون کامیون بارگیری کرده و به سمت گمرک بفرستید. اگر بسته‌بندی شما درست باشد، فرایند بارگیری با سرعت بسیار بالایی انجام می‌گیرد و نیازی نیست که نگران این مسئله باشید.

6. انجام کارهای گمرکی

زمانی که کالای شما به گمرک رسید، باید برخی تشریفات اداری را طی کنید تا بتوانید کالا را از گمرک ترخیص کنید. در این شرایط، کالای شما برای بار دیگر به طور کامل بازرسی می‌شود و ماموران گمرک مطمئن می‌شوند که هیچ‌گونه کالای غیرقانونی از مرز ترکیه وارد ایران نمی‌کنید. بعد از بررسی مجدد کالا، برای بار دیگر آن را درون کامیون بارگیری می‌کنند و تا موقع رسیدن کالا به مقصد، باز نخواهد شد.

انجام کارهای گمرکی

اگر با اصطلاحات گمرکی آشنایی ندارید، می‌توانید مقاله اصطلاحات گمرکی را مطالعه فرمایید.

7. اخذ بیمه نامه

دریافت بیمه نامه، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامت کالای خود انجام دهید. بیمه نامه بار شما بر اساس میزان ارزش آن محاسبه می‌گردد. به علاوه، این بیمه نامه باید حتما به زبان انگلیسی نیز ترجمه شده باشد.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، به طور کامل درباره روش‌های حمل اسباب منزل از ترکیه به ایران و یا از ایران به ترکیه صحبت کردیم. همان‌طورکه گفتیم، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای حمل اثاثیه منزل از ترکیه به ایران و یا برعکس، بسته‌بندی کالاست. درصورتی‌که می‌خواهید اسباب و اثاثیه منزل مورد نظر شما با هزینه بسیار کم و سرعت مناسب به کشور ایران و یا ترکیه برسد، پیشنهاد ما این است که از روش زمینی استفاده کنید. البته برای انتخاب کامیون، باید حتما توجه خیلی زیادی به شرایط بار خودتان داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.