آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

نحوه پرداخت خلافی خودرو با 5 روش آسان | به همراه روش‌های استعلام

نحوه پرداخت خلافی خودرو با 5 روش آسان

نحوه پرداخت خلافی خودرو چگونه است؟ چگونه سریع‌ترین روش پرداخت خلافی خودرو را پیدا کنیم؟ پرداخت خلافی خودرو آنلاین به چه صورت انجام می‌شود؟ یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر کس پیش بیاید این است که با مقدار مبلغ قابل‌توجهی از خلافی خودرو روبه‌رو شود. البته این بدان معنی نیست فردی که خلافی زیادی دارد، لزوماً راننده‌ی بد و خلاف‌کاری است. حتی اگر خیلی در رعایت قانون بادقت باشید، باز هم ممکن است در مواقعی، سرعت از دستتان دررفته و دوربین کنترل سرعت، عکس شما را به ثبت برساند.

توصیه‌ای که به صاحبان خودرو می‌شود این است که هرچند وقت یکبار، برای استعلام خلافی خودرو خود اقدام کنند. چرا که شاید شما متوجه بسیاری از جرایمی که برای خودروتان به ثبت رسیده، نشده باشید.

همچنین پس از استعلام خلافی، بهتر است برای پرداخت آن‌ها، حال چه به‌صورت قسطی و چه نقدی اقدام کنید. چرا که مبلغ خلافی، پاک شدنی نیست و بالاخره مجبور به پرداخت آن خواهید بود.

اما روش‌های مختلفی برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد. از روش‌های قدیمی و مراجعه به مراکز پلیس +10 و مراکز تعویض پلاک گرفته تا استفاده از سایت و برخی اپلیکیشن‌هایی که در زمینه استعلام و واسطه شدن در پرداخت جرایم نقدی فعالیت می‌کنند.

در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه پرداخت خلافی خودرو و راه‌هایی که برای آن وجود دارد آشنا شوید.

آشنایی با انواع جرایم خودرو

چه جرایمی ممکن است گریبان‌گیر ما شود؟ بیشترین نوع جریمه شدن که با ثبت شدن پلاک همراه است، ثبت با دوربین‌هایی است که در اکثر نقاط شهر وجود دارد. حال این دوربین‌ها، بسته به برنامه‌ای که به آن‌ها داده شده است یا کنترل‌کننده سرعت هستند یا کنترل‌کننده عدم ورود به مناطق طرح ترافیک، یا عبور نکردن از چراغ قرمز و … . در واقع هر موقع که شما خلافی در این زمینه مرتکب شوید، دوربین‌های نصب شده پلاک شما را ثبت کرده و جریمه‌ی آن به طور سیستمی برای خودرو شما ثبت می‌شود. حال با هر نحوه پرداخت خلافی خودرو که قصد پرداخت داشته باشید، این موارد با جزئیات به نمایش شما در می‌آیند.

آشنایی با انواع جرایم خودرو

از دیگر انواع جرایم که ممکن است برای شما ثبت شده باشد، جریمه با قبض تسلیمی است. به این صورت که پلیس‌های راهور که در مسیرهای مختلف مستقر شده‌اند، به دلیل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و … جلوی خودرو شما را گرفته و شما را طبق قانون جریمه می‌کنند. درصورتی‌که به این شکل جریمه شوید، تا مدت‌زمان تعیین شده که احتمالاً یک ماه است، فرصت دارید برای پرداخت جریمه راهنمایی رانندگی اقدام کنید. درصورتی‌که این زمان به پایان برسد، رقم جریمه دوبرابر خواهد شد.

نوعی دیگر از جریمه، جریمه دو‌برگی است. زمانی که پلیس راهنمایی رانندگی، به شما ایست را نشان بدهد اما شما سهواً و یا عمداً آن را نادیده بگیرید، علاوه بر جریمه‌ای که به دلیل خلافی که کرده‌اید شامل حالتان می‌شود، جریمه‌ی دیگری تحت عنوان عدم توجه به اشاره پلیس نیز برای شما به ثبت خواهد رسید. این نوع جریمه نیز در صورت گذر از مدت‌زمان تعیین شده، دوبرابر خواهد شد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم جدا از شناخت نحوه پرداخت خلافی خودرو هرچند وقت یکبار برای استعلام خلافی خودرو اقدام کنید تا چنین موردی، بدون این که متوجه شده باشید برای شما ثبت نشده باشد. برای شناخت روش‌های استعلام خلافی مقاله روش استعلام خلافی خودرو را مطالعه کنید.

سقف خلافی خودرو چقدر است؟

قبلا سقف خلافی خودرو نهایتا 1 میلیون تومان بود. به این معنی که اگر خلافی هر خودرو به یک میلیون تومان می‌رسید، پلیس راهور ناجا این امکان را داشت که خیلی راحت خودرو را توقیف کرده و به پارکینگ بفرستد. این در حالی است که در حال حاضر تغییراتی در این زمینه به وجود آمده‌اند و سقف خلافی خودرو از یک میلیون تومان، به 3 میلیون تومان رسیده است. به همین دلیل هم بهتر است حتما قبل از این که خلافی خودروی شما به 3 میلیون تومان برسد، برای پرداخت آن اقدام کنید.

در مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان می‌توانید با روش‌های استعلام آشنا شوید.

انواع راه‌های پرداخت خلافی خودرو

همان‌طور که گفتیم خلافی خودرو چیزی نیست که بتوانید دورش بزنید! به‌هرحال یک جایی باید این مبلغ را پرداخت کنید. درصورتی‌که خودرو شما به هر دلیل به پارکینگ منتقل شده باشد، باید برای ترخیص خودرو، برگه‌ی صافی خلافی را ارائه دهید. همچنین درصورتی‌که قصد فروش خودرو و یا تعویض پلاک داشته باشید، باید خلافی خودرو شما صفر باشد.

اما اصلی‌ترین دلیل که باعث می‌شود بگوییم هرچند وقت یکبار برای صاف کردن خلافی اقدام کنید این است که اگر مبلغ خلافی، از یک حدی بیشتر شده باشد که در حال حاضر 1 میلیون تومان است و پلیس به هر دلیل جلوی شما را بگیرد، استعلام خلافی شما را گرفته و به دلیل زیاد بودن خلافی، خودرو شما را می‌خواباند؛ بنابراین باید هرچند وقت یکبار برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید.

اما نحوه پرداخت خلافی خودرو چگونه است؟ در ادامه به مهم‌ترین راه‌هایی که برای نحوه پرداخت جریمه خودرو وجود دارد می‌پردازیم.

اگر به دنبال روش‌های دریافت و فعال سازی رمز پویا هستید مقاله دریافت رمز پویا را مطالعه کنید.

1. پرداخت خلافی خودرو آنلاین به کمک سایت اینترنتی راهور 120

اصلی‌ترین مرجع پرداخت خلافی خودرو سایت راهور 120 است. برای این کار باید پس از مراجعه به سایت راهور 120 وارد قسمت استعلام میزان تخلفات رانندگی شوید و در سامانه سخا ثبت‌نام کنید. برای این کار کد ملی، تاریخ تولد، شماره موبایل و … را وارد کرده و با ثبت کد تأیید، ثبت‌نام شما صورت می‌گیرد.

در قسمت بعد، از شما در خواست می‌شود تا بارکد پشت کارت خودرو خود را وارد کنید. پس از ثبت بارکد، لیستی از خلاف‌هایی که با خودرو انجام داده‌اید، به همراه نوع تخلف، زمان تخلف، مبلغ جریمه، شناسه جریمه و … با جزئیات دقیق برای شما به نمایش در می‌آید.

بارکد پشت کارت خودرو برای پرداخت خلافی

در این سامانه می‌توانید هرکدام از قبوض جریمه که دلتان خواست را پرداخت کنید و لازم نیست هزینه کل جرایم را به‌یک‌باره بپردازید.اما به یاد داشته باشید که هر چقدر پرداخت تخلفات رانندگی با تاخیر بیشتری انجام شود به ضررتان خواهد بود

این سایت، امکان پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض را برای شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید با یادداشت شناسه جریمه، از هر نحوه پرداخت خلافی خودرو که در نظر داشتید، خلافی خود را صاف کنید.

از معایبی که این روش پرداخت خلافی خودرو آنلاین دارد این است که اطلاعات دیر آپدیت می‌شود و گاهی ممکن است اطلاعات پرداخت شما تا 72 ساعت در سیستم ثبت نشود.

برای آشنایی با انواع تریلی مقاله انواع تریلی را مطالعه کنید.

2. پرداخت خلافی خودرو آنلاین با موبایل هوشمند

برخی از اپلیکیشن‌ها این امکان را به شما می‌دهند تا هم استعلام خلافی خود را با جزئیات دقیق بگیرید و هم برای پرداخت فوری خلافی خودرو اقدام کنید. در حال حاضر استعلام خلافی در این سایت‌ها 5 هزار تومان است که پس از پرداخت، لیست خلاف‌هایی که توسط خودرو شما صورت‌گرفته است، برای شما باز می‌شود و حتی عکس‌هایی که دوربین‌های کنترل‌کننده از خودروی شما گرفته‌اند، برایتان به نمایش در می‌آید.نحوه پرداخت خلافی خودرو با گوشی

پرداخت خلافی خودرو آنلاین با موبایل هوشمند

سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی نظیر آپ، آیتول، قبضینو و … در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها برای پرداخت خلافی خودرو آنلاین اقدام کنید. همچنین برخی از این اپلیکیشن‌ها برای پرداخت، نیازی به شناسه قبض جریمه هم ندارند که این مورد، خیلی کار پرداخت خلافی خودرو را ساده‌تر می‌کند.

این نحوه پرداخت خلافی خودرو با گوشی به‌سادگی انجام می‌شود و وقت زیادی را هم از شما نمی‌گیرد. اما درصورتی‌که برای صفر شدن خلافی، نیاز به مدرک تأییدیه داشته باشید، باید روش‌های دیگر را به کار بگیرید.

برای آشنایی با نحوه صدور بارنامه الکترونیکی به مقاله صدور بارنامه الکترونیکی مراجعه کنید.

3. پرداخت جریمه با کد USSD

این روش با یک موبایل ساده هم امکان‌پذیر است. برخی اپلیکیشن‌ها برای سادگی کار، استفاده از کد USSD را برای شما فراهم کرده‌اند. البته باید توجه داشته باشید که این روش، برای استعلام خلافی طراحی شده است و پرداخت مبلغ خلافی با آن امکان‌پذیر نیست.

پرداخت جریمه با کد USSD

هرکدام از اپلیکیشن‌هایی که این قابلیت را برای شما فراهم کرده‌اند کد USSD مخصوص خود را دارند که برای اطلاع از آن‌ها لازم است به خود اپلیکیشن مراجعه کنید تا پرداخت جرایم رانندگی را به انجام رسانید .

برای اطلاع از نحوه رهگیری کارت سوخت مقاله پیگیری کارت سوخت را مطالعه کنید.

4. پرداخت خلافی خودرو با سامانه پیامک

یکی از راه‌هایی که برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد، استفاده از سامانه SMS است. با ارسال کد VIN و یا کد بارکد به سامانه پیامکی 1101202020، می‌توانید استعلام خلافی خودرو خود را گرفته و سپس برای پرداخت آن اقدام کنید.

برای به‌کارگیری این نحوه پرداخت خلافی خودرو باید ابتدا شماره 17 رقمی VIN که در پشت کارت ماشین وجود دارد را نوشته و در انتهای آن، یک ستاره یعنی * را تایپ کنید و به شماره‌ای که گفتیم ارسال کنید.

برای استعلام با بارکد نیز باید مربع یعنی # را تایپ کنید، سپس شماره 8 رقمی بارکد را نوشته و ستاره یعنی * را بنویسید و برای شماره 1101202020 ارسال کنید.

اگر قصد ارسال و جابه‌جایی کالا دارید به صفحه استعلام کرایه حمل بار مراجعه کنید و با ارائه اطلاعات خواسته شده از قیمت بار اطلاع پیدا کنید.

5. پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +10

این نحوه پرداخت خلافی خودرو شاید کمی سخت به نظر برسد. این که بخواهید از خانه بیرون رفته و برای پرداخت خلافی ماشین اقدام کنید، کمی ناخوشایند است. چرا که ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد. اما درصورتی‌که قصد فروش خودرو را داشته باشید و لازم باشد تا به‌سرعت خلافی شما در سیستم ثبت شود، این روش بهترین روشی است که برای پرداخت خلافی خودرو وجود دارد.

پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به مراکز پلیس +10

در واقع سریع‌ترین روش پرداخت خلافی خودرو همین روش است. چرا که در این مراکز پس از پرداخت قبض جریمه، بلافاصله تأییدیه مهر شده را دریافت می‌کنید.

برای اطلاع از مدارک و شرایط مورد نیاز دریافت گواهینامه پایه یک به مقاله شرایط گواهینامه پایه یک مراجعه کنید.

6. پرداخت قبض جریمه با خودپرداز

یکی دیگر از روش های پرداخت اجرائیات خودرو استفاده از سیستم خودپرداز است اکثر بانک‌ها، از جمله بانک ملی، ملت، پاسارگاد، صادرات، سپه و … امکان پرداخت جریمه رانندگی را برای افراد فراهم کرده‌اند. برای این کار، تنها به یک کارت عضو شتاب و همچنین شناسه قبض جریمه به همراه شناسه پرداخت نیاز خواهید داشت.

برای این کار، باید کارت خود را وارد کرده و در قسمت خدمات دیگر، بخش پرداخت جریمه را انتخاب نموده و سپس شناسه‌ای که بر روی قبض وجود دارد را در دستگاه وارد کنید. پس از صحت شماره، مبلغ جریمه به نمایش شما در آمده و می‌توانید جریمه خود را آنی پرداخت کنید.

روش‌های استعلام خلافی خودرو

برای این که نحوه پرداخت خلافی خودرو را بلد باشید، اول از همه باید استعلام خلافی را بگیرید. برای انجام این کار هم روش‌های مختلفی وجود دارند که در این قسمت، چند مورد از رایج‌ترین آنها را نام می‌بریم. با استفاده از این روش هم می‌توانید در ابتدا استعلام خلافی خودروی خود را گرفته و سپس برای پرداخت آن اقدام نمایید.

1. استعلام خلافی خودرو با پلاک

درصورتی‌که بخواهید با استفاده از پلاک خودرو، برای استعلام خلافی و پرداخت جریمه خودرو اقدام کنید، راه‌هایی مثل استفاده از سایت آیتول، سایت راهور و قبضینو وجود دارد که با وارد کردن پلاک خودرو خود، می‌توانید استعلام خلافی را گرفته و امکان پرداخت آن را داشته باشید. البته باید توجه داشته باشید که استعلام خلافی خودرو با پلاک احتیاج به پرداخت هزینه دارد که حدود 5 هزار تومان خواهد بود. همچنین باید دقت داشته باشید که استعلام خلافی با پلاک، امکان پرداخت را برای شما فراهم می‌کند اما جزئیات خلاف‌هایی که رخ داده است را نشان نمی‌دهد. به این معنی که پرداخت خلافی خودرو با پلاک، بیشتر زمانی به کار می‌آید که یک شخص، بخواهد هزینه خلافی شخص دیگری را صاف کند.

2. استعلام خلافی با اپلیکیشن پلیس من

ناجا اپلیکیشنی با نام «پلیس من» طراحی کرده است که بعد از نصب و ورود به آن، می‌توانید خلافی خودروی خود را مشاهده نمایید. این اپلیکیشن هم برای گوشی‌های ios و هم برای اندروید طراحی شده است و خیلی راحت می‌توانید در اپ استورهای ایرانی آن را مشاهده نمایید.

استعلام خلافی با اپلیکیشن پلیس من

زمانی که این اپلیکیشن را باز می‌کنید، چهار گزینه برای شما نمایش داده می‌شود که باید روی گزینه راهور کلیک کنید. سپس منویی ظاهر می‌شود که باید روی اولین گزینه که استعلام تخلفات رانندگی است، ضربه بزنید. البته در این اپلیکیشن هم باید همان مبلغی که پیش از این گفتیم را پرداخت کنید تا بتوانید خلافی خودروی خود را بگیرید.

3. استعلام خلافی خودرو با بارکد

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای اطلاع از نحوه پرداخت خلافی خودرو و استعلام آن انجام دهید، این است که وارد سایت راهور شده و در میان گزینه‌های نمایش داده شده، استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب نمایید. بعد از ورود به صفحه جدید، کادری برای شما نمایش داده می‌شود که باید در آن بارکد خودروی خود را تایپ کنید.

این بارکد در کارت خودرو نوشته شده است. سپس تصویر امنیتی که در زیر این کادر مشاهده می‌کنید را هم با دقت وارد نمایید و روی گزینه جستجو ضربه بزنید. توجه داشته باشید که بارکد نوشته شده روی کارت خودرو، یک کد 8 رقمی بوده که در کارت‌های خودروی جدید در قسمت سمت راست و در خودروهای قدیمی هم در سمت چپ نوشته می‌شود.

4. استعلام خلافی خودرو با پیامک

ممکن است خیلی از افراد به اینترنت دسترسی نداشته باشند و بخواهند خلافی خودروی خود را ببینند. در این شرایط هم جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و با استفاده از پیامک می‌توانند این کار را انجام دهند. برای گرفتن استعلام خلافی خودرو با این روش، فقط کافی است که کد VIN که در کارت خودرو نوشته شده است را به 1101202020 بفرستید. در قدم بعدی هم خیلی راحت سامانه پلیس راهور ناجا پیامکی از وضعیت خلافی شما برایتان ارسال می‌کند.

استعلام خلافی خودرو با پیامک

5. احراز هویت در استعلام و پرداخت خلافی

توجه داشته باشید که شما اگر بخواهید از هر روشی برای پرداخت خلافی خودروی خود استفاده کنید، اول از همه باید احراز هویت کرده باشید. به این صورت که به سامانه مورد نظر خود ثابت کنید که شما مالک خودرو هستید. احراز هویت برای انتخاب نحوه پرداخت خلافی خودرو و استعلام آن، با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه انجام می‌شود. به هیچ عنوان از اهمیت بسیار بالای احراز هویت در استعلام و پرداخت خلافی خودرو غافل نشوید و این مرحله را با دقت تمام انجام دهید.

نحوه اعتراض به استعلام خلافی خودرو

گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که خلافی خودروی شما بیش از اندازه آمده باشد و شما فکر کنید که این هزینه خیلی بیشتر از جرایمی است که انجام داده‌اید. در این شرایط می‌توانید به صورت قانونی به استعلام خلافی خودروی خود اعتراض بزنید و منتظر بمانید که آیا این اعتراض مورد تایید قرار خواهد گرفت یا خیر.

نحوه اعتراض به استعلام خلافی خودرو

برای اعتراض به خلافی خودرو، فقط کافی است که به مرکز پلیس راهور در شهر خود مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح نمایید. سپس سایر کارهای رسیدگی برای استعلام خلافی را نیز انجام خواهید داد. همچنین شما می‌توانید برای استعلام خلافی خودروی خود به دفاتر پلیس +10 هم مراجعه نمایید. بعد از اعتراض و ثبت رسمی درخواست، تا 24 ساعت اعتراض شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتیجه اعلام خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به اهواز

سخن پایانی

در این مقاله به این پرسش پاسخ دادیم که چگونه جریمه ماشین را پرداخت کنیم ؟ نحوه پرداخت خلافی خودرو، چالشی است که همواره برای دارندگان خودرو وجود دارد. به دلایل مختلف، از قبیل زیادشدن مبلغ خلافی که می‌تواند باعث شود پلیس خودرو ما را بخواباند، توصیه می‌شود که هرچند وقت یکبار برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کنید و درصورتی‌که مورد ضروری، مثل جریمه تسلیمی و یا دو‌برگی در سیستم برای خودرو شما ثبت شده است، قبل از اینکه مبلغ آن‌ها دوبرابر شود، برای پرداخت آن اقدام کنید. راه‌هایی که برای پرداخت خلافی خودرو آنلاین و همچنین پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض وجود دارد، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. درصورتی‌که برای صفر بودن خلافی خود، نیاز زودهنگام به تأییدیه نداشته باشید، بهترین و ساده‌ترین طریقه پرداخت خلافی خودرو استفاده از اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی است که در زمینه پرداخت آنلاین خلافی فعالیت می‌کنند. اما اگر به دنبال مهر تأیید خلافی صفر، برای ترخیص خودرو از پارکینگ و یا پلاک زدن خودرو باشید، مراجعه به مراکز پلیس+10 سریع‌ترین روش پرداخت خلافی خودرو به‌حساب می‌آید که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

امیدواریم توانسته باشیم در زمینه شناخت نحوه پرداخت خلافی خودرو شما را راهنمایی کرده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما وجود داشت، در قسمت نظرات آن را برای ما به ثبت برسانید تا متخصصین تیم ترابرنت به آن‌ها پاسخ بدهند.

کارت هوشمند رانندگان چیست و چه کاربردی دارد

سؤالات متداول

چگونه خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

برای پرداخت خلافی خودرو روش‌هایی از قبیل مراجعه به پلیس +10، از طریق سامانه پیامکی، به صورت آنلاین و از طریق موبایل هوشمند، پرداخت از طریق کد USSD و همچنین از طریق سایت راهور وجود دارد.

سریع‌ترین روش پرداخت خلافی خودرو چیست؟

یکی از سریع ‌ترین روش های برای پرداخت جریمه ماشین مراجعه به پلیس +10 است. این روش شاید بنظر کمی سخت باشد ولی اگر قصد دارید پرداخت شما به سرعت در سایت ثبت شود پیشنهاد می‌کنیم از این روش استفاده کنید.

3.8/5 - (44 امتیاز)

2 دیدگاه در “نحوه پرداخت خلافی خودرو با 5 روش آسان | به همراه روش‌های استعلام

  1. ناشناس گفت:

    ازطریق همراه بانک گوشی هم میشه با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت مبلغ جریمه رو پرداخت کنیم یا فقط بانک ملی وپلیس بعلاوه ۱۰

  2. حسین گفت:

    سلام چطور باگوشی ریز خلافی هارو میشه گرفت جریمه های جدا جدا با شناسه قبض و پرداخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.