آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری را به‌صورت اصولی یاد بگیرید!

نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری را به‌صورت اصولی یاد بگیرید!

شما زمان اسباب‌کشی و یا جابه‌جایی هر نوع کالایی باید بر اساس تعداد سرویس‌های رفت‌وبرگشت خودروی باری هزینه پرداخت کنید. پس هرچه تعداد مسیرهای رفت‌وبرگشت این خودرو بیشتر شود، باید هزینه بیشتری بپردازید. برای‌این‌که هزینه‌های پرداختی شما برای کرایه کامیون باری کاهش پیدا کند، باید نحوه چیدن وسایل در این خودروها را یاد بگیرید. ما در این مقاله از ترابرنت، به طور کامل نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری را برای شما توضیح می‌دهیم تا بدانید که چطور می‌توانید با چیدن درست لوازم، از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری نمایید.

البته قبل از هر چیز لازم است لیستی از تمام لوازم خود را تهیه کنید تا بدانید که چقدر وسیله دارید و می‌توانید به چه صورت آنها را درون کامیون جا بدهید.

مراحل چیدن وسایل در کامیون باربری

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز متوجه شدید، چیدن لوازم در کامیون باربری می‌تواند اهمیت بسیار زیادی در هزینه‌های شما داشته باشد. علاوه‌براین، اگر لوازم را به‌درستی درون کامیون نچینید، احتمال دارد در طول مسیر جابه‌جا شوند و آسیب ببینند. در نتیجه، نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

مراحل چیدن وسایل در کامیون باربری

قبل از شروع چیدن وسایل در کامیون، تمام لوازم موردنظر خود را به طور کامل و با استفاده از روش‌های اصولی بسته‌بندی کنید تا در طول مسیر آسیبی به آنها وارد نشود. در ادامه، مهم‌ترین مراحلی که باید برای چیدن لوازم در این کامیون‌ها انجام دهید را به‌صورت مختصر نام می‌بریم.

1. جابه‌جایی لوازم سنگین

در اولین مرحله، باید سعی کنید لوازم سنگین‌تر را جابه‌جا نمایید. این لوازم شامل مواردی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی، بخاری، گاز و سایر موارد این‌چنینی می‌شوند. به کمک یک فرد حرفه‌ای این لوازم را به انتهای کامیون ببرید. نکته بسیار مهمی که زمان جابه‌جایی لوازم سنگین درون کامیون باید مدنظر قرار دهید، این است که باید بین وزن آنها در کامیون تعادل ایجاد شود. این بدان معنی است که نباید همه لوازم سنگین را در سمت راست یا چپ کامیون بچینید.

2. بارگیری لوازم بلند و طویل

بعدازاین‌که لوازم سنگین را در قسمت انتهایی کامیون قرار دادید، نوبت به لوازم طویل‌تر مانند تخت، کمدهای طویل و فرش‌های لوله شده می‌رسد. شما می‌توانید این لوازم را در سمت راست و چپ کامیون قرار دهید تا به یک اندازه تعادل حفظ شود. برای بسته‌بندی تشک‌ها و مبلمان‌ حتماً از لوازمی استفاده کنید که رویه آنها آسیب نبیند. فرش‌ها را به‌صورت خوابیده در کف کامیون و یا روی سایر لوازم قرار دهید. اکنون می‌توانید میز و صندلی‌ها را نیز وارد کامیون کنید.

3. جابه‌جایی جعبه‌های سنگین

سپس وقت آن می‌رسد که جعبه‌های بسته‌بندی شده از لوازم منزل خود را وارد کامیون نمایید. در این شرایط، از سنگین‌ترین جعبه‌ها شروع کنید؛ این جعبه‌ها را می‌توانید زیر فضای خالی میزها و صندلی‌ها قرار دهید. توجه داشته باشید که در این مرحله، اصلاً نباید جعبه‌هایی که حاوی لوازم شکستنی هستند را در کامیون بگذارید.

جابه‌جایی جعبه‌های سنگین در چیدن بار کامیون

4. انتقال کارتن‌های سبک‌تر

بعد از قرار دادن جعبه‌های سنگین درون کامیون، نوبت به آن می‌رسد که کارتن‌های سبک‌تر را نیز وارد خودروی باری کنید. می‌توانید این کارتن‌ها را روی کارتن‌های سنگینی که در مرحله قبلی وارد کامیون کردید، قرار دهید. اگر کامیون موردنظر شما سقف دارد، می‌توانید این کارتن‌ها را تا نزدیکی سقف روی یکدیگر بچینید. اگر هم بین جعبه‌ها و سقف فاصله خالی بود، می‌توانید لوازم نرم؛ مانند پارچه یا لباس‌های کهنه را بین آنها قرار دهید تا در طول مسیر جابه‌جا نشوند.

5. بارگیری لوازم شکستنی

مرحله دیگر نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری این است که لوازم شکستنی را وارد خودرو کنید. در روز اسباب‌کشی، سعی کنید تمام لوازم شکستنی را در کنار یکدیگر قرار دهید و تاحدامکان این لوازم نباید سرراه باشند تا زمان جابه‌جایی سایر لوازم، آسیب نبینند. شما می‌توانید جعبه‌های حاوی لوازم شکستنی را زیر میزها، صندلی‌ها و یا سایر فضای خالی کامیون قرار دهید. بهتر است حتماً روی کارتن‌های حاوی این لوازم، بنویسید که درون آنها محصولات شکستنی هستند.

6. پر کردن فضاهای خالی

در نهایت، آخرین مرحله برای جابه‌جایی لوازم درون کامیون باری هم این است که تمام فضاهای خالی کامیون را با استفاده از لوازم باقی‌مانده مانند کیف و ساک‌های مختلف پر کنید. شما می‌توانید هر چیزی که در منزل مانده و شکستنی نیست؛ مانند جالباسی، جعبه‌ابزار، کیف حاوی لباس، کفش‌ها و سایر موارد این‌چنینی را در این فضای خالی قرار دهید تا هم سایر کارتن‌ها جابه‌جا نشوند و هم بتوانید همه لوازم منزل خود را یک‌باره به منزل جدید ببرید.

اهمیت نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری

باتوجه‌به اطلاعاتی که در ابتدای این مقاله در اختیار شما قرار دادیم، به‌احتمال خیلی زیاد باید متوجه اهمیت بسیار زیاد نحوه چیدن لوازم در کامیون باربری شده باشید.

اهمیت نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری

اما در این قسمت، به‌صورت مجزا توضیح می‌دهیم که چرا تا این حد باید به چیدن لوازم در کامیون باری اهمیت بدهید. مهم‌ترین دلایل این موضوع، عبارت‌اند از:

  • کاهش تعداد مسیرهای رفت‌وبرگشت کامیون و کاهش هزینه‌ها: همان‌طور که در ابتدای این مقاله نیز گفتیم، تعداد مسیرهای رفت‌وبرگشت کامیون تأثیر زیادی در هزینه‌های شما دارد. زمانی‌که لوازم را به‌درستی در کامیون بچینید و تعداد مسیرهای رفت‌وبرگشت کامیون کمتر باشد، طبیعتاً هزینه‌های شما نیز کاهش پیدا می‌کند.
  • عدم ورود آسیب به لوازم: اگر لوازم را به‌صورت به‌هم‌ریخته و بدون نظم درون کامیون بچینید، در طول مسیر به‌راحتی جابه‌جا می‌شوند و احتمال ورود آسیب به آنها بسیار زیاد است. این در حالی است که چیدمان اصولی موجب می‌شود که تمام لوازم شما بدون هیچ‌گونه جابه‌جایی و آسیب، به مقصد برسد.
  • افزایش سرعت تخلیه بار: زمانی‌که شما همه لوازم را به‌صورت اصولی درون کامیون می‌چینید، هنگام خالی کردن آنها نیز دردسر خیلی کمتری خواهید داشت و می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن، آنها را تخلیه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نحوه چیدن وسایل در کامیون باربری را یاد گرفتید و متوجه شدید که چرا باید هنگام جابه‌جایی لوازم، تا این حد به نحوه چیدمان آنها دقت کنید. کمک گرفتن از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند به افزایش امنیت و سرعت شما برای ارسال کالا به مقصد کمک بسیار زیادی کند. به همین دلیل هیچ‌وقت خودتان به‌تنهایی همه لوازم را درون کامیون قرار ندهید و حتماً از افراد دیگری کمک بگیرید. به نظر شما نحوه درست چیدمان لوازم در کامیون باید به چه صورت باشد؟

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.