آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به گرجستان با قیمت منصفانه و کیفیت بالا

حمل بار به گرجستان با قیمت منصفانه و کیفیت بالا

گرجستان یکی از کشورهای تقریبا نزدیک به کشور ما شناخته می‌شود که در همسایگی کشورهای ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه واقع شده است. دلایل مختلفی وجود دارند که شاید شما بخواهید اطلاعاتی درباره حمل بار به گرجستان به دست بیاورید.

این کشور شرایط اقتصادی نسبتا خوبی دارد و می‌تواند برای تجارت، گزینه خیلی مناسبی باشد. به همین دلیل هم بهتر است اطلاعات کاملی درباره ارسال بار به گرجستان و هزینه آن به دست بیاورید. در این مقاله از ترابرنت، درباره روش‌های ارسال خرده بار به گرجستان و قیمت حمل بار به گرجستان صحبت می‌کنیم.

درباره گرجستان

قبل از این‌که درباره باربری گرجستان صحبت کنیم، بد نیست اطلاعاتی درباره این کشور به دست بیاورید. همان‌طورکه گفتیم، گرجستان فاصله نسبتا کمی با ایران دارد و می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن، کالاهای مختلفی را به این کشور بفرستید. بخش جنوبی گرجستان، کشورهای جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه وجود دارند و از همین مسیر هم به ایران می‌رسد.

درباره گرجستان

مهم‌ترین دلیلی که موجب شده خیلی از افراد قصد ارسال بار به گرجستان را داشته باشند، این است که کشور ذکر شده به عنوان یک دروازه برای ورود به آسیای مرکزی و قفقاز شناخته می‌شود. به عبارت دیگر، گرجستان قفقاز، اروپا و آسیای میانه را با یکدیگر مرتبط می‌کند. به همین دلیل هم اهمیت بسیار زیادی در این منطقه دارد و کالاهای خیلی زیادی در آنجا رد و بدل می‌شوند. پس اگر شما هم قصد حمل بار به گرجستان را دارید، بد نیست این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

بهترین کالاهای صادراتی از ایران به گرجستان

ممکن است شما بسته به نوع فعالیت خود، بخواهید کالاهای مختلفی را از ایران به گرجستان ارسال کنید. البته باید بگوییم که برخی از کالاها به خاطر داشتن متقاضیان بیشتر، طرفداران خیلی بیشتری در گرجستان دارند. به همین دلیل هم اگر این کالاها را به گرجستان ارسال کنید، سود خیلی بیشتری به دست خواهید آورد. مهم‌ترین کالاهایی که می‌توانید از ایران به گرجستان ارسال کرده و سود زیادی هم داشته باشید، به شرح زیر هستند:

  • انواع مشتقات نفتی و پتروشیمی
  • مصالح ساختمانی
  • قیر
  • مازوت
  • محصولات کشاورزی مانند انواع سیفی‌جات
  • سیب زمینی
  • انواع سبزی‌ها
  • سیر و پیاز
  • انواع لوازم خانگی

بهترین کالاهای وارداتی از گرجستان به ایران

در مقابل، این امکان وجود دارد که شما بخواهید بعد از حمل بار به گرجستان و ارسال کالای مد نظر خود، کالاهایی را هم از گرجستان به ایران وارد کنید. برخی از بهترین کالاهایی که می‌توانید با ارسال آنها از گرجستان به ایران سود زیادی به دست بیاورید، عبارت‌اند از:

  • محصولات چوبی به خصوص چوب راش
  • گردو
  • فرومنگنز
  • انواع ماشین آلات
  • تراش فلز
  • تراکتور
  • ضایعات آهن
  • تیرآهن

پیشنهاد می کنیم مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه نمایید.

انواع روش‌های حمل بار به گرجستان

در بخش‌های قبل یاد گرفتید که بهترین کالاها برای حمل بار به ارمنستان شامل چه مواردی می‌شوند. اکنون نوبت به آن رسیده که بدانید باید از چه طریقی کالاهای مد نظر خود را به گرجستان ارسال کنید. به طور کلی، سه روش برای ارسال بار به گرجستان وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس شرایط کالا و خودتان، بهترین روش اعلام بار ایران به گرجستان را انتخاب کنید.

انواع روش‌های حمل بار به گرجستان

1. روش هوایی برای ارسال بار به گرجستان

شما می‌توانید از طریق روش هوایی که با استفاده از هواپیما انجام می‌شود، کالای خود را به گرجستان ارسال کنید. این روش مزایای بسیار زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، سریع بودن آن است. بدین معنی که شما می‌توانید کالای خود را در بازه زمانی خیلی کوتاهی به کشور گرجستان ارسال کنید و به گیرنده برسانید. روش هوایی برای ارسال بار از ایران به گرجستان هم شامل دو نوع روش کارگو و فریت بار مسافری می‌شوند.

در مقاله ارسال بار از ایران به سوئد به معرفی روش های ارسال به این کشور پرداخته ایم.

  • کارگو هوایی برای حمل بار به گرجستان

در روش کارگو، فقط افرادی می‌توانند کالای خود را از طریق هواپیما به مقصد ارسال کنند که در شرکت‌های تجاری مشغول به فعالیت باشند. در این روش، کالای شما از طریق هواپیماهای مخصوص کارگو به گرجستان ارسال می‌شود.

  • فریت بار برای حمل کالا به گرجستان

در مقابل روش کارگو، فریت بار وجود دارد که شما می‌توانید کالای خود را از طریق هواپیماهای مسافربری به مقصد ارسال کنید. همان‌طورکه انتظار می‌رود، در این روش محدودیت‌های زیادی برای حجم و وزن بار وجود دارند و اگر کالای شما نسبتا سنگین و یا بزرگ باشد، امکان استفاده از این روش را نخواهید داشت.

2. روش دریایی برای ارسال بار به گرجستان

درصورتی‌که کالای شما وزن و حجم خیلی زیادی داشته باشد، می‌توانید از روش دریایی برای ارسال بار به گرجستان استفاده کنید. در این روش، اول از همه باید کالای خود را از طریق کامیون‌های مخصوص به بندرعباس ارسال کنید و بعد از بارگیری به درون کشتی‌های مخصوص، کالا به بندر پوتی یا باتومی در گرجستان ارسال می‌شود.

روش دریایی برای ارسال بار به گرجستان

اگرچه این روش نسبت به روش هوایی هزینه کمتری دارد، اما باید بدانید که در مدت زمان خیلی طولانی به مقصد می‌رسد و بعد از این‌که کالا به بندر رسید، باز هم باید هزینه مجزایی برای ارسال آن از بندر تا مقصد بپردازید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ارسال بار به دبی را مطالعه کنید.

3. روش زمینی برای ارسال بار به گرجستان

در نهایت، آخرین روشی که شما می‌توانید برای باربری گرجستان از آن کمک بگیرید، از طریق روش زمینی است. از آنجا که گرجستان فاصله خیلی زیادی با ایران ندارد، روش زمینی می‌تواند یکی از بهترین شیوه‌ها برای صاحبان کالا باشد. روش زمینی هم به دو شیوه ریلی و جاده‌ای تقسیم می‌شود که در ادامه، هر یک از آنها را به صورت مجزا معرفی می‌کنیم.

֎ حمل بار به گرجستان با روش ریلی

در روش ریلی، کالای شما باید با استفاده از قطارهای مخصوص حمل بار به گرجستان ارسال شود. بدین منظور، باید اول از همه کالا را به آستارا ببرید تا بعد از بارگیری درون قطارهای مخصوص، از جمهوری آذربایجان گذشته و به گرجستان برسد. اگرچه این روش مزایای زیادی دارد، اما باز هم ممکن است مشکلاتی در طول مسیر پیش بیاید و مانند روش‌های قبل، باید هزینه مجزایی برای ارسال کالا از راه آهن گرجستان تا آدرس مورد نظر خود بپردازید.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به اروپا

֎ حمل بار زمینی به گرجستان با روش جاده‌ای

بهترین و مطمئن‌ترین روش برای ارسال بار به گرجستان که طرفداران بسیار زیادی در میان صاحبان کالا دارد، حمل بار زمینی است. در این روش، کالای شما از دو مسیر ترکیه و آذربایجان به مقصد ارسال می‌شود و نسبت به روش‌های قبل، هزینه خیلی کمتری دارد.

حمل بار زمینی به گرجستان با روش جاده‌ ای

علاوه بر این، نیازی نیست که بعد از رسیدن کالا به گرجستان، هزینه مجزایی برای رساندن آن به مقصد بپردازید. به عبارت دیگر، اگر خودروهای باربری را از از شرکت‌های باربری قابل اعتمادی انتخاب کرده باشید، کالای شما به صورت درب به درب منتقل خواهد شد و دقیقا در آدرس مورد نظرتان در گرجستان تخلیه می‌شود. در این روش، کالای شما از طریق مسیر ترانزیت ایران به گرجستان به مقصد ارسال می‌شود و می‌توانید مطمئن باشید که کاملا امن خواهد بود.

قیمت حمل بار به گرجستان چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که خیلی از افراد درباره باربری گرجستان می‌پرسند، این است که قیمت حمل بار به گرجستان چقدر است؟ همان‌طورکه می‌دانید، فاکتورهای متنوعی می‌توانند باعث تفاوت در هزینه‌های حمل بار به گرجستان شوند. به همین دلیل هم شما باید بر اساس شرایط خود، بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش را انتخاب کنید. مهم‌ترین فاکتورهای موثر در قیمت حمل بار به گرجستان، عبارت‌اند از:

  • وزن و حجم کالا
  • روش ارسال
  • فاصله مبدا تا مقصد
  • نوع کالا
  • ارزش کالا
  • انتخاب مسیر حمل کالا
  • فصل حمل کالا

هر یک از فاکتورهای بالا می‌توانند موجب تفاوت در قیمت حمل بار به گرجستان شوند. به عنوان مثال، اگر وزن، حجم و ارزش کالای شما خیلی زیاد باشد، طبیعتا باید تجهیزات بیشتری برای ارسال آن در نظر گرفته شود و به همین دلیل هم هزینه‌های شما بیشتر می‌شود.

قیمت حمل بار به گرجستان چقدر است؟

همچنین اگر بخواهید در فصل زمستان کالای خود را ارسال کنید، خودروهای باربری و یا هر یک از روش‌های دیگر برای ارسال کالا باید تجهیزات خاصی داشته باشند تا از کالا در برابر هرگونه رطوبت و بارش باران محافظت کنند. همه این موارد موجب می‌شوند که هزینه بیشتری برای حمل بار به گرجستان پرداخت کنید.

برای آشنایی با اصطلاح گروپاژ مقاله گروپاژ چیست را مطالعه کنید.

کالاهای ممنوعه برای ارسال به گرجستان

به طور کلی، محدودیت‌های خیلی زیادی برای حمل بار به گرجستان وجود ندارد. اما برخی از کالاها را نمی‌توانید از مرز ایران عبور داده و به گرجستان برسانید. دلیل این مسئله هم می‌تواند موارد مختلفی باشد. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین کالاهای ممنوعه برای ارسال به گرجستان را به صورت مختصر نام می‌بریم.

کالاهای ممنوعه برای ارسال به گرجستان

بهتر است موقع عبور از مرز و رفتن به گرجستان، مطمئن شوید که هیچ یک از این کالاها را با خود به همراه ندارید. زیرا اگر این کالاها را بخواهید از مرز عبور دهید، نه تنها ممکن است تمام کالاها را از شما گرفته و توقیف کنند، بلکه احتمال دارد مورد بازجویی هم قرار بگیرید. کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به گرجستان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مواد محترقه و منفجره
  • مشروبات الکلی
  • مواد مخدر
  • انواع سلاح‌های سرد و گرم
  • ابزار و لوازم قمار و شرط‌بندی
  • ابزار و لوازم فالگیری و رمالی
  • عتیقه‌جات و کالاهایی که هویت فرهنگی و میراث ملی دارند
  • نشریاتی با محتویات خلاف قوانین و شئونات اسلامی و ملی
  • انواع فیلم و عکس‌ها با محتویات مغایر شئونات اسلامی و ملی

علاوه بر کالاهایی که پیش از این معرفی کردیم، اگر شما بخواهید به صورت مسافری و از طریق روش هوایی به گرجستان بروید و کالایی را هم ببرید، نمی‌توانید کالاهایی که مربوط به لوازم صنعتی و قطعات کارگاه‌های تولیدی هستند را با خود حمل کنید. برای حمل هر کالایی به گرجستان و یا هر کشور دیگری به مجوزهای قانونی و رسمی نیاز دارید. البته علاوه بر این کالاها، ممکن است کالاهای دیگری هم برای حمل بار به گرجستان محدود باشند و برای شناختن آنها بهتر است از کارشناسان حرفه‌ای کمک بخواهید.

در این مقاله درباره انواع قوانین حمل و نقل بین المللی صحبت کرده ایم

ارسال خرده بار به گرجستان از چه روشی بهتر است؟

این امکان وجود دارد که شما قصد داشته باشید برخی خرده بار معمولی را به گرجستان ارسال کنید. در این شرایط، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که بهترین روش برای ارسال خرده بار به گرجستان کدام است؟ از طرف دیگر، بسیاری از صاحبان کالا که می‌خواهند خرده بار خود را به گرجستان ارسال کنند، به دنبال روش کم‌هزینه‌ای می‌گردند.

باتوجه‌به روش‌هایی که پیش از این معرفی کردیم، به احتمال زیاد متوجه شدید که فقط روش‌های کارگو هوایی و جاده‌ای می‌توانند برای ارسال خرده بار به گرجستان مناسب باشند. ازآنجاکه روش هوایی هزینه زیادی دارد، ارسال خرده بار به گرجستان از طریق روش جاده‌ای با استفاده از خودروهای باربری کوچک‌تر، می‌تواند بهترین گزینه باشد. شما با پیدا کردن خودروهای باربری کوچک تر با تجهیزات مورد نیاز، می‌توانید تا حد خیلی زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

مدارک لازم برای ارسال بار به گرجستان

برای حمل بار به گرجستان شما به مدارک خاصی نیاز دارید که بدون داشتن آنها، امکان عبور از مرز و رد کردن کالا را نخواهید داشت. علاوه بر این، خوب است بدانید که اگر بخواهید کالاهای تجاری و صادراتی را از مرز عبور دهید، به مدارک بیشتری هم نیاز خواهید داشت. در این قسمت، مهمترین مدارک لازم برای حمل بار به گرجستان را به صورت مختصر نام می‌بریم.

کالاهای ممنوعه برای ارسال به گرجستان
  • پکینگ لیست یا لیست بسته‌بندی کالا
  • اصل کارت ملی فرستنده بار
  • اصل پاسپورت فرستنده بار
  • کپی بلیط رفت
  • آدرس کامل گیرنده و فرستنده کالا
  • شماره تلفن و نشانه پستی کامل گیرنده
  • کارت بازرگانی
  • فاکتور فروش
  • لیست بسته‌بندی
  • مجوزهای لازم

برای شناخت قوانین گمرک به مقاله قوانین ترخیص کالا از گمرک مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره روش‌های مختلف حمل بار به گرجستان در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، در میان روش‌های ذکر شده، روش زمینی و به خصوص جاده‌ای، می‌تواند بهترین گزینه برای ارسال بار به گرجستان باشد. اگر هر سوال دیگری درباره روش‌های ارسال بار به گرجستان دارید، در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.