آنچه در این مقاله می‌خوانید

آموزش بسته بندی لوستر در اسباب کشی

بسته بندی لوستر در اسباب کشی

اگر شما هم در منزل خود لوستر دارید، به احتمال خیلی زیاد می‌دانید که جابجایی و بسته‌بندی آن موقع اسباب کشی می‌تواند تا چه حد چالش برانگیز و مشکل باشد. بالا بودن قیمت لوستر باعث شده که آسیب به آن، موجب بروز خسارت اقتصادی زیادی شود. بنابراین بهتر است حتما قبل از همه چیز، روش‌های مناسب بسته بندی لوستر در اسباب کشی را یاد بگیرید تا موقع جابجایی به منزل جدید، مشکلی برای لوستر گران قیمت شما به وجود نیاید. در این مقاله از ترابرنت، بهترین روش برای بسته بندی لوستر و لامپ در اسباب کشی را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

لوازم مورد نیاز برای بسته بندی لوستر در اسباب کشی

پیش از این که بسته‌بندی لوستر را موقع اسباب کشی آغاز کنید، باید برخی لوازم خاص داشته باشید تا بتوانید این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. در این بخش، مهم‌ترین لوازمی که برای انجام این کار به آنها نیاز دارید را نام می‌بریم.

لوازم مورد نیاز  بسته بندی لوستر در اسباب کشی

پس مطمئن شوید که حتما موقع جابجایی، همه این لوازم را با خود به همراه دارید تا بدون نگرانی، لوستر خود را بسته‌بندی کرده و به منزل جدید ببرید.

  • کارتن یا جعبه محکم
  • کارتن‌های اضافه برای نگهداری اجزای لوستر و سایر لامپ‌ها
  • روزنامه یا کاغذ بسته‌بندی
  • پتوی مسافرتی یا روکش مبل
  • بابل رپ
  • پلاستیک حباب‌دار یا فوم
  • چسب 5 سانتی متری
  • طناب محکم
  • کیسه‌های پلاستیکی
  • نردبان
  • انبر دست و پیچ گوشتی
  • کمک گرفتن از افراد دیگر

روش مناسب بسته بندی لوستر در اسباب کشی کدام است؟

همان طور که پیش از این متوجه شدید، موقع بسته‌بندی شما باید لوازم خاصی داشته باشید و بعد از آماده سازی آنها، نوبت به آن می‌رسد که برای بسته‌بندی لوستر آماده شوید. توجه داشته باشید که هرچه لوستر مورد نظر شما بزرگ تر باشد، بسته‌بندی آن هم دشوارتر خواهد شد. در این بخش، روش مناسبی برای بسته بندی لوستر در اسباب کشی را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم.

֎ آماده سازی برای بسته‌بندی لوستر

قبل از این که لوستر را از جایگاهش بیرون بیاورید و بسته‌بندی کنید، باید حتما فیوز اصلی برق را در منزل خود قطع کنید. اگر این کار را انجام ندهید، موقع باز کردن لوستر از سقف، دچار برق گرفتگی خواهید شد. به همین دلیل هم برای جلوگیری از بروز این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم که حتما علاوه بر قطع کردن فیوز اصلی برق، از دستکش محافظ برق هم استفاده کنید.

֎ باز کردن لوستر و لامپ از سقف

در قدم بعدی، نوبت به آن می‌رسد که لوستر را از سقف باز کنید. به منظور انجام این کار، اول از همه باید روی یک نردبان خیلی محکم بایستید و تمام لامپ‌های لوستر را به ترتیب و بدون عجله باز کنید. بعد از این که این لامپ‌ها را جدا کرده و درون کیسه‌های حباب‌دار قرار دادید، نوبت به آن می‌رسد که این کیسه‌ها را درون کارتن‌های کوچکی قرار دهید و به صورت مجزا بسته‌بندی کنید.

باز کردن لوستر و لامپ از سقف

موقع بالا رفتن از نردبان، بهتر است حتما از شخص دیگری کمک بخواهید تا نردبان تکان نخورد. بیشتر مواقع، لامپ‌های لوستر پیچی هستند و خیلی راحت می‌توانید با پیچاندن آنها، لامپ‌ها را باز کنید. اگر هم نحوه باز کردن آنها به شکل دیگری بود، می‌توانید از فروشنده درباره آن سوال بپرسید تا بتوانید آن را خارج کنید.

بعد از باز کردن لامپ‌ها، نوبت به آن می‌رسد که سیم‌های لوستر را باز کنید. برای باز کردن این سیم‌ها علاوه بر این که باید مطمئن شوید فیوز برق قطع شده، حتما از دستکش محافظ برق استفاده کنید؛ زیرا احتمال برق گرفتگی شما بسیار زیاد است و به همین دلیل هم اصلا نباید از مسئله را پشت گوش بیندازید. پیشنهاد می‌کنیم که بعد از باز کردن یک سیم، سر آن را با استفاده از چسب برق، محکم ببندید و بعد به سراغ سیم بعدی بروید.

باز کردن لوستر و از سقف

بیشتر لوسترها، با استفاده از قلاب و زنجیر به سقف آویزان شده‌اند و موقع بسته بندی لوستر در اسباب کشی باید حتما بعد از باز کردن لامپ‌ها و سیم لوستر، این قلاب و زنجیر را هم باز کنید. برای راحت‌تر شدن باز کردن این قلاب و زنجیر، بهتر است از شخص دیگری کمک بخواهید تا کمی لوستر را به سمت بالا بیاورد تا فشار وارد شده به زنجیر، کمی کاهش پیدا کند و راحت‌تر بتوانید آن را باز کنید.

֎ بسته‌بندی اجزای لوستر به صورت مجزا

بعد از این که همه اجزای لوستر را جدا کردید، نوبت به آن می‌رسد که همه آنها را به صورت مجزا، بسته‌بندی کنید. این کار اهمیت خیلی زیادی در بسته بندی لوستر و لامپ در اسباب کشی دارد و باید حتما از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کنید. ‌سیم ها، لامپ‌ها و قلاب‌های لوستر را به صورت جداگانه درون نایلون و سپس پلاستیک قرار دهید و بعد هم با استفاده از ‌چسب‌های 5 سانتی محکم، آن را به طور کامل بسته‌بندی کنید.

مطمئن شوید که با استفاده از پیچ گوشتی، همه بخش‌های تزیینی و زینتی لوستر را بیرون آورده‌اید. علاوه بر این، بخش‌های تزیینی لوستر باید حتما از بخش اصلی آن جدا شوند و هر یک از آنها به صورت منظم، درون کارتن و پلاستیک‌های حباب‌دار قرار بگیرند.

نکات مهم برای بسته‌بندی لوستر در اسباب کشی

شاید بسته بندی لوستر و لامپ در اسباب کشی خیلی ساده به نظر برسد، اما باید بدانید که نکته خیلی مهمی که در این زمینه وجود دارد، این است که شاید بعد از بسته‌بندی لوستر و رفتن به منزل جدید، ندانید که باید اجزای آن را به چه صورت در کنار یکدیگر قرار دهید. در این شرایط چاره چیست؟ آیا باید از فروشنده‌ای که لوستر را از آن خریده‌اید، بخواهید که لوستر را برای شما نصب کند؟

نکات مهم برای بسته‌بندی لوستر در اسباب کشی

بهترین روشی که در این شرایط می‌توانید اعمال کنید، این است که قبل از باز کردن لوستر از منزل قبلی خود، از تمام مراحل آن فیلم بگیرید. با انجام این کار، بعد از رفتن به منزل جدید متوجه خواهید شد که کدام یک از بخش‌های لوستر، باید در کدام یک از قسمت‌های آن قرار بگیرند و خیلی راحت‌تر می‌توانید آن را وصل کنید.

فراموش نکنید که موقع نصب مجدد لوستر، باز هم باید حتما فیوز اصلی برق را قطع کنید و از دستکش محافظ برق استفاده نمایید. همچنین کمک گرفتن از یک فرد مطمئن و حرفه‌ای، می‌تواند در این زمینه کمک خیلی زیادی به شما کند.

یکی دیگر از نکته‌های خیلی مهمی که موقع بسته بندی لوستر در اسباب کشی می‌تواند به شما کمک کند، این است که قبل از شروع کار، به طور کامل ابعاد لوستر مورد نظر خود را اندازه بگیرید. با انجام این کار، مطمئن خواهید بود که کارتنی متناسب با سایز لوستر آماده کرده‌اید و موقع بسته‌بندی، با مشکل مواجه نخواهید شد. همچنین شما می‌توانید برای جداسازی لوستر و بسته‌بندی آن موقع اسباب کشی، از دفترچه راهنمای آن هم کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، متوجه شدید که مراحل بسته بندی لوستر در اسباب کشی شامل چه مواردی می‌شوند. همان طور که گفتیم، این کار دردسرهای خیلی زیادی دارد و به همین دلیل هم موقع اسباب کشی، باید به فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید.

برای اطمینان از به سلامت رسیدن لوستر، پیشنهاد می‌کنیم که از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. به عنوان مثال، یک برقکار حرفه‌ای به درستی می‌داند که باید چگونه لوستر را از جایگاه خود جدا کرده و بسته‌بندی نماید. با انجام این کار، لوستر دچار هیچ آسیبی نخواهد شد و صحیح و سالم به منزل جدید خواهد رسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.