آنچه در این مقاله می‌خوانید

روش های ارسال بار از ایران به آلمان | مدت زمان+هزینه+مدارک

ارسال بار از ایران به آلمان با هزینه مناسب و سرعت بالا

آلمان یکی از کشورهای مهم اروپایی شناخته می‌شود که به خاطر داشتن شرایط اقتصادی مناسب، می‌تواند یک مقصد فوق‌العاده برای ارسال کالا و صادرات و واردات باشد. همین مسئله موجب شده که خیلی از افراد به دنبال روشی برای ارسال بار از ایران به آلمان باشند تا بتوانند با استفاده از شرایط قانونی، از این نظر سود به دست بیاورند. روش‌های مختلفی برای ارسال بار به آلمان وجود دارند که ما در این مقاله، به طور کامل آنها را توضیح می‌دهیم و همچنین می‌گوییم که هزینه ارسال بار از ایران به آلمان تقریبا چقدر می‌شود.

دلایل متعددی وجود دارند که شاید شما را مجبور به ارسال بار به آلمان کنند. به عنوان مثال، گفتیم که خیلی از افراد سعی دارند از این طریق، کالاهایی به کشور آلمان صادر کنند و به خاطر مسائل تجاری، سود زیادی به دست می‌آورند.

در مقابل ممکن است خیلی از افراد قصد مهاجرت به این کشور را داشته باشند و بخواهند اسباب و اثاثیه منزل و یا محصولات دیگری را به این کشور ارسال کنند. تحت هر شرایطی، شما نمی‌توانید به صورت خودسرانه، کالایی را از گمرک ایران خارج کرده و به آلمان برسانید و باید تمام قوانین را رعایت کرده باشید تا ارسال بار از ایران به آلمان برای شما با موفقیت انجام شود. با مطالعه این مقاله از ترابرنت، می‌توانید متوجه شوید که برای ارسال بار به آلمان چه فاکتورهایی مهم هستند.

روش‌های ارسال کالا از ایران به آلمان

برای ارسال کالاهای مختلف به آلمان، سه روش در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید بسته به شرایط خود، از یکی از آنها استفاده کنید. روش‌های هوایی، دریایی و زمینی، بهترین روش‌ها برای ارسال کالا هستند که در ادامه، هر یک از آنها را به صورت مجزا معرفی می‌کنیم.

1. روش هوایی در ارسال بار به آلمان

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید خیلی راحت بار خود را از ایران به آلمان ارسال کنید، از طریق هواپیمای باربری است. نکته جالب توجه درباره این روش، این است که در کمترین زمان ممکن، کالای شما را به مقصد در کشور آلمان ارسال می‌کند. البته کاملا طبیعی است که به خاطر سرعت بسیار بالایی که دارد، هزینه نسبتا بیشتری هم خواهد داشت. ازاین‌رو، برخی از افراد برای ارسال کالای با ارزش خود در مسیری امن و مطمئن، بدون دردسر و سریع، از این روش استفاده می‌کنند.

روش هوایی در ارسال بار به آلمان

برای ارسال کالا از ایران به آلمان از طریق روش هوایی، اول از همه باید بعد از بسته‌بندی کالا و ارائه مدارک لازم، آن را با استفاده از کامیون به فرودگاه مورد نظر خود ارسال کنید. فریت بار از ایران به آلمان به خاطر سرعت بالایی که دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای خیلی از افراد باشد.

در مقاله ارسال بار به خارج از کشور به بررسی روش های ارسال بار می پردازیم.

2. ارسال کالا به آلمان با روش دریایی

روش دیگری که خیلی از افراد برای ارسال کالا از ایران به آلمان از آن استفاده می‌کنند از طریق روش دریایی است. برای ارسال کالا از این روش، باید بعد از بسته‌بندی کالا و انجام کارهای اداری، آن را با استفاده از کامیون به بندر گمرک ارسال کنید.

ارسال کالا به آلمان با روش دریایی

توجه داشته باشید که ارسال کالا به آلمان از طریق روش دریایی نسبت به روش هوایی، هزینه کمتری دارد. بااین‌حال، مدت زمان ارسال کالا افزایش پیدا می‌کند. پس اگر می‌خواهید کالایی با وزن بیشتر از 2 تن را به کشور آلمان بفرستید و محدودیتی از نظر زمان ندارید، روش دریایی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

3. روش زمینی در ارسال بار به آلمان

در نهایت، روش بسیار ساده دیگری که شما می‌توانید برای ارسال کالاهای معمولی خود از ایران به آلمان از آن استفاده کنید، روش زمینی است. در این روش همان‌طورکه از نام آن هم مشخص است، کالای شما از طریق تریلی و جاده به کشور مقصد ارسال می‌شود.

روش زمینی در ارسال بار به آلمان

نکته جالب توجه درباره این روش باربری از ایران به آلمان این است که شما می‌توانید برای ارسال خرده بار از ایران به آلمان هم از آن استفاده کنید. به علاوه، هزینه آن نسبت به روش هوایی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است و با شناخت راننده، خیال شما برای ارسال کالا راحت‌تر می‌شود.

برای ارسال بار به سوئد به مقاله ارسال بار از ایران به سوئد مراجعه کنید.

ارسال بار از ایران به آلمان چقدر طول می‌کشد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که خیلی از افراد درباره ارسال بار از ایران به آلمان می‌پرسند، مدت زمان ارسال کالا به این کشور است. ازآنجاکه آلمان در قاره اروپا قرار دارد، باید انتظار داشته باشید که ارسال کالا به آنجا در مدت زمان نسبتا طولانی‌تری انجام شود. علاوه بر این، فراموش نکنید که مدت زمان حمل کالا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و نمی‌توان گفت که برای همه کالاها، در یک بازه زمانی خاص به مقصد خواهند رسید.

مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث می‌شوند مدت زمان ارسال کالا به آلمان متفاوت شود را در بخش زیر خلاصه کرده‌ایم. با در نظر گرفتن هر یک از این فاکتورها، می‌توانید به صورت تخمینی متوجه شوید که کالای شما تقریبا در چه بازه زمانی به مقصد خواهد رسید. به علاوه، مشورت با شرکت باربری هم می‌تواند در این امر کمک زیادی به شما کند.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به دبی

1. شهر مقصد در کشور آلمان

خیلی مهم است که شما بخواهید کالای خود را به کدام یک از شهرهای آلمان ارسال کنید. به عنوان مثال، شما باید تعیین کنید که می‌خواهید کالای خود را به شهر هامبورگ، مونیخ، فرانکفورت، برلین، اشتودکار، کلن و یا سایر شهرهای آلمان ارسال کنید. طبیعتا هرچه شهر مورد نظر شما دورتر باشد، مدت زمان ارسال کالا هم افزایش پیدا می‌کند.

2. روش ارسال کالا به آلمان

در بخش‌های قبلی هم گفتیم که روش‌های زمینی، دریایی و هوایی برای ارسال کالا از ایران به آلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه، متوجه شدید که در روش هوایی، کالای شما با سرعت خیلی بیشتری نسبت به روش دریایی به مقصد ارسال می‌شود.

روش ارسال کالا به آلمان

مدت زمان ارسال کالا با استفاده از روش زمینی، بین 15 تا 20 روز است. در مقابل، مدت زمان رسیدن کالا به مقصد با روش‌های هوایی و دریایی به ترتیب بین 7 تا 10 روز و 30 تا 35 روز است.

3. بسته‌بندی درست کالا

زمانی که شما بخواهید کالایی را از ایران به آلمان ارسال کنید، باید آن را با دقت بسیار زیادی بسته‌بندی کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید همین بسته‌بندی هم می‌تواند در مدت زمان ارسال کالا به آلمان تاثیر بگذارد.

برای ارسال بار به گرجستان مقاله حمل بار به گرجستان را مطالعه نمایید.

4. پرداخت هزینه‌های لازم

گاهی مواقع، برخی از افراد و صاحبان کالا و هزینه‌های لازم برای باربری از ایران به آلمان را نمی‌پردازند. این امر می‌تواند باعث تاخیر در ارسال کالا به این کشور شود. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره هزینه ارسال کالا از ایران به آلمان در اختیار شما قرار خواهیم داد.

برای ارسال کالا از ایران به آلمان چه مدارکی نیاز است؟

زمانی که شما بخواهید کالایی را از ایران به آلمان ارسال کنید، باید مدارک خاصی داشته باشید. فراموش نکنید که ارسال کالا به کشورهای دیگر و به خصوص کشورهای اروپایی، تفاوت خیلی زیادی با ارسال کالا به صورت داخلی دارد.

برای ارسال کالا از ایران به آلمان چه مدارکی نیاز است؟

مهم‌ترین مدارکی که شما باید حتما برای ارسال کالا به کشور آلمان داشته باشید، شامل موارد زیر می‌شود.

  • تصویر صفحه اول پاسپورت شخص فرستنده کالا
  • تصویر پشت و روی کارت ملی شخص فرستنده کالا
  • آدرس و شماره تلفن و آدرس ایمیل فرستنده کالا
  • تصویر صفحه اول پاسپورت شخص دریافت کننده کالا در آلمان
  • آدرس و شماره تلفن و آدرس ایمیل مقصد تحویل گیرنده در کشور آلمان
  • ارائه لیست کالا یا پکینگ لیست
  • فاکتور کالا برای بارهای تجاری
  • ارائه معرفی نامه یا کارت بازرگانی از شرکت برای ارسال بارهای تجاری
  • دریافت مجوز‌های لازم برای ارسال بارهای تجاری

یکی از تعاریفی که باید در ارسال بار با آن آشنا شوید کاپوتاژ است که در مقاله کاپوتاژ چیست توضیح می دهیم.

هزینه حمل بار از ایران به آلمان چقدر است؟

طبیعتا هزینه و قیمت حمل بار از ایران به آلمان نسبت به کشورهای نزدیک در حوزه آسیا و خلیج فارس، خیلی بیشتر است.

هزینه حمل بار از ایران به آلمان چقدر است؟

فاکتورهای دیگری هم می‌توانند باعث تغییر در هزینه حمل بار از ایران به آلمان شوند که در این بخش، برخی از مهمترین آنها را نام می‌بریم.

  • حجم و وزن کالا: طبیعتا زمانی که کالای شما حجم و وزن بیشتری داشته باشد، به مراقبت‌ها و تجهیزات بیشتری هم نیاز خواهد داشت و این امر موجب افزایش هزینه آن برای رسیدن به مقصد خواهد شد.
  • شهر مقصد: در ابتدای مقاله هم به اختصار گفتیم که نزدیک تر بودن شهر مقصد موجب می‌شود که کالای شما در مدت زمان سریع‌تری به مقصد برسد و این امر موجب کاهش هزینه‌ها خواهد شد.
  • روش ارسال: همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، روش‌های هوایی دریایی و زمینی به ترتیب گران‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای ارسال کالا هستند. ازاین‌رو، اگر شما از روش زمینی و یا دریایی استفاده کنید، هزینه شما برای ارسال کالا از ایران به آلمان تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند.
  • هزینه بسته بندی: برای ارسال کالا به خارج از کشور، شما باید بار خود را به صورت کاملا دقیق و حرفه‌ای بسته‌بندی کرده باشید که این امر می‌تواند در هزینه‌های شما تأثیر گذار باشد.
  • هزینه بارگیری: فرقی ندارد که شما بخواهید از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای ارسال کالا از ایران به آلمان استفاده کنید. در هر شرایطی، باید هزینه‌ای برای بارگیری بپردازید.
  • هزینه گمرک: در مواردی که قصد ارسال بار به خارج از کشور را داشته باشید، باید در گمرک ایران هزینه بپردازید.

برای اطلاع از قوانین ترخیص کالا مقاله قوانین ترخیص کالا از گمرک را مطالعه کنید.

نحوه ارسال بار از ایران به آلمان

بعد از این‌که اطلاعات کاملی درباره قیمت حمل بار از ایران به آلمان به دست آوردید، نوبت به آن می‌رسد که نحوه ارسال کالا به این کشور را نیز بدانید. برای این‌که بتوانید کالای خود را از کشور ایران به آلمان ارسال کنید، مراحل زیر را به ترتیب طی نمایید.

نحوه ارسال بار به آلمان

1. انتخاب روش ارسال و شرکت باربری

اول از همه، شما باید بسته به نوع کالا و شرایط بودجه خود، بهترین روش برای ارسال کالا از ایران به آلمان را انتخاب نمایید. در قدم بعدی، باید بسته به نوع روش انتخابی خود، یک شرکت باربری قابل اعتماد و مجهز برای ارسال کالاها پیدا کنید.

2. بسته‌بندی کالا

در مرحله بعدی، باید کالای خود را به صورت کاملا دقیق و مناسب بسته‌بندی کنید. ازآنجاکه کشور آلمان فاصله زیادی با ایران دارد، باید مطمئن شوید که کالا کاملا درست بسته‌بندی شده است و در طول مسیر آسیبی به آن وارد نخواهد شد. بهتر است در بسته‌بندی بار‌های کوچک و خرده‌بار، در بین آنها از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید. در مرحله بعد هم باید لیستی از تمام کالاهای بسته‌بندی شده خود را آماده کرده و به شرکت باربری مورد نظر خود ارائه دهید.

3. سمپاشی و دریافت گواهینامه معتبر بین المللی برای کارگو

درصورتی‌که قصد استفاده از روش کارگو برای ارسال بار از ایران به آلمان را داشته باشید، باید حتما کالای مد نظر شما سمپاشی شده باشد تا بتواند گواهینامه معتبر بین‌المللی برای ارسال را به دست بیاورد.

4. بارگیری و ارسال بار به آلمان

در نهایت، باید هزینه‌های مربوط به بارگیری را پرداخت کنید تا بار شما از طریق روش انتخابی‌تان، داخل وسیله نقلیه مورد نظر بارگیری شود. بعد از انجام همه این موارد و ارائه مدارک لازم، کالای شما از ایران به آلمان ارسال خواهد شد.

بارگیری و ارسال بار به آلمان

5. ارائه مدارک لازم

در بخش‌های پیش هم گفتیم که مهمترین مدارکی که باید برای ارسال کالا از ایران به آلمان ارائه دهید، شامل چه مواردی می‌شوند. توجه داشته باشید که اگر هر کدام از این مدارک ناقص بودند، کالای شما از گمرک عبور نخواهد کرد. به علاوه، اگر لیست بسته‌بندی یا پکینگ لیست نداشته باشید و کالا در طول مسیر آسیب ببیند، بیمه هزینه آن را تقبل نخواهد کرد.

6. انجام کارهای گمرکی و اداری

پیش از این نیز به اختصار گفتیم که برای ارسال کالا از ایران به کشورهای خارجی، نیاز به انجام برخی کارهای گمرکی دارید. این مسئله درباره ارسال بار از ایران به آلمان هم صدق می‌کند و باید تمام کارهای گمرکی و اداری را به طور کامل طی کنید.

7. دریافت بیمه نامه

زمانی که شما با خرید کالایی را از داخل ایران به یکی از شهر‌های داخلی ارسال کنید، باید بیمه نامه داشته باشید. بااین‌حال، بیمه نامه کالاهای داخلی با ارسال بار از ایران به آلمان کمی متفاوت‌تر است و باید بیمه‌نامه شما اعتبار بین‌المللی داشته باشد. برای دریافت این بیمه نامه هم باید بسته به نوع و وزن کالای خود، هزینه خاصی بپردازید.

سخن نهایی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره ارسال بار از ایران به آلمان در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، هزینه ارسال کالا از ایران به آلمان تا حد خیلی زیادی به شرایط بار شما بستگی دارد. به علاوه، خیلی مهم است که شما از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای ارسال کالای خود استفاده کنید. برای ارسال کالا به آلمان، اول از همه تمام شرایط خود را بسنجید و بعد از در نظر گرفتن مزایا و معایب هر یک از روش‌ها و بودجه خود، مطمئن شوید که کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.