آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به ارمنستان با بهترین روش

حمل بار به ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهای نزدیک ایران بوده که در همسایگی شمالی ایران واقع شده است. این کشور به خاطر داشتن شرایط مناسب، روابط تجاری خیلی زیادی با ایران دارد و همین مسئله موجب شده که خیلی از افراد به دنبال روش‌های حمل بار به ارمنستان باشند. در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره باربری ارمنستان در اختیار شما قرار می‌دهیم و همچنین می‌گوییم که قیمت حمل بار به ارمنستان تقریبا چقدر است. پس حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

درباره ارمنستان

قبل از این‌که اطلاعاتی درباره باربری به ارمنستان در اختیار شما قرار دهیم، خوب است در ابتدا این کشور را بشناسید. همان‌طورکه در ابتدای این مقاله هم گفتیم، ارمنستان در همسایگی شمالی ایران قرار دارد و به خاطر داشتن فاصله کم، می‌تواند یکی از بهترین مقاصد برای صادرات و واردات باشد.

این کشور در منطقه غرب آسیا واقع شده و نزدیک به 29800 کیلومتر مربع مساحت دارد. در حال حاضر، کشور ارمنستان علاوه بر ایران، با کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان هم، مرزهای مشترکی دارد. این کشور از طرف غرب، در همسایگی ترکیه و از طرف شرق هم در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد. کشورهای شمالی و جنوبی آن هم به ترتیب گرجستان و ایران هستند.

برای آشنایی با روش های ارسال کالا به خارج از کشور مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه کنید.

ارسال بار به ارمنستان

باتوجه‌به مواردی که پیش از این گفتیم، به احتمال خیلی زیاد متوجه شدید که این کشور به خاطر داشتن فاصله کم با ایران، یکی از مقاصد کاملا مناسب برای حمل کالا در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل هم خیلی از افراد برای ارسال بار به ارمنستان از روش زمینی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید باتوجه‌به قوانین گمرک کشور ارمنستان، کالاهای مختلفی را به این کشور ارسال کنید و یا از این کشور وارد ایران نمایید. اما بهترین روش برای حمل بار به ارمنستان کدام است؟

ارسال بار به ارمنستان

روش‌های حمل بار به ارمنستان

شما می‌توانید برای حمل بار به ارمنستان هم مانند کشورهای دیگر، از روش‌های مختلفی استفاده کنید. برای ارسال بار به خیلی از کشورهای دیگر، شما می‌توانید از روش‌های هوایی، زمینی و دریایی اقدام نمایید. بااین‌حال، نکته خیلی مهمی که در این زمینه باید مد نظر قرار داد، این است که روش دریایی فقط برای کشورهایی استفاده می‌شود که مرز مشترک آبی با ایران داشته باشند. ازاین‌رو، خیلی از صاحبان کالا ترجیح می‌دهند که از روش‌های دیگر برای ارسال بار به ارمنستان استفاده کنند. در ادامه، هر یک از روش‌های حمل بار به ارمنستان را به صورت مجزا معرفی می‌کنیم.

۱. روش هوایی برای ارسال بار به ارمنستان

یکی از بهترین روش‌هایی که شما می‌توانید برای ارسال بار به ارمنستان از آن استفاده کنید، از طریق روش هوایی است. مهم‌ترین مزیت این روش، این است که در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، کالا را به گیرنده برسانید. البته برای ارسال بار به ارمنستان از این طریق، باید هزینه زیادی بپردازید و به همین دلیل هم شاید خیلی از افراد ترجیح دهند که از روش‌های ارزان قیمت‌تری برای حمل کالا استفاده کنند.

روش هوایی برای ارسال بار به ارمنستان

البته این در صورتی است که عجله خیلی زیادی برای رساندن کالا به مقصد نداشته باشید. به عنوان مثال، خیلی از صاحبان کالا که می‌خواهند مواد غذایی و یا لوازم آرایشی را در مدت زمان کوتاهی به ارمنستان ارسال کنند، ترجیح می‌دهند از روش هوایی کمک بگیرند تا کالا در بازه زمانی کوتاه‌تری به مقصد برسد و تاریخ انقضای آنها تمام نشود. دلیل دیگری که موجب می‌شود خیلی از افراد از روش هوایی برای حمل بار به ارمنستان استفاده کنند، این است که کالای آنها ارزش خیلی زیادی دارد و نمی‌توانند به روش‌های دیگر اعتماد کنند.

در مقاله‌ای از ترابرنت جهت ارسال بار از آلمان به ایران نکات قابل توجهی خدمت شما ارائه کردیم.

۲. روش زمینی برای حمل بار به ارمنستان

در مقابل روش هوایی، روش زمینی قرار دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا با پرداخت هزینه کاملا منطقی و مقرون به صرفه، کالای خود را به ارمنستان ارسال کنید. ازآنجاکه این کشور مرز خاکی مشترکی با ایران دارد، خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که از روش زمینی برای ارسال کالا کمک بگیرند. از مدت‌ها پیش تاکنون هم بسیاری از صاحبان کالا از روش زمینی برای حمل بار به ارمنستان استفاده می‌کردند.

درست است که شاید این روش نسبت به روش هوایی از نظر زمانی برتر باشد، اما توجه داشته باشید که کالای شما دقیقا به آدرس گیرنده ارسال می‌شود. این در حالی است که در روش هوایی، باید مجددا از یک کامیون دیگر برای ارسال کالا از فرودگاه تا آدرس گیرنده استفاده کنید. علاوه بر این‌که حمل بار به ارمنستان با روش زمینی از نظر اقتصادی هم خیلی مناسب‌تر است.

روش زمینی برای حمل بار به ارمنستان

برای ارسال بار به ارمنستان از روش زمینی، فقط کافی است که بر اساس کالای خود، یک تریلی یا خودروی باربری مناسبی انتخاب نمایید. بعد از این‌که مطمئن شدید خودروی باربری انتخاب شده می‌تواند کالای شما را به ارمنستان ارسال کند، با راننده مورد نظر خود تماس بگیرید تا کالای شما را از مبدا بار کرده و در آدرس مقصد تخلیه کند.

حتی اگر بخواهید مواد غذایی و یا لوازم آرایشی را هم به ارمنستان ارسال کنید، روش زمینی می‌تواند کمک زیادی به شما کند. به عنوان مثال، برای سالم ماندن مواد غذایی تا رسیدن به ارمنستان، فقط می‌توانید از خودروهایی کمک بگیرید که یخچال داشته باشند.

برای اطلاعات درباره نحوه فرستادن بار به کشور استرالیا به مقاله ارسال بار به استرالیا مراجعه کنید.

ارسال خرده بار به ارمنستان

یکی از مهم‌ترین مزایای حمل بار به ارمنستان با استفاده از روش زمینی، این است که به شما کمک می‌کند تا حتی بارهای کوچکی را هم به این کشور ارسال کنید. اگر شما بخواهید حتی کوچک‌ترین وسایلی را هم به ارمنستان ارسال کنید، با استفاده از روش زمینی به‌راحتی امکان‌پذیر است.

همان‌طورکه در بخش قبل هم به اختصار گفتیم، مهم‌ترین کاری که شما باید انجام دهید، این است که خودرویی متناسب با حجم و وزن کالای خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال، اگر بخواهید خرده بار کوچکی را به ارمنستان بفرستید، می‌توانید از وانت و یا حتی نیسان کمک بگیرید. این امر علاوه بر این‌که موجب می‌شود کالای شما در طول مسیر امنیت بیشتری داشته باشد، هزینه‌های شما نیز برای ارسال خرده بار به ارمنستان تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند.

ارسال خرده بار به ارمنستان

قیمت حمل بار به ارمنستان

یکی از مهم‌ترین نکاتی که اهمیت خیلی زیادی برای صاحبان کالا دارد، قیمت حمل بار به ارمنستان است. به‌طورکلی، فاکتورهای خیلی زیادی روی قیمت حمل بار به ارمنستان تاثیر می‌گذارند و نمی‌توان گفت که این قیمت برای همه کالاها به یک اندازه است. مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌توانند در این زمینه باعث تفاوت هزینه حمل بار به ارمنستان شوند، عبارت‌اند از:

۱. وزن و حجم کالا

اصلی‌ترین فاکتوری که باعث تفاوت در قیمت حمل بار به ارمنستان می‌شود، حجم و وزن کالاست. طبیعتا اگر کالای شما حجم و وزن بیشتری داشته باشد، باید از خودروهای بزرگ‌تری برای ارسال آنها استفاده کنید. این در حالی است که گفتیم برای ارسال خرده بار به ارمنستان می‌توانید از خودروهای باربری کوچک استفاده کنید که باعث کاهش هزینه‌های شما می‌شوند.

۲. روش انتقال کالا

در بخش‌های قبل هم گفتیم که روش انتقال کالا می‌تواند باعث تفاوت در هزینه ارسال بار به ارمنستان شود. به عنوان مثال، اگر مجبور شوید از روش هوایی برای ارسال بار استفاده کنید، طبیعتا هزینه شما خیلی افزایش پیدا می‌کند تا زمانی که کالای خود را با روش زمینی به ارمنستان بفرستید.

۳. ارزش بار

زمانی که شما بخواهید کالاهای با ارزشی را به ارمنستان ارسال کنید، باید هزینه‌های خیلی بیشتری بپردازید. زیرا گفتیم که کالاهای با ارزش غالبا از طریق روش هوایی به مقصد ارسال می‌شوند و این امر به صورت خود به خودی باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. به علاوه، حتی اگر شما بخواهید از روش زمینی هم برای ارسال کالای با ارزش خود استفاده کنید، باید خودرویی را انتخاب کنید که تجهیزات کافی برای محافظت از کالای شما را داشته باشد.

قیمت حمل بار به ارمنستان

اگر قصد ارسال بار به مجارستان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله ترابرنت را مطالعه کنید.

مهم‌ترین نکات برای حمل بار به ارمنستان

حمل بار به ارمنستان فقط با انتخاب روش ارسال به اتمام نمی‌رسد و برای این‌که بتوانید کالای خود را صحیح و سالم به مقصد برسانید، باید به فاکتورهای دیگری نیز توجه داشته باشید. مهم‌ترین نکاتی که اهمیت خیلی زیادی در حمل بار به ارمنستان دارند را در این بخش مشاهده می‌کنید. پس بادقت به آنها توجه کرده و برای حمل کالای خود مد نظر قرار دهید.

֎ بسته‌بندی درست کالا

شما باید برای ارسال کالای خود به ارمنستان و یا هر یک از کشورهای دیگر، کالا را به طور کاملا دقیق و ایمن بسته‌بندی کنید. زیرا کشورهای دیگر فاصله نسبتا زیادی با ایران دارند و بسته‌بندی شما باید به‌گونه‌ای باشد که در طول مسیر، هیچ‌گونه مشکلی برای کالا پیش نیاید. پس کالا را طوری بسته‌بندی کنید که هم آسیبی به آن وارد نشود و هم در صورت تغییر شرایط محیطی، به بسته رطوبت وارد نشود.

برای آشنایی با نحوه ارسال بار به گرجستان می‌توانید مقاله حمل بار به گرجستان ما را مطالعه فرمایید.

֎ ارسال کالاهای قانونی

برای ارسال کالا به کشورهای دیگر، باید قوانینی را مد نظر قرار داده باشید. به عنوان مثال، ارسال و یا وارد کردن برخی کالاها به ارمنستان و یا کشورهای دیگر غیرقانونی است. برخی از مهم‌ترین کالاها در این زمینه، عبارت‌اند از:

مهم‌ترین نکات برای حمل بار به ارمنستان
  • محصولات گیاهی
  • سلاح سرد و گرم
  • فراورده‌های گوشتی و گوشت
  • سبزیجات و میوه بدون داشتن مجوز
  • کالاهای تقلبی و پول
  • محصولات سمی
  • مواد رادیواکتیو
  • مواد مخدر
  • آبجو
  • الکل اتیلیک
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • سنگ‌های قیمتی و عتیقه‌جات
  • گازهای نفتی
  • سوخت دیزلی
  • روغن موتور
  • گیاهان وحشی و پوشش گیاهی بدون مجوز وزارت محیط زیست

سخن پایانی

کشور ارمنستان به خاطر نزدیکی با ایران، روابط تجاری و اقتصادی خیلی زیادی با کشور ما دارد. به همین دلیل هم شما می‌توانید با حمل بار به ارمنستان و یا ارسال بار از ارمنستان به ایران، سود خیلی زیادی به دست بیاورید. برای انتخاب بهترین روش ارسال کالا به ارمنستان، باید اول از همه به شرایط بار و سپس هزینه خودتان توجه کنید. اگر شما هم هرگونه سوال و یا نظری درباره باربری ارمنستان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.