آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به ترکیه با کامیون با روشی آسان و مقرون به صرفه

حمل بار به ترکیه با کامیون با روشی آسان و مقرون به صرفه

ازآنجاکه کشور ترکیه در همسایگی ایران قرار دارد، حمل بار به ترکیه با کامیون یکی از روش‌های محبوب برای انتقال کالا و بار‌های مختلف است. به همین دلیل هم بسیاری از کسانی که می‌خواهند کالاهای ضروری و موردنیاز خود را از ایران به ترکیه ببرند، از این روش استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، کامیون‌ها و ترانزیت‌های مختلفی در دسترس هستند که خیلی راحت می‌توانید کالای خود را به آن‌ها سپرده و در ترکیه تحویل بگیرید.

البته روش‌های دیگر نیز برای حمل بار به ترکیه وجود دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، روش هوایی است. بااین‌حال، این روش نیازمند پشت سرگذاشتن قوانین سرسختانه‌ای است که شاید صاحب کالا را با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه کند. ازاین‌رو، اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای حمل بار به ترکیه از کامیون استفاده کنند. در این مقاله، اطلاعات بیشتری درباره این روش در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آشنایی با موقعیت جغرافیایی ترکیه

ترکیه یکی از همسایگان ایران بوده که در شمال غربی کشور ما واقع شده است. علاوه بر این، در بخش غربی ترکیه، کشورهای بلغارستان و یونان و در بخش جنوبی آن هم سوریه و عراق قرار دارند. به‌طورکلی، این کشور موقعیت اجتماعی و جغرافیایی خوبی در خاورمیانه دارد و به همین دلیل هم توانسته در امر تجارت،  یکی از موفق‌ترین کشورهای اطراف به شمار بیاید.

حمل بار به ترکیه با کامیون برای چه کسانی انجام می‌شود؟

گاهی اوقات کسانی که می‌خواهند از ایران به ترکیه مهاجرت کنند، مجبور هستند که وسایل ضروری و یا حتی لوازم منزل خود را به این کشور ببرند. این‌گونه افراد می‌توانند از کامیون‌های باربری برای انتقال وسایل خود به ترکیه استفاده کنند که روشی مقرون‌به‌صرفه و در عین حال، امن است.

علاوه بر این، حمل بار به ترکیه با کامیون برای کسانی که می‌خواهند اقلام و محموله‌های تجاری را به این کشور ارسال کنند نیز گزینه‌ای مناسب تری است. به همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که مهم‌ترین مشتریانی که به سراغ کامیون‌های مختلف برای حمل بار به ترکیه می‌روند، تاجران و یا تولیدکنندگان هستند.

حمل بار به ترکیه با کامیون برای چه کسانی انجام می‌شود؟

از دیرباز تاکنون، ترکیه یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران به شمار می‌رفته و همچنان این روابط استوار است. همین مسئله باعث شده که واردات و صادرات با کشور ترکیه همچنان ادامه داشته باشد. ازاین‌رو، حمل بار به ترکیه با کامیون از قدیم‌الایام تاکنون، اهمیت بسیار زیادی داشته است. برای مثال، مهم‌ترین موادی که بین ایران و ترکیه به‌طور دائم در ارتباط است، موادی مانند روی و آلومینیوم هستند.

در مقاله کامیون ترانزیت می‌توانید با این کامیون و شرایط حمل بار آن آشنا شوید.

انواع حمل بار به ترکیه

روش‌های حمل بار فقط به حمل بار به ترکیه با کامیون محدود نمی‌شوند و شیوه‌های دیگری نیز وجود دارند که شما باید بسته به نوع و حجم کالای خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. علاوه بر این، هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند که تاثیر زیادی بر سرعت حمل کالا‌ها می‌گذارند. در اینجا مهم‌ترین روش‌های حمل کالا به ترکیه به همراه ویژگی‌های هر یک را به شما معرفی می‌کنیم.

حمل بار به ترکیه با روش هوایی

یکی از روش‌هایی که برخی از افراد برای حمل بار به ترکیه از آن استفاده می‌کنند، روش هوایی است. این روش نسبت به سایر شیوه‌ها، هزینه خیلی زیادی دارد و به همین دلیل هم شاید اغلب صاحبان کالا ترجیح دهند که از روش‌های دیگر برای انتقال بار استفاده کنند. در روش هوایی، کالاها با دو نوع فریت بار و یا کارگو حمل می‌شوند که مورد اول به معنای ارسال لوازم شخصی و مورد دوم هم ارسال کالاهای تجاری است.

اگرچه این روش سرعت خیلی زیادی دارد و شاید کالای شما در مدت‌زمان کوتاهی به مقصد برسد، اما مشکلاتی نیز دارد که باید حتماً آن‌ها را مدنظر قرار گرفت. یکی از مهم‌ترین مشکلات حمل بار به ترکیه با روش هوایی، هزینه بسیار زیاد آن است.

حتی اگر از این هزینه‌ها بر بیایید، شرایط حمل بار به ترکیه از طریق هوایی شما را با چالش‌هایی مواجه می‌کند که باید حتماً همه آن‌ها را در نظر داشته باشید. این دو مورد باعث می‌شوند که اغلب صاحبان کالا ترجیح دهند از یک روش ارزان‌تر و در عین حال، آسان‌تر برای حمل بار به ترکیه استفاده کنند.

برای شناخت ماشین های مناسب برای حمل بار مقاله انواع ماشین باربری را مطالعه کنید.

حمل بار به ترکیه با روش زمینی

بهترین روش حمل بار به ترکیه که هم هزینه خیلی کمتری دارد و هم نیازی نیست قوانین سختگیرانه را رعایت کنید، حمل بار زمینی به ترکیه است. در روش زمینی، از ترانزیت و یا کامیون‌های مختلف برای حمل بار استفاده می‌شود. نکته مهم درباره حمل بار به ترکیه با کامیون این است که رانندگان باید حتماً کاپوتاژ داشته باشند.

حمل بار به ترکیه با روش زمینی

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، فاصله کم ترکیه با ایران باعث شده که حمل بار به ترکیه با کامیون یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های حمل بار به نظر برسد. به همین دلیل هم شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی، کالای خود را به یک راننده معتبر و باتجربه داده و مطمئن شوید که در زمان مقررشده، آن را به مقصد خواهد رساند.

پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر مقاله حمل و نقل زمینی چیست را مطالعه نمایید.

حمل بار به شهرهای ترکیه با کامیون

یکی از مهم‌ترین مزایای حمل بار به ترکیه با کامیون که خیلی از افراد آن را به روش هوایی ترجیح می‌دهند، این است که می‌توانند کالای خود را به شهرهای مختلف ترکیه ارسال کنند. این در حالی است که در روش هوایی، بار شما فقط به شهرهایی منتقل می‌شود که فرودگاه داشته باشند.

حمل بار به شهرهای ترکیه با کامیون

فرقی ندارد که شما بخواهید بار خود را به کدام یک از شهرهای ترکیه بفرستید؛ روش زمینی با استفاده از کامیون به شما این اطمینان را می‌دهد که کالا در هر نقطه‌ای که شما بخواهید، پیاده می‌شود. در اینجا برخی از مهم‌ترین شهرهای ترکیه که خیلی از افراد، کالا‌های تجاری و یا اثاثیه منزل را به آنجا ارسال می‌کنند، مشاهده می‌کنید.

  • استانبول
  • آنکارا
  • آلانیا
  • ازمیر
  • آدانا
  • سامسون

شرایط حمل بار به ترکیه

اگر چه روش هوایی شرایط خیلی سختی داشت، اما حمل بار به ترکیه با کامیون هم نیازمند در نظر گرفتن شرایط خاصی است؛ زیرا همان‌طورکه می‌دانید، حمل کالا به‌صورت بین المللی یکی از چالش‌برانگیزترین کارهایی است که قوانین و شرایط خاصی نیز دارد.

شما باید مطمئن شوید که تمام شرایط حمل بار به ترکیه را مدنظر قرار داده‌اید که موقع حمل کالا، هیچ مشکلی برای شما و کالا به وجود نیاید. بی‌توجهی به این شرایط، می‌تواند مشکلات زیادی به وجود بیاورد و حتی به احتمال زیاد، هزینه و وقتی که تاکنون صرف کرده‌اید نیز به هدر برود.

بهترین کاری که شما می‌توانید برای حمل بار به ترکیه با کامیون انجام دهید، این است که به یک باربری معتبر و قابل‌اعتماد مراجعه کنید تا تمام شرایط حمل بار به ترکیه را برای شما شفاف‌سازی کند. علاوه بر این، یک مرکز معتبر به شما کمک می‌کند که بدون هیچ‌گونه نگرانی از این شرایط، کالای خود را به ترکیه ببرید. سامانه آنلاین ترابرنت با در نظر گرفتن تمام این شرایط و قوانین، به شما اطمینان می‌دهد که تمام بارها، من‌جمله اسباب کشی منزل و یا کالاهای تجاری شما را با روشی امن، به ترکیه می‌رساند.

هزینه حمل بار به ترکیه با کامیون چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای خیلی از افراد موقع انتقال بین‌المللی کالا به وجود می‌آید، هزینه حمل بار به ترکیه با کامیون است. باید به شما بگوییم که هزینه این روش نسبت به شیوه هوایی بسیار ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

هزینه حمل بار به ترکیه با کامیون چقدر است؟

اصلی‌ترین فاکتورهایی که بر هزینه حمل بار به ترکیه با کامیون تاثیر می‌گذارند، مواردی مانند فاصله مبدا تا مقصد، حجم و وزن بار هستند. علاوه بر این، شما باید یک رقم تقریبی از ارزش کالای خود نیز ارائه دهید. مطمئنا هر چه کالای شما ارزشمند‌تر باشد، اهمیت بیشتری داشته و باید هزینه بیشتری برای انتقال آن بپردازید. با در نظر گرفتن همه این موارد، هم باز مطمئن باشید که حمل بار به ترکیه با کامیون از روش هوایی بسیار ارزان‌تر است.

مدارک لازم برای حمل بار به ترکیه با کامیون

در صورتی که قصد ارسال بار به ترکیه را داشته باشید، باید مدارک خاصی ارائه دهید تا بتوانید کالاهای مورد نظر خود را از مرز عبور دهید. در این بخش، به صورت مختصر مهم‌ترین مدارکی که برای حمل بار به ترکیه با کامیون نیاز دارید را نام می‌بریم. پس مطمئن شوید که همه این مدارک را به صورت کامل دارید. زیرا در صورت نقص هر یک از آنها، ممکن است کالای شما را برگشت دهند و امکان عبور از مرز و یا ترخیص از گمرک را نخواهید داشت.

  • کارت کیملیک ترکیه
  • لیست پکینگ یا پکینگ لیست (در این لیست، باید اطلاعاتی درباره همه کالاها نوشته شود و مشخص شود که از هر کالا، چه تعداد وجود دارد.)
  • مدارک شناسایی (شناسنامه، پاسپورت و کارت ملی)
  • بیمه نامه
  • بارنامه

حمل بار به ترکیه با کامیون با ترابرنت

همان‌طورکه پیش از این نیز متوجه شدید، ارسال بار به ترکیه از طریق روش زمینی خیلی مقرون به صرفه‌تر و سریع‌تر است. شما می‌توانید برای تسریع در روند ارسال کالای خود به این کشور، از سامانه‌های آنلاین مختلفی استفاده کنید. یکی از بهترین سامانه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، به شرکت‌های فورواردری وصل شوید تا بتوانید از طریق کامیون کالا را به ترکیه بفرستید، سامانه ترابرنت است که می‌توانید هم به صورت ایمیل و هم تماس تلفنی با آنها ارتباط برقرار کنید.

نکته جالب توجه درباره ترابرنت، این است که می‌توانید از طریق هر روشی، کالای خود را به کشور ترکیه بفرستید. ترابرنت با آماده‌سازی بهترین کامیون با مجهزترین وسایل، مقرون به صرفه‌ترین کرایه ترانزیت به ترکیه را نیز برای شما در نظر می‌گیرد و به همین دلیل هم می‌توانید مطمئن باشید که این سامانه، بهترین انتخاب برای حمل بار به ترکیه با کامیون است.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات جامعی درباره حمل بار به ترکیه با کامیون در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، این روش نسبت به سایر شیوه‌های ارسال بار، خیلی ساده‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر بود. به همین دلیل اگر شما نیز می‌خواهید بار خود را از ایران به ترکیه ارسال کنید، بهترین روش مراجعه به سامانه آنلاین ترابرنت است که دیگر نگران تأخیر ارسال بار و یا تجربه راننده نباشید.

4.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.