آنچه در این مقاله می‌خوانید

روش های ارسال بار به دبی | به همراه لیست کالاهای ممنوعه

ارسال بار به دبی و روش های انجام آن با بهترین هزینه

دبی یکی از کشورهای مهم حوزه خلیج فارس شناخته می‌شود که به‌خاطر نزدیکی به ایران، ارتباط زیادی با آن داریم. ازاین‌رو، به احتمال زیاد خیلی از افراد و شرکت‌ها به دنبال روش مناسبی برای ارسال بار به دبی هستند. روش‌های متعددی برای این هدف وجود دارند که می‌توانید بر اساس شرایط خود، بهترین و مناسب‌ترین آنها را انتخاب کنید. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره ارسال کالا به دبی و هزینه آن در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس به هیچ عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید.

درباره دبی چه می دانید؟

کشور دبی به خاطر عضویت در امارات متحده عربی، اهمیت بسیار زیادی از نظر اقتصادی دارد. به‌علاوه، این کشور در نزدیکی ایران قرار دارد و به همین دلیل هم ارسال بار به آن خیلی راحت‌تر از سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی است. از سوی دیگر، کشور ما به دلایل مختلف با کشورهای حوزه خلیج فارس روابط تجاری زیادی دارد و این موضوع درباره کشور دبی هم صدق می‌کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت بسیار زیاد کشور دبی، صنعت نفت فوق‌العاده آن است که موجب شده این کشور از مدت‌ها پیش تاکنون، به رشد قابل توجهی دست پیدا کند. علاوه بر این، رشد فوق‌العاده دبی موجب شده که از نظر توریسم و سیاحت هم طرفداران زیادی داشته باشد.

درباره دبی چه می دانید؟

نکته جالب توجه درباره دبی این است که بسیاری از شهرهای دنیا، پرواز مستقیم به این کشور را دارند. خوب است بدانید که فرودگاه بین‌المللی دبی بیشتر از 80 خط هوایی دارد که موجب شده یکی از پر طرفدار‌ترین فرودگاه‌های سراسر دنیا تبدیل شود. البته به احتمال زیاد همه شما می‌دانید که این کشور نسبت به ایران، آب‌وهوای خیلی گرم و مرطوب‌تری دارد. به‌طوری‌که ممکن است دمای هوای این کشور به بیشتر از 40 درجه سانتی‌گراد برسد.

قبل از ارسال کالا به کشورهای دیگر مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه نمایید.

ارسال بار به دبی

باتوجه‌به اطلاعاتی که پیش از این به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که ارسال بار از ایران به دبی کاملا رایج است و شاید شرکت‌ها و افراد مختلف به دلایل متنوع، کالای خود را به این کشور بفرستند. روش‌های مختلفی برای فریت بار به دبی وجود دارد که هر یک از آنها بسته به شرایط شما و هزینه‌ای که می‌خواهید بپردازید، می‌تواند متفاوت باشد. ازآنجاکه دبی فاصله خیلی کمی با ایران دارد، شما می‌توانید از هر روشی که بخواهید برای ارسال کالا استفاده کنید.

روش‌های ارسال بار به دبی

تاکنون گفتیم که دبی به خاطر مجاورت با کشور ایران، یکی از بهترین مقاصد برای تجارت و حمل‌ونقل کالا به شمار می‌رود. علاوه بر این‌که کشور ذکر شده به خاطر داشتن شرایط اقتصادی مناسب، می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده برای تجارت در نظر گرفته شود که موجب می‌شود شما هم سود خیلی زیادی از این نظر به دست بیاورید. پس اگر شما هم قصد ارسال بار به دبی را دارید، به هیچ عنوان خواندن این بخش را از دست ندهید.

روش‌های ارسال بار به دبی

شما می‌توانید از روش‌های زمینی، هوایی و یا دریایی برای حمل کالای خود به دبی استفاده کنید که هر یک از این موارد بسته به شرایط و بودجه شما با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه، هر یک از این روش‌ها را به صورت مجزا معرفی کرده و به طور کامل توضیح می‌دهیم.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به اروپا

1. روش هوایی

در روش هوایی، ارسال بار به دبی در مدت زمان خیلی کوتاهی انجام می‌شود و شما می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن و نهایتا طی چند ساعت، کالای خود را به کشور دبی ارسال کنید. لازم به ذکر است که در این روش، شما باید هزینه نسبتا بیشتری بپردازید و دلیل آن هم کاملا مشخص است. ازاین‌رو، خیلی از افراد از این روش برای ارسال کالاهای ارزشمند خود استفاده می‌کنند. درصورتی‌که برای هزینه آن مشکلی نداشته باشید، روش هوایی برای رساندن کالا به دبی می‌تواند گزینه باشد.

2. روش دریایی

ازآنجاکه دبی مرز آبی مشترک با ایران دارد، خیلی راحت می‌توان کالای مورد نظر را از طریق خلیج فارس به این کشور ارسال کرد. این روش از نظر اقتصادی خیلی مقرون‌به‌صرفه است و به شما این امکان را می‌دهد که با هزینه‌ای کاملا مناسب، کالای خود را به دبی ارسال کنید. بااین‌حال، باید بدانید که از نظر زمانی باید مدت زمان بیشتری صبر کنید.

نکته دیگری که درباره این روش باید بدانید، این است که ارسال بار به دبی از طریق روش دریایی، فقط برای کالاهایی مناسب است که وزن آنها بیشتر از 2 تن باشد و برای بار‌های سبک‌تر، امکان استفاده از این روش را نخواهید داشت.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به گرجستان

3. روش زمینی

در نهایت، روش دیگری که شما می‌توانید برای ارسال بار به دبی از آن استفاده کنید، روش زمینی است. البته توجه داشته باشید که در صورت استفاده از این روش هم باز باید برای رسیدن به کشور دبی، از دریا استفاده کنید. به‌طوری‌که باید خودروی باری شما درون کشتی قرار بگیرد.

ارسال خرده بار به دبی

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از روش زمینی، این است که می‌تواند برای ارسال خرده بار به دبی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. همان‌طورکه در روش‌های قبلی متوجه شدید، شیوه‌های دریایی و هوایی برای ارسال بار به دبی فقط در صورتی مناسب هستند که کالای شما وزن خاصی داشته باشد. به عنوان مثال، روش دریایی فقط برای کالاهایی با وزن بیشتر از 2 تن مناسب است.

این در حالی است که شاید برخی از افراد به هر دلیلی، مجبور شوند کالاهایی با وزن خیلی کمتر را به دبی ارسال کنند. در این شرایط، استفاده از خودروهای باربری می‌تواند بهترین و منطقی‌ترین گزینه برای شما باشد. علاوه بر این که مجبور نیستید هزینه خیلی زیادی هم برای حمل آن تا دبی مانند روش هوایی بپردازید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل بار به دبی چیست؟

فاکتورهای متنوعی موجب تفاوت در هزینه حمل بار به دبی می‌شوند و بهتر است که حتما قبل از ارسال کالا، این عوامل را بشناسید. با توجه به این فاکتورها می‌توانید تا حدودی متوجه شوید که چگونه باید هزینه ارسال بار به دبی را برای خود کاهش دهید. پس با دقت به همه آنها توجه کنید تا ببینید که چه عواملی در تغییر هزینه حمل بار به دبی دخیل هستند.

1. روش ارسال کالا

به طور کلی، ارسال کالا به دبی از طریق روش‌های هوایی و دریایی انجام می‌شود. در میان این روش‌ها، شیوه هوایی هزینه خیلی زیادی نسبت به روش دریایی دارد. پس اگر از طریق دریا کالای خود را به دبی ارسال کرده باشید، باید هزینه پایین‌تری بپردازید.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه حمل بار به دبی

2. وزن و حجم بار

قبل از ارسال کالا، شما باید اطلاعات کاملی درباره مقدار دقیق وزن کالای خود داشته باشید. زیرا برای ارسال کالا هم به وزن و هم به حجم آن توجه خیلی زیادی می‌شود. این مسئله را یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای محاسبه کرایه حمل بار در نظر می‌گیرند.

3. هزینه‌های گمرک

از دیگر فاکتورهای فوق‌العاده موثر در تعیین هزینه حمل بار به دبی که اهمیت بالایی دارد، هزینه‌های گمرک است. تعرفه گمرک بر اساس نوع و ارزش بار می‌تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که اگر صاحب کالا بخواهد بار خود را در Free Zone دریافت کند، بر اساس قوانین کشور امارات نیازی به پرداخت هزینه گمرک نخواهد داشت.

4. نوع اینکوترمز یا قرارداد

اینکوترمز به نوعی قرارداد تجاری بین‌المللی گفته می‌شود که در آن شرایط حمل کالا، ترخیص آن از گمرک، محل تحویل به مشتری و سایر موارد این چنینی درج می‌شوند. اطلاعات موجود در این قرارداد نیز می‌تواند یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده هزینه حمل بار به دبی باشد.

5. نوسانات ارز

یکی از مهم‌ترین چالش‌های صاحبان کالا موقع ارسال بار به کشورهای خارجی، نوسانات نرخ ارز است. بخشی از هزینه‌ها برای حمل بار به دبی بر اساس واحد پولی درهم پرداخت می‌شود و درهم نیز تحت تاثیر دلار است. در نتیجه این امر، نوسانات نرخ ارز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تعیین هزینه ارسال بار به دبی و یا کشورهای دیگر داشته باشد.

هزینه ارسال بار به دبی

خدمات دیگر

در نهایت، ممکن است شما از خدمات دیگری نیز برای ارسال بار به دبی استفاده کرده باشید. به عنوان مثال، بسته‌بندی کالا به صورت حرفه‌ای یکی از آنهاست. علاوه بر بسته‌بندی، هزینه‌های انبارداری هم یکی دیگر از خدماتی است که موجب تغییر هزینه‌ها می‌شود.

در مقاله ارسال بار از ایران به سوئد به معرفی روش های ارسال به این کشور پرداخته ایم.

برای ارسال کالا به دبی چه کنیم؟

فرقی ندارد که شما به‌صورت شرکتی بخواهید کالایی را به دبی ارسال کنید و یا شخصی. در هر شرایطی، باید کارهایی را به صورت دقیق انجام دهید که موجب می‌شوند ارسال کالا به دبی برای شما به‌راحتی انجام شود. البته انجام این کارها کاملا راحت است و فقط کافی است که موقع انجام آنها، دقت کافی را داشته باشید.

֎ اندازه‌گیری دقیق وزن و حجم کالا

هیچ فرقی ندارد که کالای خود را به کدام کشور ارسال کنید. در هر شرایطی، باید مطمئن شوید که کالا را به طور دقیق اندازه‌گیری کرده و حجم و وزن آن را به دست آورده‌اید. زیرا شما باید این اعداد را حتما به شرکت باربری مورد نظر خود را ارائه دهید.

اندازه‌گیری دقیق وزن و حجم کالا

֎ انتخاب روش و شرکت حمل و نقل

بعد از اندازه‌گیری دقیق حجم و وزن کالا، نوبت به آن می‌رسد که تصمیم بگیرید که آیا شما می‌خواهید از کدام یک از این روش‌ها برای ارسال کالای خود استفاده کنید؟ بسته به شرایط و بودجه خودتان، می‌توانید از هر یک از این روش‌هایی که گفتیم، کمک بگیرید.

֎ بسته بندی کالا

درحالی‌که شاید برخی از شرکت‌های حمل و نقل هم کار بسته‌بندی کالا را قبول کنند، پیشنهاد می‌کنیم که خودتان این کار را انجام دهید. در این شرایط، بهتر است حتما کالا را با استفاده از جعبه‌های محکم و وسایل امنیتی کافی، بسته‌بندی کنید.

زیرا طبیعتا برای ارسال بار به دبی و هر کشور دیگری، کالا باید فاصله زیادی را طی کند و اگر به‌خوبی بسته بندی نشده باشد، ممکن است در طول مسیر دچار آسیب شود. می‌توانید برای محکم‌تر شدن بسته‌بندی کالای خود، از پلاستیک‌های حباب‌دار و یا هرگونه ابزار امنیتی دیگری استفاده کنید.

درباره ارسال بار از دبی به ایران در این مقاله به مختصر توضیح داده ایم

֎ ارائه مدارک مورد نیاز

برای این‌که بتوانید از مرز ایران عبور کنید و بار خود را به دبی بفرستید، باید حتما مدارک خاصی را ارائه دهید. هر یک از این مدارک اگر نقص داشته باشند، به هیچ عنوان امکان عبور کالای خود از مرز را نخواهید داشت. به عنوان مثال، مدارکی مانند کد واردات، لیست بسته بندی، کارت بازرگانی و فاکتور فروش را باید از آن ارائه دهید. البته همه این موارد بستگی به شرایط خود شما دارند و بهتر است قبل از ارسال کالا و رفتن به گمرک، در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

لیست وسایل ممنوعه برای ارسال به دبی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که شما موقع ارسال کالا به دبی حتما باید مد نظر قرار دهید، این است که کالای شما به هیچ عنوان نباید جزو کالاهای ممنوعه قرار گیرد. به‌طورکلی، این فهرست در هر یک از کشورها می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشد.

لیست وسایل ممنوعه برای ارسال به دبی

به همین دلیل هم قبل از اینکه برای ارسال بار به دبی اقدام کنید، مطمئن شوید که کالای شما جزو هیچ یک از موارد زیر قرار نمی‌گیرد. مهم‌ترین کالاهایی که برای ورود به دبی ممنوعیت دارند، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • سلاح سرد یا گرم
  • انواع مهمات یا ترقه
  • تجهیزات و لباس‌های نظامی
  • انواع مواد مخدر یا الکل
  • داروهای ممنوعه
  • تجهیزات ارتباطی یا فرستنده رادیویی
  • مجسمه و یا پیکره حیوانات با درون مایه مذهبی
  • مجسمه‌ها و کنده کاری‌های انسان به ویژه به شکل برهنه
  • مطالب مستهجن
  • مواد غذایی بسیار زیاد
  • محتوای بدون کپی رایت
  • وسایل افسونگری و جادوگری
  • حیوانات در خطر انقراض و محافظت شده
  • وسایل قمار

ارسال خرده بار به دبی

علاوه بر اطلاعاتی که در بخش بالا بدست آوردید، به احتمال زیاد می‌خواهید بدانید که هزینه ارسال بار به دبی چقدر است؟

ارسال خرده بار به دبی

برای پاسخ، باید بگوییم که این مسئله به عوامل متعددی بستگی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها، عبارت‌اند از:

  • روش ارسال بار
  • نوسانات ارز
  • بسته بندی
  • میزان و حجم بار
  • هزینه گمرک

همان‌طورکه در ابتدای این مقاله هم گفتیم، اگر شما از روش زمینی و یا دریایی برای ارسال کالای خود استفاده کنید، هزینه‌هایتان کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که هزینه ارسال بار به دبی با روش هوایی فوق‌العاده بیشتر است. بهترین روش برای اینکه مطمئن شوید که تقریبا باید چقدر هزینه برای ارسال کالا به دبی بپردازید، این است که با یک شرکت باربری قابل اعتماد مشورت کنید.

سخن پایانی

ارسال بار به دبی به خاطر نزدیکی به ایران، کاملا رایج است و این مسئله می‌تواند تاثیر زیادی در صادرات و واردات داشته باشد. ازآنجاکه نحوه ارسال کالا به خارج از کشور نسبتا متفاوت‌تر است، باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورده باشید. در این مقاله از ترابرنت، سعی کردیم بخش زیادی از نکاتی که باید برای ارسال کالا به دبی مد نظر قرار دهید را نام ببریم. اگر هر سوال دیگری درباره ارسال بار از ایران به دبی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید و کارشناسان ما به سوالات شما پاسخ دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.