آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به باکو چگونه انجام می‌شود؟

ارسال بار به باکو

باکو پایتخت آذربایجان، در همسایگی ما قرار دارد و به همین دلیل خیلی از افراد، قصد صادرات و واردات به این شهر را دارند. برای این که صادرات و واردات به این شهر با موفقیت انجام شود، لازم است که تاجران اطلاعاتی درباره ارسال بار به باکو به دست بیاورند تا بدانند که بهترین روش برای ارسال بار به این شهر کدام است. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات زیادی درباره این مسئله در اختیار شما قرار خواهیم داد و برای شما توضیح می‌دهیم که باربری به باکو چگونه است و از چه روشی می‌توانید کالاهای خود را به کشور آذربایجان برسانید.

البته علاوه بر صادرات و واردات، دلایل دیگری نیز وجود دارند که شاید شما را مجبور کنند که بارهایی را به این کشور بفرستید. به عنوان مثال، ممکن است خیلی از افراد بخواهند به شهر باکو مهاجرت کنند. در این شرایط، شاید خیلی از آنها تصور کنند ارسال خرده بار به باکو و فرستادن اسباب و اثاثیه منزل، خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از خرید اسباب اثاثیه جدید در کشور آذربایجان و یا شهر باکو است.

همچنین این امکان وجود دارد که یکی از آشنایان شما در این شهر زندگی کند و بخواهید کالایی را برای او ارسال کنید. در هر شرایطی، لازم است که به طور کامل درباره باربری به باکو اطلاعات به دست بیاورید تا از سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش کمک بگیرید.

درباره باکو

قبل از این که درباره ارسال بار به باکو صحبت کنیم، بد نیست اطلاعاتی درباره این شهر به دست بیاورید. همان‌طورکه در ابتدای این مقاله هم گفتیم، باکو پایتخت کشور آذربایجان است که در همسایگی کشور ما واقع شده.

علاوه بر این، خوب است بدانید که باکو یکی از شهرهای نسبتا بزرگ کشور آذربایجان شناخته می‌شود و وسعتی بیشتر از 2130 کیلومتر مربع دارد. این شهر در منطقه قفقاز واقع شده و بزرگ‌ترین شهر این منطقه نیز به شمار می‌رود.

درباره باکو برای ارسال بار به باکو

اگر بخواهیم از نظر جغرافیایی شهر باکو را برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم که این شهر در ساحل غربی دریای خزر واقع شده است و در حال حاضر، جمعیتی بیشتر از 2 میلیون و 500 هزار نفر را در خود جای می‌دهد. همچنین باکو به عنوان یکی از شهرهای نفت خیز جهان و به خصوص جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود. تمام این موارد، موجب شده‌ که شهر باکو در کشور آذربایجان و منطقه قفقاز، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در این شرایط، کاملا طبیعی است که شما بخواهید کالاهای مختلفی را به این شهر ارسال کنید.

در مقاله ارسال بار به خارج از کشور به بررسی روش های انجام این کار پرداخته ایم.

از چه روشی برای ارسال بار به باکو استفاده کنیم؟

ازآنجاکه کشور آذربایجان فاصله خیلی کمی با ایران دارد، دست شما برای انتخاب روش ارسال بار به باکو کاملا باز است. به طور کلی، برای ارسال بارهای بین‌المللی از سه روش دریایی، هوایی و زمینی استفاده می‌شود. شما می‌توانید بر اساس شرایط بار و بودجه خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات درباره هر یک از این روش‌های ارسال بار، به ادامه مقاله مراجعه نمایید.

از چه روشی برای ارسال بار به باکو استفاده کنیم

֎ روش دریایی برای ارسال بار به باکو

شما می‌توانید از طریق دریای خزر، کالاهای مورد نظر خود را به شهر باکو ارسال کنید. اگرچه در روش دریایی کالای شما با امنیت بالایی به مقصد می‌رسد، اما ممکن است که بازه زمانی نسبتا طولانی‌تری را نیاز داشته باشد.

علاوه بر این، نکته دیگری که درباره روش دریایی برای ارسال بار به باکو باید بدانید، این است که این روش فقط برای بارهایی با وزن بیشتر از دو تن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این شما باید دقت  زیادی هنگام بسته‌بندی کالاهای خود داشته باشید؛ زیرا این امکان وجود دارد که رطوبت وارد کالا شود.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به عمان

֎ روش هوایی برای باربری به باکو

یکی دیگر از روش‌های خیلی سریع با امنیت بالا برای ارسال بار به باکو و یا حتی سایر شهرهای جمهوری آذربایجان، روش هوایی است. همان‌طورکه می‌دانید، در روش هوایی شما می‌توانید از هواپیماهای مخصوص بار برای ارسال کالای خود استفاده کنید. در روش هوایی بر خلاف دریایی، بار شما در بازه زمانی خیلی سریعی به مقصد می‌رسد و اصلا لازم نیست که برای مدت طولانی منتظر بمانید. با این‌حال، باید هزینه خیلی بیشتری برای ارسال بار به باکو بپردازید که شاید برای خیلی از صاحبان کالا به‌صرفه نباشد.

֎ روش زمینی برای ارسال بار به باکو

در آخر، بهترین، سریع‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روشی که ویژگی‌های مثبت تمام روش‌های قبل را دارد، استفاده از شیوه زمینی برای باربری به باکو است. در روش زمینی، شما می‌توانید بسته به شرایط بار خود، از کامیون‌های مختلفی استفاده کرده و بار خود را در آنها قرار دهید.

روش زمینی برای ارسال بار به باکو

ازآنجاکه ایران و آذربایجان فاصله خیلی زیادی با یکدیگر ندارند و مرز زمینی مشترکی دارند، روش زمینی بهترین گزینه در نظر گرفته می‌شود. زیرا در این روش علاوه بر این که کالای شما در بازه زمانی خیلی سریعی به مقصد می‌رسد، نیازی نیست که هزینه زیادی هم برای ارسال کالا بپردازید.

دلیل دیگری که موجب می‌شود روش زمینی برای ارسال بار به باکو طرفداران بیشتری داشته باشد، این است که در روش‌های دیگر، شما باید از کامیون‌های دیگری برای ارسال بار از فرودگاه یا بندر به آدرس دقیق گیرنده در شهر باکو استفاده کنید. در مقابل، اگر از روش زمینی کمک بگیرید، کالای شما به صورت درب به درب در مبدا بارگیری و در مقصد هم تخلیه خواهد شد.

برای آشنایی با حمل و نقل زمینی به صفحه حمل بار زمینی مراجعه کنید.

روش ارسال خرده بار به باکو

علاوه بر مواردی که پیش از این گفتیم، دلیل دیگری هم وجود دارد که موجب شده خیلی از صاحبان کالا ترجیح دهند از روش زمینی برای ارسال بار به باکو کمک بگیرند. فرض کنید که شما می‌خواهید بسته‌ای نسبتا کوچک‌تری با وزن کمی را به شهر باکو بفرستید. در این شرایط، نمی‌توانید از روش دریایی استفاده کنید و از طرف دیگر هم شاید برایتان به‌صرفه نباشد که با استفاده از روش هوایی، آن را به باکو ارسال کنید. روش زمینی به شما این امکان را می‌دهد که فرایند ارسال خرده بار به باکو را با هزینه‌ای کاملا مناسب انجام دهید.

ارسال خرده بار به باکو

علاوه بر این، ممکن است خیلی از افراد بخواهند به باکو مهاجرت کنند و برای ارسال اسباب و اثاثیه منزل هم درگیری‌هایی دارند. برای این افراد روش زمینی می‌تواند گزینه امنی باشد. تنها نکته‌ای که برای ارسال بار به باکو باید مد نظر قرار دهید، این است که کامیون مورد نظر را بر اساس شرایط بار خود و آب و هوا انتخاب کنید.

به عنوان مثال، اگر قصد ارسال مواد غذایی دارید، بهتر است از کامیون‌های یخچال‌دار کمک بگیرید تا مواد غذایی در طول مسیر فاسد نشوند. از طرف دیگر، اگر بخواهید در فصول سرما و در آب و هوای بارانی یا برفی کالا را به آذربایجان بفرستید، بهتر است از کامیون‌های مسقف استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: گواهینامه بین المللی ترانزیت

هزینه ارسال بار به باکو چقدر است؟

هزینه ارسال بار به باکو چقدر است

یکی از فاکتورهای مهمی که خیلی از صاحبان کالا درباره آن سوال می‌پرسند، هزینه ارسال بار به باکو است. این هزینه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها، روش انتخابی برای ارسال بار، مسافت بین مبدا تا مقصد، شرایط آب و هوایی، حجم و وزن کالا و ارزش آن هستند. شما باید در ابتدا همه این فاکتورها را مد نظر قرار داده و سپس هزینه ارسال بار به باکو را تخمین بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، روش‌های مختلف ارسال بار به باکو را برای شما توضیح دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، هر یک از این روش‌ها می‌توانند برای کالاها و شرایط مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند. به همین دلیل هم شما می‌توانید بر اساس شرایط خود، وضعیت کالا و میزان بودجه‌ای که دارید، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. بهترین روشی که هم از نظر هزینه و سرعت کاملا مناسب است، روش زمینی بوده که با استفاده از کامیون‌های مختلف، کالای شما را به باکو ارسال می‌کند.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.