آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل پوشاک از ترکیه به ایران چگونه انجام می شود؟

حمل پوشاک از ترکیه به ایران

یکی از کشورهای همسایه ایران، کشور ترکیه است و به این دلیل، هر ساله تعداد زیادی کالا از این کشور وارد ایران می‌شود. کالای ترک‌ها محبوبیت خاصی در بین ایرانی‌ها دارد؛ یکی از این کالاها پوشاک و لباس هستند که در بین ایرانی‌ها طرفداران زیادی دارد. افرادی هستند که با حمل پوشاک از ترکیه به ایران و واردکردن لباس‌های مختلف، از این راه کسب درآمد می‌کنند. ارسال بار از ترکیه به ایران از طریق روش‌های هوایی و زمینی انجام می‌شود که شما برای انجام چنین کار‌هایی باید مجوز داشته باشید.

از آنجایی که برندهای تولید ترکیه محبوبیت زیادی بین ایرانیان دارد، روزانه تعداد زیادی پوشاک از راه‌های مختلف مخصوصاً زمینی وارد ایران می‌شود که می‌تواند گفت تعداد پوشاک‌های وارداتی روزانه چیزی حدود 6 کانتینر است. البته به این نکته توجه داشته باشید که واردکردن پوشاک و لباس از ترکیه به ایران یک تجارت بین‌المللی محسوب می‌شود و افرادی که قصد واردکردن پوشاک و دیگر کالاها را دارند باید تمام قوانین دو کشور و قوانین تجارت‌های بین‌المللی را رعایت کنند. در ادامه به برخی از روش‌های ارسال پوشاک از ترکیه به ایران اشاره شده است.

روش ارسال پوشاک از ترکیه به ایران

در مطالب قبل گفته شد که وارد کردن پوشاک از ترکیه به ایران، یک تجارت بین‌المللی محسوب می‌شود و افرادی که قصد انجام این کار را دارند باید تمام قوانین دو کشور ترکیه و ایران را رعایت کنند تا دچار هیچ مشکلی نشوند. اگر قصد وارد کردن پوشاک از ترکیه به ایران را دارید، بهتر است قبل از اقدام، با این روند آشنا شوید و حتی می‌توانید از مشاوران و افرادی که در این کار مشغول هستند نیز کمک بگیرید. در قسمت زیر روش‌های حمل پوشاک از ترکیه به ایران گفته شده است.

روش ارسال پوشاک از ترکیه به ایران

جهت آشنایی با روش های ارسال کالا به خارج از کشور مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه فرمایید.

حمل پوشاک از ترکیه به ایران با روش هوایی

یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها، ارسال پوشاک از ترکیه به ایران با روش‌ هوایی است. افرادی که نیاز فوری به پوشاک خود دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که هزینه ارسال پوشاک و کالا با هواپیما بر حسب حجم و وزن آن‌ها محاسبه می‌شود؛ اما همیشه هزینه پرداختی نسبت به ارسال پوشاک با روش هوایی بیشتر از روش زمینی بوده است. همین دلیل باعث شده تا بیشتر افراد سراغ روش زمینی بروند.

حمل پوشاک از ترکیه به ایران با روش هوایی

کشور ترکیه فرودگاه‌های مهمی برای حمل کالا و پوشاک دارد که شما می‌توانید از طریق این فرودگاه‌ها کالای خود را به ایران ارسال کنید. فرودگاه اسن بوغا در آنکارا، فرودگاه عدنان مندرس در ازمیر و فرودگاه آتالانتا، فرودگاه‌های بین‌المللی مخصوص به حمل بار و کالا هستند که شما از طریق این فرودگاه‌ها می‌توانید پوشاک موردنظر خود را به کشور ایران ارسال کنید.

برای ارسال بار به ترکیه مقاله حمل بار به ترکیه را مطالعه کنید.

حمل پوشاک از ترکیه به ایران با روش زمینی

روش زمینی برای واردکردن پوشاک و کالا یکی از بهترین، آسان‌ترین و کم‌خرج‌ترین راه‌ها نسبت به دیگر روش‌های ارسال بار به کشور‌های مختلف است. ایران و ترکیه به دلیل هم‌مرز بودن، توانسته‌اند تجارت‌های مختلفی از جمله وارد کردن پوشاک به ترکیه را انجام دهند.

حمل پوشاک از ترکیه به ایران با روش زمینی

افرادی که پوشاک‌های موردنظر خود را خریداری کرده‌اند و قصد ارسال آن‌ها به ایران را دارند، می‌توانند از طریق روش زمینی این کار را انجام دهند؛ البته لازم به ذکر است که ارسال از طریق روش زمینی چیزی حدود 7 تا 10 روز طول می‌کشد، اما هزینه پرداختی شما با روش زمینی نسبت به روش‌ هوایی کمتر است؛ بنابراین، اگر نیاز فور به پوشاک ندارید، بهتر است روش زمینی را انتخاب کنید. در حالت کلی ایرانیان حمل پوشاک از ترکیه به ایران را بیشتر از طریق روش زمینی انجام می‌دهند.

اگر می‌خواهید وسایل منزل خود را از ترکیه به ایران بفرستید، حتما از مقاله حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران غافل نشوید.

هزینه حمل پوشاک از ترکیه به ایران

عوامل مختلفی در تعیین هزینه وارد کردن پوشاک از ترکیه به ایران وجود دارند که ما در این بخش به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. شما می‌توانید با مطالعه هر یک از آن‌ها و همچنین مشاوره گرفتن از افراد با تجربه‌ای که این کار را انجام می‌دهند، از هزینه‌های پرداختی آن مطلع شوید.

هزینه حمل پوشاک از ترکیه به ایران
  • با توجه به نوع بار، یعنی شیمیایی یا معمولی بودن کالا و همچنین نوع بار مانند کارگو، فریت بار، خرده بار و اضافه‌بار، هزینه هر کدام متفاوت است
  • حجم و وزن کالا
  • بسته‌بندی
  • اینکوترمز کالای شما که جزو قوانین حمل‌ونقل بین‌المللی به‌حساب می‌آید
  • هزینه‌های مجوز
  • نرخ عرض
  • نوع اجناس
  • مقررات دولتی مانند گمرک یا مالیات
  • روش‌های ارسال بار به صورت زمینی یا هوایی

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به هلند

چنین عواملی باعث می‌شود که هزینه کالا و پوشاک ارسالی شما به ایران متغیر باشد و با توجه به هر یک از آن‌ها هزینه پرداختی شما زیاد و کم شود؛ بنابراین، بهتر است در انتخاب روش‌های ارسال بار و کالا دقت زیادی کنید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف نشوید. در کل هزینه روش زمینی نسبت به روش‌های دیگر کمتر است.

جمع‌بندی

در سال‌های اخیر حمل پوشاک از ترکیه به ایران بسیار زیاد بوده است و می‌توان دلایل اصلی این اتفاق را هم‌مرز بودن ایران و ترکیه دانست؛ همچنین پوشاک تولیدی ترکیه یه دلیل برخورداری از کیفیت مطلوب و مناسب، هواداران زیادی در کشور ایران دارد. دو روش مختلف برای ارسال بار از ترکیه به ایران وجود دارد که برخی از افراد روش زمینی را به دلیل هزینه‌ کم انتخاب می‌کنند و برخی از افراد روش هوایی را به دلیل نیاز فوری به کالا انتخاب می‌کنند. واردکردن پوشاک از ترکیه به ایران قوانین خاصی دارد که افراد باید آن‌ها را رعایت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.