آنچه در این مقاله می‌خوانید

ویزا ترانزیت چیست | به همراه مدارک ویزای رانندگان ترانزیت

ویزا ترانزیت چیست و چه مدارکی برای دریافت آن لازم است؟

درصورتی‌که هر کسی به هر دلیلی قصد سفر به کشوری را داشته باشد و در مسیر، به کشورهای دیگر وارد شود، باید ویزا ترانزیت داشته باشد. پس اگر هنوز نمی‌دانید ویزا ترانزیت چیست و چه کسانی باید برای دریافت آن اقدام کنند، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. مهمترین افرادی که باید حتما ویزای ترانزیت داشته باشند، رانندگانی هستند که قصد ارسال کالا به کشورهای دیگر را دارند. اما چگونه باید ویزای ترانزیت دریافت کرد؟ در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره این مسئله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

فرقی ندارد که شما به چه دلیلی می‌خواهید از کشوری عبور کنید. در هر شرایط، اگر مجبور شوید برای رسیدن به کشور مقصد خود، وارد فرودگاه و یا هر منطقه دیگری از کشور شوید، باید حتما ویزا ترانزیت داشته باشید.

این موضوع برای همه افراد صدق می‌کند. همان‌طورکه گفتیم، رانندگان بیشتر از همه به ویزای ترانزیت نیاز دارند. زیرا آنها مجبور می‌شوند برای ارسال کالای بین‌المللی به مقصد مورد نظر خود، از کشورهای مختلف زیادی عبور کنند. در این شرایط، بدون داشتن ویزای ترانزیت به هیچ عنوان امکان عبور از آن کشور را نخواهند داشت.

ویزا ترانزیت چیست؟

درصورتی‌که هنوز به درستی نمی‌دانید ویزا ترانزیت چیست و چه کاربردی دارد، این بخش را حتما مطالعه کنید. ویزای ترانزیت نوعی ویزا است که به افراد مختلف داده می‌شود و در آن، مدت زمان محدودی نگاشته شده است. مسافران بر اساس همین مدت زمان، می‌توانند در یک بازه زمانی خاص درون کشور مورد نظر خود بمانند.

ویزا ترانزیت چیست؟

به بیان دیگر، در پاسخ به این سوال که ویزای ترانزیت چیست می‌توان گفت که ویزا ترانزیت در واقع نوعی مدرک برای مسافران غیرمستقیم است. بااین‌حال، باید بدانید که برای دریافت ویزای ترانزیت، سخت‌گیری‌های بسیار زیادی می‌شود و به همین دلیل هم باید شرایط کافی برای دریافت این ویزا را داشته باشید. اغلب مواقع، ویزای ترانزیت دارای اعتبار 24 ساعته است و بعد از گذشت این 24 ساعت، باید فورا خاک کشوری که در آن هستید را ترک کنید.

گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که در شرایط خاص، مدت زمان اعتبار ویزای ترانزیت به یک هفته تا 10 روز هم برسد. با این حال، غالبا هیچ‌گونه گزینه‌ای برای تمدید این ویزا وجود ندارد و به محض اتمام اعتبار آن، مسافران باید آن کشور را ترک کنند. اما به نظر شما مهم‌ترین افرادی که باید ویزای ترانزیت داشته باشند، چه کسانی هستند؟

برای آشنایی بیشتر با ترانزیت مقاله ترانزیت چیست را مطالعه کنید.

ویزای رانندگان ترانزیت

رانندگان بین‌المللی که قصد ارسال کالا به سایر کشورها را دارند، باید حتما ویزا ترانزیت دریافت کرده باشند. این رانندگان باید قبل از رسیدن به کشور مقصد خود، متوجه شوند که در مسیر باید از چه کشورهایی عبور کنند و از قبل برای دریافت ویزای ترانزیت همان کشور‌ها اقدام نمایند.

خوب است بدانید که مدت زمان اعتبار ویزای ترانزیت هر یک از کشورها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ویزای ترانزیت ترکیه تنها 2 روز است. این در حالی است که ویزای ترانزیت کشور کویت به 7 روز  می‌رسد. از سوی دیگر، کشورهای مانند عمان، سنگاپور و خیلی از کشورهای دیگر، ویزای ترانزیت را با مدت زمان اعتبار کمتر از 1 روز صادر می‌کنند.

ویزای رانندگان ترانزیت

پس اگر شما هم قصد ارسال کالای خود به کشورهای دیگر را دارید، باید مطمئن شوید که راننده از قبل برای دریافت ویزای ترانزیت اقدام کرده است. اگر هم اطلاعاتی درباره این موضوع ندارد و نمی‌داند که ویزا ترانزیت چیست و چگونه باید آن را دریافت کند، به احتمال زیاد نمی‌توانید به آن راننده برای حمل کالای خود اعتماد کنید. زیرا رانندگان بین‌المللی باید بدانند که چگونه ویزای ترانزیت بگیرند و کالا را به کشور مقصد ببرند.

برای آشنایی با خودروهای ترانزیت به مقاله کامیون ترانزیت مراجعه کنید.

ویزای شینگن رانندگان ترانزیت

درصورتی‌که راننده برای رسیدن به مقصد مجبور شود از کشورهای عضو شینگن عبور کند، باید حتما ویزای شینگن رانندگان ترانزیت را داشته باشد. دریافت این ویزا نسبت به ویزای ترانزیت در کشورهای دیگر نسبتا دشوارتر است.

ویزای شینگن رانندگان ترانزیت

این نوع ویزا برای توقف کوتاه مدت رانندگان در یکی از این کشورها کاملا ضروری است و در صورت نداشتن آن، به هیچ عنوان امکان توقف در کشور مورد نظر خود را نخواهند داشت. مدت زمان اعتبار ویزای شینگن رانندگان ترانزیت هم غالبا 1 روز و یا حتی کمتر از 1 روز است و بعد از گذشت این بازه زمانی، باید خیلی سریع کشور را ترک کنید.

در مقاله ترانزیت خارجی چیست به بررسی این موضوع می پردازیم.

چگونه ویزای ترانزیت بگیریم؟

بعد از این‌که به طور کامل متوجه شدید که ویزا ترانزیت چیست و چه کاربردهایی دارد، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چگونه ویزای ترانزیت بگیریم ؟ برای پاسخ، باید بگوییم که دریافت ویزای ترانزیت نیازمند داشتن شرایط و مدارک خاصی است و در صورت نداشتن یکی از این مدارک، به هیچ عنوان امکان دریافت ویزای ترانزیت را نخواهید داشت. به همین دلیل هم به خوبی به بخش زیر توجه کنید و مطمئن شوید که تمام شرایط و مدارک زیر را دارید.

هزینه ویزا ترانزیت چگونه است؟

هزینه ویزا ترانزیت چگونه است؟

بعد از این که متوجه شدید ویزا ترانزیت چیست و چرا باید آن را دریافت کنید، نوبت به آن می‌رسد که درباره هزینه آن نیز اطلاعاتی به دست بیاورید. هزینه ویزا ترانزیت دقیقاً مدل هزینه ویزای شینگن است. به این معنی که باید برای دریافت ویزا ترانزیت، معادل ۸۰ یورو پرداخت کنید. 

به این صورت، می‌توانید تاییدیه ویزای ترانزیت خود را دریافت کنید. البته علاوه بر هزینه ویزا ترانزیت، باید هزینه‌ای برای بیمه مسافرتی نیز بپردازید که بتواند پوشش ۳۰ هزار یورویی داشته باشد. رسید پرداخت تمام هزینه‌ها به همراه بیمه مسافرتی برای دریافت ویزا ترانزیت ضروری است.

اگر قصد ارسال کالا به چین را دارید به مقاله ارسال بار به چین را مطالعه کنید.

مدارک لازم برای ویزای رانندگان چیست

درصورتی‌که یک راننده بین‌المللی هستید و برای حمل کالای خاصی به یکی از کشورهای خارجی، باید از کشور دیگری عبور کنید، نیازمند داشتن ویزای رانندگان ترانزیت هستید. برای گرفتن این ویزا، به مدارک زیر نیاز دارید.

  • پاسپورت معتبر و مدارک شناسایی کامل
  • تکمیل فرم درخواست ویزا ترانزیت
  • ویزای کشور مقصد
  • بیمه مسافرتی
  • کارت واکسن
  • عکس رنگی سایز 3.5 در 4.5
  • مدارک کامل مربوط به خودرو و گواهینامه بین‌المللی

برای شناخت روش های دریافت گواهی نامه بین المللی به مقاله گواهینامه بین المللی ترانزیت مراجعه کنید.

شرایط دریافت ویزای ترانزیت

یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند به شما در دریافت ویزای ترانزیت کمک کند، این است که شرایط دریافت این ویزا را به خوبی بلد باشید. به خصوص در حال حاضر که خیلی از سفرها با گذشتن از کشورهای حوزه شینگن انجام می‌شوند، این کشورها سخت‌گیری‌های بیشتری درباره ویزای ترانزیت خود در نظر گرفته‌اند.

شرایط دریافت ویزای ترانزیت

یکی از مهم‌ترین شرایطی که قبل از دریافت ویزای رانندگان ترانزیت هریک از کشورها باید داشته باشید، کسب اطلاعات کافی درباره نحوه دریافت ویزا و مسیر درست برای رسیدن به مقصد است. زیرا اگر شما به‌گونه‌ای رانندگی کنید که مجبور شوید از کشورهای دیگری هم عبور کنید و ویزای ترانزیت آن کشورها را هم نداشته باشید، ممکن است مشکلات خیلی بیشتری برای شما پیش بیاید.

علاوه بر این شرایط، باید تمام مدارکی که پیش از این گفتیم را نیز آماده کرده باشید. حتی اگر یکی از این مدارک شما هم ناقص باشند، به احتمال خیلی زیاد نمی‌توانید ویزای ترانزیت کشور مورد نظر خود را دریافت کنید.

سخن نهایی

در این مقاله، به طور کامل درباره ویزا ترانزیت و نحوه دریافت آن صحبت کردیم. پس از این‌که متوجه شدید ویزا ترانزیت چیست و چه کسانی باید آن را دریافت کنند، نوبت به آن می‌رسد که برای دریافت این ویزا اقدام کنید.

از سوی دیگر، اگر صاحب کالا هستید و می‌خواهید کالای خود را به کشورهای دیگر ارسال کنید، مطمئن شوید که راننده مورد نظر شما اطلاعات کافی درباره دریافت ویزای ترانزیت دارد و می‌تواند با رفتن مسیر درست، از کشورهای مورد نظر خود عبور کرده و به مقصد برسد. اگر شما اطلاعات بیشتری درباره دریافت ویزای ترانزیت رانندگان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “ویزا ترانزیت چیست | به همراه مدارک ویزای رانندگان ترانزیت

  1. ناشناس گفت:

    سلام
    ویزای رانندگان ترانزیت برای بلغارستان کار میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.