آنچه در این مقاله می‌خوانید

طریقه بستن کارتن اسباب کشی با 3 روش آسان!!

طریقه بستن کارتن اسباب کشی با 3 روش آسان!!

احتمالا همه شما حداقل یک بار هم که شده، اسباب کشی را تجربه کرده اید و به احتمال زیاد، در همان یک بار هم یا چالش های زیادی مواجه شده اید. یکی از مهم ترین چالش هایی که خیلی از افراد در اسباب کشی نگران آن هستند، نحوه بستن کارتن و پیشگیری از شکستن وسایل خانه است. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است طریقه بستن کارتن اسباب کشی را یاد بگیرید تا بتوانید با خیالی آسوده، اسباب کشی کنید و به منزل جدید خود بروید.

این موضوع برای کسانی که خانه اجاره می کنند و هر سال باید به منزل جدیدی بروند، اهمیت خیلی بیشتری دارد. ما در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره نحوه بستن کارتن با طناب و روش های دیگر را در اختیار شما قرار می دهیم. نکات متعددی وجود دارند که به شما کمک می کنند که به راحتی کارتن های خود را موقع اسباب کشی بسته بندی کرده و درون کامیون های حمل بار قرار دهید.

روش های بستن کارتن اسباب کشی

روش های خیلی زیادی برای نحوه بستن کارتن اسباب کشی با طناب و یا چسب وجود دارند که اگر هر یک از این روش ها را بشناسید، خیلی راحت می توانید انواع لوازم منزل خود را بسته بندی کنید. اما به نظر شما از میان همه این روش ها، بهترین شیوه برای بسته بندی کارتن کدام است؟ اصلا برای بسته بندی کارتن، باید از چسب استفاده کنیم یا طناب؟

روش های بستن کارتن اسباب کشی

برای پاسخ به این سؤالات، باید بدانید که این مسئله تا حد بسیار زیادی به محتویات و حجم کارتن های شما بستگی دارند. به همین دلیل هم قبل از بسته بندی، باید حتما مطمئن شوید که کارتن مورد نظر شما تقریبا چقدر وزن دارد. به طور کلی، از روش های مختلفی برای بستن کارتن ها استفاده می شود که بسته به نوع کارتن، با یکدیگر متفاوت هستند. در این بخش، نحوه بستن کارتن با طناب و همچنین نحوه بستن کارتن بدون چسب را به شما یاد می دهیم.

اگر قصد اسباب کشی دارید پیشنهاد می کنیم مقاله اسباب کشی منزل را مطالعه کنید و با روش های آن آشنا شوید.

1. بستن کارتن بدون چسب

اگرچه خیلی از افراد ترجیح می دهند که طریقه بستن کارتن برای اسباب کشی با چسب را یاد بگیرند، این احتمال وجود دارد که برخی مواقع، چسب در دسترس نباشد. به همین دلیل هم در این بخش، نحوه بستن کارتن بدون چسب و به شما یاد می دهیم که به راحتی می توانید با استفاده از یک طناب، کارتن خود را بسته بندی کنید.

توجه داشته باشید که برای بستن کارتن بدون چسب و با استفاده از یک طناب، باید باله های کارتن را به درستی روی یکدیگر بگذارید. این بدان معنی است که نحوه قرار گیری این باله ها باید به این شکل باشد که وقتی دست خود را از روی باله های کارتن برمی دارید، باز نشوند.

برای انجام این کار، می توانید در ابتدا باله قسمت عرضی کارتن را ببندید و سپس باله سمت طولی آن را هم روی قسمت عرضی قرار دهید. بعد از خم کردن باله عرضی قسمت دیگر، نوبت به آن می رسد که باله سمت طولی را نیز تا کنید.

بستن کارتن بدون چسب

مهم ترین فاکتوری که در این زمینه باید یاد بگیرید، این است که یکی از قسمت های طولی باله، باید زیر باله عرضی قرار بگیرد. این امر موجب می شود که حتی اگر چسب نداشته باشید، بتوانید از لوازم داخل کارتن محافظت نمایید. در نهایت، در نحوه بستن کارتن با طناب یاد می گیرید که برای افزایش محافظت از اجسام داخل کارتن، می توانید یک طناب را به صورت ضربدری روی این کارتن ببندید.

نکته دیگری که درباره طریقه بستن کارتن اسباب کشی باید به آن توجه داشته باشید، این است که روش ذکر شده برای حمل لوازمی با وزن و حجم زیاد مناسب نیست. به همین دلیل اگر محصولاتی با وزن و حجم کم دارید و می خواهید بدون استفاده از چسب، آن ها را بسته بندی کنید، این روش می تواند به شما کمک کند.

برای داشتن یک اسباب کشی آسان مقاله ترفند اسباب کشی را مطالعه کنید.

2. طریقه بستن کارتن اسباب کشی با چسب

اغلب کسانی که می خواهند اسباب کشی کنند و لوازم خود را درون کارتن قرار دهند، از یک چسب برای افزایش مقاومت آن استفاده می کنند. البته توجه داشته باشید که در این روش، باید از یک چسب نواری پهن با عرض 5 سانتی متر استفاده کنید تا تمام بخش های باز کارتن را بپوشاند.

طریقه بستن کارتن اسباب کشی با چسب

برای استفاده از این روش، در ابتدا باله های عرضی کارتن را به سمت داخل تا کنید و سپس باله های طولی آن را تا حد امکان در نزدیکی یکدیگر قرار دهید. همان طور که گفتیم، مهم ترین فاکتور در طریقه بستن کارتن اسباب کشی با چسب این است که تا حد امکان، باله های کارتن به یکدیگر نزدیک باشند و چسب روی هر دوی آن ها قرار بگیرد.

برای حمل ماشین لباسشویی نکاتی وجود دارد که در مقاله جابجایی ماشین لباسشویی توضیح داده ایم.

3. طریقه بستن کارتن اسباب کشی با استفاده از روش اچ

در نهایت، آخرین روش دیگری که شما می توانید برای بستن کارتن اسباب کشی خود از آن استفاده کنید، از طریق روش اچ است. توجه داشته باشید که این روش برای زمانی مناسب است که کارتن شما وزن نسبتا سنگینی دارد و محتویات درون آن، تا حدودی حجیم هستند. به همین دلیل هم اگر کارتن سنگین و حجیمی داشتید، می توانید از این روش برای بسته بندی و اسباب کشی آن استفاده کنید.

به طور کلی، می توان این گونه گفت که طریقه بستن کارتن اسباب کشی با استفاده از روش اچ، در واقع ترکیبی از دو روش قبلی است. بدین صورت که در ابتدا به ترتیب بالای کارتن را مانند روش اول، به قسمت داخلی کارتن تا بزنید و سپس با استفاده از نوار چسب، دو طرف لبه های آن را به طور کامل چسب کنید. این امر به شما این امکان را می دهد که لوازم سنگین را به راحتی درون کارتن قرار داده و با آسودگی خاطر، آن ها را جا به جا کنید.

برای یادگیری نحوه جابجایی مبل مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی را مطالعه کنید.

مهم ترین نکات برای بستن کارتن برای اسباب کشی

بعد از این که با طریقه بستن کارتن اسباب کشی آشنا شدید، نوبت به شروع کار می رسد. با این حال، باز هم باید نکاتی درباره بستن کارتن قبل از اسباب کشی به دست بیاورید تا بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی، لوازم خانگی خود را درون این کارتن ها قرار داده و بسته بندی کنید. برخی از مهم ترین نکاتی که بعد از شناختن طریقه بستن کارتن اسباب کشی باید در نظر بگیرید، عبارتند از:

مهم ترین نکات برای بستن کارتن برای اسباب کشی

֎ استفاده از تجهیزات و لوازم مورد نیاز برای بسته بندی

همان طور که متوجه شدید، بستن کارتن با چسب خیلی بهتر از موقعی است که شما برای بسته بندی کارتن خود، از هیچ لوازمی استفاده نمی کنید. به طور کلی، چسب می تواند یکی از اصلی ترین دلایل افزایش امنیت لوازم درون کارتن باشد.

֎ استفاده از کارتن پنج لایه

کارتن ها انواع مختلفی دارند که نمونه پنج لایه آن، برای حمل مواد غذایی منجمد و محصولات سنگین تر، گزینه مناسب تری به نظر می رسند. به علاوه، شما می توانید از این کارتن های پنج لایه برای بسته بندی لباس و یا سایر لوازم منزل مهم خود استفاده کنید.

֎ استفاده از پلاستیک حبابدار برای بخش های زاویه دار

قبل از این که لوازم منزل خود را درون کارتن ها قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که بخش های تیز و یا زاویه دار آن ها را با استفاده از پلاستیک حبابدار، پوشانده اید اگر پلاستیک حبابدار در دسترس شما نیست، می توانید از چند لایه پلاستیکی معمولی استفاده کنید.

در مقاله جابجایی پیانو به بررسی روش های جابجا کردن آن می پردازیم.

֎ اطمینان از استحکام جعبه ها قبل از بسته بندی

برخی مواقع، این امکان وجود دارد که شما کارتن پنج لایه خریداری می کنید ولی موقع بسته بندی، متوجه می شوید که استحکام کافی را ندارد. به همین دلیل هم قبل از این که طریقه بستن کارتن اسباب کشی را یاد بگیرید، اطمینان حاصل کنید که جعبه مورد نظر شما کیفیت و استحکام کافی را دارد.

اطمینان از استحکام جعبه ها قبل از بسته بندی

֎ توجه به بسته بندی لوازم شکستنی

از دیگر نکات مهمی که اهمیت زیادی در افزایش امنیت محصولات شما دارد، توجه به بسته بندی لوازم شکستنی است. همان طور که می دانید، لوازم شکستنی به دقت بیشتری برای حمل و بسته بندی نیاز دارند. به همین دلیل موقع بسته بندی این لوازم، حواس خود را جمع کنید.

֎ نشان دادن جعبه های حاوی وسایل شکستنی

در نهایت، بهتر است که روی جعبه هایی که در آن ها وسایل شکستنی وجود دارند، برچسبی بزنید تا نشان دهید که این جعبه ها، به دقت بیشتری موقع حمل نیاز دارند. علاوه بر این که برای بسته بندی آن ها نیز باید وقت بیشتری بگذارید تا مطمئن شوید که موقع جابجایی، وسایل به بیرون نمی ریزند.

پیشنهاد می کنیم مقاله جابجایی یخچال را مطالعه کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره طریقه بستن کارتن اسباب کشی در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، روش های مختلفی برای بستن کارتن با طناب و یا با استفاده از چسب وجود دارند که شما می توانید بسته به نوع لوازم خانگی و یا حتی شرایط خود، از یکی از این روش ها برای بسته بندی استفاده کنید. در نهایت، اصلی ترین موضوعی که باید اهمیت زیادی به آن بدهید، محافظت از وسایل درون کارتن ها است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.