آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

همه چیز درباره جابجایی امن و آسان ماشین لباسشویی

اصول جابجایی ماشین لباسشویی به صورت کاربردی

ازآنجاکه باید در اسباب کشی همه وسایل خود را به منزل جدید ببرید، شاید خیلی از افراد نحوه جابجایی ماشین لباسشویی را بلد نباشند و ندانند که باید این دستگاه بزرگ را چگونه حمل کنند. ازاین‌رو، ما در این مقاله از ترابرنت، نحوه حمل ماشین لباسشویی را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید با روشی کاملا ایمن و کاربردی، به‌راحتی این فرآیند را با موفقیت به انجام برسانید و اطمینان حاصل کنید که هیچ مشکلی برای ماشین لباسشویی شما به وجود نمی‌آید. پس اگر شما هم قصد اسباب کشی دارید و می‌خواهید نحوه اسباب کشی ماشین لباسشویی را نیز یاد بگیرید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که شما باید حتما ترفند کاربردی برای روش حمل ماشین لباسشویی را یاد بگیرید، قیمت بسیار بالای این محصول است. طبیعتا شما نمی‌خواهید آسیبی به ماشین لباسشویی خود موقع اسباب کشی وارد کنید. به همین دلیل خیلی مهم است که بتوانید به شیوه‌ای کاربردی و کارآمد، ماشین لباسشویی خود را جابجا نمایید. در این مقاله، برای شما توضیح می‌دهیم که قبل، حین و بعد از بسته بندی و حمل ماشین لباسشویی خود دقیقا باید چه کارهایی انجام دهید. بدون شک می‌توان گفت که خواندن این مقاله، تاثیر زیادی در صرفه جویی شما در هزینه‌های اقتصادی و محافظت از ماشین لباسشویی‌تان دارد.

اقداماتی که قبل از بسته بندی ماشین لباسشویی باید انجام دهید

قبل از این‌که جابجایی ماشین لباسشویی خود را آغاز کنید، باید اقدامات مهمی انجام دهید تا مطمئن شوید که بسته بندی این دستگاه کاملا مناسب انجام شده است. در صورت رعایت نکردن این نکات، حتی اگر نحوه حمل ماشین لباسشویی را نیز به‌درستی انجام داده باشید، باز هم ممکن است در مسیر دچار آسیب شود.

اقدامات قبل از بسته بندی ماشین لباسشویی

برخی از مهم‌ترین کارهایی که قبل از بسته بندی ماشین لباسشویی خود باید حتما انجام دهید، شامل موارد زیر می‌شوند.

اگر در حال اسباب کشی هستید حتما مقاله نحوه بسته بندی وسایل شکستنی را مطالعه نمایید.

1. تخلیه ماشین لباسشویی

اولین و مهم‌ترین کاری که قبل از بسته بندی ماشین لباسشویی باید انجام دهید، تخلیه کامل آن است. در این مرحله، مطمئن شوید که تمام لباس‌ها را از ماشین لباسشویی خارج کرده‌اید. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اسباب‌کشی، در ابتدا لباس‌های خود را بشویید.

2. شستشوی مخزن ماشین لباسشویی بدون استفاده از مواد شوینده

قدم بعدی برای جابجایی ماشین لباسشویی که باید قبل از بسته بندی آن انجام دهید، شستشوی مخزن آن بدون استفاده از مواد شوینده است. برای شستن مخزن ماشین لباسشویی، فقط کافی است که بعد از تخلیه تمام لباس‌ها، ماشین را روشن کنید تا با سرعت کم کار کند. سپس درب آن را باز کنید و بگذارید که رطوبت درون مخزن کاملا خشک شود.

3. تخلیه آب مخزن لباسشویی

بعد از این‌که مطمئن شدید ماشین لباسشویی شما کاملا خشک و بدون رطوبت شد، نوبت به آن می‌رسد که آب مخزن آن را به طور کامل خالی کنید. به منظور انجام این کار، باید درپوشی که روی پمپ تخلیه در بخش جلویی ماشین لباسشویی وجود دارد را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. شاید در ابتدا فکر کنید که این درپوش کمی محکم است و نمی‌توانید آن را باز کنید.

تخلیه آب مخزن لباسشویی

بااین‌حال، فقط کافی است کمی فشار به درپوش وارد کنید. البته در این شرایط، حواستان باشد که هیچ آسیبی به دست خود و یا قسمت‌های دیگر ماشین لباسشویی وارد نکنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان برای باز کردن این درپوش، از ابزار تیز استفاده نکنید.

4. جداسازی شلنگ ماشین لباسشویی از شیر فلکه

مرحله بعدی برای اسباب کشی ماشین لباسشویی و بسته بندی آن، جداسازی شلنگ از شیر فلکه است. اگر پشت ماشین لباسشویی را نگاه کنید، می‌بینید که شلنگ ورودی به شیر فلکه آب متصل شده است که آب مورد نیاز ماشین لباسشویی را به آن وارد می‌کند.

بااین‌حال، ممکن است مقداری آب درون این شلنگ وجود داشته باشد که بعد از قرار دادن آن درون خودرو، خارج شود. به همین دلیل هم در ابتدا شلنگ را به طور کامل از شیر فلکه جدا کنید و آن را درون یک کیسه بگذارید تا مطمئن شوید که هم آبی از آن بیرون نمی‌آید و هم در مکان جدید، خیلی راحت می‌توانید آن را نصب کنید.

5. جداسازی سیم‌های رابط ماشین لباسشویی از پریز برق

بعد از انجام تمام مراحل را برای جابجایی ماشین لباسشویی یا بسته‌بندی آن، آخرین قدم این است که سیم‌های رابط دستگاه که به پریز برق متصل شده‌اند را هم جدا کنید. برای انجام این کار، این سیم‌ها را بادقت جمع کرده و با استفاده از یک طناب در کنار یکدیگر قرار دهید. برای این‌که مطمئن شوید سیم‌ها در جابجایی آسیبی نمی‌بینند، می‌توانید به کمک یک چسب، آن‌ها را به ماشین لباسشویی بچسبانید.

در مقاله طریقه بستن کارتن اسباب کشی نحوه بستن کارتن را شرح داده ایم.

6. بستن پیچ‌های دیگ ماشین لباسشویی

زمانی که ماشین لباسشویی خود را برای اولین بار نصب کردید، پیچ‌های زیادی در بخش‌های مختلف آن بسته شدند که برای جابجایی، باید همه این پیچ‌ها را با دقت زیادی باز کنید. سپس به منظور اطمینان از گم نشدن این پیچ‌ها، آن‌ها را در محل اصلی خود مجددا نصب کنید.

نحوه بسته بندی ماشین لباسشویی

بعد از این که با اقدامات مهم قبل از بسته بندی ماشین لباسشویی برای اسباب کشی آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که نحوه بسته بندی آن را نیز یاد بگیرید.

نحوه بسته بندی ماشین لباسشویی

بر اساس شواهد کنونی، به راحتی می‌توان متوجه شد که بسیاری از کسانی که نحوه درست بسته بندی و جابجایی ماشین لباسشویی را بلد نیستند، موقع اسباب کشی مجبور به پرداخت زیان‌های مالی زیادی می‌شوند.

برای اینکه یک اسباب کشی راحت داشته باشید مقاله اسباب کشی منزل را مطالعه کنید.

֎ استفاده از کارتن خود ماشین لباسشویی

شما برای بسته بندی هر نوع لوازم خانگی، به کارتن و جعبه‌های متعددی نیاز دارید. اکنون اگر بخواهید ماشین لباسشویی خود را بسته بندی کنید، بهتر است که از کارتن خود ماشین کمک بگیرید. زیرا این کارتن دقیقا متناسب با اندازه ماشین لباسشویی است و می‌تواند بهترین گزینه برای جابجایی و اسباب کشی در نظر گرفته شود.

اگر هم آن را بیرون انداخته اید، می‌توانید از کارتن دیگری برای بسته بندی ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. البته در این شرایط، مطمئن شوید که اندازه آن تقریبا متناسب با ماشین لباسشویی باشد تا از تکان خوردن آن موقع جابجایی جلوگیری کند.

֎ استفاده از پلاستیک حبابدار یا فوم

کار دیگری که برای جابجایی ماشین لباسشویی باید انجام دهید، قرار دادن فوم و یا پلاستیک حبابدار در اطراف و بالای دستگاه است. حتی اگر از کارتن اصلی خود ماشین لباسشویی هم استفاده کرده باشید، استفاده از پلاستیک حبابدار یا فوم و یا حتی یونولیت، ضروری است. زیرا کوچک‌ترین ضربه در طول مسیر هم می‌تواند آسیب زیادی به ظاهر ماشین لباسشویی شما بزند. به همین دلیل هم برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است از این محصولات و یا هر محصول دیگری که بتواند از ماشین لباسشویی شما درون کارتن محافظت کند، کمک بگیرید.

در مقاله ترفند اسباب کشی بهترین ترفندها برای اثاث کشی را معرفی کرده ایم.

نحوه جابجایی ماشین لباسشویی

اکنون وقت آن رسیده که به مهم‌ترین بخش این مقاله، یعنی نحوه جابجایی ماشین لباسشویی بپردازیم. اگرچه ممکن است برخی از افراد فکر کنند که حمل ماشین لباسشویی به صورت خوابیده راحت‌تر است، اما باید به این گونه افراد بگوییم که شما باید ماشین لباسشویی خود را حتما به صورت ایستاده حمل کنید. زیرا اگر از حمل ماشین لباسشویی به صورت خوابیده استفاده کنید، ممکن است درون مخزن ماشین لباسشویی آب باشد و موقع جابجایی، از آن خارج شود. به علاوه، این روش می‌تواند به قطعات ماشین لباسشویی نیز آسیب وارد کند.

نحوه جابجایی ماشین لباسشویی

نکته دیگری که درباره اسباب کشی ماشین لباسشویی باید بدانید، این است که در صورت امکان، برای جابجایی آن از چرخ‌های بالابر کمک بگیرید تا موقع بردن ماشین لباسشویی از خانه تا خودروی باربری، مشکلی برای آن پیش نیاید. علاوه بر این، برای حمل ماشین لباسشویی خود از یک شخص دیگر هم کمک بگیرید و دو طرف ماشین را گرفته و با احتیاط زیاد، آن را درون خودرو قرار دهید. بعد از قرار دادن ماشین لباسشویی درون خودروی باربری، بهتر است برای جلوگیری از جابجایی آن، از یک طناب برای بستن ماشین لباسشویی استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله بسته بندی لباس در اسباب کشی را مطالعه کنید.

نصب مجدد ماشین لباسشویی

بعد از این‌که نحوه حمل ماشین لباسشویی خود را یاد گرفتید و آن را درون خودرو قرار داده به منزل جدید خود بردید، به احتمال زیاد می‌خواهید بدانید که باید چگونه ماشین لباسشویی را مجددا در محل جدید نصب کنید؟

نصب مجدد ماشین لباسشویی

مراحل زیر را با دقت مطالعه کنید تا بتوانید از ماشین لباسشویی در خانه جدید خود نیز استفاده کنید.

  1. در ابتدا تعیین کنید که می‌خواهید ماشین لباسشویی را در کدام بخش از خانه قرار دهید و بعد از تعیین مکان آن، دستگاه را در آنجا بگذارید. در این مرحله، مطمئن شوید که تمام پایه‌های ماشین کاملا تراز و هم راستا هستند.
  2. اگر به منظور جلوگیری از گم شدن پیچ‌های دیگ ماشین لباسشویی آن‌ها را به خودش محکم کرده باشید، باید با استفاده از یک پیچ‌گوشتی، مجددا پیچ‌ها را باز کنید.
  3. در مرحله بعدی برای جابجایی ماشین لباسشویی و نصب مجدد آن، باید شلنگ ورودی آب را به شیر فلکه متصل کنید. توجه داشته باشید که برخی از ماشین‌های لباسشویی، دو ورودی شلنگ دارند. به همین دلیل هم موقع نصب شلنگ، مطمئن شوید که شلنگ درست را به شیر فلکه متصل کرده‌اید.
  4. سپس شلنگ خروجی ماشین لباسشویی را به‌درستی نصب کنید تا مطمئن شوید که موقع شستن لباس‌ها، آب به بیرون نمی‌ریزد.
  5. در آخرین مرحله هم نوبت به آن می‌رسد که سیم‌های مورد نیاز ماشین لباسشویی را به پریز برق متصل کنید. برای اطمینان از آسیب ندیدن ماشین لباسشویی در مواقع اضطراری، حتما از محافظ کمک بگیرید.

در مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی روش هایی آسان برای اینکار معرفی کرده ایم.

خودرو مناسب برای جابجایی ماشین لباسشویی

ازآنجاکه جابجایی ماشین لباسشویی چالش‌های زیادی دارد، شما نمی‌توانید از هر خودرویی برای حمل آن استفاده کنید. احتمالا شما هم افرادی را دیده اید که ترجیح می‌دهند ماشین لباسشویی خود را با خودروی سواری جابجا کنند. این در حالی است که باید بگوییم این روش به هیچ عنوان شیوه‌ای ایمن برای حمل ماشین لباسشویی نیست و با یک ترمز زدن، ممکن است ماشین لباسشویی آسیب ببیند و حتی موجب تصادف با ماشین‌های پشتی نیز بشود.

خودرو مناسب برای جابجایی ماشین لباسشویی

ازاین‌رو، پیشنهاد می‌کنیم که برای جابجایی ماشین لباسشویی خود، حتما از خودروی باری مناسبی استفاده کنید. زیرا شما می‌توانید به‌راحتی ماشین لباسشویی را در بخش پشتی آن قرار داده و با استفاده از یک طناب، آن را به‌خوبی محکم کنید. با انجام این کار، مطمئن می‌شوید که هیچ آسیبی به ماشین لباسشویی شما وارد نمی‌شود و در نتیجه، تا حد زیادی در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: جابجایی پیانو

جابجایی ماشین لباسشویی با ترابرنت

اگر شما هم می‌خواهید ماشین لباسشویی خود را به شیوه‌ای امن و قابل‌اعتماد حمل کنید، می‌توانید از سامانه آنلاین ترابرنت کمک بگیرید. در این سامانه، رانندگان زیادی فعال هستند که می‌توانند حمل ماشین لباسشویی به شهرستان و تهران را با بالاترین امنیت انجام دهند. فقط کافی است که وارد این سامانه شده و اطلاعات بار و سپس مبدا و مقصد خود را وارد کنید. سپس راننده‌ای که شرایط و خودروی مناسبی برای حمل ماشین لباسشویی شما داشته باشد، با شما تماس خواهد گرفت.

سخن نهایی

همان‌طورکه در این مقاله متوجه شدید، نحوه درست جابجایی ماشین لباسشویی می‌تواند تاثیر زیادی در هزینه‌های شما در اسباب‌کشی داشته باشد. به همین دلیل هم اطمینان حاصل کنید که تمام اقدامات مورد نیاز برای اسباب کشی ماشین لباسشویی را انجام داده‌اید. پیش از این نیز گفتیم که تا حد امکان، از حمل ماشین لباسشویی به صورت خوابیده بپرهیزید و از یک خودروی باری مناسب برای جابجایی آن استفاده کنید. برای پیدا کردن خودرو هم می‌توانید به سراغ سامانه باربری آنلاین ترابرنت بروید. اگر هر سوالی درباره این موضوع دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.