آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

مهم‌ترین نکات برای بسته بندی لباس در اسباب کشی

مهم‌ترین نکات برای بسته بندی لباس در اسباب کشی

بسته بندی لباس در اسباب کشی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که قبل از بسته بندی سایر وسایل، باید آن را انجام داده باشید. خیلی از افراد اعتقاد دارند که این نوع بسته بندی می‌تواند از بسته بندی مبل برای اسباب کشی هم سخت‌تر و یا چالش برانگیز‌تر باشد. به طور کلی، بسته بندی درست لباس برای جابجایی به منزل جدید، به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن شوید که در طول مسیر، هیچ مشکلی برای لباس‌های شما پیش نمی آید و همچنین همه لباس‌ها را با خود می‌برید.

فرقی ندارد که شما بخواهید چه مسافتی را برای رسیدن به خانه جدید طی کنید؛ در هر شرایطی، باید بهترین روش بسته بندی لباس در اسباب کشی را یاد بگیرید تا بتوانید از لباس‌های خود در طول مسیر محافظت نمایید. در این مقاله از ترابرنت، ما نحوه بسته بندی لباس برای اسباب کشی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، تمام لباس‌های خود را به شیوه ای کاملا کاربردی، بسته بندی کنید. پس اگر شما هم می‌خواهید اسباب کشی کنید و نگران بسته بندی لباس‌های خود هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

کارهایی که قبل از بسته بندی لباس در اسباب کشی باید انجام دهید

جمع کردن لباس‌ها برای جابجایی، به این معنی نیست که همه لباس‌ها را به راحتی تا کرده و آن‌ها را درون چمدان و یا کمد‌ها بیاندازید. مهم‌ترین نکاتی که قبل از بسته بندی لباس‌های خود باید آن‌ها را در نظر بگیرید، شامل موارد زیر می‌شوند که به شما کمک می‌کنند تا بسته بندی لباس‌های خود را بهتر و ساده‌تر انجام دهید.

کارهایی که قبل از بسته بندی لباس در اسباب کشی باید انجام دهید

֎ تصمیم گیری برای نگهداری لباس‌ها

احتمالا همه شما لباس‌های اضافی بسیار زیادی دارد که شاید ماه‌هاست که از آن‌ها استفاده نمی کنید. در این شرایط، حتما باید قبل از اسباب کشی، تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام یک از این لباس‌ها را نگه دارید. درصورتی‌که به بعضی از این لباس‌ها نیازی ندارید، می‌توانید آن‌ها را به افراد نیازمند بدهید.

تصمیم گیری برای نگهداری لباس‌ها

یکی از نکاتی که قبل از هرچیزی باید به آن توجه کنید روش بستن کارتن است که در مقاله طریقه بستن کارتن اسباب کشیتوضیح داده ایم.

֎ دسته بندی لباس‌ها

یکی دیگر از نکاتی که برای بسته بندی لباس در اسباب کشی باید به یاد داشته باشید، دسته بندی و مرتب کردن همه لباس‌ها است. مطمئنا همه شما می‌دانید که همه لباس‌هایتان، عملکرد و اهمیت یکسانی ندارند. به همین دلیل هم بهتر است در ابتدا لباس‌های خود را به درستی دسته بندی کنید.

برای مثال، می‌توانید لباس‌های هر فصل را جدا گذاشته و یا آن‌ها را بر اساس قطعات و یا اعضای خانواده خود، مرتب کنید. مثلا لباس‌های مردان را در یک بخش و لباس‌های خانم‌ها را نیز در بخش دیگر قرار دهید تا موقع اسباب کشی، دچار سردرگمی نشوید.

یکی از مهم‌ترین و بهترین روش‌های مرتب کردن لباس‌هایی که تاثیر زیادی در بسته بندی لباس در اسباب کشی دارد، مرتب کردن آن‌ها بر اساس فصل است. این امر به شما این امکان را می‌دهد که از به هم ریختگی بیش از اندازه لباس‌های خود موقع جابجایی جلو گیری کنید. زیرا اغلب مواقع، لباس‌های خارج از فصل در انتهای کمد قرار می‌گیرند و به هر حال به آن‌ها نیاز خواهید داشت. به همین دلیل هم سعی کنید لباس‌های زمستانه و تابستانه خود را جدا بگذارید.

دسته بندی لباس‌ها

مرتب کردن لباس‌ها بر اساس قطعات نیز می‌تواند به شما کمک کند که موقع اسباب کشی، راحت‌تر آن‌ها را باز کنید. برای مثال، بهتر است شلوار‌ها، پیراهن‌ها، لباس زیر‌ها و جوراب‌ها را به طور مجزا قرار دهید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که هر یک از این لباس‌ها را بر اساس افراد، دسته بندی کنید. برای این‌که نحوه بسته بندی لباس برای اسباب کشی را به درستی یاد بگیرید، سعی کنید لباس‌های داخل منزل و لباس‌های بیرونی خود را به صورت جداگانه دسته بندی کنید.

در نهایت، نکته دیگری که برای دسته بندی لباس‌ها باید به یاد داشته باشید، مرتب کردن هر کمد به صورت جداگانه است. از این رو، برای بسته بندی لباس در اسباب کشی به یاد داشته باشید که حتما هر یک از جعبه‌ها و کیف‌های درون کمد‌ها را به درستی دسته بندی کرده و برچسب زده اید. این موضوع به شما کمک می‌کند که موقع باز کردن وسایل در منزل جدید، تا حد زیادی در وقت خود صرفه جویی کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله اسباب کشی منزل را مطالعه کنید و با روش اسباب کشی آسان آشنا شوید.

انتخاب بهترین روش بسته بندی لباس در اسباب کشی

در قدم بعدی برای بسته بندی لباس در اسباب کشی و جابجایی به منزل جدید، نوبت به آن می‌رسد که بهترین روش بسته بندی لباس را انتخاب کنید. در این شرایط، باید به خوبی فکر کنید که می‌خواهید لباس‌های خود را از چه طریقی به منزل جدید ببرید. خوشبختانه بسته به انواع مختلف لباس‌ها، روش‌های مختلفی نیز برای بسته بندی آن‌ها وجود دارد که در اینجا، برخی از بهترین روش‌ها را نام می‌بریم. شما می‌توانید با استفاده از وسایل زیر، از بهترین روش بسته بندی لباس در اسباب کشی استفاده کنید.

انتخاب بهترین روش بسته بندی لباس در اسباب کشی
  • جعبه‌های مقوایی: یکی از بهترین راه‌ها برای بسته بندی لباس‌ها در اسباب کشی، استفاده کردن از جعبه‌های مقوایی است. پس اگر لباس‌های نسبتا کوچک‌تری دارید که همه آن‌ها را تا زده اید، می‌توانید از این جعبه‌ها برای جابجایی آن‌ها استفاده کنید.
  • کمد لباس: اگر تعداد زیادی از لباس‌های شما در چوب لباسی هستند، هیچ نیازی به خارج کردن آن‌ها از چوب لباسی ندارید و می‌توانید خیلی راحت آن را در همان کمد لباسی قرار داده و به منزل جدید خود ببرید. این امر به شما کمک می‌کند که فرایند باز کردن وسایل خود در منزل جدید را با سرعت خیلی بالایی انجام دهید.
  • چمدان و کیف: یکی از وسایلی که در بسته بندی لباس در اسباب کشی کمک زیادی به شما می‌کند، قرار دادن لباس‌ها درون چمدان و کیف‌های نسبتا بزرگ است. فقط قبل از بسته بندی، لباس‌های خود را به خوبی تا کنید تا آن‌ها در چمدان و کیف‌ها، جای کمتری بگیرند.
  • کیسه‌های وکیوم شده برای بسته بندی لباس: در نهایت، آخرین وسیله ای که به شما کمک می‌کند تا لباس‌های خود را راحت‌تر بسته بندی کنید، از طریق کیسه‌های وکیوم شده است. به خصوص اگر لباس‌های نسبتا حجمی مانند ژاکت و کاپشن‌های زمستانه دارید، می‌توانید آن‌ها را درون کیسه‌های وکیوم شده قرار دهید و با استفاده از یک جارو برقی، هوای داخل آن را خالی کنید. این موضوع باعث می‌شود که بتوانید لباس‌ها را متراکم‌تر کنید و فرآیند حمل برای شما راحت‌تر شود.
کیسه‌های وکیوم شده برای بسته بندی لباس

در مقاله ترفند اسباب کشی روش های کاربردی برای بسته بندی معرفی کرده ایم.

بهترین روش بسته بندی لباس‌ها بدون چوب لباسی

وقتی درباره بسته بندی لباس در اسباب کشی می‌کنیم، برخی از افراد می‌پرسند که لباس‌هایی که در چوب لباسی قرار ندارند را باید چگونه بسته بندی کنیم ؟ برای پاسخ به این افراد، باید بگویم که روش‌های مختلفی برای حمل این لباس‌ها وجود دارند که در ادامه، برخی از بهترین آن‌ها را نام می‌بریم.

֎ قرار دادن لباس‌ها درون چمدان چرخ دار

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای حمل این گونه لباس‌ها انجام دهید، این است که همه لباس‌ها را تا کرده و درون یک چمدان چرخدار قرار دهید. البته در این شرایط، مطمئن شوید که این لباس‌ها را به گونه ای تا کرده اید که جای کمتری بگیرند.

پیشنهاد می کنیم مقاله جابجایی ماشین لباسشویی را مطالعه کنید و با نکات حمل آن آشنا شوید.

֎ قرار دادن لباس‌ها درون کمد یا کشو

بسته بندی همه لباس‌ها درون جعبه‌های مقوایی می‌تواند بسیار پرهزینه باشد. با این حال، یکی از روش‌های ارزان قیمتی که می‌توانید خیلی راحت لباس‌های بدون چوب لباسی خود را به منزل جدید ببرید، این است که به راحتی آن‌ها را تا کرده و درون کشو‌ها قرار دهید. برای این‌که درب کشو موقع جابجایی باز نشود، می‌توانید یک چسب نواری پهن روی آن‌ها بزنید.

قرار دادن لباس‌ها درون کمد یا کشو

به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته ای که در بسته بندی لباس در اسباب کشی باید در نظر بگیرید، این است که در ابتدا لباس خود را به درستی تا کنید تا جای کمتری بگیرد. این امر باعث می‌شود که در فضا صرفه جویی شود و می‌توانید از یک چمدان برای حمل لباس‌های بیشتری استفاده کنید. علاوه بر این‌که این روش، منجر به باز کردن ساده‌تر و سریع‌تر لباس‌ها در خانه جدید نیز می‌شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی را مطالعه کنید.

نحوه بسته بندی لباس روی چوب لباسی

اغلب افراد درون کمد لباسی خود، لباس‌هایی درون چوب لباسی دارند که به حالت آویزان در آن قرار گرفته اند. حالا این لباس‌ها می‌توانند پیراهن، شلوار و یا مانتو باشند. خوشبختانه راه‌های مختلفی برای بسته بندی لباس روی چوب لباسی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که بدون سختی زیادی، خیلی راحت این لباس‌ها را بسته بندی کنید. در اینجا می‌توانید نحوه بسته بندی لباس روی چوب لباسی را مشاهده نمایید.

1. استفاده از کمد لباس

پیش از این هم گفتیم که برای حمل لباس‌ها بدون چروک شدن، می‌توانید آن‌ها را درون کمد لباسی خود قرار دهید.

2. استفاده از کارتن رگال دار

شاید این روش کمی گران‌تر از سایر گزینه‌ها باشد، اما استفاده از کارتن رگال دار می‌تواند یکی از بهترین شیوه‌های بسته بندی لباس در اسباب کشی باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی، لباس‌های آویزان شده خود را درون آن‌ها قرار دهید. در بخش بالایی این کارتن‌ها، محلی برای آویز لباس وجود دارد و شما می‌توانید هر لباسی که روی چوب لباسی دارید را به راحتی درون آن‌ها قرار دهید.

استفاده از کارتن رگال دار

در مقاله جابجایی پیانو راه های جابجایی پیانو را آموزش می دهیم.

3. بکار بردن کیسه‌های زباله عاری از هوا

روش ساده‌تر و کم هزینه‌تری نیز برای بسته بندی لباس در اسباب کشی وجود دارد و آن هم قرار دادن لباس‌ها درون کیسه زباله عاری از هوا است. برای استفاده از این روش، فقط کافی است که لباس‌های خود را درون یک کیسه زباله بزرگ قرار دهید و قسمت بالایی آن را سوراخ کرده و چوب لباسی‌ها را از داخل آن بیرون بیاورید.

بکار بردن کیسه‌های زباله عاری از هوا

سپس قسمت کوچکی از پلاستیک را سوراخ کرده و دهانه جاروبرقی را درون آن قرار دهید. گزینه مکش را بزنید و تمام هوای داخل پلاستیک را بگیرید. همان طور که گفتیم، این شیوه به شما کمک می‌کند که لباس‌های خود را با حجم خیلی کم‌تری به منزل جدید ببرید.

4. استفاده از کیسه‌های مخصوص حمل لباس

کیسه‌های مختلفی در بازار وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی لباس‌های خود را درون آن‌ها قرار داده و به خانه جدید خود ببرید. از آنجا که ممکن است لباس‌های شما در طول بسته بندی و مسیر آسیب ببینند و یا حتی کثیف بشوند، استفاده از این روش می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله جابجایی یخچال را مطالعه کنید.

نحوه بسته بندی کفش در اسباب کشی

بعد از این‌که نحوه بسته بندی لباس برای اسباب کشی را یاد گرفتید، نوبت به آن می‌رسد که کفش‌های خود را نیز بسته بندی کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان کفش‌های خود را کنار لباس‌هایتان قرار ندهید و هر یک از آن‌ها را به صورت مجزا بسته بندی کنید. مرتب کردن کفش‌ها بر اساس فصل نیز می‌تواند به شما کمک کند که بعدا راحت‌تر آن‌ها را باز کنید.

نحوه بسته بندی کفش در اسباب کشی

قبل از بسته بندی کفش، بهتر است در ابتدا داخل هر یک از لنگه‌های کفش را با استفاده از کاغذ، جوراب و یا دستمال، پر کنید تا مطمئن شوید که در اسباب کشی، روی آن فشار وارد نشده و آسیب نمی بیند. سپس بسته به تعداد کفش‌های خود، یک جعبه کوچک یا متوسط انتخاب کرده و همه آن‌ها را به ترتیب و کاملا مرتب درون آن قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید از چمدان هم برای حمل کفش‌های خود استفاده کنید. این روش می‌تواند به صرفه جویی در فضا به شما کمک کند.

در مقاله نحوه بار زدن مبل در وانت به طور کامل روش بار زدن مبل را توضیح می دهیم.

نکات مهم برای بسته بندی لباس در اسباب کشی

همان طور که متوجه شدید، بسته بندی لباس در اسباب کشی می‌تواند بسیار چالش برانگیز و در عین حال، دشوار باشد. علاوه بر موارد قبلی، نکات دیگری نیز برای بسته بندی لباس‌ها وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا فرایند اسباب کشی و جابجایی برای شما راحت‌تر و بدون استرس باشد. پس موقع اسباب کشی و بسته بندی لباس‌های خود، حتما به این نکات توجه کنید.

  • همیشه سعی کنید که وسایل سنگین را در قسمت پایین قرار داده و لباس‌های خود را روی آن‌ها بگذارید تا موقع جابجایی به منزل جدید، لباس‌ها آسیب نبینند.
  • حتما قبل از اسباب کشی، تمام لباس‌های خود را بشویید و مطمئن شوید که هیچ یک از آن‌ها کثیف نیست. زیرا در اسباب کشی، همه لباس‌ها در کنار یکدیگر قرار دارند و اگر یکی از آن‌ها کثیف باشد یا بوی بدی داشته باشد، این مشکل برای لباس‌های دیگر نیز پیش می‌آید.
  • جعبه‌های لباس را بیش از اندازه پر نکنید؛ زیرا اگر روی لباس‌ها بیش از اندازه فشار باشد، ممکن است پاره شوند.
نکات مهم برای بسته بندی لباس در اسباب کشی
  • لباس‌هایی که خیلی برای شما مهم هستند را با ماشین خود حمل کنید و در کنار سایر لباس‌ها قرار ندهید.
  • در صورت امکان، لباس‌ها را روی چوب لباسی و درون رگال قرار دهید تا در طول مسیر، چروک نشوند.
  • لباس‌های تا شده خود را درون کشور‌ها قرار دهید تا در فضا صرفه جویی کنید.
  • به یاد داشته باشید که برای محافظت از لباس‌ها درون چمدان‌ها و جعبه‌های مقوایی، حتما روی آن‌ها یک کاغذ قرار دهید.
  • فراموش نکنید که حتما چند روز قبل از اسباب کشی، یک کیف حاوی وسایل شخصی و لباس‌های ضروری خود آماده کرده باشید تا اگر در روز اسباب کشی خواستید به جایی بروید، نیازی نباشد همه لباس‌ها را باز کنید.

سخن نهایی

بعد از این‌که بهترین روش‌های بسته بندی لباس در اسباب کشی را یاد گرفتید، نوبت به آن می‌رسد که برای پیدا کرد یک خودروی مناسب هم اقدام کنید. برای پیدا کردن یک کامیون مناسب برای اسباب کشی از منزل قدیمی به خانه جدید، می‌توانید از سامانه باربری آنلاین ترابرنت استفاده کنید. برای این کار وارد سایت و یا اپلیکیشن ترابرنت شوید و با مراجعه به قسمت ثبت اعلام بار و وارد کردن اطلاعات بارتان درخواست خود را ارسال نمایید. اگر هرگونه سؤالی درباره این موضوع و یا این سامانه آنلاین دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.