آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به اسپانیا و مناسب ترین روش انجام آن

ارسال بار به اسپانیا و مناسب ترین روش انجام آن

ارسال بار به اسپانیا از طریق روش‌های مختلفی انجام می‌شود و صاحبان کالا می‌توانند بر اساس شرایط بار خود، یکی از این روش‌ها را برای حمل کالای خود انتخاب کنند. توجه داشته باشید که انتخاب روش ارسال کالا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تعیین کرایه ارسال بار داشته باشد. در ادامه، اطلاعات کاملی درباره روش‌های مناسب برای حمل بار به اسپانیا و هزینه ارسال کالا به این کشور در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می‌خواهید هر نوع کالایی را از ایران به اسپانیا و یا از اسپانیا به ایران ارسال کنید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

درباره اسپانیا

قبل از این که روش‌های ارسال کالا به اسپانیا را توضیح دهیم، بهتر است کمی راجع به این کشور بدانید. اسپانیا یکی از کشورهای واقع شده در اروپای غربی است که به خاطر عضویت در اتحادیه اروپا، اهمیت بسیار زیادی در این منطقه دارد. از این رو، روزانه کالاهای مختلفی از کشورهای سراسر جهان به اسپانیا ارسال می‌شوند.

اسپانیا از شمال و شمال شرق با کشورهای فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای، از شرق و جنوب با تنگه جبل الطارق و دریای مدیترانه، از غرب و شمال غرب با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. با توجه به این موارد، می‌توان گفت که می‌توان از همه روش‌ها برای ارسال کالا به اسپانیا استفاده کرد. پایتخت اسپانیا، شهر زیبای مادرید است و جمعیت کل این کشور به بیشتر از ۴۶ میلیون نفر می‌رسد.

درباره اسپانیا

علاوه بر این موارد، خوب است بدانید که کشور اسپانیا علاوه بر اتحادیه اروپا، در ناتو، سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نیز عضویت دارد. با توجه به این موارد، می‌توان گفت که اسپانیا از نظر تجاری و اقتصادی در سطح بالایی قرار می‌گیرد و به همین دلیل بسیاری از تجار و بازرگانان برای کسب سود بیشتر، سعی می‌کنند صادرات و واردات به کشور اسپانیا را افزایش دهند.

روش‌های رایج برای ارسال بار به اسپانیا

بر اساس شرایط جغرافیایی اسپانیا، می‌توان از هر سه روش زمینی، هوایی و یا دریایی کالاهای مختلفی را به این کشور ارسال کرد. البته شرایط هر یک از این روش‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و هر یک از آنها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. در ادامه، روش‌های زمینی، دریایی و هوایی برای ارسال بار به اسپانیا را به شما معرفی می‌کنیم و توضیح خواهیم داد که کدام یک از آنها برای کالای مورد نظر شما مناسب‌تر هستند.

1. ارسال کالا به اسپانیا از طریق روش هوایی

یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای ارسال کالا به اسپانیا از طریق روش هوایی است. با این حال، در این روش باید هزینه زیادی بپردازید و شاید برای ارسال برخی کالاها چندان مقرون به صرفه به نظر نیاید. علاوه بر این، روش هوایی فقط برای زمانی مناسب است که شما می‌خواهید کالایی با حجم نسبتاً کم را در بازه زمانی کوتاه به اسپانیا ارسال کنید. 

به عنوان مثال، زمانی که می‌خواهید یک چمدان کوچک را از ایران به اسپانیا ارسال کنید، روش هوایی می‌تواند کاربردی باشد. با این حال، شما باید یک بار کالای خود را از آدرس مبدا به فرودگاه ارسال کنید و بار دیگر بعد از رسیدن محموله به اسپانیا، از خودروی دیگری برای ارسال آن از فرودگاه تا آدرس گیرنده کمک بگیرید. این امر علاوه بر طولانی‌تر کردن روند ارسال کالا، موجب می‌شود هزینه شما تا حد خیلی زیادی افزایش پیدا کند.

2. روش دریایی برای حمل بار به اسپانیا

در صورتی که قصد ارسال کالاهای خیلی حجیم و سنگینی را به اسپانیا دارید، می‌توانید از طریق روش دریایی اقدام کنید. با استفاده از این روش، هزینه شما برای ارسال کالا به اسپانیا و یا هر کشور دیگری تا حد خیلی زیادی پایین می‌آید. در روش دریایی، محموله‌ها در کانتینرهای 20 فوتی یا 40 فوتی قرار می‌گیرند و در زمانبندی‌های مشخصی به کشور مقصد حرکت می‌کنند. 

روش دریایی برای حمل بار به اسپانیا

روش دریایی در عین داشتن هزینه پایین، در بازه زمانی نسبتاً طولانی کالای شما را به مقصد می‌رساند. از این جهت، این روش برای کسانی که برای ارسال کالای خود عجله دارند، چندان کاربردی نیست. همچنین در روش دریایی هم مانند روش هوایی، شما باید یک بار کالا را از آدرس مبدا تا بندر و سپس بار دیگر از بندر اسپانیا به آدرس مقصد ارسال کنید و این امر موجب افزایش هزینه‌های شما خواهد شد.

3. ارسال بار زمینی به اسپانیا

در آخر، بهترین و مقرون‌وصرفه‌ترین روشی که شما می‌توانید انواع کالاها را به اسپانیا ارسال کنید، روش زمینی است. در این روش دیگر نیازی نیست که حتماً با استفاده از کامیون، کالا را از مبدا به بندر و یا فرودگاه ارسال کنید و محموله شما به صورت درب به درب جابه‌جا می‌شود.

ارسال بار زمینی به اسپانیا

هزینه پرداختی صاحبان کالا در روش زمینی ارسال بار به اسپانیا تا حد خیلی زیادی پایین می‌آید. در این روش، کالای شما بعد از عبور کردن از چند کشور، به کشور اسپانیا خواهد رسید. حمل بار زمینی به اسپانیا به دو صورت گروپاژ و در بستی انجام می‌شود.

  • روش گروپاژ

 اگر کالای شما حجم خیلی زیادی نداشته باشد که بخواهید یک ترانزیت کامل را اجاره کنید، می‌توانید آن را در کنار سایر محموله‌های افراد دیگر قرار دهید تا به‌صورت اشتراکی، به کشور اسپانیا حرکت کنند. در این روش، مدت زمان ارسال کالا افزایش پیدا می‌کند و برای کالاهایی با حجم و وزن کم، کاربرد دارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات درباره گروپاژ به مقاله گروپاژ چیست مراجعه کنید.

  • روش دربستی

بهترین و مطمئن‌ترین روش برای ارسال بار به اسپانیا و یا هر کشور دیگر، روش دربستی است. در این شیوه، شما می‌توانید یک تریلی ترانزیت کامل را دربست کنید و تمام کالاهای مورد نیاز خود را در آن قرار دهید. در این شرایط، می‌توانید به طور کامل از بیمه نامه بهره‌مند شوید و در صورت بروز هرگونه مشکل، خسارت وارد شده را دریافت کنید.

هزینه ارسال بار به اسپانیا

کرایه مورد نیاز برای ارسال بار به اسپانیا به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. در ادامه، برخی از مهمترین فاکتورهای موثر بر تعیین کرایه حمل بار به اسپانیا را به صورت مختصر نام می‌بریم. شما می‌توانید بعد از تماس با افراد متخصص در این زمینه، مطمئن شوید که کرایه حمل بار شما تقریباً چقدر می‌شود.

  • روش انتخابی برای ارسال کالا
  • مدت زمان رسیدن کالا به مقصد
  • وزن و حجم کالا
  • فاصله بین شهر مبدا در ایران و شهر مقصد در اسپانیا
  • تشریفات گمرکی
  • بسته‌بندی کالا
  • دریافت بیمه نامه و بارنامه و سایر مدارک ضروری
  • دریافت مجوز

ارسال بار به اسپانیا با ترابرنت

اگر می‌خواهید از روش زمینی کالایی را به کشور اسپانیا ارسال کنید، فقط کافی است وارد سامانه ترابرنت شوید. این سامانه خودروهای باری متنوعی برای ارسال کالا در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، کالای مورد نیاز خود را به کشور اسپانیا ارسال کنید. 

ارسال بار به اسپانیا با ترابرنت

به علاوه، در صورتی که بخواهید از طریق روش دریایی و یا هوایی کالا را به مقصد بفرستید، ترابرنت هم در ایران و هم در اسپانیا، خودروهای باری مورد نیاز برای انتقال بار بین بندر و فرودگاه به آدرس مورد نظر شما را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره روش‌های کاربردی برای ارسال بار به اسپانیا در اختیار شما قرار دادیم.  فرایند ارسال کالا به کشورهای خارجی چالش‌های خاص خودش را دارد و شما می‌توانید با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه، این فرایند را کمی ساده‌تر کنید. کارشناسان ترابرنت به شما کمک می‌کنند تا به طور کامل از روند ارسال کالا به اسپانیا مطلع شوید. همچنین ترابرنت به شما این امکان را می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه روز، یک خودروی باری مناسب برای حمل بار به اسپانیا پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.