آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به آمریکا و هر چیزی که باید درباره آن بدانید

ارسال بار به آمریکا

از آنجا که آمریکا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت بسیاری از ایرانیان به شمار می‌رود، برای خیلی از افراد مهم است تا بدانند که از چه طریقی می‌توانند برای ارسال بار به آمریکا اقدام کنند. روش‌های مختلفی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که در این مقاله، برخی از مهم‌ترین آنها را معرفی می‌کنیم. به علاوه، برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که هزینه ارسال بسته از ایران به آمریکا تقریبا چقدر می‌شود و اصلا چگونه باید یک بسته را به آمریکا بفرستید؟

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که به خاطر فاصله بسیار زیاد ایران با آمریکا، به هیچ عنوان نمی‌توانند کالاهای مورد نیاز خود را به این کشور بفرستند و یا برعکس. از طرف دیگر، شاید دلایل متعددی شما را مجبور کند که کالایی را از ایران به آمریکا و یا حتی از آمریکا به ایران ارسال کنید.

در این شرایط، چگونه باید فرایند حمل بار به آمریکا را انجام دهید؟ اصلا کالاها چگونه برای رسیدن به این مقصد دور، بسته‌بندی می‌شوند؟ در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره همه این مسائل به دست خواهید آورد و در می‌یابید که بهترین روش برای ارسال بسته از ایران به آمریکا کدام است.

روش‌های ارسال بار به آمریکا

اولین سوالی که ممکن است برای ارسال بسته به آمریکا برای شما پیش بیاید، این است که باید از چه طریقی برای ارسال بار به این کشور اقدام کنیم؟ برای پاسخ، باید بگوییم که به طور کلی، ارسال بار به خارج از کشور به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این بخش، آنها را به صورت خلاصه نام می‌بریم.

روش‌های ارسال بار به آمریکا

ممکن است برخی از این روش‌ها برای ارسال بار به آمریکا مناسب‌تر باشند که تمام توضیحات درباره آنها را ارائه خواهیم داد.

برای آشنایی با روش های ارسال کالا به خارج از کشور مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه کنید.

1. روش هوایی برای ارسال بار به آمریکا

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌هایی که شما می‌توانید از طریق آن، کالای خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آمریکا برسانید، روش هوایی است. با استفاده از این روش، شما می‌توانید کالاهای بیشتر از 45 کیلوگرم را به فرودگاه امام خمینی برده و از آنجا وارد هواپیماهای مخصوص حمل بار کنید و به آمریکا برسانید.

‌اصلی‌ترین دلیلی که موجب می‌شود خیلی از افراد برای ارسال بار به آمریکا از این روش استفاده کنند، این است که کالا در بازه زمانی خیلی کوتاهی به مقصد می‌رسد و لازم نیست که مدت زیادی برای رساندن آن به آمریکا منتظر بمانید. با این ‌حال، باید بدانید که این روش نسبت به روش‌های دیگری که در ادامه توضیح می‌دهیم، گران‌تر است و به همین دلیل شاید خیلی از افراد ترجیح دهند که از روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برای حمل بار به آمریکا استفاده کنند.

البته از دیگر معایبی که این روش دارد، این است که برای ارسال کالا، باید حتما آن را به فرودگاه برسانید و این مسئله موجب می‌شود که هزینه شما برای کرایه کامیون افزایش یابد. از طرف دیگر، زمانی که به  فرودگاه شهر مقصد در آمریکا رسید، باز هم باید از کامیون دیگری برای ارسال آن از فرودگاه آمریکا به آدرس مقصد مورد نظر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به عمان

2. روش دریایی برای ارسال بار به آمریکا

روش دریایی برای ارسال بار به آمریکا

اگر به دنبال یک روش مقرون‌به‌صرفه برای ارسال بار به آمریکا هستید، ما روش دریایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این روش، می‌توانید با هزینه خیلی کمتری نسبت به روش هوایی، کالای خود را به کشور آمریکا برسانید.

البته برای رسیدن کالا به مقصد با استفاده از این روش، باید صبر و بردباری زیادی داشته باشید. پس اگر برای ارسال کالای خود به آمریکا عجله ندارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی بپردازید، روش دریایی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. البته توجه داشته باشید که برای ارسال بار به آمریکا از طریق روش هوایی، وزن کالای شما باید حداقل 2 تن باشد و امکان استفاده از آن برای ارسال کالاهایی با وزن کمتر را نخواهید داشت.

لازم به ذکر است که برای حمل بار به آمریکا به روش دریایی، مانند روش هوایی، شما مجبور هستید که کالای خود را استفاده از یک کامیون به بندر ببرید و مجددا بعد از بارگیری و رسیدن به مقصد در آمریکا، از کامیون دیگری برای ارسال آن به آدرس گیرنده کمک بگیرید. تمام این موارد علاوه بر طولانی‌تر شدن روند ارسال کالا، افزایش هزینه‌ها را نیز در پی دارند.

پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت کریر و فورواردر را مطالعه کنید.

3. روش زمینی برای ارسال بار به آمریکا

بر اساس مواردی که پیش از این متوجه شدید، به احتمال خیلی زیاد برای شما هم سوال پیش آمده که آیا می‌توان از روش زمینی برای ارسال بار به آمریکا استفاده کرد؟ برای پاسخ، باید بگوییم که روش زمینی فقط برای مقاصدی کاربرد دارد که مرز زمینی داشته باشند و شما بتوانید از طریق جاده، کالا را به مقصد ارسال کنید.

روش زمینی برای ارسال بار به آمریکا

همان‌طورکه می‌دانید، کشور آمریکا درون قاره آمریکا واقع شده است و از ایران تا آمریکا، سراسر اقیانوس است. با توجه به این امر، می‌توان متوجه شد که روش زمینی از طریق جاده برای ارسال بار به آمریکا کاربرد ندارد. در مقابل، شما می‌توانید نهایتا کامیونی برای ارسال بار خود به آمریکا پیدا کنید و از راننده بخواهید که آن را به بندر برساند و بعد از رسیدن به مقصد هم از آمریکا تا آدرس مورد نظر بار را حمل کند.

برای حمل بار به آمریکا باید چه مراحلی را طی کنیم؟

زمانی که درباره حمل بار به آمریکا صحبت می‌کنیم، ممکن است برای خیلی از افراد نگرانی‌های بسیاری به وجود بیاید و ندانند که باید چگونه کالای مورد نظر خود را به یکی از شهرهای آمریکا برسانند. در این شرایط، ما به شما کمک می‌کنیم تا فرایند ارسال بسته از ایران به آمریکا را با خیال آسوده‌تری انجام دهید. پس با دقت به مراحل زیر توجه کرده و بر اساس شرایط خود، تمام آنها را طی کنید.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به باکو

1. انتخاب روش ارسال و کسب مشاوره درباره آن

اولین کاری که شما می‌توانید برای ارسال بسته به آمریکا انجام دهید، این است که تعیین کنید که می‌خواهید از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای ارسال کالا استفاده کنید؟ برای انتخاب بهترین روش، می‌توانید شرایط و میزان بودجه خود را تعیین نمایید. به عنوان مثال، اگر عجله‌ای برای حمل بار به آمریکا ندارید، می‌توانید از طریق روش دریایی اقدام کنید تا هزینه‌های شما پایین‌تر بیاید.

انتخاب روش ارسال و کسب مشاوره درباره آن

بعد از انتخاب روش ارسال کالا، نوبت به آن می‌رسد که با افراد متخصص در آن زمینه مشورت کنید. این بدان معنی است که اگر قصد فریت بار به آمریکا را دارید، اول باید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید تا هیچ‌گونه ابهامی برای شما پیش نیاید.

2. بسته‌بندی کالا به طور دقیق

از آنجا که فاصله بسیار زیادی در طول ارسال بار به آمریکا وجود دارد، شما باید کالای خود را به صورت کاملا دقیق بسته‌بندی کنید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید از روش دریایی برای ارسال بار به آمریکا کمک بگیرید، بسته‌بندی کالا اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا ممکن است در طول مسیر، رطوبت وارد بسته‌بندی شود و یا به هر نحوی به آن آسیب برسد. زیرا مسافت طولانی را طی می‌کند و در بازه زمانی بسیار زیادی به مقصد می‌رسد.

با توجه به این امر، بهتر است که کالای مورد نظر خود را به صورت کاملا دقیق بسته‌بندی کنید تا مشکلی از این نظر برای شما پیش نیاید. بعد از انجام این کار هم باید لیست بسته‌بندی و یا همان پکینگ لیست کالاهای خود را بنویسید و سپس آن را به مکان‌های مربوطه ارائه دهید.

در مقاله قوانین حمل و نقل بین المللی به بررسی این قوانین می پردازیم.

3. بارگیری و ارسال بار به فرودگاه یا بندر

مرحله سوم برای ارسال بار به آمریکا از طریق روش انتخابی شما، این است که فرایند بارگیری را انجام دهید. همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، فرقی ندارد از کدام یکی از روش‌های هوایی و یا دریایی برای ارسال بسته از ایران به آمریکا استفاده می‌کنید. زیرا در هر شرایطی، باید کالای خود را درون کامیون بارگیری کرده و به فرودگاه و یا بندر برسانید.

بارگیری و ارسال بار به فرودگاه یا بندر

4. سمپاشی

برای این که کارشناسان مطمئن شوند که کالای شما هیچ‌گونه میکروب و یا حشرات موذی ندارد، قبل از ارسال آن، به طور کامل آن منطقه را سمپاشی می‌کنند. این بازرسی اهمیت خیلی زیادی از نظر اداره کشاورزی گمرک آمریکا دارد و به همین دلیل هم باید بسته‌بندی کالای خود را به‌گونه‌ای انجام دهید که در فرایند سمپاشی هم مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

5. انجام کارهای گمرکی

درصورتی‌که کالای خود را به صورت کاملا دقیق و بر اساس روش ارسالی بسته‌بندی کردید و به بندر یا فرودگاه رساندید، نوبت به آن می‌رسد که تشریفات گمرکی ارسال بار به آمریکا را انجام دهید. به احتمال زیاد برای انجام کارهای گمرکی، باید هزینه‌هایی بپردازید که تمام این هزینه‌ها بر اساس حجم و وزن کالا با یکدیگر متفاوت هستند. برای آشنایی با اصطلاحات مربوط به گمرک به مقاله اصطلاحات گمرکی مراجعه کنید.

6. اخذ بارنامه

در مرحله بعد، باید برای دریافت بارنامه مربوط به کالای خود اقدام کنید. این کار دقیقا بعد از انجام تشریفات گمرکی صورت می‌پذیرد و بر اساس کالای شما و میزان ارزش آن، در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، باید گفت که بارنامه کالای شما تا حد خیلی زیادی به پکینگ لیست آن بستگی دارد. به هیچ عنوان از اهمیت بارنامه برای ارسال بار به خارج از کشور غافل نشوید. زیرا اگر هر مشکلی در طول مسیر پیش بیاید و شما بارنامه برای تمام کالاهای خود نداشته باشید، بیمه هیچ هزینه‌ای را متقبل نخواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بارنامه الکترونیکی را مطالعه کنید.

کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به آمریکا

برای ارسال بار به آمریکا محدودیت‌هایی وجود دارد و صاحبان کالا نمی‌توانند برخی از بارهای ممنوعه را به این کشور ارسال کنند. کالاهایی مانند محصولات گوشتی، سبزیجات و میوه‌ها، مصنوعات فرهنگی، اسلحه گرم، گیاهان و دانه‌ها، جزء کالاهایی به شمار می‌روند که برای ارسال بار به آمریکا دارای محدودیت هستند.

بااین‌حال، برخی از کالاها را به هیچ عنوان نمی‌توان به آمریکا ارسال کرد و فقط جزء کالاهای محدود در نظر گرفته نمی‌شوند. در صورتی که تشخیص داده شود که محموله شما حاوی هر یک از بارهای ممنوعه است، در سریع‌ترین زمان ممکن برگشت داده شده و یا حتی گاهی مواقع توقیف می‌شود. مهم‌ترین کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به آمریکا به شرح زیر هستند:

کالاهای ممنوعه برای ارسال بار به آمریکا
  • مواد مخدر
  • برخی داروهای خاص مانند Fen-Phen و Rohypnol
  • طلا (ارسال طلا به آمریکا فقط از مبدا کشورهایی مانند ایران، کوبا، سودان، زمستان و لیبی ممنوع است.)
  • هر محصول تهیه شده از خز گربه یا سگ
  • حیوانات در خطر انقراض یا محصولات تهیه شده از این گونه‌ها (تنها در صورتی می‌توان محصولات تهیه شده از این گونه‌ها را به آمریکا ارسال کرد که بتوانید ثابت کنید این محصولات بیشتر از 100 سال است که تولید شده‌اند.)
  • محصولات تحریم شده (هر محصولی که از کشورهای ایران، کره شمالی، کوبا، سودان، میانمار و سوریه تحریم شده باشد، نمی‌تواند به آمریکا وارد شود.)
  • مقالاتی که دارای نقض حق چاپ هستند
  • مارک‌های تجاری و طرح‌های غیرقانونی یا نرم‌افزارهای دزدی

به طور کلی، تفاوتی ندارد که شما بخواهید کالای خود را به چه کشوری ارسال کنید. در هر شرایطی، باید مجوزهای قانونی برای صادرات کالاهای گفته شده  به کشور مورد نظر خود را داشته باشید. مجوز قانونی برای هیچ یک از کالاهای ذکر شده در قسمت بالا صادر نمی‌شوند.

ترخیص بار و ارسال آن به آمریکا

ترخیص و ارسال آن به آمریکا

در نهایت، اگر تمام کارهای گمرکی را درست انجام داده باشید و هزینه‌ها را بپردازید، کالای شما از گمرک ایران ترخیص خواهد شد و برای ارسال به آمریکا آماده می‌شود. در این بازه زمانی، شما باید صبور باشید تا کالا به فرودگاه و یا بندر در یکی از شهرهای مورد نظر شما در کشور آمریکا برسد.

برای آشنایی با قوانین مربوط به ترخیص کالا به مقاله قوانین ترخیص کالا از گمرک مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ارسال بار به آمریکا

اگر شما هم به هر دلیلی خواستید فرایند ارسال بسته به آمریکا را انجام دهید، باید مدارک خاصی داشته باشید تا این فرایند برای شما با موفقیت به اتمام برسد. در این بخش، مهم‌ترین مدارکی که برای ارسال بار به آمریکا نیاز دارید را به صورت خلاصه نام می‌بریم.

پس مطمئن شوید که تمام این مدارک را ارائه داده‌اید و هیچ‌گونه نقصی در آماده‌سازی مدارک شما وجود ندارند. زیرا هرگونه نقص در مدارک، ممکن است کالای شما را برگشت دهد و یا حتی اگر هم کالا به آمریکا ارسال شود و در طول مسیر مشکلی برای آن پیش بیاید، تمام هزینه شما به هدر برود. مهم‌ترین مدارکی که برای حمل بار به آمریکا نیاز دارید، عبارتند از:

  • اصل پاسپورت فرد فرستنده و گیرنده کالا
  • اصل مدرک شناسایی شخص فرستنده و گیرنده کالا مانند کارت ملی
  • کپی بلیط
  • آدرس کامل شخص فرستنده و گیرنده کالا به همراه کد پستی محل سکونت و شماره تلفن
  • پکینگ لیست و یا لیست بسته‌بندی کالا که در آن، هر یک از بسته‌ها به سانتی‌متر درج شده است

روش‌های بسته‌بندی برای ارسال بار به آمریکا

همان‌طورکه در بخش‌های قبل هم به اختصار گفتیم، نحوه بسته‌بندی شما می‌تواند تاثیر خیلی زیادی در حمل بار به آمریکا داشته باشد. به همین دلیل هم مطمئن شوید که به شکل دقیق و حرفه‌ای، کالای خود را بسته‌بندی می‌کنید. روش‌های مختلفی برای بسته‌بندی کالا موقع فریت بار به آمریکا وجود دارند که در این بخش، آنها را به صورت مجزا معرفی می‌کنیم.

بسته‌بندی برای ارسال بار به آمریکا

֎ بسته‌بندی با کارتن

در صورتی که قصد ارسال بارهای سبک وزن با حجم نسبتا کم به آمریکا را دارید، می‌توانید از کارتن برای بسته‌بندی آنها استفاده کنید. به عنوان مثال، این روش برای ارسال بسته‌های مختلفی مانند کتاب، لوازم شکستنی کوچک و یا لباس مناسب است. البته توجه داشته باشید که شاید رطوبت به کارتن‌ها برسد و برای روش دریایی، کالا را دچار آسیب کنند.

֎ بسته‌بندی با جعبه چوبی

در صورتی که می‌خواهید کالاهای شکستنی بزرگ‌تر مانند آینه، اشیا قیمتی و یا حتی ظروف شکستنی بزرگ‌تر خود را به آمریکا ارسال کنید، پیشنهاد ما این است که به سراغ جعبه‌های چوبی بروید. شما می‌توانید این جعبه‌ها را بسته به نوع کالای خود، در ابعاد مختلف تهیه کنید و خیلی راحت آنها را بسته‌بندی نمایید.

֎ بسته‌بندی با پالت

روش دیگری که می‌توان برای بسته‌بندی و ارسال بار به آمریکا انجام داد، استفاده از پالت است. در صورتی که برای بسته‌بندی کالاهای خود از پالت کمک بگیرید، می‌توانید مطمئن باشید که در طول مسیر و یا موقع بارگیری و یا تخلیه بار، مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به انگلستان

هزینه ارسال بار به آمریکا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که خیلی از صاحبان کالا هنگام حمل بار به آمریکا می‌پرسند، این است که چقدر باید هزینه بپردازند؟ برای پاسخ، باید بگوییم که هزینه ارسال بار به آمریکا به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که در این بخش، مهم‌ترین آنها را نام می‌بریم. پس به هر یک از این موارد توجه کنید و در نظر بگیرید که هزینه ارسال بار شما به آمریکا تقریبا چقدر می‌شود.

هزینه ارسال بار به آمریکا
  • روش ارسال
  • وزن و حجم کالا
  • فاصله بین شهر مبدا در ایران تا شهر مقصد در آمریکا
  • نحوه بسته بندی
  • هزینه مورد نیاز برای انبارداری، تشریفات گمرکی و بیمه

سخن پایانی

همان‌طورکه در این مقاله مطالعه کردید، ارسال بار به آمریکا چالش‌های خاص خود را دارد و به همین دلیل هم بهتر است حتما از افراد متخصص و آگاه در این زمینه مشورت بگیرید. به علاوه، شما می‌توانید از تجربیات کسانی استفاده کنید که قبلا از روش‌های ذکر شده برای ارسال بسته به آمریکا استفاده کرده‌اند. سپس با استفاده از تجربیات آنها، شرایط و بودجه خودتان، از بهترین روش برای ارسال بسته از ایران به آمریکا استفاده کنید. آیا شما هم تاکنون تجربه ارسال بسته به خارج از کشور را داشته‌اید؟

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.