آنچه در این مقاله می‌خوانید

کارت هوشمند رانندگان چیست ؟ استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی

آموزش استعلام کارت هوشمند رانندگان با چند روش آسان

هر راننده کامیونی برای حمل و نقل کالا یا مسافر، باید حتما کارت هوشمند رانندگان داشته باشد. اما چگونه؟ چه مدارکی برای گرفتن کارت هوشمند نیاز است؟ کارت هوشمند رانندگان چیست و چه کاربردی دارد؟ استعلام کارت هوشمند رانندگان از چه طریقی انجام می‌شود؟ کارت هوشمند رانندگان به چه کاری می‎اید؟ آیا همه‌ی رانندگان باید کارت هوشمند داشته باشند؟ لازم است اسناد هر سفر و هر حمل باری که انجام می‌شود، در یک بستر مناسب ذخیره شود. همچنین اطلاعات لازم در خصوص رانندگان و خودرو، باید در یک بستر مناسب قرار داشته باشد تا در صورت لزوم، به آن‌ها رجوع شود.

 در گذشته، تمامی رانندگان، اعم از رانندگان خودروهای مسافربری و یا خودروهای حمل بار، صاحب یک دفترچه‌ی کار بودند که اطلاعات لازم و استعلام‌هایی که در یک جابه‌جایی نیاز بود، در آن ثبت می‌شد و در صورت لزوم، از اطلاعات آن استفاده می‌شد. اما از سال‌های 1389 به بعد، این سامانه، به شکل اینترنتی و آنلاین درآمد. به همین دلیل، لازم شد تا تمامی رانندگان خودروهای مسافربری و باربری، برای دریافت کارت هوشمند راننده اقدام کنند.

کارت هوشمند رانندگان، مزایای زیادی دارد. مهم‌ترین مزیت آن این است که به کمک آن، می‌توان اطلاعات راننده را به شکل الکترونیکی ذخیره کرده و در صورت لزوم، به اشتراک گذاشت. همچنین از دیگر مزایای کارت هوشمند راننده، می‌توان به این اشاره کرد که با آن، صدور بارنامه خیلی ساده‌تر و سریع‌تر اتفاق میفتد، تخلف رانندگان به شکل الکترونیکی ثبت می‌شود، شناسایی رانندگان و همچنین تشخیص رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال به‌سادگی صورت می‌گیرد و همچنین سیستم نوبت‌دهی پایانه‌ها، با نظم بیشتری همراه می‌شود.

لازم است رانندگان، با ارائه برخی مدارک از جمله گواهی‌نامه، برگ سلامت، مدرک تحصیلی و … برای دریافت کارت هوشمند رانندگان اقدام کنند و پس از اتمام موعد، برای تمدید آن مراحل لازم را انجام دهند. اما یکی از چالش‌هایی که همواره برای رانندگان وجود داشته، این است که چگونه استعلام کارت هوشمند رانندگان را بگیریم؟ اگر از آن دسته رانندگانی هستید که با این چالش روبه‌رو شده‌اند، همراه ما باشید تا با راه‌هایی که برای این کار وجود دارد آشنا شوید.

کارت هوشمند رانندگان چیست؟

اول از همه، به این سوال ‌که کارت هوشمند رانندگان باری چیست پاسخ می‌دهیم. کارت هوشمند به نوعی مجوز گفته می‌شود که با اعطا شدن به رانندگان فعال در زمینه حمل و نقل کالا و مسافر بین شهری، به آنها اجازه داده می‌شود که در مسیر‌ها رفت و آمد کنند. این کارت هوشمند را سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به رانندگان اعطا می‌کند.

کارت هوشمند رانندگان چیست؟

نکته دیگری که درباره کارت هوشمند باید بدانید، این است که کارت ذکر شده از سال 1389 تاکنون، به طور کامل مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قبل از آن زمان، رانندگان از دفترچه کار استفاده می‌کردند تا بتوانند از مسیرهای جاده‌ای عبور کنند. کارت هوشمند مزایای خیلی زیادی دارد که موجب می‌شود کار رانندگان برای حمل و نقل بار و مسافر بین شهری خیلی راحت‌تر باشد.

اگر می‌خواهید با نحوه استعلام خلافی خودرو آشنا شوید مقاله نحوه پرداخت خلافی خودرو را مطالعه کنید.

مزایای کارت هوشمند رانندگان

پیش از این نیز گفتیم که کارت هوشمند رانندگان مزایای بسیار زیادی دارد که موجب شده از سال 89 تاکنون، استفاده از آن رواج خیلی زیادی داشته باشد. اما به نظر شما مهم ترین مزیت کارت هوشمند چیست ؟ یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های کارت هوشمند، این است که می‌تواند به صورت اینترنتی و الکترونیکی، تمام اطلاعات رانندگان را ذخیره کرده و به اشتراک بگذارد. همین امر موجب به وجود آمدن مزایای خیلی زیادی برای کارت هوشمند شده است. در ادامه، برخی از مهم ترین مزایای این کارت را به صورت مختصر نام می‌بریم.

  • احراز هویت دقیق راننده و شناسایی کردن رانندگان فعال از غیر فعال
  • جلوگیری از صادر کردن کارت‌های هوشمند تقلبی و تکراری برای رانندگان
  • به وجود آوردن گردش کار به صورت اینترنتی
  • سهولت و تسریع در صدور بارنامه
  • ثبت تخلفات رانندگان
  • سامانه نوبت دهی در پایانه‌ها

مدارک لازم کارت هوشمند رانندگان چیست؟

بعد از این که متوجه شدید دریافت این کارت چه مزایایی دارد، به احتمال زیاد برای شما سوال پیش بیاد که مهم ترین مدارک برای دریافت کارت هوشمند رانندگان وانت بار چیست؟ برای پاسخ، باید بگوییم که برای این‌که بتوانید این کارت را دریافت کنید، باید مدرک خاصی داشته باشید که در صورت ناقص بودن هر یک از این مدارک، امکان دریافت کارت هوشمند را نخواهید داشت.

مدارک لازم کارت هوشمند رانندگان چیست؟

در ادامه، مهم ترین مدارک لازم است برای دریافت کارت هوشمند را مشاهده می‌کنید.

  • درخواست کارت هوشمند به‌صورت اینترنتی
  • تقاضای صدور کارت هوشمند حاوی نشانی و شماره تلفن همراه و کد پستی محل سکونت متقاضی به همراه ثابت کردن بر عدم اشتغال به مشاغل تمام وقت در قوای سه گانه و نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی و موسسات عمومی و دولتی
  • اصل و کپی همه صفحات شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه معتبر مرتبط با وسیله نقلیه
  • دو قطعه عکس 3 در 4 با پس زمینه روشن مربوط به نهایتا یک سال اخیر
  • گواهی عدم سوء پیشینه قطعی کیفری
  • ارائه اصل و کپی فیش واریزی صدور برگ فعالیت مربوطه
  • گواهی نامه و معرفی نامه معتبری که به سازمان تامین اجتماعی یا صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مرتبط باشد
  • ارائه برگه سلامت رانندگان برای گذراندن دوره‌های آموزشی تایید شده توسط کاربر کنترل
  • تحویل معرفی نامه از انجمن‌ صنفی رانندگان بار و مسافر در شهرستان و استان مربوطه
  • تاییدیه مدارک تحصیلی

در مقاله پیگیری کارت سوخت به توضیح روش‌های رهگیری کارت سوخت پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

شرایط کارت هوشمند رانندگان چیست؟

علاوه بر مدارکی که ذکر کردیم، شما باید شرایط خاصی داشته باشید تا بتوانید کارت هوشمند رانندگان را دریافت کنید. پس اگر می‌خواهید بدانید که مهم ترین شرایط دریافت کارت هوشمند رانندگان باری چیست و باید چه فاکتورهایی را رعایت کنید، به این بخش توجه کنید.

شرایط کارت هوشمند رانندگان چیست؟
  • بازنشسته نبودن
  • کارمند دولت نبودن
  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل سیکل
  • داشتن گواهینامه معتبر رانندگی متناسب با وسیله نقلیه شامل پایه یک، پایه دو و یا پایه سه (رانندگانی که گواهینامه پایه 2 دارند، می‌توانند کامیون‌هایی با حداکثر وزن و ظرفیت بار 6 تن را برانند و باید حداقل ۲۳ سال داشته باشند. علاوه بر این‌ رانندگان دارای گواهینامه پایه 1 هم باید حداقل 25 ساله باشند.)
  • داشتن برگ صحت و سلامت جسمی و روحی رانندگی که توسط مراکز مجاز مورد تایید سازمان صادر شده باشند
  • تابعیت ایران
  • گذراندن دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی با موفقیت
  • نداشتن هیچ‌گونه ممنوعیت قانونی برای رانندگی با وسیله نقلیه
  • نداشتن سابقه کیفری که باعث محرومیت از حقوق اجتماعی می‌شوند

اگر به دنبال گرفتن گواهینامه برای کامیون هستید به مقاله شرایط گواهینامه پایه یک مراجعه کنید.

مراحل اخذ کارت هوشمند رانندگان چیست؟

درصورتی که شما هم در جاده‌های بین شهری برای حمل کالا و مسافر فعالیت می‌کنید، باید حتما کارت هوشمند رانندگان را داشته باشید. اما چگونه؟ در این بخش برای شما توضیح می‌دهیم که مراحل دریافت کارت هوشمند رانندگان چیست و به منظور اخذ این کارت، باید چه کارهایی انجام دهید.

1. ثبت نام کردن در آزمون کارت هوشمند

اولین کاری که باید برای دریافت کارت هوشمند رانندگان انجام دهید، این است که در آزمون کارت هوشمند ثبت نام کنید که سازمان فنی و حرفه‌ای آن را برگزار می‌کند. به احتمال زیاد، ثبت نام شما تا زمانی که بتوانید آزمون دهید، تقریبا یک ماه طول می‌کشد و بعد از تقریبا یک ماه دیگر هم نتایج آن منتشر می‌شوند.

2. اخذ تاییدیه تحصیلی

در قدم بعدی، باید تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنید. از آنجا که این مرحله می‌تواند زمان‌بر باشد، بهتر است برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود به صورت اینترنتی از طریق درگاه آموزش و پرورش درخواست بدهید.

3. اخذ گواهی مهارت فنی حرفه ای

درصورتی‌که بتوانید در آزمون کارت هوشمند که در ابتدای مراحل اخذ کارت هوشمند رانندگان گفتیم موفق شوید، می‌توانید یک گواهی مهارت از سازمان فنی حرفه‌ای دریافت کنید. این تاییدیه نهایتا تا دو هفته بعد از ثبت نتیجه آزمون عملی این سازمان منتشر می‌شود.

4. تشکیل پرونده برای کارت هوشمند

بعد از انجام کارهای بالا، نوبت به آن می‌رسد که در یکی از مراکز صدور کارت هوشمند برای دریافت این کارت، تشکیل پرونده بدهید. خوشبختانه این کار به صورت اینترنتی انجام می‌شود و نیازی نیست که به صورت حضوری به مراکز مختلف بروید.

5. اخذ کارت سلامت رانندگان

در این مرحله، باید به یکی از مراکز معتبر صدور کارت سلامت بروید و بعد از انجام کارهای لازم که شامل آزمایشات بدنی مختلف می‌شوند، کارت سلامت رانندگان را دریافت کنید. اگر هرگونه مشکل و بیماری داشته باشید، در این آزمایشات مشخص خواهند شد.

6. دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

در قسمت مدارک کارت هوشمند رانندگان هم گفتیم که شما برای دریافت این کارت، باید حتما گواهی عدم سوء پیشینه خود را ارائه دهید. به منظور انجام این کار، می‌توانید به صورت اینترنتی وارد سایت قوه قضاییه شده و برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه، درخواست دهید.

7. تشکیل پرونده در تامین اجتماعی

بر اساس قوانین موجود، رانندگان برای دریافت کارت هوشمند باید در سازمان تامین اجتماعی پرونده داشته باشند و بیمه شوند. به منظور انجام این کار، باید به یکی از شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده و برای بیمه شدن، تشکیل پرونده بدهید.

8. آماده سازی مدارک

بعد از این‌که همه کارهای بالا را انجام دادید، می‌توانید مدارک خود را به مراکز صادر کننده کارت هوشمند رانندگان ارائه دهید و منتظر بمانید تا بعد از بررسی مدارک، کارت هوشمند شما صادر شود. ازآنجاکه شاید بررسی مدارک کمی طول بکشد، سعی کنید تمام مدارک‌تان دقیق و کامل باشند.

پیشنهاد می کنیم مقاله کارت سلامت رانندگان چیست را مطالعه نمایید.

نحوه استعلام کارت هوشمند رانندگان چگونه است؟

برای استعلام کارت هوشمند راننده چندین راه وجود دارد که عرف‌ترین آن‌ها، مراجعه به سیستم جامع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است. برای این کار، کافی است وارد سایت smartcard.rmto.ir شده و گزینه‌ی استعلام کارت هوشمند راننده را انتخاب نمایید.

نحوه استعلام کارت هوشمند رانندگان چگونه است

پس از آن، با وارد کردن اطلاعات لازم که با علامت ستاره نشان داده شده است، می‌توانید استعلام کارت هوشمند راننده را به همین سادگی دریافت کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در این مسیر باید کد ملی و شماره تلفن خود را وارد کنید و پس از وارد نمودن کد امنیتی، جست و جو را بزنید تا استعلام برای شما انجام شود. پر کردن یکی از کادر‌های بدون ستاره، کفایت می‌کند و سایر کادر‌ها لزومی به پر شدن ندارند.

کارت هوشمند راننده

پس از انتخاب جست و جو، استعلام کارت هوشمند انجام شده و اطلاعاتی نظیر شماره‌ی کارت، شماره پرونده و اعتبار کارت هوشمند رانندگان به نمایش شما در میاید.

راه‌های دیگری نظیر استفاده از اپلیکیشن مخصوص استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی و یا سامانه پیامکی استعلام برای کارت هوشمند وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

روش استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی

همان‌طور که گفتیم، تمام رانندگانی که در حوزه‌های حمل و نقل فعالیت می‌کنند، باید برای دریافت کارت هوشمند رانندگان باری اقدام کنند. این کارت، برای رانندگان خودروهای باربری، اهمیت بیشتری دارد. چرا که در صورت غیرفعال بودن کارت، برای بار موردنظر، بارنامه صادر نمی‌شود. به همین دلیل دریافت و استعلام رانندگانی که در ناوگان باری فعال هستند، حائز اهمیت است. برای شناخت بیشتر بارنامه مقاله بارنامه الکترونیکی را مطالعه کنید.

جهت استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی نیز چند روش وجود دارد. برای دریافت استعلام از سایت، لازم است تا به همان سایت سازمان راهداری جاده ای مراجعه کرده و این بار، گزینه‌ی استعلام کارت هوشمند ناوگان باری را انتخاب نمایید.

استعلام کارت هوشمند رانندگان باربری

 کادر‌های ستاره‌دار، یعنی شماره‌ی VIN و شماره موبایل صاحب کارت، باید تکمیل شود. در مورد سایر کادر‌ها نیز باید مطلع باشید که پر کردن یکی از آن‌ها برای دریافت استعلام، کفایت می‌کند. پس از آن باید کد امنیتی را به درستی وارد کرده و سپس جست و جو را انتخاب کنید تا وضعیت کارت هوشمند، به نمایش شما در بیاید.

کارت هوشمند رانندگان باربری

برای خرید لاستیک کامیون مقاله بهترین لاستیک چینی برای کامیون را مطالعه کنید.

نحوه استعلام کارت هوشمند رانندگان مسافربری

کارت هوشمند، برای رانندگان مسافربری آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که نوبت‌دهی در پایانه باربری به کمک آن صورت می‌گیرد. همچنین رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال تشخیص داده می‌شوند. برای استعلام کارت هوشمند رانندگان مسافربری نیز همانند استعلام کارت هوشمند باربری عمل می‌کنیم. به این شکل که وارد سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شده و این بار، گزینه‌ی استعلام کارت هوشمند ناوگان مسافربری را انتخاب می‌کنیم.

استعلام کارت هوشمند رانندگان باربری

در این مورد نیز لازم است تا تمامی کادر‌های ستاره‌دار، یعنی شماره تلفن و شماره VIN را تکمیل کرده و یکی از کادر‌های بدون ستاره را هم پر کنید. پس از وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه‌ی جست‌و‌جو، می‌توانید استعلام کارت هوشمند خود را مشاهده کنید.

کارت هوشمند رانندگان مسافری

دریافت استعلام کارت هوشمند با اپلیکیشن

یکی از راه‌هایی که برای استعلام کارت هوشمند راننده چه برای رانندگان باربری و چه مسافربری وجود دارد، استفاده از اپلیکیشن “استعلام کارت هوشمند رانندگان” است. برای بهره‌مند شده از این نرم‌افزار، ابتدا باید این اپلیکیشن را از سایت‌هایی مثل بازار دانلود کرده و پس از نصب، آن را اجرا کنید. پس از اجرای برنامه، وارد صفحه‌ای می‌شوید که کد ملی را از شما می‌خواهد. با وارد نمودن کد ملی راننده و انتخاب تیک آبی، استعلام کارت هوشمند راننده برای شما به نمایش در میاید. این اپلیکیشن، کاربردهای دیگری نیز دارد اما مهم‌ترین آن، همین استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی است.

استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی

اگر بادقت این مقاله را مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که در تمامی مراحل، لازم است تا کد ملی خود را وارد کنید. در واقع چه از طریق سایت و چه اپلیکیشن بخواهید برای استعلام کارت هوشمند رانندگان استفاده کنید، استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی امکان‌پذیر است.

استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی

استعلام کارت هوشمند کامیون با شماره پلاک

 اما گاهی شاید پیش بیاید که شما رانندگان عزیز، به هر دلیل به کد ملی خود دسترسی نداشته و یا اصلاً آن را حفظ نباشید. برای چنین موردی و همچنین برای زمانی که دسترسی به سایت و یا موبایل هوشمند ندارید، می‌توانید از سامانه‌ی پیامکی استعلام کارت هوشمند رانندگان اقدام کنید.

چه برای استعلام کارت هوشمند باری و چه مسافربری، باید شماره‌ی کارت خود را به شماره پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ ارسال کنید و منتظر باشید تا نتیجه‌ی استعلام از طریق پیامک به شما عزیزان، ارسال شود.

برای یادگیری روش فعالسازی رمز پویا مقاله دریافت رمز پویا را مطالعه کنید.

استعلام تعداد بارنامه کارت هوشمند راننده

استعلام کارت هوشمند رانندگان بسیار راحت است و می‌توان تنها در چند مرحله، این کار را انجام داد. پس اگر شما هم می‌خواهید استعلام کارکرد راننده را بگیرید، اول از همه وارد وب‌سایت استعلام کارت هوشمند رانندگان با کد ملی شوید. در قدم بعدی، تصویری برای شما نمایان می‌شود که مانند موارد زیر، باید شماره موبایل، کد ملی و شماره شناسنامه خود را وارد کنید. در بخش پایین سمت چپ هم عددی در تصویر برای شما نمایان می‌شوند که باید همان اعداد را به ترتیب بنویسید.

استعلام تعداد بارنامه کارت هوشمند راننده

در پایین صفحه مشاهده می‌کنید که در بخش سمت راست تصویر گزینه جستجو و در بخش سمت چپ هم دکمه پاک کردن به رنگ قرمز وجود دارند. بعد از پر کردن اطلاعات بالا، روی گزینه جستجو ضربه بزنید. توجه داشته باشید که اگر شماره پرونده را ندارید، می‌توانید آن را همچنان خالی نگه دارید.

درصورتی‌که اطلاعات وارد شده شما صحیح باشند، می‌توانید استعلام تعداد بارنامه کارت هوشمند راننده را به‌راحتی بگیرید. همچنین استعلام تعداد بارنامه کارت هوشمند راننده به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات دیگری مانند مدت زمان اعتبار کارت هوشمند و سابقه تمدید آن را نیز مشاهده نمایید.

در این مقاله درباره روش های استعلام تعداد بارنامه صحبت کرده ایم

نحوه تمدید کارت هوشمند راننده

برای تمدید کارت هوشمند به مدارکی نظیر حدنصاب کارکرد، بیمه‌نامه، کارت سلامت، گواهی‌نامه معتبر و رسید آزمایش عدم اعتیاد نیاز است. باید دقت داشته باشید که این کارت، برای افراد بالای 69 سال تمدید نمی‌شود. حدنصاب نیز برای رانندگان انواع ناوبر می‌تواند متفاوت باشد. مثلاً، این حدنصاب برای رانندگان باری 18 فقره بارنامه، برای راننده ترانزیت 5 فقره بارنامه، رانندگان اتوبوس 35 فقره و … . امکان تمدید کارت هوشمند به روش آنلاین برای افراد وجود دارد. البته افرادی که تحت بیمه تأمین اجتماعی باشند، برای تمدید باید حضوراً به مراکز تمدید کارت هوشمند مراجعه کنند. همچنین هزینه این تمدید، در مجموع با آزمایش عدم اعتیاد بین 200 تا 300 هزار تومان برآورد می‌شود.

بهتر است که تا 1 ماه قبل از اتمام اعتبار کارت هوشمند رانندگان باری، برای تمدید آن اقدامات لازم را به عمل بیاورید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر بیش از یک سال برای تمدید کارت هوشمند اقدام نکنید، کارت شما باطل خواهد شد و شما دیگر امکان دریافت کارت هوشمند را نخواهید داشت. بهتر است پیش از اقدام برای تمدید استعلام کارت هوشمند خود را انجام دهید تا متوجه شوید چه مدت زمانی از اعتبار این کارت باقی مانده است.

برای تمدید آنلاین کارت هوشمند، می‌توانید به سایت‌ تمدید کارت هوشمند رانندگان، یعنی smartcard.tmto.ir رفته و با وارد کردن اطلاعات خود و بارگذاری مدارک، در خواست خود مبنی بر تمدید کارت هوشمند را ثبت کنید.

مقاله پیشنهادی: باربری کرمانشاه

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره کارت هوشمند رانندگان در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به این نکات، متوجه شدید که کارت هوشمند رانندگان چیست و چگونه باید آن را دریافت کنید. به علاوه، برای شما توضیح دادیم که چه مدارک و شواهدی برای دریافت این کارت لازم هستند.

کارت هوشمند رانندگان، کارتی است که حاوی اطلاعات الکترونیکی شخص راننده است. با این کارت، روند صدور بارنامه آسان‌تر می‌شود، رانندگان فعال از رانندگان غیرفعال تفکیک می‌شوند، نوبت‌دهی در پایانه‌ها با نظم بیشتری صورت می‌گیرد و … . بنا به همین دلایل، تمامی رانندگانی که در حوزه‌ی حمل و نقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند، موظف‌اند برای دریافت و تمدید کارت هوشمند راننده، اقدام نمایند. محدود بودن اعتبار کارت هوشمند رانندگان باری سبب می‌شود لازم باشد هرچند وقت یک بار برای استعلام کارت هوشمند رانندگان اقدام کنیم. در این مقاله، راه‌هایی که برای استعلام کارت هوشمند راننده وجود دارد بررسی شد. ساده‌ترین این راه‌ها، استفاده از سامانه پیامکی است. راه‌های دیگری نظیر استفاده از اپلیکیشن و یا سایت استعلام کارت هوشمند است که می‌توانید جهت استعلام از آن‌ها بهره‌مند شوید.

امیدواریم توانسته باشیم به سؤالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرات آن را برای ما به ثبت برسانید.

سوالات متداول

روش های استعلام کارت هوشمند رانندگان چیست؟

راه‌های زیادی برای گرفتن استعلام کارت هوشمند وجود دارد. شما می‌توانید استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی، پیامک، اپلیکیشن و سایت راهور انجام دهید.

استفاده از کارت هوشمند رانندگان چه مزایایی دارد؟

کارت هوشمند رانندگان قابلیت شناسایی رانندگان فعال و غیرفعال، تسریع صدور بارنامه، ثبت تخلفات رانندگان، شناسایی رانندگان و ایجاد نظم در سیستم نوبت دهی پایانه‌ها دارد.

آیا داشتن کارت هوشمند رانندگان اجباری است؟

داشتن کارت هوشمند رانندگان برای تمامی رانندگانی که در حوزه حمل و نقل فعال هستند الزامی است. زیرا این کارت دارای اطلاعات شخصی راننده است و برای صدور بارنامه به این کارت احتیاج خواهید داشت.

4/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه در “کارت هوشمند رانندگان چیست ؟ استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی

  1. ناشناس گفت:

    سلام من ماشینم را فروختم الان نمی توانم بار نامه بگیرم وبیمه هستم چه کار کنم

  2. ناشناس گفت:

    من پایه دارم ایا باید بارنامه بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.