آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به چین با قیمت مناسب

ارسال بار به چین

ارسال بار به چین چگونه انجام می شود؟ چین یکی از بهترین و مهم‌ترین کشورهای آسیایی به شمار می‌رود که به‌خاطر داشتن شرایط اقتصادی مناسب، کالاهای زیادی  به آنجا صادر می‌شوند. از سوی دیگر، این کشور از نظر صادرات هم اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل خیلی از افراد، محصولات متنوعی را به چین می‌فرستند. ازاین‌رو، ما در اینجا می‌خواهیم اطلاعات کاملی درباره روش‌ها و الزامات ارسال کالا به چین را در اختیار شما قرار دهیم. برای ارسال کالاهای مختلف به این کشور، شما باید قوانین خاصی را رعایت کنید و از روش‌های خاصی استفاده نمایید.

همان‌طورکه می‌دانید، چین از نظر اقتصادی یکی از غول‌های آسیا شناخته می‌شود. شما تقریبا هرچیزی که بخواهید بخرید و سری به بازار بزنید، محصولات چینی را مشاهده خواهید کرد. از طرف دیگر، کشور ایران هم مواد اولیه بسیاری به این کشور ارسال می‌کند و به همین دلیل هم افراد باید اطلاعات کاملی درباره ارسال بار به چین داشته باشند. پس اگر شما هم می‌خواهید هر نوع کالا و باری را به چین ارسال کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نحوه ارسال بار به چین چگونه است؟

ازآنجاکه ارسال کالا به چین یکی از روش‌های بین‌المللی به شمار می‌رود، باید مراحل و قوانین زیادی در این زمینه رعایت شوند. این کار نکات زیادی دارد و رعایت هر یک از این نکات برای ارسال به‌موقع و درست کالا، اهمیت زیادی دارد.

نحوه ارسال بار به چین

موضوع مهم برای ارسال بارهای مختلف از ایران به چین دانستن نوع بار است. بارها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها به‌صورت تجاری و برخی دیگر هم به‌صورت غیرتجاری برای بارهای معمولی هستند. بعد از این‌که متوجه شدید می‌خواهید بار خود را به چه صورت وارد چین کنید، به ادامه نکات توجه نمایید.

در این رابطه می توانید مقاله حمل بار به ترکیه با کامیون را مطالعه کنید.

انواع روش‌ های ارسال بار به چین

از بین روش‌های مختلفی که برای ارسال کالاهای مختلف استفاده می‌شوند، برای فرستادن بار به چین بیشتر دو روش را مورداستفاده قرار می‌دهند. در اینجا هر یک از این روش‌ها را معرفی می‌کنیم و بعد از این‌که هر یک را شناختید، می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید برای حمل بار به چین از چه روشی استفاده کنید.

1. روش هوایی

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین روش‌های ارسال کالا به چین که کاربرد زیادی دارد، روش هوایی است. همان‌طورکه می‌دانید، در این روش از هواپیما استفاده می‌شود و کالای شما در مدت‌زمان خیلی سریعی به چین ارسال خواهد شد. بااین‌حال، نکته بسیار مهمی که درباره این روش باید بدانید، این است که روش هوایی هزینه خیلی بیشتری نسبت به روش دیگر دارد و به همین دلیل هم اگر برای ارسال کالای خود عجله ندارید، شاید بهتر باشد از روش دیگری استفاده کنید.

روش‌های مختلف ارسال بار به چین-روش زمینی

از سوی دیگر، ارسال کالا به این کشور با روش هوایی محدودیت‌های دیگری نیز دارد. برای مثال، ممکن است کالای شما وزن خیلی زیادی داشته باشد و اصلا نتوانید از هواپیما برای ارسال آن استفاده کنید. این در حالی است که حتی اگر وزن کالای شما برای هواپیما مناسب باشد، به‌ازای زیاد شدن وزن آن هم باید مجددا هزینه بیشتری بپردازید.

  • ارسال بارهای مسافری به چین

اگر می‌خواهید بار خود را به‌صورت مسافری به این کشور ارسال کنید، می‌توانید از روش فریت بار استفاده نمایید که در آن برای ارسال بار، از هواپیماهای باری مخصوصی استفاده می‌شود. این روش حمل بار به چین برای بارهایی مورداستفاده قرار می‌گیرند که غیرتجاری هستند و بیشتر برای مصارف شخصی کاربرد دارند. به همین دلیل هم خیلی از افراد این نوع کالاها را موقع مسافرت به چین با هواپیما ارسال می‌کنند. البته این روش بیشتر برای کالاهای کاملا معمولی با حجم و وزن کم مناسب است.

  • ارسال بارهای تجاری به چین

از سوی دیگر، اگر بار شما تجاری است و نمی‌توانید شخصا آن را با هواپیما به چین ارسال کنید، باید از روش دیگری کمک بگیرید. به ارسال بارهای تجاری به چین و یا هر کشور دیگری، کارگو گفته می‌شود. در این روش، شما باید با کامیون بار خود را به فرودگاه برسانید و سپس از طریق هواپیما، آن را به فرودگاه شهر موردنظر خود در چین بفرستید. به طور متوسط، بین 3 تا 7 روز کاری طول می‌کشد تا کالای تجاری شما با این روش به چین برسد.

در صورت تمایل می توانید مقاله ترانزیت چیست را مطالعه کنید.

2. روش زمینی

روش‌های مختلف ارسال بار به چین- روش هوایی

علاوه بر روش هوایی، از روش زمینی هم برای ارسال کالا به چین استفاده می‌شود که هزینه خیلی کمتری نسبت به روش هوایی دارد. به همین دلیل هم کسانی که خیلی عجله‌ای برای ارسال کالای خود به مقصد ندارند و می‌خواهند هزینه کمتری هم پرداخت کنند، این روش را ترجیح می‌دهند. البته در روش زمینی، شما نمی‌توانید کل مسیر را از کامیون و ترانزیت‌های مختلف استفاده کنید.

در این روش، شما باید بعد از حمل کالای خود درون کامیون مخصوص، آن را به بندر بفرستید و بار از آنجا با کشتی، به چین ارسال خواهد شد. اگر وقت زیادی برای ارسال کالای خود دارید و مطمئن هستید که در طول مسیر مشکلی برای آن پیش نمی‌آید، بهترین روش استفاده از این شیوه است. برای رساندن کالا از این روش به مقصد، باید بین 25 تا 35 روز منتظر باشید. مدت‌زمان ارسال کالا به چین با شیوه دریایی، به وزن بار، مقصد و مبدا بستگی دارد.

در روش دریایی حمل بار به چین، شما باید کالای خود را از مبدا به بندرعباس برسانید که این کار را کامیون‌های زیادی برای شما انجام می‌دهند. سپس بعد از بارگیری کالا در کشتی‌های مخصوص، از بندرعباس به شهر مقصد موردنظر شما ارسال می‌شوند. در روش دریایی، کالا را از ایران به بندرهای مختلف چین مانند بندر گوانجو، بندر شانگهای، بندر شنزن، بندر نینگبو و بندر هنگ‌کنگ می‌فرستند.

چه کالایی‌هایی را می‌توان به چین ارسال کرد؟

روابط تجاری خوبی بین ایران و چین وجود دارد و به همین دلیل هم کالاهای مختلفی را می‌توان به این کشور ارسال کرد. با این حال، چین هم مانند هر کشور دیگری محدودیت‌های خاص خودش را دارد و نمی‌توانید هر کالایی که خواستید را به این کشور ارسال کنید. در این قسمت، فهرستی از رایج‌ترین کالاهای پرکاربرد برای ارسال بار به چین را به صورت فهرست‌وار نام می‌بریم. توجه داشته باشید که تمام این کالاها بر اساس اطلاعات به دست آمده از گمرک تعیین شده است.

چه کالاهایی را می توان به چین ارسال کرد
  • پلاستیک و مصنوعات پلاستیکی
  • مواد معدنی، سوخت‌های معدنی و مشتقات آنها مانند مواد قیری، معدنی و سایر موارد این چنینی
  • مواد آلی شیمیایی 
  • فولاد و آهن
  • آجیل خوراکی، میوه، پوست مرکبات
  • سنگ معدن، خاکستر و یا فلز نیم سوخته
  • گوگرد، نمک، سنگ، خاک، سیمان، آهک، مواد گچ‌کاری و سایر مصالح ساختمانی این چنینی
  • مس و مصنوعات مسی
  • آلومینیوم و مصنوعات آلومینیومی
  • چای، ادویه‌جات، ترشی جات، قهوه، ماته و سایر موارد این‌چنینی
  • انواع ماهی‌ها، نرم‌تنان، سخت‌پوستان، بی‌مهرگان آبزی
  • ترکیبات آلی یا مواد معدنی و فلزات گرانبها، مواد شیمیایی معدنی، فلزات خاکی نادر و کمیاب و سایر موارد این‌چنینی
  • سایر محصولات شیمیایی
  • مواد آلی فعال، صابون، مواد شوینده، مواد روان‌کننده
  • قالی، فرش و انواع کفپوش‌های نساجی
  • سبزیجات و انواع فرآورده‌های حاصل از آن، میوه‌ها، قسمت‌های مختلف گیاهان و آجیل‌ها
  • لاستیک و مصنوعات حاصل از آن
  • انواع محصولات نساجی
  • عتیقه‌جات، آثار کلکسیونی و هنری
  • انواع پوشاک و لوازم جانبی مربوط به آن، لباس‌های بافتنی یا قلاب بافی شده
  • انواع لوازم مکانیکی، ماشین آلات، بویلرها، رآکتورهای هسته‌ای و تجهیزات مورد نیاز آنها
  • درختان زنده و یا زینتی، پیاز، ریشه، گل‌های شاخه‌ای یا بریده شده
  • پشم و موی ریز یا درشت حیوانات، پارچه بافته شده، نخ موی اسب
  • چرم یا پوست خام به جز پوست خز

می توانید در این رابطه مقاله مقایسه حمل و نقل ریلی و جاده ای را مطالعه کنید.

مهم‌ترین عوامل برای انتخاب بهترین روش ارسال بار به چین

بعد از این‌که هر یک از روش‌های ارسال کالا به چین را شناختید، شاید برای شما سؤال پیش باید که بهترین روش برای ارسال بار به این کشور کدام است؟ بری این‌که بتوانید یکی از این روش‌ها را برای ارسال بار به کشور چین انتخاب کنید، باید به نکات زیادی دقت نمایید. برخی از مهم‌ترین پارامترها که در انتخاب بهترین روش ارسال بار به چین دخیل هستند، عبارت‌اند از:

  • وزن بار

اول از همه، شما باید وزن تقریبی بار خود را بدانید تا مطمئن شوید که کدام شیوه برای ارسال آن مناسب است. زیرا همان‌طورکه گفتیم، روش هوایی دارای محدودیت وزن است و به همین دلیل شاید نتوانید کالاهای خیلی سنگین را از این روش ارسال کنید و برای فرستادن آن‌ها، روش زمینی بهتر باشد.

مهم‌ترین عوامل برای انتخاب بهترین روش ارسال بار به چین

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کامیون های ترانزیت مقاله کامیون ترانزیت را مطالعه نمایید.

  • هزینه

همان‌‌طورکه پیش‌ازاین نیز گفتیم، هزینه ارسال بار به‌صورت هوایی از روش زمینی خیلی بیشتر است. به همین دلیل هم اغلب افراد ترجیح می‌دهند برای کاهش هزینه‌های خود، از همان روش زمینی و یا دریایی استفاده کنند.

  • مدت‌زمان ارسال کالا به مقصد

در نهایت، عامل دیگری که باید برای انتخاب بهترین روش ارسال کالا به چین مدنظر قرار دهید، مدت‌زمانی است که می‌خواهید کالا را به این کشور برسانید. اگر زمان زیادی ندارید و می‌خواهید کالا هر چه سریع‌تر به مقصد برسد، بهترین روش، استفاده از هواپیما است. از سوی دیگر، اگر وقت کافی دارید و می‌توانید برای ارسال کالای خود به مقصد بین 25 تا 35 روز صبر کنید، روش زمینی یک گزینه مناسب‌تر است.

هزینه ارسال کالا به چین چقدر است؟

بعد از در نظر گرفتن هر یک از موارد بالا و انتخاب بهترین روش برای حمل بار به چین، وقت آن می‌رسد که هزینه ارسال بار به‌صورت بین‌المللی را هم بشناسید. هزینه ارسال کالا به این کشور به ویژگی‌های زیادی بستگی دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در اینجا معرفی می‌کنیم.

در صورت نیاز می توانید مقاله هزینه ارسال بار از ایران به کانادا را مطالعه کنید.

֎ شیوه ارسال کالا به چین

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باعث تعیین هزینه ارسال کالا به چین و یا هر کشور دیگری می‌شود، شیوه‌ای است که شما برای ارسال کالا انتخاب می‌کنید. مطمئنا خیلی مهم است که شما روش زمینی را انتخاب کنید و یا هوایی. در هر یک از این شرایط، باید هزینه متفاوتی بپردازید.

هزینه ارسال کالا به چین چقدر است؟

֎ وزن و حجم بار

گفتیم که باید وزن و حجم تقریبی بار خود را بدانید تا مطمئن شوید که کدام یک از این روش‌ها برای ارسال مناسب‌تر است. علاوه بر این، هرچه وزن و حجم کالای شما بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری هم برای ارسال آن بپردازید.

֎ میزان اهمیت و خطر کالا

اغلب مواقع، کالاهای معمولی با هزینه معقول‌تری به مقصد ارسال می‌شوند؛ این در حالی است که اگر کالای موردنظر شما اهمیت و ارزش خیلی بالایی داشته باشد و یا حتی از جوانبی خطرناک باشد، باید هزینه بالاتری برای ارسال آن پرداخت کنید. این امر باعث می‌شود که موقع ارسال، اهمیت بیشتری به آن بدهند و مشکلی در طول مسیر برای آن پیش نیاید.

֎ هزینه گمرک

فرقی ندارد که شما بخواهید کالای خود را به چه کشوری ارسال کنید؛ در هر شرایطی، باید هزینه قابل‌توجهی برای گمرک بپردازید که این هزینه برای ارسال کالا به‌صورت بین‌المللی، همیشه وجود دارد. هزینه گمرک باتوجه‌به نوع کالای ارسالی در نظر گرفته می‌شود.

֎ اندازه کانتینر

وقتی شما بخواهید کالای حجیمی را به‌صورت بین‌المللی ارسال کنید، باید حتما آن را درون کانتینرهای مخصوصی قرار دهید که از مبدا دقیق تا بندر و از بندر چین تا آدرس مقصد، روی ترانزیت قرار می‌گیرد. حالا میزان هزینه‌ای که باید برای ارسال کالا به چین بپردازید، به اندازه کانتینر شما نیز بستگی دارد. علاوه بر این، اگر کالای شما به‌گونه‌ای است که بعد از گذشت مدتی زمان فاسد می‌شود، لازم است که برای ارسال آن از کانتینر یخچالی استفاده شود که منجر به افزایش هزینه‌های شما خواهد شد.

֎ مدت‌زمان ارسال بار

علاوه بر موارد بالا، مدت‌زمان ارسال بار شما به چین هم تا حد زیادی باعث تغییر در قیمت ارسال آن می‌شود. برای مثال، اگر بخواهید کالای شما با سرعت خیلی بالایی نسبت به روش‌های عادی به مقصد برسد، باید هزینه خیلی بیشتری بپردازید.

֎ مسافت مبدا و مقصد

طول مسافت بین مبدا و مقصد شما هم تأثیر زیادی در تعیین این هزینه‌ها دارند. به همین دلیل هم اگر مبدا شما در ایران خیلی از بندرعباس دور باشد، شما باید هزینه خیلی بیشتری برای ارسال آن به بندر بپردازید تا کامیون‌ها آن را به بندر برسانند. این در حالی است که اگر مبدا در شهر و یا منطقه‌ای نزدیک به بندر باشد، این هزینه تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

ارسال کالا به چین با ترابرنت

اگر شما هم می‌خواهید یک کامیون مناسب برای ارسال کالا به چین و یا حتی ارسال آن به بندر پیدا کنید، استفاده از سامانه باربری آنلاین ترابرنت یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌هاست که کمک زیادی به شما می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید اطلاعات مربوط به بار خود را وارد کنید و سپس بسته به شرایط شما، بهترین راننده، اعلام بار شما را دریافت می‌کند.

ارسال کالا به چین با ترابرنت

مهم‌ترین مزیت استفاده از ترابرنت برای ارسال بارهای بین‌المللی، این است که به‌خاطر شرایط احراز هویت، هیچ ابهامی برای ارسال کالا برای صاحبان بار به وجود نمی‌آید. علاوه بر این‌که آن‌ها می‌توانند با راننده به‌صورت مستقیم در ارتباط باشند.

سخن نهایی

ما در اینجا اطلاعات جامعی درباره روش‌های مختلف ارسال بار به چین در اختیار شما قرار دادیم. همان طورکه تاکنون متوجه شدید، روش‌های دریایی و هوایی جزو بهترین و رایج‌ترین شیوه‌ها برای ارسال کالا به این کشور در نظر گرفته می‌شوند که شما باید بر اساس شرایط خود، بهترین روش را انتخاب کنید. همچنین گفتیم که در این زمینه، ترابرنت می‌تواند به شما کمک کند تا یک کامیون مناسب و راننده باتجربه‌ای پیدا کنید. اگر هم سؤالی در این زمینه دارید، می‌توانید در قسمت نظرات بپرسید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.