آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

40 ترفند اسباب کشی برای جابجایی آسان و هوشمندانه

چند ترفند اسباب کشی برای جابجایی آسان و هوشمندانه

نقل مکان به یک خانه دیگر می‌تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد؛ بااین‌حال، این هیجان تا زمانی است که اسباب کشی را شروع نکرده باشید. آیا شما هم قصد اسباب کشی دارید؟ اسباب کشی به خاطر وجود جعبه‌های تعدد، می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. نه تنها به خاطر جعبه‌ها، بلکه پیچیدن وسایل، چسباندن آن‌ها، جدا کردن بسته‌های مرتبط و سایر کارهای این چنینی می‌تواند هر کسی را خسته کند. به همین دلیل هم ما در این مقاله چند ترفند اسباب کشی را برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید بدون نگرانی، جابجا شوید.

ترفند اسباب کشی

ملزومات اسباب کشی که باید بدانید

در ابتدا وقتی تصمیم به اسباب کشی می‌گیرید، باید در نظر داشته باشید که قصد کارگر گرفتن دارید یا خیر. طبیعتاً زمانی که کارگر بگیرید، اسباب کشی برای شما ساده‌تر خواهد بود. همچنین باید ذکر کنیم که اگر قصد گرفتن کارگر هم داشتید، حتماً شخص یا ارگانی را به خدمت بگیرید که علاوه بر این‌که به کارهای آن اعتماد دارید، مطلع باشید که در صورت وارد شدن خسارت، امکان این را خواهید داشت که برای دریافت هزینه جبران خسارت اقدام کنید.

ملزومات اسباب کشی که باید بدانید

چه کارگر بگیرید و چه نگیرید، وظیفه جمع کردن خرده اسباب شما، بر عهده خودتان است. پس بهتر است تا چند روز قبل از اسباب کشی به بسته بندی و جمع کردن خرده‌ریزهای منزل، مثل کتاب، ظرف و ظروف، لباس، خرده وسایل آشپزخانه و … بپردازید. بهترین راه برای بسته بندی نیز، انواع کارتن خالی است که می‌توانید به صورت رایگان، از سوپر مارکت‌های محل خود تهیه کنید.

پس از جمع کردن وسایل ریز و آماده شدن برای خارج کردن آن‌ها از منزل، اولین توصیه‌ای که در اسباب کشی وجود دارد، این است که ابتدا از وسایل سنگین و بزرگ شروع کنید. به این معنی که وسایلی مثل یخچال، میز ناهارخوری، بوفه، مبل، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و … را از منزل خارج کرده و درون خودرو حمل بار بگذارید. پس از چینش مناسب این وسایل، نوبت به خرده ریزهایی می‌رسد که از قبل تمامی آن‌ها را بسته بندی کرده‌اید.

همانند خالی کردن منزل، پر کردن منزل جدید هم به همین شکل است، به این معنی که در ابتدا باید وسایل حجیم و سنگین را در خانه بچینید و سپس خرده وسایل را بیاورید. حال برای بسته بندی و جابه‌جایی هرکدام از وسایل، یک سری ترفند وجود دارد که می‌تواند کار شما را در مسیر اسباب کشی، ایمن و راحت بکند. در ادامه به بررسی ترفند اسباب کشی می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله اسباب کشی منزل را مطالعه کنید.

انواع ترفند اسباب کشی

همان‌طور که گفتیم، ترفند های اسباب کشی به شما کمک می‌کند تا وسایل مختلف منزل را با کمترین آسیب و آسودگی تمام، به منزل جدید ببرید. با این ترفندها همراه ما باشید.

1. تقسیم وظایف برای صرفه‌جویی در وقت و انرژی

به جای این که هر نفر یک جعبه را آماده کند، چسب بزند، از پله‌ها پایین بیاورد و بعد از خروج از در، آن را درون کامیون قرار دهد، بهتر است هر نفر یکی از این کارها را انجام دهد. این امر نه تنها باعث می‌شود که هر یک از افراد کمتر خسته شوند، بلکه در وقت نیز صرفه‌جویی می‌شود. پس از این روش ترفند اسباب کشی کارآمد حتما استفاده کنید.

2. دور انداختن یا اهدا کردن وسایل اضافی

گاهی اوقات ممکن است خیلی از افراد، نتوانند چیزهایی که مدت‌هاست دارند و از آن استفاده نمی‌کنند را دور بیاندازند. به همین دلیل هم ترجیح می‌دهند که در هر اسباب کشی، آن را با خود حمل کنند. این در حالی است که یکی از مهم ترین ترفند‌های اسباب کشی که به آسودگی شما کمک می‌کند، دور انداختن وسایلی است که واقعا به آن‌ها نیازی ندارید.

از سوی دیگر، اگر فکر می‌کنید که بقیه افراد به آن‌ها نیاز دارند، می‌توانید آن‌ها را به بقیه بدهید. به عنوان مثال، لباس‌هایی که برایتان تنگ شده‌اند و یا وسایل خانه‌ای که آن‌ها را دوست ندارید را به بقیه ببخشید. برای این که در روز اسباب کشی استرس این کارها را نداشته باشید، بهتر است از چند روز و یا حتی چند هفته قبل این کار را انجام دهید.

اگر قصد جابجایی ماشین لباسشویی دارید مقاله جابجایی ماشین لباسشویی را مطالعه کنید.

3. فروش وسایل دست دوم و با ارزش

یکی دیگر از ترفند‌های اسباب کشی که می‌تواند کمک زیادی به شما کند، فروش وسایل دست دوم در سایت‌های مختلف است. با استفاده از این روش، شما هم از شر وسایل اضافی خود راحت می‌شوید و هم می‌توانید بخشی از هزینه اسباب کشی را نیز بپردازید.

4. تهیه یک کیسه حاوی وسایل ضروری

فرض کنید که دقیقا یک روز بعد از اسباب کشی باید به سر کار بروید. از سوی دیگر، مطمئنا همان روز اسباب کشی آنقدر خسته هستید که نمی‌توانید همه بسته‌ها را باز کرده و در منزل جدید خود بچینید. به همین دلیل هم بهتر است یک کیسه حاوی وسایل ضروری خود داشته باشید تا دیگر نیازی نباشد همه وسایل و جعبه‌ها را باز کنید.

برای مثال، در این کیسه می‌توانید لوازم شخصی، لوازم آرایشی و برخی از لباس‌های ضروری خود را قرار دهید. داشتن یک کیف حاوی وسایل ضروری می‌توانید یکی از بهترین ترفند‌های اسباب کشی در نظر گرفته شود که کمک زیادی به شما خواهد کرد.

5. تعیین محل چراغ مطالعه

اگر قصد دارید در منزل جدید خود، مثلا در بالای میز یک چراغ یا لامپ نصب کنید، بهتر است در ابتدا با استفاده مکان آن را تنظیم کنید. این موضوع برای چراغ خواب، اهمیت بیشتری دارد و برای این‌که مطمئن شوید که جای مناسبی دارد یا نه، می‌توانید از یک چراغ‌قوه برای شبیه‌سازی چراغ استفاده کنید و بعد از اطمینان، چراغ را در محل موردنظر خود قرار دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله طریقه بستن کارتن اسباب کشی را مطالعه کنید.

6. بسته بندی مواد ضروری و موردنیاز در ظروف تمیز پلاستیکی

وسایل زیادی وجود دارند که شاید شما به محض اسباب کشی به منزل جدید، به آن‌ها نیاز پیدا کنید. برخی از مهم ترین وسایل این چنینی، مواردی مانند جعبه چاقوها، حوله، کیسه زباله، ظروف غذاخوری، ظروف پخت و پز غذا، سیم رابط، شارژر گوشی، دستمال توالت، جعبه ابزار و سایر موارد مشابه آن‌ها هستند. قرار دادن این وسایل درون ظروف پلاستیکی به جای جعبه‌های کاغذی یا کارتون، به شما این امکان را می‌دهد که دیگر نگران مرطوب و یا خراب شدن آن‌ها نباشید.

7. پیچیدن ظروف شکستنی درون پارچه یا لباس

برای بسته بندی کردن ظروف، سعی کنید از یک جسم نرم مثل پارچه، برای قرار دادن در بین هر ظرف استفاده کنید. به این شکل که یک بشقاب بچینید و سپس روی آن پارچه بگذارید و سپس روی پارچه، یک بشقاب دیگر و تا انتها به همین شکل. خیلی از افراد می‌گویند که برای محافظت از ظروف شکستنی در اسباب کشی، باید از پلاستیک‌های حباب دار استفاده کرد. این در حالی است که هزینه خرید این همه پلاستیک برای ظروف بسیار زیاد آشپزخانه می‌توانید بسیار زیاد باشد. به همین دلیل هم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید این ظروف را درون پارچه و یا لباس‌هایتان بپیچید. پیچیدن لباس اطراف ظروف، باعث می‌شود که شما با یک تیر، دو نشان بزنید. هم لباس‌هایتان را جمع می‌کنید و هم از ظروف شیشه‌ای محافظت می‌کنید.

ترفند اسباب کشی برای لوازم آشپزخانه

قابلمه‌ها را خالی درون کارتن نچینید، می‌توانید ادویه‌هایی که برای آشپزی استفاده می‌کنید را درون قابلمه قرار دهید. این ترفند برای اسباب کشی خیلی کارآمد است.

علاوه بر این‌که دور هر لیوان روزنامه می‌پیچید، از کاغذهای ضخیم، در راستای پوشاندن بین لیوان‌ها استفاده کنید. این ترفند اسباب کشی، تا حد زیادی جلوی شکستن لیوان را می‌گیرد.

برای حمل و جابجایی وسایل شکستنی صفحه نحوه بسته بندی وسایل شکستنی را مطالعه کنید.

8. خرید مواد غذایی از دو هفته قبل از اسباب کشی

وقتی می‌خواهید از منزل قدیمی خود به مکان جدیدی نقل مکان کنید، به احتمال زیاد مجبور شوید خیلی از غذاهای خود را دور بریزید؛ به خصوص وقتی که منزل جدیدتان در مسافت دوری نسبت به خانه قدیمی باشد. به همین دلیل هم یکی از مهم ترین ترفندهای اسباب کشی این است که از دو هفته قبل از اسباب کشی، کم کم مواد غذایی خود را تمام کنید تا دیگر نیازی نباشد آن‌ها را دور بریزید. سعی کنید در روزهای آخر اسباب کشی، خیلی لوازم یخچالی نخرید و در صورت امکان، در روز اسباب کشی، لوازم یخچالی خود را درون یخچال دوست یا همسایه قرار دهید.

9. قرار دادن لباس‌ها با چوب لباسی درون کیسه زباله

لباس‌های دارای چوب لباسی را به هم چسبانده و همه آن‌ها را درون یک کیسه زباله قرار داده و بند کیسه را گره بزنید. به‌طوری‌که دستگیره چوب لباسی، از پلاستیک بیرون باقی بماند تا راحت بتوانید آن را جابه‌جا کنید. همچنین می‌توانید برای راحتی بیشتر، همان چوب لباسی‌ها را هم به یک چوب لباسی آویزان کنید. این یکی از ترفند هایی برای اسباب کشی است که از کثیف شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند.

ترفند اسباب کشی برای لباس و لوازم شخصی

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بسته بندی لباس در اسباب کشی را مطالعه کنید.

10. تمیز کردن خانه جدید قبل از اسباب کشی

سعی کنید قبل از اسباب کشی، به منزل جدید رفته و آن را تمیز کنید تا روز اسباب کشی، نیازی به انجام این کار نباشد. بدین منظور، چند روز قبل به مکان جدیدی که می‌خواهید به آنجا نقل مکان کنید، بروید و تمیز کردن آنجا را از سرویس بهداشتی آغاز کنید. زیرا مطمئنا بعد از یک روز اسباب کشی طاقت فرسا، می‌خواهید دوش بگیرید.

11. قرار دادن پد درون لوازم آرایشی پودری

فرقی ندارد که شما بخواهید اسباب کشی کنید و یا به سفر بروید. در هر شرایطی برای محافظت از لوازم آرایشی پودری خود، بهتر است یک پد و یا مقداری پنبه درون آن‌ها قرار دهید. این کار باعث می‌شود که حتی در مسیرهای طولانی هم مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

12. پوشاندن لوازم بهداشتی با سلفون

اگر می‌خواهید لوازم بهداشتی خود مانند شامپو، ژل شستشو و سایر موارد این چنینی را به منزل جدید خود ببرید، بهتر است در ابتدا یک لایه سلفون روی درب آن گذاشته و سپس درب آن را ببندید. این کار باعث می‌شود که در مسیر و جابجایی، مواد داخل لوازم بهداشتی به بیرون نشت نکند.

در مقاله نحوه بار زدن مبل در وانت به آموزش بار زدن مبل می پردازیم.

13. قرار دادن بشقاب‌ها به حالت عمودی

یک نکته بسیار طلایی که می‌توانید از آسیب رسیدن به بشقاب‌های جلوگیری کنید، قرار دادن آن‌ها به صورت عمودی درون جعبه است. این موضوع باعث می‌شود که از احتمال شکستن بشقاب‌ها در طول مسیر تا حد زیادی کاسته شود.

14. بسته بندی چاقوهای تیز درون دستکش فر

اجسام تیز مثل چاقو را درون یک دستکش بگذارید و سپس دستکش فر را وارد کارتن کنید. با این کار، هم از آسیب به خود جلوگیری می‌کنید و هم دیگر اقلام درون جعبه. این ترفند برای اسباب کشی در عین سادگی اهمیت زیادی دارد.

15. پوشاندن درب کشوها و دراورها

اگر دارای دراور، عسلی یا میزهای کوچک دارای کشو هستید، راهی که برای جابه‌جایی آن پیشنهاد می‌شود این است که در صورت امکان، دستگیره‌های آن را که به چوب پیج شده‌اند باز کرده و آن‌ها را به شکل برعکس، درون کشو پیچ کنید. سپس با استفاده از سلفون، تمامی نواحی ای که کشو دارد و ممکن است در طول مسیر باز شود را بهتراست با استفاده از چسب یا پلاستیک، درب آن‌ها را بپوشانید. همچنین می‌توانید مقداری از خرده بار را قبل از سلفون کشیدن درون کشوی آن قرار دهید. البته باید توجه داشته باشید که خیلی آن را سنگین نکنید.

ترفند اسباب کشی برای میز و دراور

در کل اجسامی که دارای کشو هستند، اگر کشو سنگین دارند باید آن‌ها را جدا کنید و اگر کشو سبک است، باید سلفون پیچی کنید. از کشو لباس گرفته تا کشو ادویه‌جات.

16. خرید یک رول پلاستیک

یکی از مهم ترین چیزهایی که در طول اسباب کشی به آن نیاز پیدا می‌کنید، پلاستیک یا نایلون محکم است. به همین دلیل هم بهتر است به جای خرید نایلون‌های کوچک و جداگانه، یک رول نایلون بخرید تا تمام وسایل خود را درون آن‌ها قرار دهید و از آن‌ها محافظت کنید.

17. استفاده از کیسه ساندویچ برای وسایل کوچک

یکی دیگر از ترفندهای اسباب کشی که می‌توانید از آن استفاده کنید، نگه داشتن کیسه ساندویچ برای جمع کردن وسایل کوچک است. برای مثال، شما مجبور هستید که میله‌های کوچک پرده یا پیچ‌های مبل را موقع اسباب کشی جدا نمایید تا راحت تر بتوانید آن‌ها را حمل کنید. در این شرایط، استفاده از یک کیسه مناسب درب دار به شما این امکان را می‌دهد که همه آن‌ها را درون آن قرار داده و مطمئن شوید که گم نمی‌شوند.

از سوی دیگر، برای این که کیسه‌ای که حمل می‌کنید گم نشود، هر یک از آن‌ها را به وسایل مرتبط با خودشان بچسبانید. برای مثال، اگر پیچ و مهره‌های مبل را باز کرده‌اید، آن‌ها را درون این پلاستیک‌ها قرار داده و پشت میز یا مبل بچسبانید. شما می‌توانید از این روش برای جمع کردن سیم‌های لوازم برقی خود نیز استفاده کنید.

18. قرار دادن کتاب در جعبه

بهتر است برای قرار دادن کتاب‌ها در جعبه، به سراغ جعبه‌هایی بروید که از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند. زیرا این جعبه‌ها غالبا دارای دسته هستند و حمل آن‌ها راحت تر است. به همین دلیل هم برای استفاده از این جعبه‌ها به منظور حمل کتاب، سری به فروشگاه یا سوپرمارکت محله خود بزنید.

19. عکس گرفتن از نحوه اتصال لوازم برقی و الکترونیکی

یک ترفند اسباب کشی این است که قبل از قطع کردن فیش تلویزیون، از اتصال فیش و درگاه آن عکس بگیرید! درصورتی‌که از اتصال انواع فیش‌ها اطلاع دارید که هیچ، اما اگر پشت تلویزیون شما، پر از سیم‌ها و فیش‌های مختلف است، پیش از جدا کردن فیش‌ها از آن عکس بگیرید و با ورود به منزل جدید، همان فیش را به درگاه خود وصل کنید.

ترفند اسباب کشی برای لوازم برقی

20. استفاده از همه سبد‌ها، محفظه لباسشویی و چمدان‌ها به جای جعبه

درست است که همه افراد برای بسته بندی وسایل خود از جعبه استفاده می‌کنند، اما تعداد زیاد این جعبه‌ها موقع اسباب کشی می‌تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد. علاوه بر این که احتمال گم شدن یا شکستن آن‌ها نیز وجود دارد. چمدان، یکی از نعمت‌هایی است که برای اسباب کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ترفتدهای عمومی اسباب کشی

یکی از بهترین ترفند‌های اسباب کشی برای کاهش تعداد جعبه‌ها، این است که وسایل و لباس‌های خود را در محفظه لباسشویی، سبدها و چمدان‌ها بگذارید. بهتر است از چمدان‌های چرخ دار برای اجسامی مثل کتاب که در کنار حجم پایین، وزن بالایی دارند استفاده کنید. این ترفند اسباب کشی را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید!

21. بسته بندی کامل لباس‌های خارج از فصل

اگر در فصل تابستان مشغول اسباب کشی هستید، بهتر است لباس‌های زمستانی خود را به طور کامل بسته بندی کنید و به محض ورود به منزل جدید، همه آن‌ها را به انباری ببرید. این موضوع باعث می‌شود که هم موقع اسباب کشی به خانه جدید، دیگر نیازی به جمع کردن این لباس‌ها نباشد و هم موقع حمل آن‌ها، فضای کمتری اشغال کنند.

22. پیچاندن کابل‌های برق اطراف رول دستمال توالت

اگر کابل‌های برق را بدون هیچ جسم خاصی درون جعبه قرار دهید، مطمئن باشید که موقع رسیدن به مقصد، همه آن‌ها در هم گره می‌خورند. برای جمع کردن انواع فیش‌ها و سیم‌ها، از لوله دستمال توالت استفاده کنید. به این شکل که هر سیم را درون یک لوله قرار داده و آن را درون جعبه بچینید و سپس روی آن‌ها یک برچسب بزنید. این ترفند اسباب کشی از گره خوردگی سیم‌ها جلوگیری می‌کند.

23. اطمینان از بسته بندی همه چیز قبل از حمل

قبل از این که شروع به انتقال جعبه‌ها به داخل کامیون کنید، مطمئن شوید که تمام وسایل خود را بسته بندی کرده‌اید. افرادی که دوستان خود را موقع اسباب کشی مجبور می‌کنند که منتظر بمانند تا وسایل خود را بسته بندی کنند، غیر قابل تحمل هستند. پس قبل از این که از دوستان خود بخواهید برای اسباب کشی به شما کمک کنند، مطمئن شوید که همه چیز را بسته بندی کرده‌اید.

از سوی دیگر، اگر دوستان زیادی دارید که می‌خواهند در اسباب کشی به شما کمک کنند، می‌توانید از برخی از آن‌ها بخواهید که برای انتقال وسایل از منزل قدیمی به شما کمک کنند و برخی دیگر هم برای چیدمان خانه جدید به کمک شما بیایند.

24. کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای برای جابجایی اشیای قیمتی و شکننده

شرکت‌های زیادی وجود دارند که جابجایی و اسباب کشی را برای شما به راحتی انجام می‌دهند. نکته جالب توجه درباره این شرکت‌ها این است که اغلب آن‌ها وسایل شما را بیمه می‌کنند. این بدان معنی است که اگر حین جابجایی هر یک از وسایل منزل شما خراب شود، موظف به پرداخت خسارت خواهند بود.

البته اگر بخواهیم همه جوانب مثبت و منفی این شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم، باید بگوییم که اگر خود شما تلویزیون را به درستی درون جعبه نگذاشته باشید و این امر موجب آسیب رسیدن به تلویزیون شود، آن‌ها هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهند داشت.

اگر قصد دارید از این گونه شرکت‌ها برای اسباب کشی استفاده کنید، حتما به یاد داشته باشید که از هفته‌ها و یا حتی ماه‌ها قبل، آن‌ها را رزرو کنید. زیرا اغلب افراد ترجیح می‌دهند که اسباب کشی را در آخرین روز ماه انجام دهند و اگر وقت نگرفته باشید، ممکن است توانند در اسباب کشی به شما کمک کنند.

25. استفاده از سیستم کدگذاری رنگ

یکی دیگر از ترفندهای اسباب کشی که می‌تواند کمک زیادی در جابجایی وسایل و چیدمان آن‌ها در منزل جدید به شما کمک کند، سیستم کدگذاری رنگ است. بدین صورت که برای هر یک از اتاق‌های جدید خود، یک رنگ انتخاب کنید و سپس جعبه‌هایی که باید در این اتاق‌ها قرار بگیرند را بر اساس همین رنگ‌ها، برچسب بزنید. سپس درب هر یک از اتاق‌های منزل جدید خود را با نوار همان رنگ، برچسب بزنید تا افرادی که آن‌ها را جابجا می‌کنند، بدانند که هر جعبه متعلق به کدام یک از اتاق‌هاست.

26. استفاده از ترکیب عصاره وانیل با رنگ

قبل از این که به خانه جدید خود نقل مکان کنید، بد نیست عصاره وانیل را با رنگ مخلوط کنید و در اتاق قرار دهید. این امر موجب می‌شود که اتاق شما بوی شگفت انگیزی به خود بگیرد.

27. علامت گذاری برای قطعات کوچک مبل و اسباب اثاثیه منزل موقع جدا کردن

اگر می‌خواهید قطعات کوچک مبل و یا سایر اسباب اثاثیه منزل خود را جدا کنید و آن‌ها را درون پلاستیک‌های ساندویچ قرار دهید، بهتر است که نوعی علامت گذاری کنید تا بدانید که هر یک از قطعات بعد از رسیدن به منزل جدید، باید دقیقا در کدام یک از بخش‌های مبل و یا اسباب اثاثیه قرار بگیرند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله جابجایی پیانو را مطالعه کنید.

28. برچسب زدن کنار جعبه‌ها و باز کردن آن‌ها درون اتاق

حتماً زمانی که یک جعبه را پر کرده و قصد چسب زدن بر روی آن‌ها را دارید، بر روی آن لیبل بزنید تا در زمانی که قصد داشتید بار را پیاده کنید، بدانید درون آن جعبه چیست.

وقتی به خانه جدید خود رسیدید، بهتر است جعبه‌های مربوط به هریک از اتاق‌ها را دقیقا در همان اتاق باز کنید. زیرا باز کردن جعبه‌ها درون هر اتاق به صورت مجزا خیلی قابل کنترل تر است. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که موقع برچسب زدن جعبه‌ها، این برچسب‌ها را در کنار آن‌ها بزنید، نه روی سر آن‌ها. بدین ترتیب، حتی اگر همه جعبه‌ها روی هم قرار گرفته باشند، می‌توانید خیلی راحت متوجه شوید که هر جعبه مربوط به کدام اتاق است.

پیش از چسب زدن به جعبه، می‌توانید یک نخ بر روی نواحی باز گذاشته و سپس آن را چسب بزنید. با این کار، باز کردن جعبه، به‌راحتی و با کشیدن نخ صورت می‌گیرد. این از ترفند هایی برای اسباب کشی است که شاید ساده به نظر برسد؛ اما خیلی کار راه‌انداز است.

29. ساختن یک جعبه متحرک برای راحتی در جابجایی وسایل

برای این که راحت تر بتوانید وسایل سنگین را جابجا کنید، می‌توانید با استفاده از وسایل ساده‌ای مانند نوار، جعبه و برچسب، یک جعبه محرک بسازید.

30. تغییر آدرس در سایت‌های آنلاین

شاید این موضوع کمی پیش پا افتاده و بی معنا به نظر برسد، اما به یاد داشته باشید که حتما از دو هفته قبل از نقل مکان به آدرس جدید، آدرس خود را در سایت‌های آنلاین و خرید اینترنتی تغییر دهید. با انجام این کار، به راحتی می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را سفارش دهید و مطمئن باشید وسایل به آدرس جدید خواهند رسید.

31. بریدن کناره جعبه برای حمل راحت تر

از دیگر ترفندهای اسباب کشی که می‌تواند حمل وسایل را برای شما خیلی راحت تر کند، بریدن کناره جعبه است. خیلی از جعبه‌ها دسته‌های اضافی دارند که نه تنها به راحت تر شدن حمل کمک نمی‌کنند، بلکه جای زیادی هم می‌گیرند و به همین دلیل هم شاید نتوانید در کامیون، همه وسایل خود را جا بدهید.

32. استخدام پرستار برای مراقبت از بچه‌ها و حیوانات خانگی

شاید این موضوع یکی از آخرین نکاتی باشد که برای اسباب کشی به آن نیاز پیدا کنید، اما فراموش نکنید که باید اهمیت زیادی به سلامت بچه‌ها و حیوانات خانگی خود موقع اسباب کشی بدهید. پس برای مراقبت از آن‌ها در این روزهای پر استرس، می‌توانید از یک پرستار بچه کمک بخواهید.

درصورتی‌که دارای جعبه جواهرات هستید، جواهرات خود را درون همان جعبه حمل کنید و درصورتی‌که جعبه جواهرات ندارید، می‌توانید از هر جعبه کوچکی که چفت داشته باشد و امکان افتادن جواهر از آن وجود نداشته باشد استفاده کنید. برای مثال، جعبه پلاستیکی تخم مرغ، برای این کار مناسب است.

33. از برق کشیدن یخچال یک روز قبل از جابجایی

درصورتی‌که یخچالتان برفک می‌زند، بهتر است 24 ساعت قبل از اسباب کشی، یخچال را از برق بکشید تا یخ آن آب شود. همچنین پس از ورود به منزل جدید، پس‌ازاینکه یخچال را مستقر کردید، باید مدت زمان 4 الی 5 ساعت صبر کنید تا گاز یخچال بخوابد و سپس آن را به برق بزنید.

در مقاله جابجایی یخچال با نحوه حمل یخچال آشنا می‌شوید.

34. استفاده از رول دستمال توالت برای دسته بندی کردن جواهرات

یکی از جذاب ترین ترفند‌های اسباب کشی که اهمیت زیادی از نظر اقتصادی دارد، جمع کردن جواهرات است. درصورتی‌که دارای جعبه جواهرات هستید، جواهرات خود را درون همان جعبه حمل کنید و درصورتی‌که جعبه جواهرات ندارید، می‌توانید از هر جعبه کوچکی که چفت داشته باشد و امکان افتادن جواهر از آن وجود نداشته باشد استفاده کنید. برای مثال، جعبه پلاستیکی تخم مرغ، برای این کار مناسب است. هم چنین برای اینکه جواهرات شما بدون این که در هم گره بخورند آماده رفتن به منزله جدید شوند، می‌توانید از لوله‌های دستمال توالت استفاده کنید.

35. جابجایی کفش هابا قفسه جدا کننده

برای کفش‌ها، از جعبه‌ای استفاده کنید که دارای قفسه‌های جداکننده باشد. به این شکل، تعداد زیادی کفش را می‌توانید درون جعبه جا بدهید. این مورد، یکی از ترفند های جالب برای اسباب کشی است.

36. ترفند جابجایی قاب عکس های کوچک

قاب‌ عکس‌های کوچکی که احتمال می‌دهید ممکن است در اثر جابه‌جایی صدمه ببینند را می‌توانید درون کوسن زیپ‌دار مبل قرار داده و کوسن را درون جعبه قرار دهید.

37. جابجایی خوشخواب با پارچه

خوشخواب تخت را با استفاده از یک یا دو پارچه بلند، به طول کامل بپوشانید و در صورت امکان، کل آن را سلفون بپیچید.

38. ترفند جابجایی آباژور

از ترفند های جالب برای اسباب کشی این است که در صورت داشتن آباژور یا لوستر، آن‌ها را درون پلاستیک‌های بزرگ قرار دهید. به‌طوری محل دستگیری آن بیرون از پلاستیک باشد. این باعث می‌شود آباژور در حین اسباب کشی، از آلودگی و کثیفی که ممکن است بر روی آن بنشیند، در امان باشد.

39. جابجایی آینه

بر روی آینه چسب بزنید. این کار، تا حد زیادی مقاومت آن در برابر شکست را افزایش می‌دهد.

40. رنگ کردن کلید‌های خانه جدید با لاک ناخن

برای این که بدانید هر یک از کلیدهای خانه جدید مربوط به کدام یک از اتاق‌هاست، می‌توانید هر یک از آن‌ها را با رنگ‌های مختلف از لاک ناخن رنگ کنید.

پیدا کردن خودرو مناسب برای اسباب کشی با ترابرنت

یکی از مهم‌ترین ترفندهای اسباب کشی آسان استفاده از خودرو مناسب و جانمایی مناسب بار است. این‌که حالا از چه خودرویی برای حمل لوازم منزل خود استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که خودروهایی مثل نیسان و یا وانت، قیمت پایینی دارند؛ اما هم گنجایش آن‌ها پایین‌تر است و هم احتمال آسیب دیدن بار تا حدودی وجود دارد.

 به همین دلیل، توصیه می‌شود برای حمل تمام وسایل خانه، از خودرویی مثل خاور استفاده کنید. خاور علاوه بر این‌که گنجایش بالایی دارد، دارای اقلام ضربه‌گیر و همچنین کمک‌فنرهایی است که می‌تواند در راستای مراقبت از لوازم شما، در برابر پیچ‌وخم و ناهمواری‌های جاده عمل کند. برای خرده بار اما زمانی که بار حساسیت زیادی هم ندارد، استفاده از نیسان، مقرون به‌صرفه‌تر است. در مقاله حمل بار خاور در این زمینه بیشتر توضیح داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید.

اما چگونه باید خودرو مناسب برای بار خود را پیدا کرد؟ اولین راهی که وجود دارد این است که با شرکت‌هایی که در زمینه حمل بار و اسباب کشی خدمت رسانی می‌کنند تماس گرفته و درخواست ماشین کنید.

راه سریع‌تر و ساده‌تری که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، استفاده از سایت یا اپلیکیشن‌هایی مثل ترابرنت است که مستقیم شما را به شخص راننده وصل می‌کند تا بتوانید در مورد شرایط و قیمت حمل، با یکدیگر به توافق برسید.

سخن پایانی

به کارگیری ترفند اسباب کشی منزل باعث می‌شود تا اسباب کشی به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد. از بسته بندی صحیح گرفته تا به کارگیری کارگر باتجربه، گزینش خودرو مناسب برای حمل، چینش مناسب در خودرو و … از مواردی هستند که باید در اسباب کشی، به آن‌ها توجه داشته باشید.

 گفتیم که بهترین خودرو برای حمل بار اسباب منزل، خاور است. چرا که هم حجم بیشتری را می‌توان حمل کرد و هم این‌که امنیت بار، نسبت به استفاده از سایر خودروها بیشتر است. در آخر نیز گفتیم که برای به کارگیری خودرو حمل کننده در هرجای ایران، می‌توانید از سایت و اپلیکیشن ترابرنت استفاده کنید. این اپلیکیشن، بستری را برای شما فراهم می‌کند که با ثبت اطلاعات بار خود، به راننده‌ی که این شرایط را می‌پذیرد وصل شده و برای حمل بار، از او کمک بگیرید.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات جامعی را در مورد ترفندهای اسباب کشی آسان را در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظر‌ها آن را برای ما به ثبت برسانید.

منبع

4.5/5 - (11 امتیاز)

7 دیدگاه در “40 ترفند اسباب کشی برای جابجایی آسان و هوشمندانه

  1. پردیس گفت:

    ترفند اسباب کشی برای پیانو و بقیه آلات موسیقی بزرگ به چه صورت هست؟

    1. ویراستار گفت:

      سلام و وقت بخیر
      میتونید مقاله جابجایی پیانو رو مطالعه کنید توضیح دادیم کامل

  2. روح الله شفیعی گفت:

    خیلی ممنون از نکاتی که گفتید

  3. حسام گفت:

    توضیحاتتون خیلی کامل و جامع بود ممنون از شما

  4. مرتضی امامی گفت:

    به زودی قراره اسباب کشی داشته باشم، حتما زا نکاتی که گفتید استفاده میکنم خیلی جالب بود

  5. ناشناس گفت:

    اسباب کشی همیشه یه چالشه ولی این نکاتی که گفتید این سختی ها رو خیلی میتونه کم کنه

  6. ناشناس گفت:

    خیلی مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.