آنچه در این مقاله می‌خوانید

ظرفیت نیسان بار | نیسان چند تن بار حمل می‌کند؟

ظرفیت نیسان بار، نیسان چند تن بار حمل می‌کند؟

نیسان یکی از بهترین خودروهای باری برای حمل خرده بار درون شهری و بین شهری به شمار می‌آید که کاربرد بسیار زیادی برای حمل بار دارد. ازاین‌رو، شما نیز می‌توانید با مطلع شدن از ظرفیت نیسان بار و پیدا کردن یک نیسان مناسب، انواع محموله‌های خود را به مقاصد مختلف ارسال کنید. به‌طورکلی، شما باید قبل از ارسال هر کالایی به هر مکانی، وزن تقریبی کالای خود را بدانید تا بتوانید از طریق وسیله نقلیه مناسب، آن را به مقصد بفرستید.

این موضوع برای استفاده از نیسان بار نیز صادق است و شما باید بدانید که نیسان وانت چند تن بار میبرد؟ به‌طورکلی، نیسان مدل‌های مختلفی دارد که شامل نیسان‌های یگانه، دوگانه‌سوز و گازوئیلی می‌شوند. اما نکته مشترک در همه این خودروهای باری این است که ظرفیت آنها تقریباً مشابه یکدیگر اندازه‌گیری می‌شود. به‌طورکلی، میزان حمل بار نیسان بین ۲ تا ۲.۲ تن است و شما می‌توانید انواع کالاهایی با این وزن را با استفاده از نیسان به مقصد موردنظر خود بفرستید. در ادامه، به‌صورت مفصل برای شما توضیح می‌دهیم که نیسان چند تن بار میبرد؟

مشخصات فنی نیسان وانت برای حمل بار

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی مشخصات این خودروی باری می‌تواند روی ظرفیت نیسان بار تأثیر بگذارد. برخی از این مشخصات شامل مواردی مانند اندازه کفی بار، وزن مجاز، توان و گشتاور موتور، سیستم تعلیق و سایر موارد این‌چنینی می‌شوند. در ادامه، به‌صورت مختصر توضیحی از این موارد ارائه می‌دهیم که باعث شده‌اند ظرفیت نیسان بار به این اندازه برسد.

1. ابعاد و اندازه کفی بار نیسان وانت

منظور از کفی بار، اتاق نیسان است که بار را درون آن قرار می‌دهند. هرچه اندازه این اتاق بزرگ‌تر باشد، می‌توان بارهای سنگین‌تر و حجیم‌تری درون آن قرار داد. طول و عرض اتاق بار نیسان به ترتیب ۲۲۰ و ۱۶۰ سانتی‌متر اندازه‌گیری شده است. اما ارتفاع این خودرو از زمین تا بالا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر، بسته به نوع اتاق بار نیسان است.

ابعاد و اندازه کفی بار نیسان وانت

2. حداکثر وزن مجاز نیسان بار

برای هر نوع خودروی باری، شما باید دقیقاً بارهای متناسب با وزن آن را درون این خودرو قرار دهید تا مشکلی برای خودرو و سایر وسایل نقلیه اطراف پیش نیاید. بر این اساس، شاید برای شما جالب باشد که بدانید در بسیاری از منابع، ظرفیت نیسان بار دوگانه‌سوز نزدیک به ۱۵۰۰ کیلوگرم اندازه‌گیری شده است. اما نیسان دیزل دارای ظرفیت بیشتر تا ۱۸۰۰ کیلوگرم است. این در حالی است که شما می‌توانید کالاهایی با وزن ۲ تا ۲.۲ تن را درون نیسان قرار دهید.

اگرچه شاید برخی از رانندگان کالاهای خیلی سنگین‌تری را هم درون نیسان قرار دهند و بتوانند آن را جابه‌جا کنند، اما این کار خطرات خیلی زیادی برای خود راننده، خودرو و سایر وسایل نقلیه به وجود می‌آورد. به همین دلیل هر راننده نیسان بار باید با رعایت دقیق ظرفیت این خودرو، بارهای متناسب با ظرفیت آن را درون این خودروی باری قرار دهد.

3. توان و گشتاور موتور نیسان بار

از دیگر عواملی که می‌تواند روی ظرفیت نیسان بار تأثیر بگذارد، توان و گشتاور موتور آن است. به همین دلیل اگر می‌خواهید بدانید که نیسان چند تن بار حمل میکند و ظرفیت آن چقدر است، باید به شما بگوییم که باید به توان و گشتاور موتور این خودرو دقت کنید. گشتاور قدرت نیسان بار به ترتیب ۱۹۰ نیوتن متر و ۱۰۰ اسب بخار اندازه‌گیری شده است. شتاب صفر تا صد این خودرو نیز ۱۸ ثانیه است و می‌تواند با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت، کالاها را به مقصد برساند.

4. سیستم تعلیق نیسان وانت و تأثیر آن در ظرفیت حمل بار

داشتن یک سیستم تعلیق مناسب برای خودروهای باری، اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث می‌شود که این خودرو بتواند بارهای سنگین‌تری را جابه‌جا کند. سیستم تعلیق در واقع همان فنربندی خودرو است که باعث افزایش انعطاف‌پذیری آن در جاده‌های ناهموار یا هنگام حمل بارهای مختلف می‌شود.

سیستم تعلیق نیسان وانت و تأثیر آن در ظرفیت حمل بار

از این نظر، در نیسان از کمک فنرهای متعددی استفاده شده است که در کنار سایر قطعات باکیفیت مانند بوش و محور یا اکسل میل موج‌گیر، بهترین کارایی را در میان سایر وانت بارها از خود ارائه می‌دهد و یکی از بهترین وانت بارهای شرکت سایپا شناخته می‌شود.

مقایسه ظرفیت حمل بار نیسان با سایر خودروهای باربری

بعدازاین که متوجه شدید که نیسان وانت چند تن بار میبرد و ظرفیت آن چقدر است، نوبت به آن می‌رسد که این خودروی باری را از نظر ظرفیت حمل بار با سایر خودرو‌ها مقایسه کنیم. به‌طورکلی، ظرفیت نیسان در مقایسه با خیلی از خودروهای باری دیگر برای حمل خرده بار مناسب‌تر است. اما در این قسمت، جدولی در اختیار شما قرار داده‌ایم که در آن می‌توانید ظرفیت حمل بار نیسان را با سایر خودروهای باری مقایسه کنید.

نوع خودروی باریظرفیت
نیسان وانتبین 1.8 تا 2.2 تن
پراید وانت500 کیلوگرم
پیکان وانت700 کیلوگرم
مزدا وانت1 تن
خاوربین 3 تا 6 تن (بسته به نوع خاور)
کامیون تک محور10 تن
کامیون جفت محور15 تن
تریلیبین 22 تا 25 تن

نکات مهم برای بارگیری ایمن

رانندگان نیسان باید هنگام حمل بار و بارگیری خودروی خود، نهایت دقت را داشته باشند تا بتوانند با کمترین خطر، نکات ایمنی را رعایت کرده و بار را درون نیسان حمل کنند.

نکات مهم برای بارگیری ایمن

در صورت عدم رعایت نکات ایمنی، نه تنها مشکلات زیادی برای خودرو به وجود می‌آید، بلکه جان راننده و حتی سایر افراد به خطر می‌افتد. پس حتماً به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت، توجه نمایید.

  • توزیع درست وزن بار در تمام قسمت‌های اتاق نیسان
  • استفاده از تجهیزات مناسب و کاربردی برای بارگیری کالا
  • رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و بارگیری متناسب با میزان ظرفیت نیسان بار

مزایا و معایب نیسان بار

در نهایت، آخرین مسئله‌ای که باید درباره نیسان بار بدانید، برخی مزایا و معایب آن است. در این قسمت به‌صورت مختصر برخی از این مزایا و معایب را معرفی می‌کنیم که شما بتوانید با دید بهتری از این خودرو برای حمل بارهای خود استفاده کنید.

مزایا:

  • قیمت مناسب
  • مصرف سوخت پایین
  • تنوع مدل برای حمل انواع بار
  • مانورپذیری بالا
  • خدمات پس از فروش گسترده

معایب:

  • قدرت موتور متوسط
  • کیفیت ساخت پایین در برخی از مدل‌ها
  • فضای محدود کابین

سخن نهایی

در این مطلب متوجه شدید که ظرفیت نیسان بار چقدر است و زمان بارگیری کالا درون این خودرو، باید به چه نکاتی توجه کنید. اگر شما هم راننده نیسان هستید، بهتر است هنگام بارگیری کالا تمام موارد ایمنی را مدنظر قرار دهید تا از بروز خسارت‌های جانی و مالی جلوگیری کنید. همچنین رانندگان نیسان می‌توانند با نصب اپلیکیشن اعلام بار ترابرنت مخصوص رانندگان، اعلام بارهای متعدد نیسان را دریافت کنند.

همچنین اگر شما قصد حمل بار با استفاده از نیسان را دارید، تنها کافی است که اپلیکیشن ترابرنت مخصوص صاحبان کالا را دانلود کنید تا بتوانید اعلام بار نیسان را ثبت کرده و با استفاده از یک نیسان وانت مناسب، بار خود را جابه‌جا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.