آنچه در این مقاله می‌خوانید

۱۳ راهکار برای اسباب کشی در زمستان

اسباب کشی در زمستان

اسباب کشی در زمستان به خاطر شرایط آب و هوایی نامناسب، می‌تواند یکی از چالش‌های بسیاری از افراد در نظر گرفته شود. به همین دلیل اگر شما هم در فصل زمستان قصد اسباب‌کشی دارید، بهتر است حتما اطلاعاتی درباره این مسئله به دست بیاورید تا بدانید که چگونه می‌توانید در این فصل سرد موقع بارش باران یا برف، اسباب‌کشی راحت‌تری داشته باشید. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعاتی درباره این موضوع در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر می‌خواهید در چند ماه آینده و در فصل زمستان اسباب‌کشی کنید، حتما تا پایان مقاله را مطالعه فرمایید.

چگونه در زمستان اسباب‌کشی کنیم؟

بیشتر افراد، ترجیح می‌دهند در فصل بهار و یا تابستان اسباب‌کشی کنند و خیلی کم پیش می‌آید که اسباب‌کشی خود را در فصل زمستان انجام دهند. دلیل این موضوع هم این است که در زمستان، شرایط آب و هوایی پایدار نیست و بارش برف یا باران، می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در روند اسباب‌کشی شود. به همین دلیل هم در این بخش، ما اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدانید که اسباب کشی در زمستان باید چگونه انجام شود. اگر می‌خواهید در این فصل اسباب‌کشی کنید، حتما مراحل زیر را طی نمایید.

۱. بررسی شرایط آب و هوایی

اولین و مهم‌ترین کاری که باید برای اسباب‌کشی در فصل زمستان انجام دهید، این است که در ابتدا شرایط آب و هوایی را بررسی کنید. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، شرایط جوی در فصل زمستان نسبتا غیر قابل پیش بینی است و بهتر است حداقل از یک هفته قبل، هر روز وضعیت آب و هوایی روزی که قصد اسباب‌کشی دارید را چک کنید.

بررسی شرایط آب و هوایی

با انجام این کار، بهتر می‌دانید که چه روزی احتمال بارش برف یا باران وجود دارد و تا حد امکان، اسباب‌کشی خود را در این روزها انجام نمی‌دهید. زیرا اگر بارش برف یا باران بیش از اندازه زیاد بود، احتمال دارد اسباب‌کشی شما به طور کامل مختل شود.

۲. برنامه‌ریزی مناسب برای اسباب کشی در زمستان

یکی دیگر از کارهای بسیار مهمی که باید حتما برای اسباب کشی در زمستان انجام دهید، داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب و حساب شده است. از آنجا که شرایط آب و هوایی در فصل زمستان کاملا غیرقابل پیش‌بینی است، شما باید درباره تمام مراحل اسباب‌کشی به طور کامل برنامه‌ریزی کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که در برخی از ساعات شبانه روز در فصل زمستان و به خاطر تغییر شرایط آب و هوایی، ترافیک بیش از اندازه سنگین شود. به همین دلیل هم بهتر است درباره همه مسائل به طور کامل برنامه‌ریزی داشته باشید.

۳. مشورت با افراد متخصص و حرفه‌ای

درست است که شاید خود شما هم به تنهایی بتوانید کارهای اسباب کشی در زمستان را مدیریت کنید، اما مشورت با افراد متخصص و آگاه در این زمینه، می‌تواند کمک خیلی بیشتری به شما کند. از طرف دیگر، از آنجا که خیلی از افراد دیگر هم ترجیح می‌دهند که در فصول بهار و تابستان اسباب‌کشی کنند، کمک گرفتن از یک شرکت باربری معتبر به شما این امکان را می‌دهد تا در فصل زمستان، خیلی راحت‌تر و با هزینه پایین‌تر اسباب‌کشی کنید.

مشورت با افراد متخصص و حرفه‌ای

۴. پوشاندن کف زمین

طبیعتا روز اسباب‌کشی، کارگران به صورت مداوم در منزل شما در حال رفت و آمد هستند و این امکان را ندارند که هر دفعه، کفش خود را در بیاورند. از طرف دیگر، ممکن است سطح زمین در فصل زمستان گلی باشد و وقتی افراد لوازم خانه شما را درون کامیون قرار می‌دهند و مجددا به داخل خانه می‌آیند، همان قسمت آپارتمان کثیف شود.

برای جلوگیری از بروز این مشکل، فقط کافی است که قسمت‌هایی که می‌دانید آنها قصد رد شدن از آنجا را دارند، پلاستیک یا پارچه‌های بلااستفاده را قرار دهید. با انجام این کار، دیگر نگران کف خانه و یا فرش‌های خود نیستید و بعد از اسباب‌کشی هم می‌توانید خیلی راحت پلاستیک را دور بیندازید و یا پتو را بشویید.

۵. خاموش کردن لوازم گرمایشی

موقعی که لوازم منزل شما از داخل خانه به بیرون می‌روند، طبیعتا درب خانه باید باز باشد. در این شرایط، روشن گذاشتن لوازم گرمایشی چه سودی دارد؟ حتی اگر بخاری را هم تا آخر روشن کنید، باز هم انرژی به طور کامل هدر می‌رود و باید هزینه بالایی برای این انرژی تلف شده بپردازید.

۶. پوشیدن لباس‌های گرم

کار دیگری که از شما می‌توانید برای اسباب کشی در زمستان انجام دهید، این است که لباس‌های گرمی بپوشید. این امر برای مواقعی که هوا بیش از اندازه سرد است و به اجبار، لوازم گرمایشی را هم خاموش کرده‌اید، اهمیت بیشتری دارد. البته باید گفت که نباید چندین لباس گرم را روی یکدیگر بپوشید تا بتوانید به راحتی لوازم را جابجا کنید و اذیت نشوید. برای مثال، به منظور این که دست‌هایتان لیز نخورد، بهتر است حتما دستکش به دست داشته باشید و کفش‌های مناسبی بپوشید.

پوشیدن لباس‌های گرم

۷. اسباب‌کشی در ساعت مناسب روز

در فصل زمستان نسبت به تابستان، روز کوتاه‌تر است و به همین دلیل هم خیلی سریع، هوا تاریک می‌شود. از این رو، برای این که اسباب‌کشی راحت‌تری داشته باشید و مطمئن شوید که همه لوازم صحیح و سالم به خانه جدید منتقل می‌شوند، بهتر است حتما در ساعات اولیه روز آغاز کنید که تا قبل از غروب آفتاب، اسباب‌کشی شما تمام شده باشد. علاوه بر این که قبل از ظهر، هوا نسبتا گرم‌تر است و نیازی نیست که خیلی لباس‌های گرم بپوشید.

۸. تمیز کردن مسیر عبور لوازم منزل

این احتمال وجود دارد که در طول مسیر شما برای جابجایی لوازم منزل، سطح زمین پر از برف و یا گل باشد. برای این که اسباب کشی در زمستان برای شما راحت‌تر شود، پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مسیر را به طور کامل تمیز کنید.

بدین منظور، می‌توانید مقداری نمک یا ماسه روی برف بپاشید تا از لغزیدن شما موقع حرکت جلوگیری کند. اگر هم در فاصله بین خودروی باربری تا منزل قبلی یا جدید شما برف زیادی وجود دارد، پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از یک پارو، این مسیر را تمیز کنید تا پای شما لیز نخورد.

۹. استفاده از نوشیدنی‌های گرم

شاید کمی برای شما تعجب برانگیز باشد، اما باید بگوییم که مصرف  نوشیدنی‌های گرم، موجب می‌شود که روز اسباب‌کشی، از نظر جسمی راحت‌تر باشید. زیرا اسباب کشی در زمستان باعث می‌شود که شما بیش از اندازه احساس سرما کنید و برای این که انرژی بیشتری برای جابجایی لوازم منزل داشته باشید، بهتر است حتما نوشیدنی‌هایی مانند چای، چای دارچین، قهوه، شکلات داغ و سایر موارد این چنینی را بنوشید.

استفاده از نوشیدنی‌های گرم

۱۰. داشتن دستکش‌های اضافی هنگام اسباب کشی در زمستان

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، موقع اسباب کشی در زمستان باید حتما دستکش به دست داشته باشید. حالا باید بگوییم که علاوه بر داشتن دستکش برای خودتان، باید حتما یک جفت دستکش دیگر هم داشته باشید که اگر موقع جابجایی لوازم، یکی از آنها خیس شد، دستکش اضافی داشته باشید. دلیل این موضوع هم این است که حمل لوازم منزل در آب و هوای سرد و به خصوص موقع عبور از راه پله، سختی‌های بیشتری دارد که با استفاده از دستکش، تا حد خیلی زیادی کار شما راحت‌تر می‌شود.

۱۱. بسته‌بندی دقیق لوازم شکستنی

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای اسباب کشی در زمستان که اهمیت بالایی دارد، این است که حتما لوازم شکستنی منزل خود را خیلی دقیق‌تر و بهتر بسته‌بندی کنید. حتی الامکان، بهتر است که این لوازم را دوبار پشت سر هم بسته‌بندی کنید.

مهم‌ترین دلیل این مسئله هم این است که سرد بودن بیش از اندازه هوا می‌تواند موجب شود که برخی از ظروف شکستنی، آسیب ببینند. به همین دلیل هم علاوه بر بسته‌بندی دقیق و حرفه‌ای، از کارگران بخواهید که آنها را با دقت خیلی بالایی درون خودرو قرار دهند.

۱۲. بررسی لوازم گرمایشی منزل جدید

حتما بین 1 تا 2 روز قبل از این که برای اسباب‌کشی اقدام کنید، لوازم گرمایشی منزل جدید خود را با دقت بررسی کنید و ببینید که آیا به‌درستی کار می‌کنند یا خیر. زیرا به محض ورود به خانه جدید، باید حتما لوازم گرمایشی را به راه بیندازید تا سرما نخورید.

بررسی لوازم گرمایشی منزل جدید

۱۳. استفاده از خودروی باربری مناسب برای اسباب کشی در زمستان

در نهایت، آخرین کاری که می‌توانید برای اسباب کشی در زمستان انجام دهید، این است که بر اساس شرایط جوی، از خودروی باربری مناسبی کمک بگیرید. به عنوان مثال، اگر خودروی باربری مورد نظر شما روباز باشد و سقفی نداشته باشد، ممکن است در طول مسیر باران ببارد و تمام لوازم منزل شما مرطوب شوند. به همین دلیل هم بهترین روش برای انتخاب یک خودرو باربری مناسب، استفاده از کامیون‌های مسقف است که کابین فلزی دارند. اما کجا باید این کامیون‌ها را پیدا کنیم؟

بهترین کامیون‌های باربری برای اسباب کشی در زمستان با ترابرنت

بعد از این که متوجه شدید که چگونه در زمستان اسباب کشی کنیم و این کار را راحت‌تر انجام دهیم، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که چطور باید یک خودروی باربری مناسب برای اسباب‌کشی در این فصل پیدا کنیم؟ برای پاسخ، باید بگوییم که بهترین روشی که به شما این امکان را می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن و در هر ساعتی از شبانه روز، یک خودروی باربری مسقف با کابین فلزی پیدا کنید، از طریق سامانه آنلاین ترابرنت است.

کامیون‌های باربری برای اسباب کشی در زمستان

به این منظور، فقط باید اول از همه وارد سایت شده و یا اپلیکیشن مخصوص صاحبان کالای ترابرنت را نصب کنید و روی گزینه اعلام بار ضربه بزنید. در قدم بعدی، صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات کامل مربوط به کالا، مبدا و مقصد خود را بنویسید. در آخر هم در گزینه انتخاب بارگیر، خودروی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، برای شما عزیزان توضیح دادیم که اسباب کشی در زمستان چگونه است و باید چه کارهایی برای داشتن یک اسباب‌کشی مناسب و بدون دردسر انجام دهید. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه در زمستان اسباب کشی کنیم و مشکل زیادی هم نداشته باشیم، مطمئن شوید که تمام مراحلی که در این مقاله گفتیم را رعایت می‌کنید. با استفاده از سامانه ترابرنت، اسباب کشی در زمستان برای شما کاملا راحت‌تر خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.