آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل لوازم منزل به آلمان با مقرون‌به‌صرفه ترین روش

حمل لوازم منزل به آلمان

آلمان یکی از کشورهای اروپایی شناخته می‌شود که افراد خیلی زیادی ترجیح می‌دهند برای زندگی، به این کشور فوق‌العاده بروند. از این رو، خیلی از کسانی که برای مهاجرت کشور آلمان را انتخاب می‌کنند، می‌خواهند بدانند که چگونه باید لوازم منزل خود را به این کشور بفرستند. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل لوازم منزل به آلمان در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم می‌خواهید بعد از مهاجرت کالاهای خود را به این کشور بفرستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

درباره آلمان

پیش از این‌که روش‌های ارسال لوازم منزل به آلمان را برای شما عزیزان توضیح دهیم، بد نیست کمی این کشور را بشناسید. کشور آلمان در اروپای مرکزی واقع شده است و از نظر جمعیت بعد از کشور روسیه، به عنوان دومین کشور پرجمعیت در سراسر جهان شناخته می‌شود. از این رو، در اتحادیه اروپا هم آلمان به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور به شمار می‌رود. با این ‌حال، آلمان کشوری مهاجرپذیر است و شما می‌توانید خیلی راحت، برای زندگی به این کشور بروید.

کشور آلمان از قسمت شمال با دریای بالتیک و دریای شمال و از قسمت جنوب با کوه‌های آلپ محصور شده است. در شمال این کشور، دانمارک، در شرق لهستان و جمهوری چک، در جنوب اتریش و سوئیس و در غرب هم فرانسه، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ وجود دارند.

پایتخت آلمان، شهر مشهور برلین است که به‌عنوان پرجمعیت‌ترین شهر این کشور نیز شناخته می‌شود. علاوه بر برلین، سایر شهرهای آلمان نیز شهرت خیلی زیادی در سراسر جهان دارند که یکی از مهمترین آنها، شهر فرانکفورت است.

درباره آلمان

فرانکفورت به عنوان مرکز تجاری کشور آلمان نیز به شمار می‌رود. با توجه به این موارد، خیلی طبیعی است که خیلی از افراد بخواهند لوازم منزل خود را به کشور آلمان بفرستند. شرایط اقتصادی این کشور فوق العاده خوب بوده و شما می‌توانید به محض ورود به آلمان، برای شروع کسب و کار خودت اقدام کنید. در این شرایط، خرید مجدد لوازم منزل می‌تواند خیلی چالش برانگیز باشد.

اگر می‌خواهید با روش های ارسال کالا به خارج از کشور آشنا شوید، مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه کنید.

از چه روش‌هایی برای حمل لوازم منزل به آلمان استفاده می‌شود؟

طبیعتا زمانی که بخواهید در کشور آلمان زندگی کنید، به برخی اسباب و اثاثیه منزل نیاز دارید تا بتوانید کارهای روزمره خود را انجام دهید. شاید کمی سخت به نظر برسد که بخواهید برای حمل لوازم منزل به آلمان اقدام کنید.

همین مسئله موجب شده که خیلی از مهاجران تصمیم بگیرند که برای ساده‌تر شدن کارهای خود، لوازم منزل خود را در کشور ایران فروخته و در آلمان مجددا خریداری کنند. اگرچه شاید این روش خیلی ساده و عادی به نظر برسد، اما باید بدانید که چالش‌های بسیار زیادی دارد و در کنار همه این چالش‌ها، پایین بودن ارزش ریال و بالا بودن ارزش یورو و دلار باعث می‌شود که نتوانید با پولی که لوازم منزل را در ایران فروخته‌اید، آنها را مجددا در آلمان خریداری کنید.

روش‌های حمل لوازم منزل به آلمان

از این‌ رو، پیشنهاد می‌کنیم که لوازم منزل خود را با استفاده از روشی مقرون‌به‌صرفه، به کشور آلمان برسانید. به این منظور، روش‌های متعددی پیش روی شما قرار دارند که ما در این بخش، مهم‌ترین آنها را نام می‌بریم. سپس شما می‌توانید بعد از در نظر گرفتن شرایط خود و کالا، تصمیم بگیرید که کدام یک از این روش‌ها برای حمل لوازم منزل به آلمان مناسب‌تر هستند.

اگر به دنبال فرستادن بار به آلمان هستید، مقاله ارسال بار از ایران به آلمان برای شما مفید خواهد بود.

ارسال لوازم منزل به آلمان با روش هوایی

اولین روشی که برای حمل لوازم منزل به آلمان به ذهن هر کسی می‌رسد، روش هوایی است. از این طریق، شما می‌توانید وسایل منزل خود را خیلی راحت و در سریع‌ترین زمان ممکن، یعنی در بازه زمانی نهایتا 2 روزه به کشور آلمان برسانید.

هزینه ارسال لوازم منزل به آلمان از طریق روش هوایی، با توجه به وزن و حجم کالاها تعیین می‌شود. از آنجا که بیشتر لوازم منزل حجم و وزن نسبتا زیادی دارند، احتمالا باید هزینه بالایی برای ارسال آنها از طریق روش هوایی بپردازید. از طرف دیگر، به طور کل، هزینه ارسال بار هوایی نسبت به سایر روش‌ها خیلی بیشتر است و مهم‌ترین دلیل آن هم این است که این روش، سرعت بالایی دارد. بیشتر صاحبان کالا روش هوایی را گزینه مناسبی برای حمل لوازم منزل به آلمان نمی‌دانند.

حمل لوازم منزل به آلمان با روش دریایی

در صورتی که به دنبال یک روش کاملا مقرون‌به‌صرفه برای ارسال لوازم منزل خود به کشور آلمان هستید، باید به شما این اطمینان را بدهیم که روش دریایی می‌تواند یک گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی باشد. در این روش، شما می‌توانید کانتینرهای 20 و یا 40 فوتی را کرایه کرده و کالای خود را در آنها قرار دهید.

توجه داشته باشید که این روش سرعت بسیار کمی دارد و به همین دلیل اگر برای ارسال لوازم و اسباب اثاثیه خود به کشور آلمان عجله ندارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. با این‌ حال، باید بدانید که امن‌ترین شرایط روش دریایی، برای کالاهایی با حجم و وزن زیادتر انجام می‌گیرد و اگر بخواهید کالاهای کمتری را به آلمان برسانید، باید فقط بخشی از کانتینر را اجاره کنید که در این شرایط، سایر بخش‌های کانتینر را کالاهای سایر افراد پر می‌کنند.

حمل لوازم منزل به آلمان با روش دریایی

از این رو، شاید از نظر خیلی از افراد، این روش، گزینه چندان مناسبی برای حمل اسباب و اثاثیه منزل به آلمان نباشد. علاوه بر این، به خاطر داشتن مسافت طولانی و گذشتن از آب، احتمال دارد بسته‌بندی شما دچار رطوبت شود.

روش زمینی برای حمل لوازم منزل به آلمان

اگر به دنبال یک روش مقرون‌به‌صرفه و در عین حال، امن برای ارسال وسایل منزل خود به کشور آلمان هستید، مطمئن باشید که روش زمینی می‌تواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. در این روش، کالای شما خیلی راحت درون کامیونی با حجم و وزن متناسب قرار می‌گیرد و برای ارسال به آلمان، آماده می‌شود.

روش زمینی برای حمل لوازم منزل به آلمان

در روش زمینی، شما باید اول از همه مطمئن شوید که کالای شما چقدر وزن و حجم دارد و سپس بر همان اساس، یک خودروی باربری مجهز و مناسب پیدا کنید. به علاوه، مطمئن شوید که راننده ترانزیت مورد نظر شما، تجربه و مهارت کافی برای رانندگی‌های بین‌المللی را دارد.

اصلی‌ترین فاکتوری که باعث شده ما روش زمینی را نسبت به روش‌های هوایی و دریایی در ارجحیت قرار دهیم، این است که در سایر روش‌های ذکر شده، شما فقط می‌توانید کالای خود را به بندر و یا فرودگاه شهر مقصد برسانید و اگر بخواهید کالا را به یکی دیگر از شهرهای آلمان ببرید، باید هزینه مجزایی برای اجاره کامیون بپردازید.

این امر علاوه بر افزایش هزینه و مدت زمان رسیدن کالا به مقصد، می‌تواند خطر آسیب به لوازم منزل شما را نیز دو چندان کند. این در حالی است که در روش زمینی، ترانزیت‌های باربری به آدرس مبدا شما آمده و بعد از بارگیری، کالا را دقیقا در آدرس گیرنده و مقصد پیاده می‌کنند.

اگر بخواهید علاوه بر آلمان، به ترکیه نیز لوازمی ارسال کنید، مقاله حمل وسایل منزل به ترکیه را پیشنهاد می‌کنیم.

برای حمل لوازم منزل به آلمان چه کنیم؟

در بخش قبل، متوجه شدید که کدام یک از روش‌ها می‌توانند برای ارسال اسباب و اثاثیه منزل به آلمان به شما کمک کنند. بعد از انتخاب روش ارسال کالا، نوبت به آن می‌رسد که فرایند حمل لوازم منزل به این کشور را نیز انجام دهید. در این بخش، هر یک از این مراحل را به صورت مختصر نام برده و توضیح می‌دهیم. مطمئن شوید که همه این مراحل را به صورت کاملا دقیق مد نظر قرار می‌دهید تا لوازم منزل شما صحیح و سالم به کشور آلمان برسد.

برای حمل لوازم منزل به آلمان چه کنیم

֎ بررسی کالا توسط کارشناس

در اولین مرحله، شما باید با یک کارشناس متخصص صحبت کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب‌تر هستند. در قدم بعدی، این کارشناس باید کالایی که می‌خواهید به کشور آلمان بفرستید را به صورت کاملا دقیق بررسی کند. بعد می‌توانید کارهای بسته‌بندی کالا را انجام دهید.

اقدامات لازم برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور چیست

֎ بسته‌بندی لوازم منزل و تهیه پکینگ لیست

در قدم بعدی، باید تمام لوازم منزل خود را بسته‌بندی کنید. این بسته‌بندی باید به‌گونه‌ای باشد که اصلا باز نشود و در طول مسیر، بتواند هرگونه ضربه‌ای را تحمل کند. به خصوص اگر از روش دریایی برای ارسال کالا به آلمان استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از جعبه‌های کارتنی کمک نگیرید.  زیرا این کارتن‌ها رطوبت را از خود عبور می‌دهند و شاید کالا در طول مسیر خراب شود. بعد از بسته‌بندی، باید لیستی از تمام کالاهایی که می‌خواهید به کشور آلمان بفرستید، تهیه کنید. به این لیست، پکینگ لیست نیز گفته می‌شود که نام تمام کالا به همراه شماره‌گذاری آنها در آن درج شده است.

֎ اخذ گواهینامه بین‌الملل و سمپاشی

بعد از این‌که تمام کالا و لوازم منزل را بسته‌بندی کردید و پکینگ لیست هم آماده شد، نوبت به آن می‌رسد که گواهینامه بین‌المللی برای عبور از مرز را نیز دریافت کنید. البته در این قسمت، تمام بخش‌های کالا بر اساس قوانین بین‌الملل، باید سمپاشی شوند. البته برای سمپاشی باید حتما یک گواهی معتبر از طرف شرکت دفع آفات صادر شده باشد.

جهت آشنایی با اصطلاحات گمرکی، مطالعه مقاله مهمترین اصطلاحات گمرکی مناسب شماست.

֎ ارسال کالا به گمرک

فرقی ندارد که شما بخواهید از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای حمل لوازم منزل به آلمان استفاده کنید. در هر شرایطی، باید بعد از سمپاشی، کالا را به گمرک برسانید. در گمرک هم کالای شما یک بار دیگر توسط کارشناسان بررسی می‌شود تا مطمئن شوند که هیچ‌گونه کالای غیرقانونی از مرز عبور نمی‌دهید.

ارسال کالا به گمرک

֎ اخذ بارنامه و بیمه نامه

در گمرک، شما باید برخی کارهای اداری انجام دهید که یکی از مهمترین آنها، دریافت بیمه نامه و همچنین بارنامه است. بارنامه و بیمه نامه باعث افزایش ارزش و اعتبار کالای شما می‌شوند و می‌توانند تاثیر خیلی زیادی در به سلامت رسیدن کالا به مقصد داشته باشند. در بارنامه، تمام اطلاعات مربوط به کالاها درج می‌شود و اگر در طول مسیر هرگونه مشکلی برای هر یک از کالاها به وجود آمد، هزینه خسارت وارد شده به حساب شما واریز خواهد شد.

֎ ارسال کالا

بعد از اینکه تمام کارهای بالا را انجام دادید، می‌توانید لوازم منزل خود را به کشور آلمان بفرستید. در صورتی که از روش زمینی برای حمل لوازم منزل به آلمان استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما شماره راننده را بگیرید و در طول مسیر، با او در ارتباط باشید تا بدانید که کالا دقیقا چه زمانی به مقصد می‌رسد.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به اتریش

هزینه ارسال اسباب و اثاثیه منزل به آلمان

‌مهم‌ترین دغدغه بسیاری از افرادی که می‌خواهند به کشور آلمان بروند، این است که بدانند هزینه حمل لوازم منزل به آلمان تقریبا چقدر می‌شود. این هزینه به فاکتورهای متعددی مانند فاصله بین مبدا تا مقصد، روش استفاده شده، نحوه بسته‌بندی، مدت زمان ارسال کالا، حجم و وزن بار و ارزش آن بستگی دارد. شما می‌توانید با مشورت با متخصصان و توضیح شرایط کالای خود، از هزینه تقریبی ارسال لوازم منزل به آلمان آگاه شوید.

هزینه ارسال اسباب و اثاثیه منزل به آلمان

حمل لوازم منزل به آلمان با ترابرنت

به‌طورکلی، ارسال لوازم منزل و کالاهای مختلف خارج به کشور، چالش‌های بسیار زیادی دارد. به همین دلیل هم ممکن است خیلی از افراد دغدغه زیادی برای حمل لوازم منزل به آلمان داشته باشند. برای این افراد، سامانه آنلاین ترابرنت طراحی شده است که صاحب کالا می‌تواند خیلی راحت و در سریع‌ترین زمان ممکن، اعلام بار کرده و بعد از عقد تفاهم‌نامه و دریافت مدارک موردنیاز، به شرکت باربری و یا خودروی موردنظر خود دسترسی پیدا کند.

با استفاده از ترابرنت، دیگر نیازی نیست که نگران پیدا کردن خودروی باربری، دریافت بارنامه، بیمه نامه و انجام کارهای گمرکی باشید؛ زیرا تمام این کارها را ما برای شما انجام خواهیم داد. اگر بخواهید اسباب و اثاثیه منزل خود را از طریق روش هوایی هم به آلمان ارسال کنید، باز هم ترابرنت به شما کمک می‌کند.

اگر برای بار اول است که می‌خواهید لوازم منزل خود را به کشور آلمان بفرستید، بهتر است حتما با کارشناسان ما در حوزه اعلم بارهای خارجی مشورت کنید. ما در ترابرنت، شما به شرکت‌های فرواردر باتجربه و مجربی معرفی می‌کنیم تا بعد از ارائه خودرو، لوازم منزل شما را به هر یک از شهرهای آلمان که بخواهید، ارسال کنند.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، روش‌های مختلف حمل لوازم منزل به آلمان را در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه گفتیم، یکی از بهترین روش‌هایی که به شما این امکان را می‌دهد تا لوازم منزل خود را بدون هیچ‌گونه دردسر و چالشی به کشور آلمان بفرستید، روش زمینی است. در این روش، شما باید خودروی باربری مورد نظر خود را بر اساس شرایط بار و وضعیت آب و هوایی انتخاب کنید. اگر هر سوالی درباره نحوه ارسال اسباب و اثاثیه منزل از ایران به آلمان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.