آنچه در این مقاله می‌خوانید

بسته بندی قاب عکس برای اسباب کشی در 5 مرحله!

بسته بندی قاب عکس برای اسباب کشی در 5 مرحله!

قاب عکس‌ها مهم‌ترین لوازم برای نگهداری از خاطرات ما هستند. به همین دلیل در زمان اسباب‌کشی و جابه‌جایی، باید بادقت خیلی زیادی آنها را جابه‌جا کنیم تا مشکلی برایشان پیش نیاید. روش‌های مختلفی برای بسته بندی قاب عکس وجود دارد تا بتوانید در اسباب‌کشی به طور کامل از آنها محافظت کنید. در این مقاله از ترابرنت، آموزش بسته بندی قاب عکس را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بهتر بتوانید در اسباب‌کشی، بدون هیچ مشکلی قاب عکس را صحیح‌وسالم به منزل جدید ببرید.

البته تنها دلیل محافظت از قاب عکس، این نیست که تنها خاطرات ما در آنها نهفته هستند. بسیاری از قاب‌های عکس از نظر مادی هم ارزش بسیار زیادی دارند و جزء اشیای باارزش شناخته می‌شوند. به‌طوری‌که بروز حتی کوچک‌ترین آسیب به آنها می‌تواند از نظر مادی مشکلاتی به وجود بیاورد. ازاین‌رو، بسته‌بندی و محافظت از قاب عکس موقع اسباب‌کشی اهمیت بسیار زیادی برای افراد دارد. پس اگر شما هم می‌خواهید نحوه بسته‌بندی قاب‌ عکس ها موقع اسباب‌کشی را یاد بگیرید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

لوازم موردنیاز برای بسته بندی قاب عکس

برای‌این‌که شما بتوانید موقع اسباب‌کشی قاب عکس خود را به طور کاملاً حرفه‌ای بسته‌بندی کنید، به ابزار و وسایل خاصی نیاز دارید. البته بسیاری از این لوازم تقریباً در همه خانه‌ها وجود دارند و یا حداقل اگر آنها را نداشته باشید، به‌راحتی می‌توانید خریداری نمایید.

لوازم موردنیاز برای بسته بندی قاب عکس

در این قسمت، مهم‌ترین لوازم موردنیاز به‌منظور بسته بندی قاب عکس را نام می‌بریم:

  • پلاستیک حباب‌دار
  • چسب نواری ۵ سانتی
  • کارتن مقاوم
  • سلفون

آموزش بسته بندی قاب عکس

بعدازاین که لوازم موردنیاز برای بسته بندی قاب عکس را آماده کردید، نوبت به آن می‌رسد که قاب عکس را بادقت بسته‌بندی کنید. در این قسمت، مهم‌ترین کارهایی که باید برای بسته‌بندی قاب‌ عکس در زمان اسباب‌کشی انجام دهید را به ترتیب نام می‌بریم.

آموزش بسته بندی قاب عکس
  1. در اولین مرحله، باید قاب‌ عکس های خود را در سایزهای کوچک، متوسط و بزرگ دسته‌بندی کنید تا بتوانید متناسب با هر یک از آنها لوازم مناسبی را آماده نمایید.
  2. بعد از دسته‌بندی همه قاب‌ها، باید کارتن مناسب برای هر یک از آنها را انتخاب کنید. کارتن انتخابی شما باید حتماً تحمل وزن قاب را داشته باشد تا موقع جابه‌جایی از آن بیرون نیفتد.
  3. قبل از این‌که قاب عکس را درون کارتن قرار دهید، حتماً روی شیشه‌های آن چسب نواری ۵ سانتی را به‌صورت ضربدری بزنید. این کار باعث می‌شود که حتی اگر فشاری به کارتن وارد شد، شیشه خرد نشود.
  4. در قدم بعدی، قاب عکسی که روی شیشه آن چسب نواری زده‌اید را درون پلاستیک‌های حباب‌دار یا کاغذهای بسته‌بندی قرار دهید. به‌منظور انجام این کار، بهتر است حداقل دولایه پلاستیک یا کاغذ بسته‌بندی روی قاب عکس قرار بدهید و سپس با استفاده از چسب، آن را به طور کامل اطراف قاب عکس محکم کنید.
  5. آخرین مرحله از بسته بندی قاب عکس این است که قاب درون پلاستیک حباب‌دار یا کاغذ بسته‌بندی را درون کارتن قرار داده و اطراف آن را با استفاده از کاغذهای باطله به طور کامل پر کنید. این کار باعث می‌شود که هیچ فضای خالی در کارتن وجود نداشته باشد و موقع اسباب‌کشی، قاب درون کارتن جابه‌جا نشود.

مهم‌ترین نکات برای بسته بندی قاب عکس موقع اسباب‌کشی

زمانی‌که قصد بسته بندی قاب عکس برای اسباب‌کشی را دارید، بهتر است حتماً از دستکش‌های نخی کاملاً تمیز استفاده کنید؛ زیرا اگر دست‌های شما چرب باشند و آن را به قاب عکس بزنید، ممکن است لکه دست شما روی عکس بماند و اصلاً پاک نشوند.

اگر می‌خواهید قاب عکس‌هایی که شیشه ندارند را بسته‌بندی کنید، روزنامه یا کاغذباطله اصلاً گزینه مناسبی برای استفاده کردن نیستند. زیرا روی روزنامه و کاغذباطله نوشته‌هایی وجود دارد که وقتی به قاب عکس برخورد می‌کنند، به‌خاطر گرما و یا دلایل دیگر، ممکن است جوهر آنها روی قاب عکس پخش شود. در این شرایط اگر قاب عکس شما شیشه نداشته باشد، ممکن است اصلاً نتوانید آن را تمیز کنید و آسیب جدی به آن وارد ‌شود.

علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً بعد از بسته‌بندی کارتن قاب عکس، روی کارتن بنویسید که محتوای آن تابلو و قاب عکس است. در این شرایط، افراد در زمان جابه‌جایی دقت بیشتری به خرج می‌دهند و احتمال بروز آسیب به کارتن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

آخرین نکته‌ای که باید برای بسته‌بندی کارتن حاوی قاب عکس به آن توجه کنید، این است که اصلاً چندین قاب عکس را روی یکدیگر درون یک کارتن قرار ندهید. زیرا با انجام این کار، فشار زیادی به قاب‌ عکس های زیرین وارد می‌شود و احتمال شکستن آنها وجود دارد.

بسته‌بندی بوم نقاشی

علاوه بر قاب عکس، بسته‌بندی بوم نقاشی نیز اهمیت خیلی زیادی برای افراد علاقه‌مند به این حوزه دارد. بهترین روش برای بسته‌بندی بوم نقاشی، استفاده از پلاستیک حباب‌دار است. سعی کنید این پلاستیک را به‌صورت دولایه روی بوم نقاشی قرار دهید تا به آن آسیبی وارد نشود.

بسته‌بندی بوم نقاشی

در ابتدا، تابلو نقاشی را روی یک کاغذ بزرگ کرافت قرار دهید و بسته‌بندی را آغاز کنید. سپس می‌توانید از پلاستیک حباب‌دار دولایه برای بسته‌بندی تابلو نقاشی درون کاغذ کرافت استفاده کنید. در نهایت هم می‌توانید تابلو نقاشی را درون کارتن‌های مقاوم قرار دهید و فضای خالی را به طور کامل بپوشانید تا مشکلی حین جابه‌جایی پیش نیاید.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره نحوه بسته بندی قاب عکس در اختیار شما قرار دادیم. پس اگر شما هم قصد جابه‌جایی و اسباب‌کشی به منزل جدیدی را دارید، بهتر است حتماً از نکاتی که در این مقاله گفتیم، برای بسته‌بندی قاب‌ عکس ها و تابلوهای نقاشی خود استفاده کنید. با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید به طور کامل از قاب عکس و بوم نقاشی خود محافظت کنید و مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای آنها در طول مسیر پیش نخواهد آمد.

علاوه بر این نکات، شما باید از افراد حرفه‌ای برای جابه‌جایی این قاب‌ها کمک بگیرید و یا حداقل خودتان بااحتیاط خیلی زیاد آنها را جابه‌جا کنید. اگر شما هم ایده دیگری برای بسته بندی قاب عکس در اسباب‌کشی دارید، می‌توانید نظرات خود را در قسمت پایین با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.