آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه بار زدن مبل در وانت چگونه است؟

نحوه بار زدن مبل در وانت چگونه است؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده که بخواهید موقع اسباب کشی، مبل خود را داخل وانت قرار دهید و به منزل جدید ببرید. از طرف دیگر، خیلی از افراد از مبل قدیمی خود خسته می شوند و می خواهند مبل جدیدی بخرند. در هر شرایطی، شما باید نحوه بار زدن مبل در وانت را به خوبی بلد باشید تا موقع بار کردن آن، هیچ مشکلی برای آن به وجود نیاید. از این رو، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از ترابرنت، برای شما توضیح دهیم که چیدمان مبل در نیسان و یا وانت پیکان چگونه است و برای بار زدن مبل، باید به چه فاکتورهایی توجه کنید. پس تا پایان این مقاله، همراه ما باشید.

نکته مهمی که قبل از چیدمان مبل در نیسان باید بدانید

پیش از این که طریقه بار زدن مبل در وانت را برای شما توضیح دهیم، باید نکات مهمی را بدانید. یکی از مهم ترین کارهایی که باید حتما قبل از بار زدن مبل انجام دهید، بسته بندی درست مبل است. اصلی ترین کارهایی که باید قبل از بار شدن مبل در نیسان انجام دهید، عبارتند از:

  • جدا کردن قطعات کوچک تر مبل و قرار دادن آن ها درون جعبه
  • پوشاندن قسمت های تیز مبل
  • پوشاندن مبل با پتو و یا هر وسیله دیگری
  • چسب زدن به کشوها برای جلوگیری از باز شدن آن ها
  • پوشاندن شیشه میز
  • استفاده از لوازم درست برای محافظت از مبل در طول مسیر
  • تمیز کردن کف وانت قبل از بار زدن مبل

برای آشنایی بیشتر با نکات بسته بندی مبل مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی را مطالعه کنید.

آشنایی با نحوه بار زدن مبل در اسباب کشی

بعد از این که نکات بالا را رعایت کردید، وقت آن می رسد که نحوه بار زدن مبل در وانت پیکان و یا نیسان را نیز یاد بگیرید. در اینجا برای شما توضیح می دهیم که چگونه به شیوه ای کاملا امن، مبل را درون وانت بار زده و تا مقصد ببرید. پس با دقت مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید مبل خود را بدون هیچ گونه آسیبی درون وانت قرار دهید.

آشنایی با نحوه بار زدن مبل در اسباب کشی

֎ جابجایی مبل

اولین و مهم ترین کارهایی که برای شناختن طریقه قرار دادن مبل در وانت باید یاد بگیرید، جابجایی درست آن است. به یاد داشته باشید که همیشه باید مبل را به کمک شخص دیگری حمل کنید و خودتان به تنهایی به هیچ عنوان آن را به تنهایی حمل نکنید. برای جابجایی آن، هر شخص باید در یک طرف مبل قرار بگیرد و بعد از گرفتن پایین آن در بخش دسته های مبل، به صورت همزمان آن را بلند کنید. طبیعتا در این شرایط، یک نفر باید به صورت برعکس راه برود.

روش دیگری که شما می توانید برای جابجایی مبل از آن کمک بگیرید، استفاده از تخته چرخ دار است که می تواند اجسام مختلف را به راحتی جابجا کند. در این شرایط، حتی می توانید از دو عدد اسکیت بورد نیز استفاده کنید. برای استفاده از این تکنیک، باید دو چرخ را در قسمت وسط مبل، در بخش پشتی آن روی زمین قرار دهید. به خوبی چرخ ها را به پشت مبل نزدیک کنید و سپس به کمک شخص مقابل، مبل را به حالت خوابیده روی چرخ بیاندازید. به طوری که پشتی مبل روی چرخ قرار بگیرد.

جابجایی مبل

وقتی اطمینان حاصل کردید که مبل کامل روی چرخ و یا اسکیت بورد قرار گرفته، می توانید خیلی راحت در جهت چرخ ها، آن را تا وانت ببرید. این روش برای جابجایی مبل های سنگین، بسیار کاربردی است. به همین دلیل هم بهتر است قبل از این که نحوه بار زدن مبل در وانت را یاد بگیرید، حتما این شیوه فوق العاده راحت را امتحان کنید.

اگر قصد اسباب کشی دارید پیشنهاد می کنیم مقاله اسباب کشی منزل را مطالعه کنید و با روش های آن آشنا شوید.

֎ بار زدن مبل داخل وانت

اکنون وقت آن رسیده که نحوه بار زدن مبل در وانت پیکان و یا نیسان را یاد بگیرید. برای انجام این کار مراحل متعددی وجود دارند تا بتوانید هم از فضای کامل وانت استفاده کنید و هم مبل را با روشی ایمن، درون وانت قرار دهید. پس برای اطمینان از این موضوع، این مراحل را طی کنید.

  • شخصی که به صورت برعکس راه می رود، به قسمت پشتی وانت نزدیک شود و یک پایه مبل را روی لبه درب وانت قرار دهد.
  • در حالی که این شخص مراقب است که مبل روی زمین نیفتد، شخص دوم از طرف دیگر، مبل را به اندازه 90 درجه بچرخاند تا بخش عرضی آن کاملا هم راستا با وانت قرار بگیرد. در این شرایط، پایه دوم مبل هم روی درب وانت قرار می گیرد.
  • یکی از افراد وارد وانت شده و به کمک شخصی که پایین است، مبل را برداشته و به قسمت جلوی وانت هدایت می کند.
بار زدن مبل داخل وانت

هشدار: حواس خود را به فضایی که بین درب وانت و بخش اصلی آن وجود دارد، جمع کنید. اگر یکی از پایه های مبل درون این محفظه قرار بگیرد، می تواند به آن آسیب زیادی برساند. به همین دلیل هم برای پیشگیری از بروز این مشکل، بهتر است مبل را تا آخر وانت ببرید تا پایه آن در این محفظه قرار نگیرد و یا حتی می توانید یک پتو و یا هر وسیله یا جسم نرم دیگری در این فضای خالی قرار دهید.

برای تجربه یک اسباب کشی راحت پیشنهاد می کنیم مقاله ترفند اسباب کشی را مطالعه کنید.

֎ بستن مبل

بعد از این که تمام بخش های مبل درون وانت قرار گرفتند و مطمئن شدید که پایه های آن در فضای خالی بین درب و وانت قرار ندارد، وقت آن می رسد که با استفاده از یک جسم مناسب، آن را ببندید. فراموش نکنید که این بخش اهمیت زیادی در نحوه بار زدن مبل در وانت دارد.

برای بستن مبل، می توانید از طناب های کشی استفاده کنید. به منظور این که مطمئن شوید این طناب ها به مبل آسیبی وارد نمی کنند، بهتر است حتما روی مبل یک پتو بیاندازید. برای بستن مبل هم باید دو طناب مختلف در بخش پشتی وانت به صورت ضربدری قرار دهید تا مبل از هیچ طرف به بیرون پرتاب نشود.

بستن مبل برای جابجایی

استفاده از این طناب باعث می شود که موقع رانندگی و عبور از پیچ ها، مبل خیلی جابجا نشود و مشکلی برای آن پیش نیاید. البته بستن مبل فقط به بخش پشتی وانت محدود نمی شود و برای اطمینان از محکم تر شدن آن، باید حتما یک پتو روی بخش بالایی آن هم بیندازید و طنابی از روی آن عبور داده و در دو طرفه وانت آن را ببندید.

  • نکته: فرض کنید که می خواهید یک مبل یک نفره درون وانت قرار داده و به محل دیگری ببرید. در این شرایط، اگر آن را نبندید، ممکن است مبل خیلی راحت در پشت وانت جابجا شود و یا حتی شاید به بیرون بیفتد. به همین دلیل هم بستن مبل های تک نفره خیلی مهم تر است. برای بستن مبل های تک نفره می توانید از همان تکنیکی که پیش از این گفتیم، استفاده کنید. بدین صورت که یکی از طناب ها را از روی مبل و طناب دیگر را از کنار آن رد کنید و مطمئن شوید که موقع جابجایی، تکان نمی خورد.

برای آشنایی با روش های حمل یخچال به مقاله جابجایی یخچال مراجعه کنید.

֎ پایین آوردن مبل از وانت

بعد از این که نحوه بار زدن مبل در وانت را به طور کامل رعایت کرده و به مقصد رسیدید، نوبت به آن می رسد که نحوه پایین آوردن مبل را نیز یاد بگیرید. برای پایین آوردن مبل از وانت، باید دقیقا تمام کارهایی که پیش از این انجام دادید را به صورت برعکس نیز انجام دهید.

بعد از باز کردن طناب ها و برداشتن پتو، باید یک نفر داخل وانت قرار بگیرد و نفر دیگر هم پایین آن بایستد. سپس کمی مبل را به سمت بیرون بکشند تا شخصی که درون وانت است، جایی برای گرفتن آن داشته باشد و بعد از بلند کردن آن به صورت همزمان، تا لبه سمت در وانت حرکت کنند. مجددا تاکید می کنیم که موقع جابجایی، حواس خود را به فضای بین درب و بخش اصلی وانت جمع کنید.

پایین آوردن مبل از وانت

بعد از این که تمام بخش های مبل از وانت خارج شد و دو پایه انتهایی آن به لبه درب رسیدند، آن ها را روی لبه وانت قرار دهید و از وانت پیاده شوید. مانند مراحل قبل، یک نفر مواظب مبل خواهد بود و شخص دیگر هم با زاویه 90 درجه، آن را می چرخاند تا فقط یکی از پایه های مبل روی لبه درب وانت قرار گرفته باشد. بعد از انجام این کار، شخصی که مواظب نیوفتادن مبل بود، باید لبه آن را بگیرد و به صورت همزمان، مبل را بلند کرده و تا مقصد ببرند.

پیشنهاد می کنیم از مقاله چگونه بار پیدا کنیم دیدن کنید.

سخن نهایی

ما در این مقاله، بهترین و آسان ترین نحوه بار زدن مبل در وانت را برای شما توضیح دادیم. همان طور که تاکنون متوجه شدید، چیدمان مبل در نیسان و یا هر وانت دیگری اگرچه شاید خیلی پیش پا افتاده به نظر برسد، اما تکنیک های خاص خودش را دارد. به همین دلیل هم برای جلوگیری از بروز هر گونه خسارتی، باید حتما طریقه بار زدن مبل در وانت را به خوبی یاد بگیرید. اگر هرگونه سوالی درباره نحوه بار زدن مبل دارید، می توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.