آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین روش حمل بار به عراق

بهترین روش حمل بار به عراق

حمل بار به عراق با روش‌های مختلفی انجام می شود که ما در این مقاله، برخی از مهم‌ترین آنها را نام می‌بریم. علاوه بر این، برای شما توضیح می‌دهیم که برای ارسال بار‌های مختلف به کشور عراق باید به چه فاکتورهایی توجه کنید و هزینه آن تقریبا چقدر است. پس اگر شما هم می‌خواهید کالایی را به عراق ارسال کنید، تا پایان این مقاله از ترابرنت، همراه ما باشید.

عراق یکی از کشورهای هم مرز کشور ما شناخته می‌شود که در بخش غربی ایران واقع شده است. به همین دلیل هم ایران، روابط تجاری زیادی با آن دارد. در نتیجه این امر، از مدت‌ها پیش تاکنون، ایران با عراق هم از نظر سیاسی و هم از نظر تجاری، روابط گسترده ای داشته است.

این روابط در چند وقت اخیر تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. از این رو، برخی از افراد برای صادرات و تجارت‌های مختلف، بارهایی را به کشور عراق ارسال می‌کنند. این افراد می‌خواهند بدانند که بهترین روش برای حمل بار به عراق کدام است و برای کدام روش باید هزینه کمتری بپردازند.

برای حمل بار به عراق می‌توان از چه روشی استفاده کرد؟

اولین مسئله‌ای که برای خیلی از صاحبان کالا به وجود می‌آید، این است که بهترین روش برای حمل بار به عراق کدام است؟ به طور کلی، از چند روش مختلف برای ارسال کالاهای مختلف به عراق استفاده می‌شود که در این بخش، برخی از مهم‌ترین آنها را نام ببرید. روش‌های هوایی، دریایی و زمینی، اصلی‌ترین روش‌ها برای ارسال کالا به این کشور هستند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند.

برای حمل بار به عراق می‌توان از چه روشی استفاده کرد؟

برای آشنایی بیشتر با روش های حمل بار می توانید مقاله حمل بار فله را مطالعه کنید.

1. روش هوایی برای حمل بار به عراق

یکی از رایج ترین روش‌هایی که برای حمل بار به کشورهای مختلف استفاده می‌شود، از طریق هواپیما است. مهم ترین مزیت استفاده از این روش، سرعت بسیار بالای آن است و به صاحبان بار این امکان را می‌دهد که در سریع‌ترین زمان ممکن، کالای خود را در کشور مورد نظر به مقصد برسانند.

همان‌طورکه انتظار می‌رود، در این روش، کالاها از طریق فرودگاه به مقصد ارسال می‌شوند. با این‌حال، مهم‌ترین محدودیت این روش حمل بار هم این است که شما نمی‌توانید از آن برای ارسال بارهای خیلی حجیم و سنگین استفاده کنید.

برخی از افراد اعتقاد دارند که برای ارسال کالاهایی با حجم و وزن متوسط، حمل خرده بار به عراق و یا هر بار دیگری با حجم کم، روش هوایی می‌تواند گزینه خوبی باشد. البته هزینه این روش نسبت به روش‌های دیگر نسبتا بیشتر است.

2. روش دریایی برای ارسال بار به عراق

شیوه دیگری که می‌تواند برای حمل بار به عراق مورد استفاده قرار بگیرد، از طریق دریا و کشتی‌های باربری است. اگر تصمیم گرفتید برای ارسال کالای خود به عراق از این روش استفاده کنید، باید اول از همه کالای خود را از طریق کامیون به بندرعباس ارسال کنید تا کشتی بتواند از آنجا کالا را بارگیری کرده و در عراق به مقصد برساند.

روش دریایی برای ارسال بار به عراق

البته این روش و روش هوایی، به‌گونه‌ای هستند که شما نمی‌توانید کالای خود را دقیقا در آدرس مورد نظرتان در عراق بفرستید. به این صورت که کشتی‌ها کالا را به بندر و هواپیما‌ها بار را به فرودگاه ارسال می‌کنند و از آن مکان تا آدرس مورد نظر خود، شما باید هزینه مجزایی برای ارسال کالا توسط کامیون بپردازید. به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که از یک روش مقرون‌به‌صرفه‌تر استفاده کنند تا دیگر نیاز نباشد که مجددا هزینه دیگری برای ارسال کالا به آدرس دقیق مورد نظر خود پرداخت کنند.

یکی از روش های حمل بار دریایی روش fcl است. برای آشنایی بیشتر با این روش می توانید مقاله fcl چیست را مطالعه کنید.

3. روش زمینی برای حمل بار به عراق

در نهایت، آخرین و محبوب‌ترین روش دیگری که برای حمل بار به عراق مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش زمینی است. مهم‌ترین ویژگی این روش این است که در مقایسه با روش‌های قبلی، هیچ نیازی نیست که برای ارسال بار خود از بندر یا فرودگاه به آدرس موردنظرتان، هزینه دیگری بپردازید.

این روش باربری به عراق بدین صورت است که شما بعد از پیدا کردن بهترین خودروی متناسب با کالای خود، از راننده می‌خواهید که بار شما را در ماشین بارگیری کند. بعد از ارائه مدارک لازم مربوط به بار، راننده از طریق مرزهای گمرکی ایران وارد کشور عراق می‌شود و بعد از انجام اقدامات نهایی برای تحویل، بار موردنظر شما را به مقصد عراق ارسال می‌کند.

روش زمینی برای حمل بار به عراق

اگر قصد حمل خرده بار به عراق را دارید، این روش می‌تواند یکی از بهترین و مطمئن‌ترین شیوه‌ها باشد. مهم‌ترین دلیل این مسئله هم این است که عراق با کشور ما مرز زمینی مشترک دارد و اگر راننده مورد نظر شما مهارت و تجربه کافی داشته باشد، می‌تواند در مدت زمان نسبتا سریعی به مقصد برسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حمل بار به کشور ترکیه به روش زمینی می توانید مقاله حمل بار به ترکیه با کامیون را مطالعه کنید.

مزایای روش زمینی برای باربری به عراق

همان‌طورکه اشاره کردیم، روش زمین یکی از رایج‌ترین شیوه‌های حمل بار به عراق شناخته می‌شود که مزایای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای ارسال کالای خود به کشور عراق از این روش استفاده کنند. برخی دیگر از مهم‌ترین مزایای روش زمینی برای باربری به عراق که اهمیت زیادی دارند، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • سرعت بالا

ازآنجاکه کشور عراق فاصله خیلی زیادی با ایران دارد، کامیون می‌تواند با سرعت بالایی به آنجا برسد. راننده مورد نظر شما فقط باید کمی بابت نقل و انتقال بار در مرز و گمرک توقف کند و بعد از بررسی مدارک، می‌تواند با سرعت مطمئن مسیر خود را ادامه دهد.

  • امنیت مناسب

وقتی بخواهید از کامیون‌های مختلف برای حمل بار به عراق استفاده کنید، کالای شما درون محفظه کامیون قرار خواهد گرفت و به همین دلیل هم می‌توانید مطمئن باشید که در طول مسیر، مشکلی برای آن به وجود نخواهد آمد. علاوه بر اینکه اگر راننده مورد نظرتان مهارت و تجربه کافی برای رانندگی در مسیرهای بین‌المللی را داشته باشد، خیال شما بابت ارسال کالا راحت‌تر خواهد شد.

می توانید برای مقایسه دو روش ریلی و جاده ای مقاله مقایسه حمل و نقل ریلی و جاده ای را مطالعه کنید.

مزایای روش زمینی برای باربری به عراق
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه

کاملا طبیعی است که هزینه حمل بار به عراق با استفاده از کشتی و یا هواپیما خیلی بیشتر از کامیون باشد. به همین دلیل خیلی از افراد که نمی‌خواهند هزینه خیلی زیادی برای ارسال کالای خود به عراق بپردازند، شیوه زمینی را ترجیح می‌دهند.

  • عدم نیاز به کامیون دیگر برای ارسال کالا به آدرس دقیق در مقصد

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، اگر از روش‌های هوایی و دریایی برای ارسال کالای خود به عراق استفاده کنید، مجبور می‌شوید هزینه دیگری برای ارسال کالا از فرودگاه یا بندر به آدرس دقیق مورد نظر خود در مقصد بپردازید.

این در حالی است که در روش زمینی به هیچ عنوان مجبور به پرداخت این هزینه نیستید. زیرا کامیون، بار شما را از مبدا موردنظرتان بارگیری کرده و در مقصد هم تخلیه می‌کند. این امر علاوه بر اینکه باعث افزایش امنیت بار شما و جلوگیری از خراب شدن آن موقع جابه‌جایی می‌شود، می‌تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه‌ها نیز اثر بگذارد.

ارسال خرده بار به عراق

ارسال خرده بار به عراق نسبت به بارهای بزرگ و حجیم به دلیل امورات گمرکی، اغلب با هزینه بیشتری همراه است.حمل خرده بار به عراق از طریق روش هوایی و زمینی امکان پذیر است که بر اساس وزن محموله و میزان عجله صاحب کالا برای رسیدن به مقصد ، نحوه ارسال آن انتخاب می‌شود.

به عنوان مثال برای حمل خرده بار به عراق در مدت زمان کوتاه و سرعت بالا، جهت زودتر رسیدن به مقصد، مناسب ترین شیوه ارسال روش هوایی است

حمل بار به عراق با ترابرنت

اگر هر نوع کالایی دارید و می‌خواهید آن را به کشور عراق ارسال کنید، طبیعتا به دنبال یک راننده ماهر و باتجربه هستید تا بتوانید با خیالی آسوده، بار خود را به او بسپارید. یکی از بهترین شیوه‌هایی که شما می‌توانید خیلی راحت راننده مورد نظر خود را پیدا کنید، از طریق سامانه آنلاین ترابرنت است.

حمل بار به عراق با ترابرنت

این سامانه به شما این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه نگرانی، به صورت مستقیم با راننده در ارتباط باشید و بتوانید از تمام جزئیات بارگیری کالا در مبدا و تخلیه آن در مقصد مطلع شوید. برای استفاده از ترابرنت، می‌توانید اپلیکیشن مخصوص به آن را نصب کنید و یا به صورت آنلاین، وارد وب‌سایت ترابرنت شوید. سپس تمام اطلاعات مربوط به بار و آدرس دقیق مبدا و مقصد خود را در صفحه ثبت اعلام بار وارد کنید و منتظر بمانید تا راننده‌ای متناسب با شرایط شما، با شما تماس بگیرد.

سخن نهایی

ما در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره حمل بار به عراق در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، روش‌های متنوعی برای ارسال کالا به این کشور وجود دارند که از میان همه این روش‌ها، شیوه زمینی محبوبیت خیلی بیشتری داشت. پس اگر شما هم به دنبال حمل خرده بار به عراق هستید و یا می‌خواهید کالاهای حجیم‌تری را به این کشور ارسال کنید، می‌توانید از سامانه آنلاین ترابرنت کمک بگیرید. این سامانه به شما کمک می‌کند که با خیالی آسوده، کالاهای مختلف خود را به عراق ارسال کنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.