آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین لاستیک چینی برای کامیون چیست؟ معرفی 6 برند پرطرفدار

بهترین لاستیک چینی برای کامیون چیست؟ معرفی 6 برند پرطرفدار

بهترین لاستیک چینی برای کامیون چه برندی است؟ کمپانی‌های زیادی در سطح جهان به تولید انواع تایر برای خودروهای مختلف مشغول هستند. در واقع هر کشوری که معدنی از لاستیک طبیعی یا نچرال رابر NR داشته باشد، توانایی این را دارد که برای تولید تایر اقدام نماید. کشورهایی نظیر امریکا، کانادا، ژاپن، چین و … از غنی‌ترین کشورها از نظر لاستیک طبیعی هستند. به همین سبب کارخانه‌های زیادی در این کشورها به تولید تایر مشغول هستند. در این مقاله قصد داریم به بهترین برند های لاستیک چینی کامیون بپردازیم و آن‌ها را از نظر قیمت و کیفیت بررسی کنیم. پیش از آن، ویژگی‌هایی که یک لاستیک باید داشته باشد تا در دسته بهترین لاستیک قرار بگیرد را بررسی نموده و سپس به معرفی بهترین لاستیک چینی برای کامیون می‌پردازیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

ویژگی‌هایی که بهترین لاستیک کامیون باید داشته باشد

شاید شرکت‌ها و کمپانی‌های زیادی در راستای تولید لاستیک کامیون فعالیت داشته باشند، اما چه ویژگی‌هایی از لاستیک می‌تواند آن را در دسته بهترین‌ها قرار دهد؟

  • مدیریت بهتر جاده : یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که یک لاستیک خوب باید داشته باشد، کمک در کنترل بهتر جاده است. این کنترل با افزایش قطر چرخ‌ها، ارتفاع کلی لاستیک، و کاهش دیواره‌های جانبی تایر، افزایش یافته و به چرخش یا نوسان کمتر لاستیک‌ کمک می‌کند. این مورد باعث می‌شود ثبات کلی در جاده‌های سخت یا ناهموار افزایش بیابد.
  • ظرفیت حمل : از دیگر مزایایی که یک لاستیک کامیون خوب باید داشته باشد این است که در ابعاد استاندارد، پتانسیل حمل بار بالایی داشته باشد.
  • دوام بیشتر : لاستیک کامیون تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد. به همین دلیل تایری در دسته بهترین‌ها قرار می‌گیرد که دوام زیادی داشته باشد.
  • خاموش کننده صدا : یکی از معضلاتی که برای رانندگان کامیون وجود دارد صدا دادن لاستیک بعد از استفاده چند ساله از آن است. از دیگر ویژگی‌های لاستیک خوب این است که بتواند از انتقال صدای به وجود آمده توسط لاستیک و سطح زمین به داخل کابین راننده جلوگیری کند. مواد اولیه به کار رفته در این نوع لاستیک‌ها به کاهش قابل توجه صدا کمک می‌کند.
  • کشش و چسبندگی بهتر : لاستیک خوب باید بتواند ثبات و انتقال بهتر نیروی خودرو را در سطح جاده تضمین کند. این استحکام تا حد زیادی به‌واسطه چسبندگی تایر با سطح زمین به دست می‌آید. چسبندگی بالا، کنترل بهتر پیچ‌ها و واکنش سریع‌تر و کارآمدتر در پیچ‌های خطرناک را به همراه خواهد داشت.

در مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان باری با کد ملی به معرفی روش‌های استعلام این کارت پرداخته‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

آشنایی با بهترین برند های لاستیک چینی کامیون

برندهای زیادی از انواع لاستیک کامیون در کشور صنعتی چین تولید می‌شود. اما بهترین برندی که می‌توان برای خود تهیه کرد چیست؟ در ادامه با لیستی از بهترین برند های لاستیک چینی کامیون همراه ما باشید.

1. لاستیک کامیون کوپر Cooper Discoverer AT3 4S

تایر کوپر برای رانندگی در جاده و خارج از جاده طراحی شده است و ویژگی‌هایی که همراه آن است، این تایر را به گزینه‌ای همه کاره تبدیل می‌کند که قابلیت را با آسودگی در کار ترکیب می‌کند. این تایر تمام فصل امتیاز بالایی برای عملکرد در جاده‌های مرطوب، خشک و برفی دارد. همچنین نماد دانه‌های برف کوه سه قله (3PMSF) در دیواره کناری Discoverer AT3 4S وجود دارد که نشان می‌دهد این تایر در برف شدید قابلیت خود را حفظ می‌کند.

 در ساخت آج این تایر، از ترکیبی مبتنی بر سیلیس با الگوی همه‌جانبه برای ایجاد کشش در جاده و یا خارج از جاده استفاده شده است، همچنین کانال‌های Aqua Vac موجود در لاستیک، آب را از قسمت تماس لاستیک با زمین دور می‌کنند. شیارهای بیرونی روی لاستیک به بهبود کشش در برف کمک می‌کند و تسمه‌های فولادی، ثبات و هندلینگ را بهبود می‌بخشد. برای آج این تایر، شش سال یا 65000 مایل ضمانت عمر داده شده است. با این ویژگی‌ها این لاستیک در دسته بهترین لاستیک چینی برای کامیون قرار می‌گیرد.

برای اطلاع از نحوه رهگیری کارت سوخت به مقاله پیگیری کارت سوخت مراجعه کنید.

2. لاستیک چینی کومهو Kumho Crugen HT51

کسانی که بودجه کمی دارند می‌توانند از این برند لاستیک مقرون به صرفه استفاده کنند. Crugen HT51 با وجود قیمت نسبی پایین‌تر، امتیاز بالایی از مشتریان دریافت کرده است. این تایر در تمام فصول با یک سواری راحت کشش خوبی را فراهم می‌کند. نماد 3PMSF روی دیواره جانبی نشان‌دهنده رتبه‌ خوب این تایر برای کشش شدید در جاده برفی است که این تایر را به یک گزینه واقعی تمام فصل تبدیل می‌کند.

الگوی آج این تایر به‌منظور افزایش طول عمر آج و درعین‌حال ثبات و کنترل آن طراحی شده است. همچنین یک سری شیارها برای دور کردن آب از قسمت تماس این تایر وجود دارد و دو تسمه فولادی داخلی برای بهبود پایداری و هندلینگ در آن قرار داده شده است. شش سال یا 70000 مایل گارانتی عمر این لاستیک است.

مقاله نحوه پرداخت خلافی خودرو را مطالعه کنید تا با روش های استعلام و پرداخت خلافی آشنا شوید.

3. لاستیک بی اف گودریچ BFGoodrich Mud-Terrain T/A KM3

علاقه‌مندان به آفرود که خواهان بهترین کشش ممکن در هنگام تبدیل خاک به گل هستند، باید تایر BFGoodrich را برای کامیون خود بررسی کنند. این لاستیک‌ برای افراد معمولی خارج از جاده نیست، بلکه برای افرادی طراحی شده که بیشتر وقت خود را در خاک رانندگی می‌کنند. ترکیب لاستیک برای ایجاد چسبندگی عالی بر روی سنگ‌ها و سطوح لغزنده به همراه بلوک‌های آج بزرگ برای بهبود پایداری روی شن‌های سست طراحی شده است.

 همچنین یک دیواره جانبی با طراحی منحصربه‌فرد در این لاستیک وجود دارد که با ضخامت بیشتر و شانه‌ای کشیده، در هنگام برخورد با سطوح ناهموار از سوراخ‌ها و بریدگی‌ها محافظت می‌کند. این آج برای بیرون ریختن سنگ‌های کوچک با میله‌های گل‌فوبیک کار می‌کند تا به دفع هرگونه تجمع گل کمک کند. این لاستیک در دسته بندی بهترین لاستیک چینی برای کامیون جزو بهترین‌هاست!

در مقاله نگهداری لاستیک خودرو روش‌های مراقبت از تایر را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

4. لاستیک شینگ یوآن Xinyuan Tire Group

گروه تایر Xingyuan در مرکز Guangrao، Dongyingo چین واقع شده است. این شرکت در سال 1994 تشکیل شد و از زمان تأسیس خود بر روی استفاده از قدرت فناوری مدرن متمرکز شده است تا به دنبال توسعه مستمر و پایدار در صنعت خود باشد.

در حال حاضر این گروه دارای تولید سالانه حدود 5.8 میلیون تایر کامیون است. برخی از برندهای پیشرو این شرکت عبارت‌اند از Amberstone، National Treasure و Annite. این شرکت دارای گواهینامه ISO 9001 و ISO 14001 است. همچنین دارای گواهینامه ECE اروپا و گواهینامه DOT ​​ایالات متحده است. تولیدات این کمپانی همگی از استانداردهای بین‌المللی برخوردار بوده و می‌توان از آن‌ها در سخت‌ترین شرایط، استفاده کرد. به همین دلیل محصولات این کمپانی را می‌توان در لیست بهترین لاستیک چینی برای کامیون قرار داد.

اگر به دنبال روش های اعلام بار هستید حتما مقاله اعلام بار خاور را مطالعه کنید.

5. لاستیک آیلوس Aeolus Tire بهترین لاستیک چینی برای کامیون

Aeolus Tyresis به دلیل ظرفیت تولید سالانه 5.5 میلیون دستگاه در بین 20 سازنده برتر تایر در جهان است. در طول سالیان بلند این شرکت به دلیل ساخت لاستیک‌های کامیون بسیار قابل اعتماد و بادوام، لاستیک‌های کشاورزی و همچنین لاستیک‌هایی برای تجهیزات حمل‌ونقل سنگین زمینی شهرت زیادی به دست آورده است.

Aeolus Tire بهترین لاستیک چینی برای کامیون

این‌ها بخش‌هایی هستند که تأکید زیادی بر قابلیت اطمینان و دوام دارند. محصولات آن‌ها تمام ویژگی‌های اصلی را دارند. یعنی شامل قابلیت اطمینان، عمر طولانی و قیمت رقابتی هستند.

برای اطلاع از درآمد رانندگان کامیون مقاله درآمد راننده کامیون را مطالعه کنید.

6. لاستیک چینی گوئیژو GuizhouTyre

این شرکت در سال 1958 تأسیس شد و متعاقباً در سال 1996 به یک شرکت تازه بورس شده تغییر ساختار داد. آن‌ها عمدتاً لاستیک‌های OTR، لاستیک‌های اتومبیل‌های کامیونی و سواری، لاستیک‌های ماشین‌آلات کشاورزی (AM) و همچنین لاستیک‌های صنعت معدن را تولید می‌کنند.

برندهای کلیدی آن‌ها Advance، Samson، Chinhoo، Tornado و Jingangbrands هستند. گوئیژو دارای سبد بسیار بزرگی از محصولات است که از بیش از 3000 مدل تشکیل شده است. GuizhouTyrese با محصولات بسیار زیادی در میان تولیدکنندگان بهترین لاستیک چینی برای کامیون قرار دارد.

اگر برای تعویض خودرو به دنبال گرفتن وام هستید مقاله وام رانندگان را مطالعه نمایید.

سخن پایانی

چین صنعتی‌ترین کشور دنیا است ک تولیدات بسیار زیادی را به سراسر جهان صادر می‌کند. یکی از هزاران تولیدات این کشور تایر، به‌خصوص تایر کامیون است. در اینجا چند تا از بهترین برند ‌های لاستیک چینی کامیون ازجمله Aeolus، Xing yuan، Cooper Discoverer و .. که در چین تولید شده است را معرفی کردیم. همچنین ویژگی‌هایی که یک لاستیک خوب باید داشته باشد تا بتوانیم آن را در دسته بهترین‌ها قرار دهیم را بررسی کردیم که تا حد امکان، به سؤالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم.

درصورتی‌که در زمینه شناخت بهترین لاستیک چینی برای کامیون سؤالی برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

سوالات متداول

بهترین برند های لاستیک چینی کامیون کدام است؟

برندهای چینی زیادی برای لاستیک کامیون وجود دارد. این برندها شامل کوپر، گوئیژو، کومهو، شینگ یوآن، آیلوس، بی اف گودریچ و … است که در این مقاله معرفی کرده‌ایم.

ویژگی‌های بهترین لاستیک خوب برای کامیون چیست؟

بهترین لاستیک چینی برای کامیون باید دوام زیادی داشته باشد. ظرفیت حمل بالایی داشته باشد. کنترل خوبی روی جاده داشته باشد. کشش و چسبندگی بالایی داشته باشد.

3.7/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه در “بهترین لاستیک چینی برای کامیون چیست؟ معرفی 6 برند پرطرفدار

  1. حمیدرضا گفت:

    برای نیسان خودم ۷۵۰ مدل ناما خریدم
    کیفیت داره؟

    1. محمد گفت:

      نه اصلا کیفیت ندارم ظرف پنج ماه میترکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.