آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه پیگیری کارت سوخت المثنی چگونه است؟

شاید اولین سوالی که بسیاری از متقاضیان کارت سوخت پس از تکیمل مدارک در پلیس +10 می‌پرسند، درباره زمان رسیدن کارت سوخت باشد. زمان اعلامی از طرف پلیس +10 تقریبا 40 روز است. اما در بسیاری از مواقع کارت سوخت از این زمان دیرتر ارسال شده است. کارت سوخت ابتدا باید توسط شرکت فرآورده های نفتی طراحی و سپس برای رسیدن به دست مشترکین به شرکت پست تحویل داده شود. حال برای پیگیری کارت سوخت و اینکه کارت سوخت ما در چه مرحله ای قرار دارد چه راه هایی داریم؟ آیا پیگیری ما می‌تواند در تسریع این روند کمک کند؟ در این مقاله سعی داریم تا همه‌ی روش های پیگیری کارت سوخت را به شما معرفی کنیم تا به راحتی بتوانید کارت سوخت خود را پیگیری کنید.

نحوه پیگیری کارت سوخت پس از مفقودی

اگر کارت خود را به تازگی گم کرده‌اید اولین مرحله پیگیری آن از جایگاه‌های سوخت است. چرا که در بسیاری از مواقع اشخاص فراموش می‌کنند کارت سوخت خود را بردارند. برای پیگیری اینکه آخرین بار در کجا بنزین زده‌اید و یا از آن کارت سوخت در کجا استفاده کرده‌اید می‌توانید با مراجعه به پلیس +10 استعلام آن را گرفته و از آخرین جایگاهی که در آن بنزین زده‌اید اطلاع پیدا کنید و با مراجعه کمتر از دوهفته‌ای به همان جایگاه، کارت را از همان جا تحویل بگیرید.

اگر تا این زمان به جایگاه مراجعه نکردید، باید بدانید که معمولاً جایگاه‌داران، کارت را به شرکت نفت ناحیه خود باز می‌گردانند و پس از گذشت دو هفته دیگر، کارت پانچ می‌شود. پس از پانچ شدن کارت، در حقیقت کارت شما سوخته است و باید برای پیگیری کارت سوخت المثنی اقدام کنید.

اگر کارت سوخت خود را در جایی گم کرده‌اید که از آن اطلاع ندارید و در هیچ جایگاهی نبود حتماً نسبت به سوزاندن آن اقدام کنید. برای این کار نیز باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید روش استعلام کارت رانندگان را یاد بگیرید به مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان مراجعه کنید.

مراحل درخواست کارت سوخت المثنی

پس از سوزاندن کارت سوخت قبلی خود باید چه کنیم؟ برای دریافت و پیگیری کارت سوخت المثنی چه مدارکی لازم است؟ نحوه پیگیری کارت سوخت چگونه است و چه مراحلی دارد؟

مراحل درخواست کارت سوخت المثنی

برای دریافت کارت سوخت المثنی حتماً باید مالک خودرو به همراه مدارک شناسایی خود و مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی در دفاتر پلیس +10 حضور پیدا کند.

مدارک لازم برای دریافت کارت سوخت المثنی

  • اصل و کپی کارت خودرو
  • اصل و کپی شناسنامه و یا کارت ملی مالک خودرو
  • اصل و کپی بیمه نامه خودرو

پس از ارائه مدارک لازم به دفاتر پلیس +10 و پر کردن فرم مربوطه و ارائه کد پستی و آدرس، درخواست شما تمام شده است و کارت سوخت‌تان در صف تولید قرار می‌گیرد.

در هنگام پر کردن فرم‌ها و ثبت آدرس حتماً چک کنید که آدرس شما درست باشد و یا اگر محل سکونت خود را تغییر داده‌اید، چک کنید که آدرس قبلی شما ثبت نشود چرا که در این حالت کارت سوخت شما خیلی دیرتر از زمان عادی به دست شما می‌رسد و برای پیگیری کارت سوخت خود دچار مشکل می‌شوید و برای دریافت آن باید حضوراً به شرکت پست مراجعه کنید.

در مقاله نحوه پرداخت خلافی خودرو روش‌های پرداخت و استعلام خلافی را آموزش می‌دهیم که می‌توانید مطالعه کنید.

مدت زمان دریافت کارت سوخت و علت تأخیر آن

به طور دقیق، نمی‌توان مدت زمان دقیقی برای دریافت کارت سوخت  تعیین کرد چرا که در گذشته کارت‌ها 40 روزه ارسال می‌شد و اگر بیشتر از این زمان طول می‌کشید باید نسبت به پیگیری کارت سوخت خود اقدام می‌کردید، اما مشاهدات میدانی نشان داده این مدت حتی به 4 ماه هم رسیده است.

مدت زمان دریافت کارت سوخت و علت تأخیر آن

اینک مدت زمان صدور کارت نسبت به گذشته از 40 روز به 4 ماه افزایش یافته است به دلیل مشکلاتی است که در شرکت ملی نفت و فرآورده‌های نفتی به وجود آمده است و این تأخیر به سایر مراحل ارتباطی ندارد. اما اگر از این زمان بیشتر طول کشید شما باید نسبت به پیگیری کارت سوخت خود اقدام نمایید. این تاخیر می‌تواند هم به دلیل تأخیر در تولید باشد و هم تأخیر در تحویل در شرکت پست. معمولاً اگر کارت سوخت تولید شده به شرکت پست تحویل داده شود این کارت تا کمتر از 10 روز به دست شما می‌رسد و این شرکت تأخیر چندانی ندارد؛ مگر اینکه آدرس خود را در هنگام تکمیل مدارک اشتباه وارد کرده باشید و یا هنگام ارسال کارت در منزل حضور نداشته باشید. البته لازم به ذکر است که شرکت پست اگر در منزل حضور نداشته باشید مرسوله را تا 3 بار برای شما ارسال می‌کند.

اگر تمایل دارید با نحوه دریافت رمز پویا آشنا شوید مقاله دریافت رمز پویا را مطالعه کنید.

نحوه پیگیری کارت سوخت

حال اگر زمان بیشتری طول کشید و کارت سوخت به دست ما نرسید، نحوه‌ پیگیری کارت سوخت چیست؟

  • پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک
  • پیگیری کارت سوخت با پلاک (سایت epolice.ir)
  • پیگیری کارت سوخت از طریق تماس
  • پیگیری کارت سوخت از طریق پست
  • پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +10

1. نحوه پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

برای رهگیری کارت سوخت و یا پیگیری کارت سوخت المثنی ، ساده‌ترین روش پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک است. برای این کار لازم است شماره VIN خودرو خود را به شماره 1101202040 ارسال کنید، پس از ارسال شماره VIN به سرعت پیامک شما پاسخ داده می‌شود و در آن پیامک به شما ‌اطلاع می‌دهد که آیا کارت سوخت شما در حال تولید است و یا تولید شده است. اگر کارت سوخت شما تولید شده باشد در آن پیامک شماره مرسوله به همراه تاریخ تحویل به شرکت پست به شما اعلام می‌گردد.

نحوه پیگیری کارت سوخت از طریق پیامک

لازم به ذکر است که پیامک به این سامانه شامل هزینه بیشتر است؛ اما مقدار آن زیاد نیست.

برای اطلاع از نحوه دریافت گواهینامه پایه یک به مقاله شرایط گواهینامه پایه یک رجوع کنید.

2. پیگیری کارت سوخت با پلاک

پیگیری کارت سوخت با پلاک صرفاً برای مالکان خودرو امکان‌پذیر است و برای مالکین موتور قابل‌استفاده نیست. برای پیگیری کارت سوخت با پلاک ابتدا باید به سایت epolice.ir رفته و با استفاده از این سایت کارت سوخت خود را پیگیری کنید.

پیگیری کارت سوخت با پلاک

پیگیری از طریق سایت epolice.ir جز ساده‌ترین روش‌های پیگیری کارت سوخت است. برای این منظور به سایت Epolice.ir مراجعه کرده و سپس به قسمت درگاه خدمات الکترونیک نظامی و پس از آن به قسمت پیگیری کارت سوخت رفته اطلاعات پلاک و خودرو خود را وارد کنید. اگر کارت سوخت خودرو شما تولید شده باشد به شما کد رهگیری داده می‌شود که با مراجعه به سایت شرکت پست و استفاده از این کد، به شما نمایش داده می‌شود که کارت سوخت شما در چه مرحله‌ای قرار دارد. در این جا نیز اگر کارت سوخت شما تحویل شرکت پست شده باشد به شما کد رهگیری مرسوله داده می‌شود و با استفاده از این کد می‌توانید به سایت شرکت پست مراجعه کرده و رهگیری کارت سوخت را انجام دهید.

3. طریقه پیگیری کارت سوخت از طریق تماس

شما می‌توانید از طریق تماس با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با شماره 09627 تماس گرفته و با برقراری تماس با داخلی مربوطه، پیگیری کارت سوخت خود را انجام دهید. همچنین درصورتی‌که کارت شما به اداره پست ارسال شده باشد، می‌توانید با تماس با شماره تلفن 02184470000 پیگیری خود را نسبت به بسته‌ای که به نام شما است انجام دهید. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشید که صرفاً این تماس‌ها، برای این است که متوجه شوید که کارت شما در چه مرحله‌ای قرار دارد. به این معنی که تماس‌های پی‌درپی، نمی‌تواند تأثیری در تسریع دریافت کارت سوخت داشته باشد.

4. نحوه پیگیری کارت سوخت از طریق پست

برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، ابتدا باید به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید، پس از آن با استفاده شماره VIN خودروی خود، کد رهگیری و مرحله ارسال به شما نمایش داده خواهد شد. اگر در منزل نباشید اداره پست حداکثر سه بار کارت را به درب منزل شما ارسال می‌کند و پس از آن کارت سوخت را دوباره به ناحیه شرکت ملی نفت بازمی‌گرداند.

پیگیری کارت سوخت از طریق پست

اگر کارت سوخت شما به ناحیه شرکت نفت بازگشت، باید همراه با مدارک شناسایی خود و خودرو به دفتر پستی مراجعه کنید. البته باید گفت که حضور مالک خودرو الزامی نیست و فرد دیگری هم با داشتن مدارک شناسایی می‌­تواند کارت سوخت را تحویل بگیرد.

5. پیگیری کارت سوخت از طریق پلیس +10

با پیشرفت تکنولوژی و سهولت استفاده از اینترنت کمتر کسی دیگر برای رهگیری کارت سوخت خود به‌صورت حضوری به دفاتر پلیس +10 مراجعه می‌کند و از این روش استفاده می‌کند؛ اما درصورتی‌که امکان استفاده از اینترنت را نداشتید یا سرور سایت قطع باشد، می‌توانید با مراجعه به دفتر پلیس+۱۰ که در آنجا برای دریافت کارت سوخت ثبت‌نام کرده‌اید نسبت به پیگیری کارت سوخت خود اقدام کنید. فقط حتماً باید مدارک شناسایی یا مدارک خودرو و همچنین کد رهگیری را همراه داشته باشید. در آنجا درصورتی‌که کارت سوخت شما تولید شده باشد، کد رهگیری مرسوله پستی به شما تحویل داده می‌شود.

6. پیگیری کارت سوخت از شرکت نفت

یکی دیگر از روش‌هایی که شما با استفاده از آن می‌توانید برای پیگیری کارت سوخت خود انجام دهید، از طریق شرکت نفت است. به احتمال خیلی زیاد همه شما فکر می‌کنید که برای پیگیری کارت سوخت از شرکت نفت باید از طریق وب‌سایت اینترنتی niopdc.ir اقدام کنید.

این در حالی است که این روش نمی‌تواند برای پیگیری کارت سوخت شما مناسب باشد و بهترین کاری که شما می‌توانید برای نحوه پیگیری کارت سوخت خود از طریق شرکت نفت انجام دهید، این است که با همان شماره تلفن 09627 تماس حاصل کنید. با انجام این کار، می‌توانید اطلاعاتی درباره کارت سوخت صادر شده خود به دست بیاورید و مطمئن شوید که تقریباً در چه بازه زمانی دیگری کارت سوخت برای شما ارسال می‌شود.

7. پیگیری کارت سوخت ماشین از طریق شماره VIN

یکی از بهترین روش‌ها برای پیگیری کارت سوخت که می‌توانید به صورت غیر حضوری انجام دهید، استفاده از شماره VIN است. این شماره در واقع یک کد 16 رقمی است که از اعداد و حروف انگلیسی تشکیل می‌شود و روی کارت خودروی شما درج شده است. 

در صورتی که نتوانید پیگیری کارت سوخت با کد ملی را انجام دهید، این روش می‌تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد. ممکن است با رفتن به دفاتر پستی، سرگردانی‌های زیادی برای شما به وجود بیاید. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز این‌گونه مشکلات، به ادامه مقاله توجه کنید.

  1. فرستادن شماره این ماشین به شماره پیامکی 1101202040
  2. تماس گرفتن با کد خدماتی 09627 از طرف شماره تلفن پیگیری کارت سوخت
  3. مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پلیس + 10
پیگیری کارت سوخت ماشین از طریق شماره VIN

ورود به وب‌سایت scs.niopdc.ir (در این وب‌سایت می‌توانید با وارد کردن شماره این خودرو، فرایند پیگیری کارت سوخت را انجام دهید. بعد از انجام این کار، می‌توانید به وب‌سایت رسمی شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir بروید و در قسمت رهگیری مرسولات، متوجه شوید که کارت سوخت شما دقیقاً کجاست.)

علاوه بر این، اگر نتوانستید پیگیری کارت سوخت المثنی با کد ملی را هم انجام دهید، استفاده از کد PAN نیز می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این کد هم 16 رقم دارد و روی کارت سوخت خودرو می‌توانید آن را مشاهده کنید. کد PAN برای کارت سوخت موتور سیکلت، بیشتر مواقع با اعداد 7744 آغاز می‌شود.

8. پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی

آیا پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی امکان‌پذیر است؟ امکان پیگیری کارت سوخت برای مالکین خودرو و موتورسیکلت فعلاً با استفاده از همین موارد بالا امکان‌پذیر است و هنوز بستری برای پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی فراهم نشده است و این امکان وجود ندارد.

مقاله پیشنهادی: حمل بار به اهواز

آیا سهمیه کارت سوخت از زمان درخواست در کارت باقی می‌ماند؟

بله از زمانی که کارت سوخت شما گم شود و برای کارت سوخت المثنی درخواست دهید سهمیه شما باقی می‌ماند و پس از دریافت کارت سوخت سهمیه همه‌ی ماه‌های گذشته نیز به کارت شما واریز می‌‌شود و حتی در صورت واریز نشدن آن می‌توانید با تماس با شماره 09627 درخواست خود را مطرح کنید و یا مراجعه به شرکت ملی نفت، با پرینت حساب کارت سوخت خود سهمیه کارت را دریافت کنید.

آیا سهمیه کارت سوخت از زمان درخواست در کارت باقی می‌ماند؟

البته مشاهدات میدانی حاکی از آن است سهمیه‌های مربوط به قبل از هک سامانه شرکت نفت در آبان سال 1400 قابل پیگیری نیست چرا که شرکت نفت هنوز نتوانسته سامانه خود را بازیابی کند و برای پرینت‌های قبل از این تاریخ به مشکل خورده است.

لازم به ذکر است که این مقادیر تا سقف 9 ماه برای مالکین خودرو های شخصی در کارت سوخت ذخیره می‌شود.

آیا پس از دریافت کارت سوخت این کارت‌ها رمز دارند یا باید برای آن‌ها رمز بگذاریم؟

تا قبل از سال 98 کارت‌های سوخت بدون رمز صادر می‌شدند؛ اما پس از سهمیه‌ای شدن بنزین کارت‌های صادره دارای رمز بودند و این رمز‌‌‌ها به طور پیش فرض 4 رقم آخر شماره ملی مالک تعیین می‌شود.

سخن پایانی

باتوجه‌به موارد گفته شده، چنانچه کارت سوخت خود را گم کردید در ابتدا با مراجعه به پلیس +10 با استعلام آن از آخرین جایگاهی که در آن از کارت سوخت خود استفاده کرده‌اید، آگاهی پیدا کنید. سپس در صورت پیدا کردن آن در جایگاه حتماً با مراجعه کمتر از 2 هفته‌ای نسبت به دریافت آن اقدام نمایید. چنانچه در آن جایگاه کارت سوخت خود را پیدا نکردید حتماً نسبت به سوزاندن کارت سوخت خود اقدام کنید و برای دریافت کارت سوخت المثنی اقدام کنید. برای درخواست کارت سوخت المثنی به همراه مدارک لازم به‌صورت حضوری به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.

در طول مدت تولید کارت سوخت و یا ارسال آن به درب منزل می‌توانید با استفاده از روش‌هایی مثل پیگیری کارت سوخت با پلاک ، پیگیری از طریق پیامک، پیگیری از طریق تماس با شرکت ملی نفت و پیگیری از شرکت پست نسبت به پیگیری کارت سوخت خود اقدام کنید.

امیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد درصورتی‌که هنوز سؤالی مربوط به رهگیری کارت سوخت برای شما باقی مانده بود در قسمت نظر‌ها برای ما به ثبت برسانید.

سوالات متداول

آیا امکان پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی وجود دارد؟

امکان پیگیری کارت سوخت برای مالکین خودرو و موتورسیکلت فعلاً با استفاده از همین موارد بالا امکان‌پذیر است و هنوز بستری برای پیگیری کارت سوخت از طریق کد ملی فراهم نشده است و این امکان وجود ندارد.

نحوه پیگیری کارت سوخت المثنی از پست به چه شکل است؟

برای پیگیری کارت سوخت از طریق پست، ابتدا باید به سایت najatracking.post.ir مراجعه کنید، پس از آن با استفاده شماره VIN خودروی خود، کد رهگیری و مرحله ارسال به شما نمایش داده خواهد شد.

نحوه پیگیری کارت سوخت با پلاک چیست؟

پیگیری کارت سوخت با پلاک صرفاً برای مالکان خودرو امکان‌پذیر است و برای مالکین موتور قابل‌استفاده نیست. برای پیگیری کارت سوخت با پلاک ابتدا باید به سایت epolice.ir رفته و با استفاده از این سایت کارت سوخت خود را پیگیری کنید.

1.2/5 - (50 امتیاز)

4 دیدگاه در “پیگیری کارت سوخت المثنی با 8 روش کاربردی

  1. حسن گفت:

    سلام.هیچ کدام از این روشها برای پیگیری کارت سوخت جواب نمیده فقط مراجعه حضوری.

  2. حسین سلیمانی گفت:

    سلام من کارت سوختم بدون رمز بود الان دو ۳ روز گم شده یا شاید به سرقت رفته چکار کنم ؟

    1. آرین گفت:

      برو پلیس+۱۰درخواست مجدد بده
      البته حدودا ۲۰۰هزار تومن هزییه داره
      کارت یا برگه سبز هم میخواد

  3. محمد نظرپور گفت:

    برای گرفتن کارت سوخت اهراز هویت نیاز نیست اما به زور از ما 70 تومن پول عکس گرفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.