آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی به صورت گام به گام

نحوه بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی

در میان همه لوازم منزل، تلویزیون‌ جزء گران‌ترین وسایل شناخته می‌شود. اگر تلویزیون موقع اسباب‌کشی آسیب ببیند و یا بشکند، باید خسارت زیادی برای خرید مجدد یا تعمیر آن پرداخت کنید. به همین دلیل ما در این مقاله، قصد داریم نحوه بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی را توضیح دهیم تا بتوانید این وسیله ضروری و مهم را به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی و به منزل جدید منتقل کنید؛ بنابراین، اگر شما هم می‌خواهید در آینده نه‌چندان دور اسباب‌کشی کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تلویزیون‌ها به‌خاطر اندازه بزرگشان، حساسیت خیلی زیادی موقع جابه‌جایی دارند و شما باید در زمان حمل آنها دقت زیادی به خرج دهید. اگر هرگونه آسیب فیزیکی خیلی کوچک هم به تلویزیون وارد شود، احتمال خراب شدن آن بسیار زیاد است و ممکن است مجبور شوید چندین میلیون هزینه برای تعمیر آن بپردازید. در ادامه، به طور کامل درباره بسته‌بندی و حمل تلویزیون موقع اسباب‌کشی صحبت خواهیم کرد. باتوجه‌به این اطلاعات، متوجه خواهید شد که چطور باید تلویزیون را برای اسباب‌کشی آماده کنید.

آموزش نحوه بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی

همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، بسته‌بندی تلویزیون موقع اسباب کشی اهمیت بسیار زیادی دارد. حتی اگر خودتان هم نمی‌توانید این کار را به‌درستی انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم که از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. اما به‌طورکلی، نباید یک نفر به‌تنهایی تلویزیون را جابه‌جا کند. در ادامه، به طور کامل مراحل و آموزش بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی را به شما توضیح می‌دهیم.

1. جدا کردن تلویزیون از کابل

اولین و مهم‌ترین کاری که باید برای بسته‌بندی تلویزیون انجام دهید، جدا کردن کابل آن است. به این منظور، کابل‌های آنتن و برق را به طور کامل از تلویزیون جدا کنید و کابل‌ها را با استفاده از چسب یا طناب ببندید. همچنین می‌توانید قبل از جدا کردن کابل‌ها، عکسی از محل آنها بگیرید تا بدانید که بعد از رسیدن به منزل جدید، باید کابل‌ها را به چه صورت مجدداً وصل کنید.

جدا کردن تلویزیون از کابل

2. پوشاندن گوشه‌های تلویزیون

 یکی از حساس‌ترین قسمت‌های تلویزیون، گوشه‌های آن است. ازاین‌رو، بهتر است این قسمت‌ها را با استفاده از لوازم مختلف مانند فوم، پارچه نرم یا هر وسیله دیگری به طور کامل بپوشانید. شما می‌توانید در این قسمت از چسب کاغذی یا نواری استفاده کنید.

پوشاندن گوشه‌های تلویزیون

3. پوشاندن یا جدا کردن پایه‌های تلویزیون

بخش دیگری از تلویزیون که حساسیت بالایی دارد، پایه‌های آن است. ازاین‌رو، شما می‌توانید از قبل پایه‌های تلویزیون را با استفاده از پیچ و مهره‌های مخصوص جدا کنید و یا حداقل با پارچه یا حوله نرم، آنها را بپوشانید و با استفاده از طناب ببندید تا محکم شود.

4. قرار دادن مقوا بین بدنه و براکت تلویزیون

میزهای تلویزیون و یا براکت‌های دیواری یکی از قسمت‌های مهم این وسایل هستند که پایه‌های تیزی دارند. برای این که از خط افتادن تلویزیون موقع جابه‌جایی جلوگیری کنید، می‌توانید یک مقوا ببرید و بین بدنه و براکت قرار دهید تا مطمئن شوید که مشکلی برای صفحه‌نمایش تلویزیون پیش نمی‌آید.

5. پوشاندن تلویزیون با پلاستیک حباب‌دار

در قدم بعدی، نوبت به آن می‌رسد که تلویزیون را با استفاده از پلاستیک‌های حباب‌دار یا یونولیت به طور کامل بپوشانید. شما می‌توانید برای جلوگیری از بروز مشکل، این پلاستیک‌ها را به‌صورت دولایه اطراف تلویزیون قرار داده و با استفاده از چسب نواری، آن را محکم کنید.

پوشاندن تلویزیون با پلاستیک حباب‌دار

6. قرار دادن تلویزیون درون کارتن

در مرحله بعد تلویزیونی را که با پلاستیک حباب‌دار پوشانده‌اید درون کارتن قرار دهید. اگر کارتن خود تلویزیون را دارید، بهتر است آن را درون کارتن خودش قرار دهید. باید در زمان انجام این کار، از استحکام و مقاومت کارتن مطمئن شوید تا هنگام جابه‌جایی، تلویزیون از کارتن خارج نشود.

قرار دادن تلویزیون درون کارتن

نکات مهم موقع حمل و بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی

بعدازاین‌که مراحل بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی را یاد گرفتید، نوبت به آن می‌رسد که این کار را آغاز کنید.

البته توجه داشته باشید که به‌منظور این‌که بسته‌بندی تلویزیون به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید به نکات خاصی توجه داشته باشید که در این قسمت آنها را نام می‌بریم.

  • بعد از بسته‌بندی تلویزیون، به‌هیچ‌عنوان آن را تا رسیدن به منزل جدید باز نکنید تا آسیب نبیند.
  • ‌مهم‌ترین نکته برای جابه‌جایی و بسته‌بندی تلویزیون، استفاده از لوازم ضدضربه‌ مانند فوم، پلاستیک حباب‌دار، یونولیت و سایر موارد این‌چنینی است.
  • تاحدامکان تلویزیون را به‌جای کارتن‌های معمولی، درون کارتن خودش قرار دهید. زیرا کارتن اصلی تلویزیون دقیقاً متناسب با اندازه آن است و شما می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی، تلویزیون را درون آن قرار دهید.
  • ترجیحاً تلویزیون را به‌جای خودروی شخصی، درون خودروی باری قرار دهید. با انجام این کار، احتمال وارد شدن آسیب به تلویزیون خیلی پایین‌تر می‌آید. زیرا اگر با وسیله نقلیه شخصی آن را جابه‌جا کنید، موقع سرعت گرفتن احتمال برخورد آن به صندلی وجود دارد.
  • از خواباندن تلویزیون جلوگیری نموده و آن را به‌صورت عمودی جابه‌جا کنید.
  • موقع جابجایی تلویزیون حتماً از شخص دیگری کمک بگیرید و به‌هیچ‌عنوان خودتان به‌تنهایی این کار را انجام ندهید.
  • باید تلویزیون را در قسمتی از ماشین باری قرار دهید که با شروع حرکت، ترمز زدن و هرگونه تکان شدیدی جابه‌جا نشود و همچنین احتمال وارد شدن وسایل نوک‌تیز به آن وجود نداشته باشد.
  • بهتر است برای جلوگیری از تکان خوردن تلویزیون درون کارتن، از پلاستیک‌های حباب‌دار و یا کاغذ بسته‌بندی در فضای خالی کارتن استفاده کنید. به این صورت که همه قسمت‌های خالی اطراف تلویزیون و درون کارتن را بپوشانید تا تلویزیون موقع حمل، جابه‌جا نشود.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره نحوه بسته بندی تلویزیون برای اسباب کشی در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه گفتیم، قیمت تلویزیون روزبه‌روز در حال افزایش است. به همین دلیل هم باید تمام تلاش خود را کنید که در اسباب کشی، هیچ مشکلی برای وسایل منزل و به‌خصوص تلویزیون شما پیش نیاید.

با استفاده از راهکارهایی که در این مقاله گفتیم، می‌توانید خیلی راحت و با کمترین احتمال خطر، تلویزیون خود را جابه‌جا کنید. مجدداً تأکید می‌کنیم که حتماً برای جابجایی تلویزیون، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید و اصلاً خودتان به‌تنهایی این کار را انجام ندهید. اگر هر سؤال دیگری درباره جابجایی تلویزیون برای اسباب‌کشی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما در ترابرنت به شما پاسخ دهند.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.