آنچه در این مقاله می‌خوانید

ساده ترین روش های استعلام تعداد بارنامه

ساده ترین روش های استعلام تعداد بارنامه

روش‌های مختلفی برای استعلام تعداد بارنامه وجود دارند و شما می‌توانید بر اساس شرایط خود، از یکی از آنها را استفاده کنید. به طور کلی، هر کسی که بخواهد کالایی را از یک منطقه به منطقه دیگر بفرستد، باید حتما بارنامه داشته باشد. در بارنامه اطلاعات کامل کالا ذکر شده و همچنین مشخصات کامل گیرنده، فرستنده و شخص حمل کننده بار نیز درج می‌شود. به همین دلیل هم باید حتما نحوه استعلام این مدرک را به درستی انجام دهید تا بتوانید بارنامه را گرفته و برای حمل کالا اقدام نمایید.

قبل از این که روش‌های استعلام بارنامه را برای شما عزیزان توضیح دهیم، باید بدانید که بارنامه بر اساس حمل کننده کالا، می‌تواند به شکل‌های مختلفی صادر شود. به عنوان مثال، بارنامه‌ها شامل انواع مختلف کامیون، هواپیما، کشتی و قطار هستند. هر یک از آنها ویژگی‌های مربوط به خود را دارند که در تمام آنها اطلاعات کامل شخص فرستنده، حمل کننده و گیرنده کالا درج می‌شود. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که باید چگونه تعداد بارنامه‌ها را استعلام گرفت، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

روش‌های استعلام تعداد بارنامه

خوشبختانه روش‌های متعددی برای انجام این کار وجود دارند که شما می‌توانید بر اساس شرایط خود، از طریق یکی از آنها این استعلام را بگیرید. یکی از مهمترین روش‌ها برای استعلام تعداد بارنامه را به طور مفصل برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، تعداد بارنامه‌های خود را استعلام بگیرید.

روش‌های استعلام تعداد بارنامه

1. استعلام تعداد بارنامه از طریق وب‌سایت

ممکن است افراد فکر کنند که برای گرفتن استعلام تعداد بارنامه‌های خود، باید حتما به صورت حضوری به سازمان‌ها مراجعه کنند. این در حالی است که شما می‌توانید به صورت اینترنتی و با استفاده از گوشی هوشمند خود نیز خیلی راحت این کار را انجام دهید. به منظور انجام این کار، باید وارد سایت راهداری به آدرس smartcard.rmto.ir شوید و قسمت‌های مورد نیاز را تکمیل کنید.

بعد از ورود به این وب‌سایت، گزینه‌های متعددی مانند استعلام تعداد بارنامه، استعلام کارت هوشمند ناوگان مسافری، استعلام کارت هوشمند راننده و همچنین استعلام کارت سلامت راننده را مشاهده کنید. با استفاده از این وب‌سایت و به صورت غیر حضوری می‌توانید تعداد بارنامه‌های خود را استعلام بگیرید.

یکی از مهمترین اطلاعاتی که باید در وب‌سایت راهداری وارد کنید، شماره پرونده و کد ملی هستند که اگر هر یک از آنها را در دسترس داشته باشید، می‌توانید استعلام بارنامه را به انجام برسانید . در صورت ورود این اطلاعات، دسترسی به تعداد بارنامه برای شما فعال خواهد شد و می‌توانید آن را استعلام بگیرید.

2. استعلام تعداد بارنامه با کد ملی

استعلام تعداد بارنامه با کد ملی یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید خیلی راحت به این رسید دسترسی داشته باشید. برای گرفتن این مدرک، همان طور که گفتیم باید وارد وب‌سایت جامع راهداری و حمل و نقل بین جاده‌ای شوید که می‌توانید اطلاعات کاملی مانند تاریخ اعتبار تعداد بارنامه‌های خود را برای خودروهای باربری، مسافربری و نیمه یدک مشاهده کنید.

استعلام تعداد بارنامه با کد ملی

در مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان درباره نحوه استعلام ، اخذ و مدارک لازم برای کارت هوشمند صحبت کرده ایم

رانندگان می‌توانند برای راحت‌تر شدن کار خود، وارد این وب‌سایت شده و بعد از ورود به صفحه اصلی، گزینه استعلام راننده یا همان استعلام تعداد بارنامه را انتخاب کند که در قسمت پایین و سمت راست صفحه قرار گرفته است.

بعد از کلیک روی این صفحه، فرم جدیدی برای شما نمایش داده می‌شود که باید تمام اطلاعات مورد نیاز من‌جمله کد ملی را به صورت دقیق وارد کنید. علاوه بر کد ملی، باید عبارت امنیتی که عدد 5 رقمی است را نیز وارد نمایید که اگر احساس کردید عدد خیلی واضح نیست، روی دو فلاش آبی رنگی که به سمت یکدیگر قرار گرفته‌اند، ضربه بزنید تا این عدد تغییر پیدا کند.

بعد از انجام این کار، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که در آن اطلاعات کامل راننده، تاریخ و شماره پرونده، وضعیت آن و مدت زمان اعتبار آن درج شده‌اند. بدین صورت می‌توانید خیلی راحت استعلام تعداد بارنامه با کد ملی را انجام دهید.

3. نحوه استعلام تعداد بارنامه با شماره پرونده

در قسمت‌های ابتدایی مقاله هم به اختصار گفتیم که شما می‌توانید از طریق شماره پرونده نیز تعداد بارنامه‌های خود را استعلام بگیرید. این کار نیز از طریق سامانه حمل و نقل راهبری به آدرس smartcard.rmto.ir انجام می‌شود که باید با استفاده از مرورگر در گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ متصل به اینترنت وارد آن شوید.

مقاله پیشنهادی : بارنامه دریایی

نحوه استعلام تعداد بارنامه با شماره پرونده

فرایند عملکرد این روش نیز مانند نمونه قبلی است و باید بعد از وارد شدن به صفحه این وب‌سایت، روی گزینه استعلام کارت هوشمند راننده در قسمت پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس باید در کادرهای مشخص شده، اطلاعاتی مانند کد ملی، شماره پرونده، شماره موبایل، شماره شناسنامه و کد امنیتی را وارد کنید. در نهایت بعد از انتخاب گزینه جستجو که به رنگ آبی درآمده، می‌توانید استعلام تعداد بارنامه را مشاهده کنید. حتی در صورت نیاز می‌توانید این صفحه را چاپ کنید.

4. استعلام تعداد بارنامه از طریق شماره پلاک

در نهایت، آخرین روشی که شما می‌توانید برای گرفتن استعلام تعداد بارنامه از آن استفاده کنید، از طریق شماره پلاک خودرو است. این کار نیز مانند نمونه‌های قبلی به صورت آنلاین انجام می‌شود و می‌توانید در کمترین زمان ممکن، تعداد بارنامه‌های خود را استعلام بگیرید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما روی این روش برای گرفتن استعلام بارنامه تاکید می‌کنیم، این است که جزئیات کامل فرایند حمل و نقل کالا را برای شما نمایش می‌دهد. در نتیجه، داشتن این نوع بارنامه موجب می‌شود که شما بتوانید بیشتر اعتماد مشتریان را به سمت خود جلب کنید. همچنین این مدرک باعث می‌شود که فرایند پیگیری و ردیابی کالا خیلی راحت‌تر شود و در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن، آن را ردیابی نمایید.

استعلام تعداد بارنامه از طریق شماره پلاک

مقاله پیشنهادی : بارنامه الکترونیکی

اهمیت استعلام تعداد بارنامه

به نظر شما چرا باید تعداد بارنامه‌های خود را استعلام بگیریم؟ فراموش نکنید که بارنامه یکی از مهم‌ترین رسیدهایی است که هر راننده باید موقع ارائه کالا بگیرنده داشته باشد. زیرا در این رسید، اطلاعات کامل حمل و نقل کالا درج شده است که یکی از مهم‌ترین آنها، هزینه حمل بار است. تا زمانی که راننده به همراه کالای خود بارنامه دارد، وظیفه مراقبت و نگهداری کالا تا رسیدن به مقصد را بر عهده خواهد داشت. به همین دلیل هم باید حتما موقع حمل و نقل هر نوع کالایی بارنامه را دریافت کرد.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت با چندین روش موثر برای استعلام تعداد بارنامه در اختیار شما قرار دادیم. اگر شما هم می‌خواهید کالایی را به هر مقصدی ارسال کنید، باید حتما مطمئن شوید که بارنامه آن را دریافت کرده‌اید. همان طور که گفتیم، می‌توانید به صورت اینترنتی و غیرحضوری و بدون مراجعه به هرگونه سازمانی، مدرک و تعداد بارنامه‌های خود را دریافت کنید. اگر هرگونه سوالی درباره روش‌های استعلام تعداد بارنامه دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما در ترابرنت به شما پاسخ دهند.

3.9/5 - (16 امتیاز)

10 دیدگاه در “ساده ترین روش های استعلام تعداد بارنامه

  1. حسین گفت:

    بسیار عالی

  2. محمد حسین رسالتی گفت:

    بیشتر موقع ها ارور میزنه

  3. جلیل گفت:

    با سلام اگر همان روش اخیر که به روش ستاره ۸۰مربع انجام می شد کار می کردبرای اکثر رانندگان بهتر بود چون همیشه و همه جا امکان گوشی موبایل هوشمند وانترنت نیست. سپاسگزارم

  4. محرم دعوتی گفت:

    استعلام بارنامه ها

    1. جلیل گفت:

      لطفا روش قبلی را فعال کنید (#۸۰*)برای اکثر رانندگان راحت واسان بود

  5. سیروس گفت:

    استعلام بارنامه باری

  6. محمد رضا گفت:

    سلام چندین روز است که برای گرفتن تعداد بارنامه هرچه نام کاربری را و کدملی ،شماره پرونده و غیره میزنم داخل وبسایت جواب نمی‌دهد حتی مدت ۱۵دقیقه با کارشناس هم تماس گرفتم که نتوانست نام کاربری را پیدا کند و جوابم را نگرفتم،نام کاربری را باید چی گذاشت؟ورمز عبور را چی گذاشت

    1. محمدامین جوزی نجف آبادی گفت:

      سلام وقت بخیر نام کاربری از کجا میشه دید

  7. عبدالصمدریگی گفت:

    برای کارکردهوشمندبه کدوم. سایت بریم کدملی راواردمیکنم شمارهپرونده جواب نمیده

  8. علیرضا محمدی گفت:

    سلام بی زحمت اپلیکشن راهبران حمل و نقل رل درست کنید بهترین روش استعلام بارنامه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.