آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار از آمریکا به ایران چگونه انجام می‌شود؟

ارسال بار از آمریکا به ایران

بسیاری از افرادی که در حوزه تجارت و خرید و فروش کالا از کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند، می‌دانند که فرایند ارسال بار به صورت بین‌المللی، چالش‌های بیشتری نسبت به ارسال کالاهای داخلی دارد. حالا فرض کنید که می‌خواهید کالای خود را به یک قاره خیلی دورتر، مثل قاره آمریکا ارسال کنید. از آنجا که این کار چالش‌های بسیار زیادی دارد، باید حتما با افراد آگاه و مجرب در زمینه ارسال بار از آمریکا به ایران مشورت کنید تا مشکلی در طول مسیر برای کالای شما پیش نیاید و بتوانید کالا را صحیح و سالم به مقصد برسانید.

کشور آمریکا اقتصاد فوق‌العاده‌ای دارد و در میان سایر کشورهای جهان، به عنوان یکی از بهترین و روبه‌رشد‌ترین اقتصادها در نظر گرفته می‌شود. همین مسئله موجب شده که خیلی از تاجران و بازرگانان، صادر و وارد کردن کالا به کشور آمریکا را به عنوان روشی برای کسب درآمدهای بالا به شمار بیاورند.

از سوی دیگر، ممکن است افراد دیگری بخواهند برای اولین بار در این زمینه فعالیت کنند و اطلاعات کاملی درباره حمل بار از آمریکا به ایران نداشته باشند. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره حمل بار از آمریکا و وارد کردن کالا به کشور ایران در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم برای اولین بار و یا حتی چندمین باری است که می‌خواهید کالایی را از آمریکا وارد ایران کنید، به هیچ عنوان خواندن این مقاله از ترابرنت را از دست ندهید.

حمل بار از آمریکا به ایران

حمل بار از آمریکا به ایران

اعلام بار ترانزیت چگونه انجام می‌شود؟ در مقاله اعلام بار ترانزیت ترابرنت مطالعه کنید.

همان‌طورکه می‌دانید، کشورهای آمریکا و ایران از نظر سیاسی، روابط چندان خوبی با یکدیگر ندارند و به همین دلیل شما نمی‌توانید به صورت مستقیم، ارسال بار از آمریکا به ایران را انجام دهید. به عبارت دیگر، شما باید کالای خود را به کشورهای دیگری در نزدیکی ایران برسانید و سپس از آنجا، آن را وارد ایران کنید.

کراس استاف برای ارسال بار از آمریکا به ایران

همان‌طورکه در بخش قبل گفتیم، ارسال بار از آمریکا به ایران به صورت مستقیم ممکن نیست و برای فرستادن کالا، باید از روشی به نام کراس استاف (Cross Stuffing) استفاده کنید. در کراس استاف علاوه بر این که مسیر حمل کالا می‌تواند متفاوت باشد، شاید شما مجبور شوید که تغییراتی را هم در مدارک، اسناد و یا حتی وسیله نقلیه حامل کالا به وجود بیاورید. به عنوان مثال، اغلب مواقعی که صاحبان کالا می‌خواهند وسایل مورد نیاز خود را از کشور آمریکا وارد ایران کنند، مجبور می‌شوند که چندین بار کالا را از کانتینر خارج کرده و کانتینر آن را عوض نمایند.

در روش کراس استاف، می‌توانید از روش‌های هوایی و یا دریایی برای ارسال کالا به یکی از کشورهای نزدیکی ایران استفاده کنید و سپس آن را به درون کانتینرهای دیگری قرار داده و به ایران برسانید. از آنجا که تحریم‌های زیادی کشور ایران را تحت فشار قرار داده است، پیشنهاد می‌کنیم که برای سریع‌تر رسیدن کالا به مقصد، از روش هوایی استفاده کنید.

کراس استاف ارسال بار از آمریکا به ایران

با این ‌حال، اگر توانایی پرداخت هزینه آن را ندارید و همچنین کالای شما بیش از اندازه سنگین است، روش دریایی هم می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. مدت زمان رسیدن کالا به مقصد بسته به نوع روش انتخابی شما، می‌تواند کاملا متفاوت باشد. البته از آنجا که برای ارسال بار از آمریکا به ایران باید از روش کراس استاف استفاده کنید، طبیعتا این بازه زمانی طولانی‌تر هم خواهد شد.

روش‌های ارسال بار از آمریکا به ایران

به طور کلی، فرایند ارسال بار از کشورهای دیگر به ایران، می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی انجام شود. استفاده از این روش‌ها بیشتر از همه به شرایط بار و میزان بودجه خود شما بستگی دارد. علاوه بر این که فاصله بین مبدا تا مقصد هم تاثیر بسیار زیادی در این زمینه می‌گذرد.

مثلا اگرچه برای ارسال بار از ترکیه به ایران می‌توانستیم از روش زمینی مانند جاده‌ای و یا ریلی استفاده کنیم، اما این امکان را در حمل بار از آمریکا به ایران نداریم. زیرا مسافت بسیار زیادی بین این دو کشور وجود دارد و علاوه بر این، اقیانوس‌های متعددی بین این دو قاره قرار گرفته‌اند. در این بخش، برخی از بهترین روش‌های حمل بار از آمریکا به کشور ایران را در اختیار شما قرار خواهیم داد که می‌توانید بر اساس شرایط و میزان بودجه خود، از یکی از آنها استفاده کنید.

برای آشنایی از شرایط ارسال بار از دبی، مقاله ارسال بار از دبی به ایران را مطالعه کنید.

روش هوایی حمل بار از آمریکا به ایران

روش هوایی حمل بار از آمریکا به ایران

همان‌طورکه در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، شما می‌توانید برای تسریع روند ارسال کالای خود از آمریکا به ایران، از روش هوایی کمک بگیرید. در روش هوایی، کالای شما از کشور آمریکا بارگیری شده و به احتمال خیلی زیاد، به کشور دبی می‌رسد. در قدم بعدی، باید از یکی از روش‌های هوایی، دریایی و یا زمینی برای حمل بار از دبی به ایران استفاده کنید.

در این روش، شما می‌توانید بسته به میزان حجم و وزن کالای خود، از یکی از روش‌های فریت بار و یا کارگو استفاده کرده و کالای خود را به دبی بفرستید. علاوه بر دبی، شما می‌توانید کالای مورد نیاز خود را از آمریکا به کشورهای عربی دیگری مانند قطر و امارات نیز ارسال کنید. با این ‌حال، هزینه آن بسیار زیاد است و شاید بسیاری از صاحبان کالا، از عهده آن بر نیایند.

زیرا همان‌طورکه متوجه شدید، در این روش شما باید در ابتدا هزینه‌ای برای ارسال بار از آمریکا به یکی از کشورهای عربی و سپس از این کشورها به ایران بپردازید. اگر بتوانید این هزینه را پرداخت کنید، می‌توانید اطمینان داشته باشید که کالای شما در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد خواهد رسید و هیچ مشکلی هم برای آن پیش نخواهد آمد.

نحوه ارسال بار به تاجیکستان را در مقاله حمل بار به تاجیکستان مطالعه کنید.

روش دریایی حمل بار از آمریکا به ایران

روش دریایی حمل بار از آمریکا به ایران

در مقابل روش هوایی، روش دریایی وجود دارد که با استفاده از آن، باید هزینه خیلی کمتری بپردازید. نکته مهمی که درباره روش دریایی باید گفت، این است که در روش ذکر شده، کالای شما در بازه زمانی خیلی طولانی‌تری به مقصد خواهد رسید. به همین دلیل اگر برای ارسال بار از آمریکا به ایران خیلی عجله ندارید، می‌توانید از روش دریایی استفاده کنید.

در روش دریایی هم مانند روش هوایی، شما باید در ابتدا کالای خود را با استفاده از یک کامیون مخصوص از آدرس مبدا خود در آمریکا به بندر فرستاده و بعد از بارگیری درون کشتی‌های باری، آن را به یکی از کشورهای عربی ارسال کنید. زمانی که کالا به یکی از کشورهای عربی مانند دبی، امارات و یا قطر رسید، می‌توانید کارهای ارسال بار از این کشورها به ایران را نیز انجام دهید که در این شرایط، امکان استفاده از روش‌های هوایی، زمینی و یا مجددا دریایی را خواهید داشت.

مقاله پیشنهادی: حمل بار از چین به ایران

کالاهای غیرقانونی برای حمل بار از آمریکا

به طور کلی، کشور آمریکا مقررات خیلی سخت‌گیرانه‌ای برای صادرات کالا ندارد و به همین دلیل شما می‌توانید بخش زیادی از اقلام مورد نظر خود را از این کشور خارج کرده و به ایران بفرستید. با این وجود، باید بدانید که آمریکا هم مانند خیلی از کشورهای دیگر، برخی محدودیت‌های خاص دارد که به صاحبان کالای این اجازه را نمی‌دهد که هر کالایی را از مرز عبور دهند.

شما امکان خروج کالاهای زیر را نخواهید داشت، مگر این که برای هر یک از آنها مجوز رسمی ارائه دهید. البته برخی از این کالاها را هم به طور کلی نمی‌توانید از مرز آمریکا به ایران بفرستید. برخی از مهم‌ترین کالاهایی که ممنوع و یا نیازمند مجوز هستند، عبارت‌اند از:

کالاهای غیرقانونی برای حمل بار از آمریکا
  • کالاهای تقلبی و غیرقانونی و یا دزدی
  • مقدار زیادی ارز، جواهرات، سنگ‌های قیمتی و فلزات ارزشمند
  • داروهای روانگردان و یا مواد مخدر به هر نوعی
  • اقلام مربوط به قمار
  • الماس خام

مقاله پیشنهادی: شرایط راننده ترانزیت خط اروپا

هزینه ارسال کالا از آمریکا به ایران

در بخش‌های قبل، اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل بار از آمریکا به ایران به دست آوردید. به احتمال زیاد تاکنون متوجه شده باشید که کدام یک از روش‌های ذکر شده، هزینه بیشتری دارد. علاوه بر این، فاکتورهای متعددی می‌تواند در زمینه ارسال کالا از آمریکا به ایران تاثیر بگذارد و نمی‌توان گفت که این مسئله فقط به یک فاکتور اصلی، یعنی روش ارسال کالا بستگی دارد.

در این بخش، اصلی‌ترین فاکتورهایی که بر هزینه ارسال کالا از آمریکا به ایران تاثیر می‌گذارند را به صورت مختصر نام می‌بریم. پس قبل از این که برای ارسال کالا از آمریکا به ایران اقدام کنید، بد نیست نگاهی به این فاکتورها بیندازید و تخمینی از هزینه‌ای که باید بپردازید را محاسبه نمایید.

  • نوع و شرایط کالا: برخی از کالاها، نیازمند مجوزهای خاصی هستند و برخی دیگر هم به تجهیزات خاصی نیاز دارند تا بتوانید آنها را از مرزها عبور دهید. هر یک از این کالاها، نیازمند هزینه‌های بیشتری برای حمل هستند.
  • روش انتخابی: گفتیم که روش هوایی نسبت به روش دریایی، خیلی گران‌تر است و به همین دلیل روش انتخابی شما می‌تواند در هزینه حمل بار از آمریکا تاثیر بگذارد.
هزینه ارسال کالا از آمریکا به ایران
  • هزینه گمرک: بیشتر مواقع، کسانی که می‌خواهند کالا را از مرزهای کشورها عبور دهند، باید هزینه‌هایی را به گمرک همان کشور بپردازند. این هزینه‌ها شامل مواردی مانند هزینه ارسال کالا به گمرک، انبارداری و انجام تشریفات گمرکی می‌شوند که بسته به شرایط کالای شما می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشند.
  • هزینه دریافت بارنامه و ارسال کالا به مقصد: اگر شما بخواهید از هر روشی برای ارسال بار از آمریکا به ایران استفاده کنید، باید حتما یک بارنامه معتبر داشته باشید که دریافت این بارنامه هم هزینه‌هایی دارد.
  • هزینه ترخیص کالا از گمرک: بعد از این که کالای شما به یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رسید، باید برخی هزینه‌های دیگر برای ترخیص کالا از گمرک این کشورها نیز بپردازید.

ارسال بار از آمریکا به ایران با ترابرنت

از آنجا که شرایط سیاسی بین ایران و آمریکا چندان مساعد نیست، فرایند حمل بار بین این دو کشور نیز چالش‌ها و دردسرهای بسیار زیادی دارد. در این شرایط شما با استفاده از کمک‌های سامانه ترابرنت و پشتیبانان مجرب این شرکت، می‌توانید فرایند حمل بار از آمریکا به ایران را خیلی راحت انجام دهید.

در ترابرنت، شما به شرکت‌های فورواردری مجهزی معرفی خواهید شد و سپس می‌توانید بعد از رساندن کالا به یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و یا هر کشور دیگری که خودتان بخواهید، از طریق ترابرنت، کالا را از آنجا به ایران بفرستید.

ارسال بار از آمریکا به ایران با ترابرنت

فرقی ندارد که شما چندین بار کالای خود را از آمریکا به ایران ارسال کرده‌اید و یا حتی بار اولتان باشد. در هر شرایطی، ترابرنت به شما کمک می‌کند تا فرایند حمل بار از آمریکا را در زمان سریع‌تر و با هزینه خیلی مناسب‌تری انجام دهید.

سخن نهایی

دشوار بودن شرایط ارسال بار از آمریکا به ایران و شرایط سیاسی نامناسب آن، باعث شده که خیلی از افراد از صادرات و واردات بین این دو کشور صرف نظر کنند. با این ‌حال، گفتیم که شرایط اقتصادی بسیار مناسب این کشور موجب شده که صادرات و واردات بین کشورهای ایران و آمریکا خیلی سودآور باشد. پس اگر شما هم به هر دلیلی خواستید کالایی را از آمریکا وارد ایران کنید، فقط کافی است که از طریق ایمیل و یا شماره تماس، با کارشناسان ترابرنت در تماس باشید تا بتوانید با استفاده از هر روشی که بخواهید، فرایند حمل بار را با موفقیت انجام دهید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.