آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به خارج از کشور از چه روش هایی انجام می شود؟

ارسال بار به خارج از کشور از چه روش هایی انجام می شود؟

زمانی که درباره ارسال بار به خارج از کشور صحبت می‌کنیم، شاید بسیاری از افراد فکر کنند که برای انجام این کار باید کارهای اداری بسیار زیادی انجام دهند. اگرچه این کار نسبت به حمل کالا به‌صورت داخلی نسبتا پیچیده‌تر است، ولی اگر اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، می‌توانید آن را مدیریت کنید. در این مقاله از ترابرنت، برای شما توضیح می‌دهیم که برای حمل کالا به خارج از کشور، دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید و چه روش‌هایی برای انجام این کار پیش‌روی شما قرار دارند.

نکته مهمی که قبل از نحوه ارسال بار به خارج از کشور باید بدانید، این است که حتما قبل از انجام این کار، با افراد متخصص و ماهر در این زمینه مشورت کنید. با انجام این کار، خیلی راحت و بدون کمترین نگرانی، می‌توانید بار خود را به خارج از کشور ارسال کنید. فقط کافی است که بدانید بر اساس بار شما، بهترین روش برای ارسال به خارج از کشور کدام است. در ادامه، فرآیند حمل بار برای شما فوق‌العاده راحت‌تر خواهد شد.

نحوه ارسال بار به خارج از کشور به چه صورت است؟

همان‌طورکه در ابتدای این مقاله به اختصار گفتیم، ارسال بار به خارج از کشور نسبت به حمل بار در داخل کشور کمی پیچیده‌تر است. به همین دلیل هم بهتر است قبل از ارسال بار به خارج از کشور و آغاز فرآیند حمل کالا،  اطلاعات کاملی درباره این مسئله به دست بیاورید تا بعدا دچار سردرگمی نشوید. برخی از مهم‌ترین کارهایی که شما باید برای ارسال بار به کشورهای دیگر مد نظر قرار دهید، شامل موارد زیر می‌شوند.

نحوه ارسال بار به خارج از کشور به چه صورت است؟

֎ قانونی بودن کالا

فراموش نکنید که شما برای ارسال بار به هر یک از کشورهای دیگر، باید اطمینان حاصل کنید که کالای شما کاملا قانونی است. قوانین بین‌المللی برای ارسال کالا در هر یک از کشورها متفاوت است. بااین‌حال، یکی از اساسی‌ترین قوانین در همه کشورها این است که نمی‌توان کالاهای غیرمجاز و غیرقانونی وارد کرد.

به همین دلیل هم در ابتدا مطمئن شوید که کالای شما جزو کالاهای غیر قانونی و ممنوعه به شمار نمی‌رود. گاهی مواقع هم برای اطمینان از این قضیه و عبور دادن کالا از مرز، مجبور می‌شوید برای ارسال کالای خود به خارج از کشور مجوزهایی دریافت کنید تا نشان دهید که بارتان کاملا قانونی است.

برای شناخت قوانین بین المللی باربری مقاله قوانین حمل و نقل بین المللی را مطالعه کنید.

کالاهای غیرقانونی برای ارسال به کشورهای خارجی

مهم‌ترین کالاهایی که شما نمی‌توانید به خارج از کشور ارسال کنید را در اینجا فهرست کرده‌ایم. پس مطمئن شوید که کالای شما جزو هیچ یک از این دسته‌ها قرار نمی‌گیرد. در غیر این صورت، امکان ارسال آن به خارج از کشور را نخواهید داشت.

  • مشروبات الکلی
  • طلا و نقره
  • مواد اشتعال‌زا و هر چیزی که موجب به وجود آمدن آتش شود؛ مانند کبریت یا فندک
  • هرگونه موادی که موجب به وجود آمدن حادثه در طول مسیر شود
  • حشره‌کش
  • مواد اعتیادآور
  • اشیای عتیقه
  • سلاح‌های سرد مانند چاقو و سلاح‌های گرم کننده تفنگ و یا وسایل آتش بازی

علاوه بر همه کالاهایی که در بالا گفتیم، ممکن است برخی شرایط و قوانین بین‌المللی در هر یک از کشورها با یکدیگر متفاوت باشند. به همین دلیل هم شما باید تعیین کنید که دقیقا می‌خواهید کالای خود را به کدام کشور ارسال کنید. به عنوان مثال، ممکن است برخی از کشورها مانند استرالیا، ممنوعیت‌هایی برای ورود موادی مانند آلو، گندم، چای و لیمو داشته باشد.

برای انجام ترانزیت به ویزا نیاز دارید که در مقاله ویزا ترانزیت چیست توضیح می دهیم.

֎ ارائه اطلاعات کامل مربوط به کالا

فرقی ندارد که شما بخواهید کالای خود را از چه طریقی به کشورهای دیگر ارسال کنید. در هر شرایطی، باید تمام اطلاعات درباره آن را ارائه داده باشید. به عنوان مثال، اطلاعاتی مانند وزن، حجم، میزان ارزش کالا و اطلاعات کامل گیرنده و مقصد باید حتما در اختیار شرکت باربری قرار داده شود. فراموش نکنید که اگر هرگونه اطلاعاتی که شما باید ارائه می‌دادید، ناقص بودند و اگر مشکلی هم برای کالا در طول مسیر به وجود بیاید، بازهم شرکت باربری هیچ‌گونه هزینه‌ای به شما پرداخت نخواهد کرد.

֎ ارائه اطلاعات گمرکی

تفاوتی نمی‌کند که شما بخواهید کالای خود را به کدام یک از کشورهای خارجی ارسال کنید. در هر شرایطی، کالا باید از گمرک رد شود و در صورت نداشتن اطلاعات گمرکی، بارتان برگشت داده خواهد شد. به همین دلیل هم قبل از این‌که برای ارسال بار به خارج از کشور اقدام کنید، اطلاعات گمرکی کامل آن را ارائه دهید تا موقع رد شدن از مرز، مشکلی برای آن به وجود نیاید. برخی از مهم‌ترین اسناد گمرکی که باید حتما موقع عبور از مرز داده باشید، مواردی مانند پکینگ لیست، فاکتور تجاری و گواهی مبدا هستند.

پیشنهاد می کنیم مقاله قوانین ترخیص کالا از گمرک را مطالعه کنید.

֎ بسته بندی دقیق کالا

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که باید موقع ارسال بار به خارج از کشور مدنظر قرار دهید، بسته‌بندی دقیق کالا است. فراموش نکنید که شرکت باربری انتخابی شما، به هیچ عنوان کالا را بسته‌بندی نمی‌کند و شما خودتان باید این کار را انجام دهید.

بسته بندی دقیق کالا

ازآنجاکه برای ارسال بار به خارج از کشور باید کالا از مسیر طولانی عبور کند، مطمئن شوید که بسته‌بندی کاملا محکم است. حالا بسته به کشور انتخابی شما، ممکن است مسیر کمی کوتاه‌تر و یا طولانی‌تر باشد. به همین دلیل هم مطمئن شوید که کالا را به‌گونه‌ای بسته‌بندی می‌کنید که هیچ‌گونه رطوبتی به آن وارد نمی‌شود و یا در طول مسیر با وارد شدن ضربه، آسیبی به آن وارد نخواهد شد.

֎ انتخاب روش ارسال کالا

فاکتور دیگری که موقع ارسال بار به خارج از کشور باید به آن توجه کنید، این است که می‌خواهید کالای خود را از چه روشی به کشور مقصد بفرستید؟ به‌طورکلی، سه روش برای ارسال بار به خارج از کشور وجود دارد که می‌توانید بر اساس کشور مقصد خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. در ادامه، هر یک از این روش‌ها را به اختصار معرفی می‌کنیم که البته به احتمال زیاد تمامی آنها را می‌شناسید.

در مقاله حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور درباره شیوه های ارسال و اقدامات لازم برای انجام این کار سخن گفته ایم

انتخاب روش ارسال کالا

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به اروپا

  • روش هوایی

در روش هوایی، شما باید کالا را به شرکت هواپیمایی مدنظر خود بفرستید و سپس از آنجا وارد هواپیماهای باربری مخصوصی شده و به کشور مقصد ارسال می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع روش برای ارسال بار، این است که کالای شما را در مدت زمان خیلی کوتاهی به مقصد می‌رساند. به همین دلیل هم خیلی از کسانی که برای ارسال کالای خود عجله دارند، از این روش استفاده می‌کنند.

البته باید گفت که طبیعتا این روش نسبت به شیوه‌های دیگر، هزینه خیلی بیشتری دارد و اگر از نظر هزینه مشکلی ندارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. نکته مهم دیگری که درباره روش هوایی برای نحوه ارسال بار به خارج از کشور باید بدانید، این است که شاید گاهی مواقع، محدودیت‌هایی در حجم و وزن بار به وجود بیایند و نتوانید هر نوع کالا با هر نوع وزنی را از این طریق به مقصد بفرستید.

روش هوایی ارسال کالا

پیشنهاد می کنیم مقاله ارسال بار به دبی را مطالعه کنید.

  • روش دریایی

در روش دریایی هم مانند مورد قبلی، شما باید حتما کالای خود را با استفاده از کامیون یا تریلی به بندر بفرستید و سپس از آنجا، وارد کانتینرهای حمل کالا کنید و بعد از قرار گرفتن درون کشتی، از طریق مرزهای آبی به مقصد برسانید.

حمل بار به خارج از کشور از طریق روش دریایی یکی از طولانی‌ترین روش‌ها است و اگر عجله‌ای برای رساندن کالا به مقصد ندارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. البته باید گفت که در این روش، احتمال وارد شدن آسیب و رطوبت به کالا نسبتا بیشتر است. به همین دلیل هم باید حتما آن را به طور کاملا دقیق بسته‌بندی کنید.

  • روش زمینی

در نهایت، آخرین روشی که شما می‌توانید برای ارسال به خارج از کشور از آن استفاده کنید، روش زمینی است. همان‌طورکه از نام آن می‌تواند متوجه شد، در این روش کالای شما از طریق زمین به مقصد ارسال می‌شود. روش زمینی هم به دو شیوه مختلف ریلی و جاده‌ای تقسیم می‌شود که در ادامه، آنها را توضیح می‌دهیم.

  • روش ریلی

شما می‌توانید از روش ریلی فقط برای ارسال کالاهایی استفاده کنید که با کشور ایران، مرز ریلی مشترکی دارند. در غیر این‌صورت امکان استفاده از این روش را نخواهید داشت. به همین دلیل هم اغلب مواقع، روش ریلی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای ارسال بار به خارج از کشور باشد. زیرا محدودیت‌های زیادی دارد و نمی‌توانید کالا را به هر شهر و کشوری که بخواهید، ارسال کنید.

در مقاله ارسال بار از ایران به سوئد به معرفی روش های ارسال به این کشور پرداخته ایم.

  • روش جاده ای ارسال کالا به خارج از کشور

یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید کالای خود را با امنیت کاملا بالا و بدون نگرانی به مقصد بفرستید، از طریق جاده است. در این روش فقط کافی است که کامیون یا تریلی مورد نظر خود را انتخاب کرده و بعد از انجام بارگیری در مبدا، خیلی راحت منتظر باشید تا به مقصد برسد.

روش جاده ای ارسال کالا به خارج از کشور

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روش جاده‌ای در مقابل روش‌هایی که پیش از این گفتیم، این است که برای رساندن کالا به هواپیما، کشتی و یا قطار، باید حتما با استفاده از یک کامیون، آن را به محل مورد نظر برسانید و بعد از رسیدن به کشور مقصد هم مجددا به یک کامیون نیاز است تا کالا را به آدرس دقیق مقصد برساند. این در حالی است که در روش جاده‌ای، هیچ نیازی به انجام این کار نخواهد بود و کالای شما به صورت درب به درب منتقل خواهد شد.

برای آشنایی با ترانزیت به مقاله ترانزیت چیست مراجعه کنید.

بهترین شیوه ارسال بار به خارج از کشور کدام است؟

بر اساس اطلاعاتی که در بخش‌های بالا به دست آوردید، به احتمال خیلی زیاد متوجه شدید که بهترین روش ارسال بار به خارج از کشور تا حد خیلی زیادی به شرایط خود شما و ارزش بار بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر بار شما ارزش بسیار بالایی دارد و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسد و از نظر هزینه مشکلی ندارید، روش هوایی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بهترین شیوه ارسال بار به خارج از کشور کدام است؟

این در حالی است که اگر مشکلی برای دیر رسیدن کالای خود ندارید و کشور مقصدتان هم مرز آبی مشترک با ایران دارد، می‌توانید از دریا استفاده کنید. درصورتی‌که می‌خواهید کالای شما در مدت زمان مشخصی به مقصد برسد و هزینه خیلی زیادی هم برای ارسال آن نپردازید، مطمئن باشید که روش جاده‌ای یکی از بهترین شیوه‌ها برای شما خواهد بود. پس مهم‌ترین فاکتورهایی که برای ارسال بار به خارج از کشور باید تعیین کنید، بودجه و شرایط بار و زمان خود شماست.

سخن نهایی

در این مقاله از ترابرنت، متوجه شدید که بهترین روش ارسال بار به خارج از کشور کدام است. به علاوه، در نحوه ارسال بار به خارج از کشور گفتیم که قانونی بودن کالا، ارائه کامل اطلاعات مربوط به آن، اطلاعات گمرکی، بسته‌بندی کالا و انتخاب روش ارسال، مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که شما باید مد نظر قرار دهید. اگر هرگونه سوالی درباره ارسال کالا به خارج از کشور دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید. کارشناسان ما به صورت تخصصی، به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد.

4.6/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.