آنچه در این مقاله می‌خوانید

تعرفه و کرایه حمل بار خاور | باربری خاور تهران و شهرستان

آشنایی با تعرفه حمل بار خاور

حمل بار خاور چه مزایا و معایبی دارد و برای چه کسانی توصیه می‌شود؟ هنگامی که قصد جابه‌جایی بار از یک مبدا به مقصد مشخصی را داشته باشید، انتخاب‌های زیادی بین خودروهای حمل بار برای شما وجود دارد. اما این که کدام خودرو را انتخاب کنید، به شرایطی که در آن قرار دارید بستگی دارد. طبیعتاً برای بارهای سبک و کم‌حجم وانت‌بار بهترین انتخاب است. با این خودرو شما قابلیت این را خواهید داشت که تا یک تن بار را به مقاصد درون‌شهری و برون‌شهری ارسال کنید. اما وقتی وزن بار بیشتر شود وانت‌بار پاسخگوی کار شما نیست. در این شرایط توصیه به استفاده از نیسان می‌شود که قابلیت حمل 3 تن بار را دارد. گزینه دیگری که برای جابه‌جایی انواع بار با وزن بالا و حجم زیاد وجود دارد کامیون حمل بار یا خاور است.

 طبیعی است که بین نیسان و خاور جهت حمل بار ، خاور هزینه بیشتری دارد. اما قابلیتی که همراه آن است باعث می‌شود صاحبان بار تمایل داشته باشند تا از این خودرو سنگین استفاده کنند.

موضوعاتی که در استفاده از خاور پیش می‌آید این است که این خودرو قابلیت حمل چه میزان بار را دارد؟ چگونه باید برای رزرو و به‌کارگیری آن اقدام کرد؟ هزینه حمل بار خاور چقدر است و … . با پاسخ‌دادن به‌تمامی این سؤالات می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا حمل بار با خاور برای شما به‌صرفه است یا خیر.

در این مقاله ابتدا به هدف اصلی یعنی خاور می‌پردازیم و شرایط به‌کارگیری آن را بیان می‌کنیم و در ادامه مطمئن‌ترین راه برای پیداکردن این ماشین سنگین را خدمت شما ارائه می‌دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

چرا باید از خاور برای حمل بار استفاده کنیم؟

اسم خاور از روی اولین شرکت تولیدکننده این نوع کامیون که خاور نام داشت برداشته شده است. خاور شکلی از کامیون سنگین است که انواع زیادی دارد و همین تنوع مدل کاربری‌های مختلفی را از آن به وجود آورده است. در بسیاری از موارد مثل اسباب‌کشی، خرید‌های سنگین لوازم خانه یا شرکت و دفتر، جابه‌جایی مصالح، جابه‌جایی مرغ و گوشت با حجم بالا و … می‌توانید از خاور استفاده نمایید.

چرا باید از خاور برای حمل بار استفاده کنیم؟

درصورتی‌که در مورد خودروهای حمل بار کوچک تحقیق کرده باشید، متوجه این خواهید شد که خودروهای سبک نهایتاً توانایی حمل بار تا وزن 3 تن را دارند؛ بنابراین زمانی که بار شما بیشتر از این مقدار باشد یا باید از تعداد ماشین‌ حمل بار بیشتری استفاده کنید و یا این که خودرویی بزرگ‌تر و سنگین‌تر مثل خاور را به کار بگیرید. خاور بسته به‌ نوعی که دارد می‌تواند بار تا وزن 6 الی 8 تن را حمل کند که همین مسئله موجب می‌شود بسیاری از جابه‌جایی‌ها توسط این کامیون سنگین صورت بگیرد.

همچنین بهترین راه برای جا‌به‌جایی بار به‌صورت برون‌شهری استفاده از خاور است. چرا که این خودروی حمل بار باتوجه‌ به ساختاری که دارد کمترین آسیب را برای بار به همراه خواهد داشت. به همین دلیل امنیت بیشتری نسبت به نیسان و وانت دارد.

اگر قصد اسباب‌کشی داشته باشید قطعاً مطلوب شما نیست که پس از رسیدن بار به مقصد با وسایلی آسیب‌دیده و بعضاً شکسته روبه‌رو شوید. حمل بار با خاور قطع به ‌یقین کمترین تلفات و آسیب را برای شما به همراه خواهد داشت.

درصورتی‌که قصد باربری خاور را دارید باید این را در نظر داشته باشید که این خودرو قابلیت تردد در کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ را ندارد. به همین دلیل اگر لازم است برای بارگیری و یا تخلیه بار ماشین به محله‌هایی با این شرایط وارد شود، بهتر است به‌جای خاور به فکر یک خودرو حمل بار دیگر باشید.

اگر قصد ارسال بار با خاور را دارید به مقاله اعلام بار خاور مراجعه کنید.

انواع خاور کدام است؟

شناخت انواع خاور می‌تواند تا حد زیادی انتخاب شما را برای نیازتان ساده‌تر کند. در این قسمت انواع خاور را بررسی کرده و بیان می‌کنیم که هرکدام بیشتر برای چه کاری مورداستفاده قرار می‌گیرند.

1. خاور روباز

این سبک خاور همان‌طور که از اسمش پیداست، سقف ندارد و بیشتر برای بار‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که حساسیت زیادی ندارند. به همین دلیل بیشترین استفاده‌ای که از خاور روباز می‌شود حمل مصالح ساختمانی مثل گچ و سیمان و آهن‌آلات است.

خاور روباز

چرا که این قبیل بارها واکنشی به تکان‌خوردن‌های زیاد نخواهند داشت. دقت داشته باشید که تردد خاور روباز در شهر ممنوع است. به همین دلیل این نوع خاور برای تردد بین‌شهری و جاده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در مقاله باربری شرق تهران روش حمل بار به شرق را توضیح داده‌ایم.

2. خاور مسقف

نوعی دیگری از انواع خاور، خاور سقف‌دار است. این وسیله گزینه مناسبی برای اسباب‌کشی و حمل‌ونقل لوازم حساس منزل است. چرا که علاوه بر سقفی که با استفاده از متریال فلزی و پارچه‌ای در آن تعبیه شده است، امکانات دیگری مثل ابزار‌های ضربه‌گیر درون آن وجود دارد. ساخت این نوع خاور با خاور روباز فرق می‌کند و نوع جلوبندی و کمک‌فنر آن به‌گونه‌ای است که ضربات وارد شده به خودرو در اثر دست‌انداز و چاله‌های خیابان را کنترل می‌کند.

به همین دلیل می‌توان از این خودرو برای جابه‌جایی اقلام حساس مثل لوازم منزل استفاده کرد. این خاور توانایی حمل بار تا 4 تن را دارد و همچنین منع تردد درون‌شهری برای آن وجود ندارد. فقط ممکن است در برخی از ساعات و تنها در برخی مناطق شاهد قانون محدودیت تردد برای این خاور باشیم.

در مقاله حمل بار با وانت می‌توانید با نحوه حمل وانت بار بیشتر آشنا شوید.

3. خاور کمپرسی

خاور کمپرسی مخصوص بار‌های ساختمان‌سازی مثل خاک و ماسه و سیمان است. جک هیدرولیکی که در این نوع خاور وجود دارد باعث می‌شود که اتاق، از سمت جلو بالا بیاید و تخلیه بار به‌سادگی انجام شود.

4. خاور بغل بازشو

نوعی دیگر از خاور‌های مخصوص حمل بار خاور بغل بازشو است. این خاور دارای درب‌هایی است که از سمت کنار خاور باز می‌شود و قابلیت بارگیری و تخلیه بار از این سمت را برای شما مهیا می‌کند. برای برخی بار‌ها مثل میز و مبلمان بزرگ که حجم زیادی دارند امکان بارگیری از سمت عقب کامیون وجود ندارد. خاور بغل بازشو برای این‌گونه بار‌ها کاربرد دارد.

مقاله حمل بار تبریز را مطالعه کنید تا با روش‌ حمل بار تبریز آشنا شوید.

5. خاور یخچال‌دار

این نوع خاور برای حمل بار‌های فاسدشدنی مثل گوشت، مرغ، میوه‌جات، لبنیات و … مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این کامیون سیستم سردکننده وجود دارد و قابلیت این را دارد که دمای اتاقک حمل بار را تا حد زیادی پایین بیاورد تا مواد غذایی در مدت‌زمان‌ بالا سرد بماند و فاسد نشود. اگر تمایل به جابجایی مواد غذایی دارید استفاده از ماشین ها توصیه می‌شود. اطلاعات بیشتر را در مقاله مطالعه ماشین حمل مواد غذایی کنید.

مزایا و معایب حمل بار خاور چیست؟

از معایبی که به باربری خاور نسبت داده می‌شود می‌توان به محدودیت تردد و عدم ورود به کوچه‌های با عرض کم اشاره کرد. همچنین شاید در مسیر‌های کوتاه هزینه‌ای که برای حمل بار با خاور برآورد می‌شود بیشتر از سایر ماشین‌های حمل بار مثل نیسان ‌باشد.

مزایا و معایب حمل بار خاور چیست

در مورد مزایای خاور هم می‌توان به امنیت بیشتر بار در مقابل آسیب‌های احتمالی که ممکن است در طول مسیر وجود داشته باشد اشاره کرد. همان‌طور که گفتیم نوع کمک‌فنر و جلوبندی خاور و همچنین امکاناتی که باعث دفع ضربه از بار می‌شود، این مزیت مهم را به وجود می‌آورد.

خاور امکان حمل بار تا مسیر‌های خیلی طولانی را برای صاحب بار فراهم می‌کند. همچنین در مورد مسیر‌های طولانی شاید هزینه حمل بار خاور به دلیل ارزان بودن گازوئیل نسبت به بنزین به‌صرفه‌تر هم باشد.

امکان حمل‌ونقل مواد خوراکی و فاسدشدنی در مسیر‌های طولانی نیز از دیگر مزایایی است که می‌توان به حمل بار با خاور نسبت داد.

فرق خاور با نیسان و کامیونت چیست

خاور از نظر اندازه و پتانسیل حمل باری که دارد، بین نیسان و کامیونت قرار می‌گیرد. در واقع اگر میزان باری که بتوان با نیسان حمل کرد، 3 تن باشد، این عدد برای خاور تا 6 تن هم تعریف می‌شود. همچنین یکی از فرق‌های اساسی نیسان و خاور، در این است که در خاور، معمولاً کمک‌فنرها و همچنین اقلام ضربه‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌تواند سلامت بار شما را تا رسیدن به مقصد، تضمین کند. این در حالی است که این اقلام، برای نیسان وجود ندارد. به همین دلیل، قیمت حمل بار با خاور، بیشتر از قیمت حمل با نیسان برآورد می‌شود.

فرق خاور با نیسان و کامیونت چیست

از طرفی دیگر، کامیونت‌ها، دارای اقلام محافظ بیشتری نسبت به خاور هستند و همچنین گنجایش بار بیشتری نسبت به خاور دارند. اما موضوعی که محدود کننده انتخاب خاور به جای کامیونت است این است که هزینه حمل بار با خاور، پایین‌تر از حمل بار با کامیون است. درصورتی‌که بار شما، وزنی بیشتر از 6 تن داشته باشد، توصیه به استفاده از کامیون می‌شود. اما در بارهای با وزن کمتر، استفاده از خاور، منطقی‌تر و همچنین مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

اگر قصد ارسال بار به مشهد را دارید مقاله حمل بار به مشهد را مطالعه کنید.

حمل بار خاور تهران

باربری خاور تهران در ترابرنت به سادگی انجام می‌شود. شما می‌توانید حمل بارهای مختلف خود را در صورتی که با شرایط وزنی و ظرفیت خاور همخوانی دارد با ترابرنت انجام دهید. از آنجایی‌که تهران پایتخت کشور ایران است و مبدا و مقصدی برای انواع بارها از سراسر کشور محسوب می‌شود در نتیجه باربری به این شهر بسیار پرتکرار است و خاور نیز به دلیل حجم زیاد از خودروهای کاربردی برای باربری خاور تهران به حساب می‌آید.

هزینه حمل بار خاور چقدر است؟

برآورد هزینه حمل بار خاور یکی از معضلاتی است که برای این کار وجود دارد. معمولاً نرخ ثابتی برای تعرفه حمل بار خاور وجود ندارد. همچنین مواردی مثل میزان فاصله‌ بین مبدأ و مقصد، شرایط آب‌وهوایی نامساعد، افزایش قیمت سوخت و بیشتر شدن زمان بارگیری و تخلیه بار، می‌تواند در افزایش هزینه حمل بار خاور نقش داشته باشد.

همچنین درصورتی‌که بار خود را بیمه کنید کرایه شما بیشتر می‌شود. برای بیمه کردن بار احتیاج به بارنامه دارید. با این کار شما کل بار خود را بیمه می‌کنید و درصورتی‌که در طول مسیر اتفاق ناگواری برای بار شما به وجود بیاید، می‌توانید از شرکت بیمه خسارت دریافت کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله باربری یزد به تهران را مطالعه کنید.

محاسبه کرایه حمل بار خاور با ترابرنت

ترابرنت قابلیتی در اختیار شما عزیزان قرار داده که بتوانید با وارد کردن اطلاعات خود کرایه پیشنهادی را مشاهده نمایید. برای این‌کار وارد وب‌سایت ترابرنت شوید و از قسمت سمت چپ روی گزینه استعلام کرایه حمل کلیک کنید و با وارد شدن به صفحه، اطلاعات خواسته شده مثل مبدا، مقصد، نوع خودرو و بارگیر را وارد کنید و روی گزینه محاسبه کرایه حمل بار بزنید و کرایه پیشنهادی ترابرنت را مشاهده کنید.

حمل بار خاور به کمک ترابرنت

شاید برآورد هزینه و پیداکردن یک خاور که بتواند برای حمل بار به کمک شما بیاید، کار ساده‌ای نباشد. اما اپلیکیشن ترابرنت این کار را برای شما آسان می‌کند. اپلیکیشن ترابرنت یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای حمل بار با خاور است.

صاحبان خودرو‌های حمل بار نظیر خاور می‌توانند در این بستر ثبت‌نام کنند تا امکان بارگیری در سراسر کشور برایشان مهیا شود. با این کار در هر زمان و هر مکانی که قرار داشته باشند امکان مشاهده اعلام بارهای سراسری برای آن‌ها وجود دارد.

برای ثبت بار خود، می‌توانید با نصب اپلیکیشن صاحبان کالا این کار را انجام دهید و وارد قسمت ثبت اعلام بار شوید و نوع بار، مبدأ و مقصد، وسیله موردنظر، را به ثبت رسانده و منتظر باشید تا در سریع‌ترین زمان راننده‌ای که این شرایط را پذیرفته است با شما تماس بگیرد.

حمل بار خاور به کمک ترابرنت

ترابرنت بستری را فراهم می‌کند تا افرادی که قصد اعلام بار دارند، نزدیک ترین راننده به مبدا بارشان را پیدا کرده و برای حمل بار از او کمک بگیرند.

همچنین درصورتی‌که قصد سوالی در این زمینه داشته باشید، می‌توانید از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب با تیم پشتیبانی ترابرنت به شماره ۰۲۱۹۱۰۷۱۰۷۱ تماس بگیرید و از از کارشناسان ما راهنمایی‌هایلازم را دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره باربری‌های غرب تهران مقاله باربری غرب تهران را مطالعه نمایید.

جمع‌بندی

حمل بار خاور مطمئن‌ترین راه برای اسباب‌کشی لوازم حساس منزل، جابه‌جایی بار در مسیر‌های طولانی، جابه‌جایی اقلام فاسدشدنی زیاد و … است. این کامیون بسته به‌نوعی که دارد توانایی حمل 3 الی 8 تن بار را دارد که از این نظر در مقایسه با نیسان و وانت برتری دارد.

انواع خاور برای انواع بار وجود دارد. خاور مسقف برای بار‌های حساس، خاور روباز برای بار‌های با حساسیت کم، خاور کمپرسی برای مصالح ساختمانی، خاور یخچال‌دار برای مواد غذایی و … .

کرایه باربری خاور وابسته به موارد زیادی است. طول مسیر، شرایط آب‌وهوایی و … مواردی هستند که می‌توانند در هزینه حمل بار خاور مؤثر باشند. اما یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید هم هزینه حمل بار خود را تخمین بزنید و هم راننده موردنظر را پیدا کنید سایت ترابرنت است.

ترابرنت با ایجاد ارتباط بین صاحب بار و راننده، کار عزیزانی که درگیر اسباب‌کشی و انواع جابه‌جایی هستند را راحت می‌کند. شما عزیزان نیز می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده نموده و باتوجه ‌به نوع بار، طول مسیر، خودرو حمل بار مطلوب و … با رانندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

علت استفاده از خاور برای حمل بار چیست؟

خاور برای جابجایی های بین شهری و بارهایی که بالای 3 تن هستند کاربرد دارد. وزن بار خاور از 6 تا 8 تن متفاوت است. هم چنین به علت ساختاری که دارد از آسیب به بار جلوگیری می‌کند و برای اسباب کشی، حمل وسایل بزرگ، حمل گوشت و مواد غذایی در حجم بالا و … مناسب است.

مزایای حمل بار خاور چیست؟

از مزایای حمل بار با خاور می‌توان به امنیت جابجایی بار اشاره کرد. از آنجایی که خاور دارای کمک فنرهای مناسب برای دفع ضربه است از آسیب رسیدن به بار در مسافت‌های طولانی جلوگیری می‌کند. یکی دیگر ازمزایا هم به صرفه بودن قیمت حمل در مسیرهای طولانی است.

کرایه حمل بار خاور چقدر است؟

از آنجایی‌که مبدا و مقصد بار، وزن و حجم بار، آب و هوای منطقه، زمان بارگیری و تخلیه بار و … در هر ارسال متفاوت است. شما می توانید با مراجعه به صفحه استعلام کرایه حمل بار ترابرنت، هزینه باربری خود را محاسبه کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.