آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به اروپا چگونه انجام می‌شود و هزینه آن چقدر است؟

ارسال بار به اروپا چگونه انجام می‌شود و هزینه آن چقدر است؟

هر کشوری برای رشد اقتصادی خود، باید با کشورهای دیگر در ارتباط باشد. به همین دلیل هم به صورت روزانه کالاهای بسیار زیادی از ایران به اروپا و یا از اروپا به ایران ارسال می‌شوند. در این شرایط، این امکان وجود دارد که برخی از افراد بخواهند به صورت شخصی، کالا‌هایی را از ایران به اروپا و یا حتی از اروپا به ایران ارسال کنند و نداشتن اطلاعات کافی، موجب می‌شود که کار آنها بیش از اندازه طولانی ‌شود. به همین دلیل ما در این مقاله، به طور کامل درباره ارسال بار به اروپا صحبت می‌کنیم.

زمانی که درباره ارسال بار از اروپا به ایران و یا برعکس صحبت می‌کنیم، ممکن است برخی از افراد بترسند و فکر کنند که نحوه ارسال بار به خارج از کشور بسیار دشوار خواهد بود. این در حالی است که باید بگوییم اگر شما اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید، می‌توانید به سادگی بارهای مورد نیاز خود را از ایران به اروپا و یا حتی از اروپا به ایران ارسال کنید. تنها چیزی که در این رابطه باید مد نظر قرار دهید، انتخاب یک شرکت باربری معتبر و قابل اطمینان است.

روش‌های ارسال بار به اروپا

روش‌های متعددی برای ارسال بار به اروپا وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس شرایط و هزینه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. شما این امکان را دارید که بار خود را از اروپا به ایران با استفاده از روش‌های زمینی، هوایی و دریایی به کشور مقصد بفرستید. همان‌طورکه گفتیم، همه چیز به شرایط خود شما و بودجه‌ای که قرار است برای ارسال بار در نظر بگیرید، بستگی دارد.

روش‌های ارسال بار به اروپا

1. روش زمینی

همان‌طورکه از نام آن هم می‌توانید متوجه شوید، در روش زمینی باید از طریق جاده، کالا به مقصد ارسال شود. در این شرایط، طبیعتا برای ارسال کالا به خودروهای باربری متعددی نیاز است که بسته به نوع بار، می‌توانند متفاوت باشند. به عنوان مثال، بیشتر از همه برای ارسال بار به اروپا از خودروهای باربری بزرگی مانند تریلی استفاده می‌شود.

حالا شما می‌توانید بسته به نوع بار خود، این تریلی را در انواع مختلفی انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از تریلی‌های مسقف و یا کفی برای ارسال بار استفاده نمایید. به‌طورکلی، کمک گرفتن از تریلی ترانزیت موجب می‌شود که هزینه شما برای ارسال بار به اروپا در حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند. این در حالی است که در مقابل، روش‌های دیگر نسبتا گران‌تر هستند.

برای شناخت مفهوم ترانزیت به مقاله ترانزیت چیست مراجعه کنید.

2. روش هوایی برای ارسال بار به اروپا

روش دیگری که شما می‌توانید برای ارسال بار از اروپا به ایران و یا برعکس از آن استفاده کنید، روش هوایی است. همان‌طورکه خیلی راحت می‌توانید از نام آن هم حدس بزنید، در روش هوایی بار باید حتما از طریق هواپیما به مقصد ارسال شود.

شیوه هوایی هم نسبت به روش‌های دیگر، مزایایی دارد و یکی از مهم‌ترین آنها، این است که کالای شما را در سریع‎ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند. البته ممکن است محدودیت‌هایی در حجم و وزن بار وجود داشته باشد که شما را مجبور کند از این روش برای حمل بار‌های کوچک استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است که روش هوایی برای ارسال بار به اروپا بسیار گران‌تر از روش زمینی است. به همین دلیل خیلی از صاحبان کالا و شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که از روش‌های دیگری برای حمل بار خود استفاده کنند، مگر این‌که بار آنها ارزش بسیار زیادی داشته باشد و بخواهند در سریع‌ترین زمان ممکن، آن را به مقصد برسانند.

برای آشنایی با روش دریافت ویزا ترانزیت مقاله ویزا ترانزیت چیست را مطالعه کنید.

3. روش دریایی برای ارسال بار به اروپا

در نهایت، آخرین روش ارسال بار به اروپا که طرفداران خاص خودش را دارد، شیوه دریایی است. برای ارسال بار از طریق این روش، شما باید حتما کالای خود را با استفاده از تریلی به بندر برسانید. در ادامه، بار شما باید در کانتینر‌های خاصی قرار بگیرد و سپس از طریق مرزهای آبی به اروپا برسد.

روش دریایی برای ارسال بار به اروپا

نکته مهمی که درباره روش دریایی برای ارسال بار به اروپا باید بدانید، این است که کالای شما در این روش با سرعت خیلی کمی به مقصد می‌رسد. به همین دلیل هم اگر برای ارسال کالای خود خیلی عجله ندارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. البته باید گفت که در روش دریایی، بار شما در معرض آسیب‌های بیشتری قرار دارد و درصورتی‌که به‌خوبی بسته‌بندی نشده باشد، ممکن است در طول مسیر آسیب ببیند.

قبل از ارسال بار پیشنهاد می کنیم قوانین آن را در مقاله قوانین حمل و نقل بین المللی مطالعه کنید.

مراحل ارسال بار به اروپا چیست

بعد از این‌که مهم‌ترین روش‌های ارسال بار به اروپا را شناختید، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که بعد از انتخاب یکی از این روش‌ها، باید چگونه کارهای ارسال بار را انجام دهم؟ مهم‌ترین مراحلی که شما می‌توانید برای ارسال بار از اروپا به ایران و یا برعکس را انجام دهید، عبارت‌اند از:

مراحل ارسال بار به اروپا چیست

1. انتخاب روش و شرکت باربری

اولین کاری که شما باید برای همه بارها انجام دهید، این است که تعیین کنید که می‌خواهید بار خود را از چه طریقی به کشور مقصد برسانید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از روش زمینی استفاده کنید، باید به دنبال یک شرکت باربری مختص به انجام این کار بگردید.

2. ارائه لیست بسته‌بندی به شرکت باربری

در قدم بعدی، باید یک لیست کامل از محصولاتی که قرار است به اروپا ارسال شوند را تهیه نمایید و به شرکت باربری تحویل بدهید. توجه داشته باشید که اگر این لیست ناقص باشد و در طول مسیر، مشکلی برای یکی از محصولات شما به وجود بیاید که در لیست وجود ندارد، شرکت باربری هیچ‌گونه هزینه‌ای به شما پرداخت نخواهد کرد. به همین دلیل این فهرست را با دقت کامل تنظیم کنید.

در مقاله کامیون ترانزیت درباره کامیون های ترانزیت توضیح می دهیم.

3. دریافت بیمه‌نامه بین‌المللی

همان‌طورکه می‌دانید، ارسال بار به اروپا سختی‌های بسیار زیادی دارد و نسبت به داخل کشور، می‌تواند با چالش‌های بیشتری مواجه شود. به منظور این‌که تضمین کنید مشکلی برای بار شما پیش نمی‌آید و در صورت بروز مشکل، هزینه آن به شما بازگردانده می‌شود، باید حتما یک بیمه‌نامه بین‌المللی دریافت کنید.

در این شرایط، هر مشکلی که برای کالای شما پیش بیاید و کم‌کاری از طرف شرکت باربری یا راننده باشد، بیمه تمام هزینه کالای شما را متقبل می‌شود. توجه داشته باشید که اگر حتی شما خودتان هم نخواهید این بیمه‌نامه را دریافت کنید، قانون شما را مجبور به دریافت آن می‌کند. دلیل این موضوع هم این است که بین ایران و کشورهای اروپایی، مسافت بسیار زیادی وجود دارد و به همین دلیل باید این بیمه‌نامه بین‌المللی را داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ترانزیت خارجی چیست را بررسی نمایید.

4. گواهینامه بین‌المللی

زمانی که شما راننده‌ای برای ارسال بار به اروپا انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که گواهینامه بین‌المللی دارد. در غیر این صورت، به سراغ راننده دیگری بروید و یا از او بخواهید که در سریع‎ترین زمان ممکن، گواهینامه بین‌المللی خود را بگیرد. اگر راننده هم گواهینامه بین‌المللی نداشته باشد، امکان عبور از مرز را نخواهد داشت.

گواهینامه بین‌المللی

5. تشریفات گمرکی

فرقی ندارد که شما بخواهید چه کالایی را به کدام کشور اروپایی ارسال کنید. در هر شرایطی، باید تشریفات گمرکی را به اتمام برسانید. با دقت به این تشریفات توجه نمایید و در صورت لزوم، مدارک لازم را به طور کامل ارائه دهید.

6. حمل بار به گمرک

بسته به نوع روشی که بخواهید از آن برای ارسال کالای خود استفاده کنید، باید بار را به گمرک بفرستید. به عنوان مثال، اگر بخواهید از روش‌های هوایی و دریایی برای ارسال بار به اروپا استفاده کنید، باید با کامیون یا تریلی، بار خود را به گمرک بفرستید تا در ادامه، بتوانند آن را درون کشتی و یا هواپیما قرار دهند. این در حالی است که ارسال بار اروپا از طریق روش زمینی موجب می‌شود که کار شما خیلی راحت‌تر شود.

برای کسب اطلاعات درباره ارسال بار به عراق به مقاله حمل بار به عراق مراجعه کنید.

هزینه ارسال بار به اروپا

بعد از این‌که به طور کامل درباره ارسال بار به اروپا اطلاعاتی به دست آوردید، نوبت به آن می‌رسد که هزینه انجام این عمل را نیز بدانید. به‌طورکلی، هزینه ارسال بار به اروپا به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • نوع بار و میزان ارزش آن
  • وزن کالا
  • کشور مقصد
  • تشریفات گمرکی
  • دریافت مجوزهای لازم
  • نوع روش ارسال (زمینی، هوایی یا دریایی)
هزینه ارسال بار به اروپا

تمام فاکتورهایی که در بالا گفتیم، موجب می‌شوند که هزینه ارسال بار به اروپا متفاوت شود. به عنوان مثال، هرچه کالای شما وزن و حجم کمتری داشته باشد، باید هزینه کمتری برای ارسال آن پرداخت کنید. علاوه بر این‌که نوع ارسال بار شما هم باعث تفاوت در هزینه این عمل می‌شود. زیرا گفتیم که روش زمینی، خیلی ارزان‌تر از روش‌های دیگر است.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، ما به طور کامل درباره ارسال بار به اروپا صحبت کردیم. همان‌طورکه متوجه شدید، ارسال بار از اروپا به ایران و یا از ایران به اروپا، فرایند‌های خاصی دارد که باید همه آنها را بادقت رعایت کنید. به علاوه، گفتیم که روش‌های متعددی برای این حمل بار وجود دارند که مهم‌ترین آنها زمینی، دریایی و هوایی هستند.

شما می‌توانید بر اساس شرایط و هزینه خود، یکی از این موارد را انتخاب کنید. درصورتی‌که شما هم تجربه ارسال بار به اروپا و یا کشورهای دیگر را داشته‌اید، می‌توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.