آنچه در این مقاله می‌خوانید

نکات اساسی حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

نکات اساسی حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که وقتی بخواهند به کشور دیگری برای زندگی بروند، باید تمام لوازم منزل خود را در ایران فروخته و در آن کشور خریداری کنند. این در حالی است که خرید لوازم منزل در کشورهای خارجی خیلی گران است و اگر شما کمی هزینه کنید و این لوازم را به کشور مقصد خود ببرید، هزینه های شما تا حد خیلی زیادی کاهش می یابد. در این مقاله اطلاعات بیشتری درباره روش‌های حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور در اختیار شما قرار خواهیم داد.

البته توجه داشته باشید که ارسال و حمل اثاثیه به خارج از کشور به فاصله بین مبدا تا مقصد هم بستگی دارد. اما به طور کلی، اطمینان داشته باشید که اگر کمی هزینه برای ارسال لوازم منزل خود به کشور مقصد بپردازید، دیگر نیازی نیست که در آنجا چندین برابر برای خرید لوازم منزل هزینه کنید. البته این فقط در صورتی امکان‌پذیر است که شما از روش‌های مناسبی برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور استفاده کرده باشید. اگر می‌خواهید هرگونه کالا و به خصوص لوازم منزل را به خارج از کشور ارسال کنید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

روش‌های حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

مانند سایر کالاهایی که به کشورهای دیگر ارسال می‌شوند، اثاثیه منزل نیز از طریق روش‌های زمینی، دریایی و هوایی به کشور مقصد فرستاده می‌شود. از این رو، ما در این قسمت هر یک از این روش‌ها را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم تا بدانید که کدام یک از این روش‌ها برای ارسال لوازم منزل شما به کشور مقصد مناسب‌تر هستند.

روش‌های حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

1. روش دریایی برای ارسال اثاثیه منزل به خارج از کشور

اولین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روشی که خیلی از افراد ترجیح می‌دهند برای ارسال لوازم منزل خود از آن استفاده کنند، روش دریایی است. در این روش، شما باید تمام لوازم منزل خود را درون کامیون‌های بزرگ قرار داده و به جنوب کشور برسانید. بعد از این که لوازم منزل شما به یکی از بنادر جنوب مانند بندرعباس، بندر بوشهر، بندر خرمشهر، بندر چابهار و یا بندر امام خمینی رسید، باید کارهای تخلیه کانتینر کامیون و ارسال آن درون کشتی‌های باری را انجام دهید. تشریفات گمرکی و بارگیری کامل، لوازم منزل از طریق دریا به کشور مقصد ارسال می‌شود.

2. روش هوایی برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

اگرچه روش هوایی می‌تواند گزینه مناسب و سریعی برای حمل لوازم منزل به خارج از کشور باشد، اما باید بدانید که در این روش محدودیت‌های خیلی زیادی از نظر وزن و حجم وجود دارد. به عبارت دیگر، روش هوایی فقط برای تعداد محدودی از اثاثیه منزل مناسب است که وزن و حجم کمی دارند. با این حال، اگر بخواهید تعداد خیلی کمی از لوازم منزل خود را به کشور مقصد بفرستید، روش هوایی در بازه زمانی بسیار کوتاهی این کار را انجام می‌دهد و البته باید هزینه زیادی هم برای ارسال لوازم منزل خود بپردازید.

در مقاله ارسال بار به خارج از کشور درباره شیوه های ارسال و مدارک لازم برای انجام این کار صحبت کرده ایم

3. روش زمینی برای حمل اثاثیه به خارج از کشور

در نهایت، آخرین و بهترین روشی که می‌توانید برای حمل اسباب و اثاثیه منزل به خارج از کشور از آن استفاده کنید، روش زمینی است. در این روش، شما می‌توانید کالاهایی با وزن و حجم متفاوت را درون کانتینرها و تریلی‌های مختلف قرار داده و به صورت زمینی به کشور مقصد خود ارسال نمایید.

روش زمینی برای حمل اثاثیه به خارج از کشور

ارسال اسباب و اثاثیه منزل به خارج از کشور با استفاده از روش زمینی از طریق کانتینرهای 20 فوتی و 40 فوتی انجام می‌شود. کانتینرهای 20 فوتی دارای حجمی به اندازه 30 متر مکعب و کانتینرهای 40 فوتی هم دارای حجمی به اندازه 60 متر مکعب هستند. شما می‌توانید بعد از بررسی کامل کالای خود و مشورت با افراد متخصص در این حوزه، از بهترین کانتینر برای ارسال لوازم منزل خود استفاده کنید.

مراحل حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

بعد از این که با روش‌های مختلف ارسال لوازم منزل به خارج از کشور آشنا شدید، نوبت به آن می‌رسد که یکی از آنها را برای ارسال لوازم منزل خود انتخاب کنید. همان طور که گفتیم، هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند و شما باید قبل از استفاده، تمام این موارد را متناسب با وزن و حجم کالای خود ارزیابی کرده و سپس یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایید. در این قسمت، مهمترین کارهایی که باید به ترتیب برای حمله اثاثیه منزل به خارج از کشور انجام دهید را به صورت مختصر نام می‌بریم.

◉ کسب مشاوره از افراد متخصص

اولین و مهم‌ترین مرحله‌ای که شاید خیلی از افراد آن را نادیده بگیرند، مشورت کردن با افراد متخصص در این حوزه است. این افراد به طور کامل کالای شما را مورد بررسی قرار داده و برایتان توضیح می‌دهند که کدام یک از روش‌های ارسال بار برای شما مناسب‌تر است. به علاوه، می‌توانید با مشورت با آنها هزینه تقریبی حمل لوازم منزل به خارج از کشور را نیز بدانید. کارشناسان ما در ترابرنت جزو بهترین و مجرب‌ترین افراد در این حوزه هستند و به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات کاملی درباره حمل اثاثیه به خارج از کشور به دست بیاورید.

برای حمل وسایل منزل از ترکیه به ایران به چه نکاتی توجه کنیم ؟

◉ انتخاب کانتینر بسته به اندازه بار

در صورتی که شما بخواهید از روش‌های دریایی یا زمینی برای ارسال لوازم منزل خود به خارج از کشور استفاده کنید، اول از همه باید بر اساس وزن و حجم لوازم منزل خود، یکی از کانتینرهای 20 فوتی یا 40 فوتی را برای ارسال انتخاب نمایید.

مراحل حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

البته برای انتخاب اندازه درست کانتینر هم باید از کارشناس متخصص کمک بگیرید. در این قسمت، مشخصات کوتاهی از هر دو کانتینرهای 20 و 40 فوتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • کانتینر 20 فوتی: طول 6 متر، عرض 2.35 متر و ارتفاع 2.30 متر
  • کانتینر 40 فوتی: طول 12 متر، عرض 2.35 متر و ارتفاع 2.30 متر

در صورتی که ارتفاع لوازم منزل شما از ارتفاع کانتینرهای 20 و 40 فوتی ذکرشده بیشتر باشد، می‌توانید از کانتینرهای روباز استفاده کنید. این کانتینرها به خاطر این که سقف ندارند، ارتفاع بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند و البته باید برای انتخاب این کانتینرها شرایط آب و هوایی را نیز بسنجید.

پیشنهاد ترابرنت : حمل لوازم منزل به آلمان

◉ بسته‌بندی لوازم منزل

یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین مراحل حمل اثاثیه به خارج از کشور که برای همه روش‌های زمینی، هوایی و دریایی اهمیت بسیار زیادی دارد، بسته‌بندی این لوازم است. اگر در بسته‌بندی لوازم منزل خود هرگونه سهل‌انگاری داشته باشید، ممکن است در طول مسیر آسیب‌های خیلی زیادی را متحمل شوید و مجبور شوید علاوه بر پرداخت هزینه کرایه ارسال بار، خسارت‌های وارده را نیز جبران کنید.

روش هوایی برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور

◉ تهیه پکینگ لیست یا لیست بسته‌بندی

شما هر کالایی را هم که بخواهید به کشورهای خارجی بفرستید، باید حتما یک لیست بسته‌بندی داشته باشید و در آن تمام اقلام موجود در کانتینر را نام ببرید. این مسئله درباره حمل اثاثیه به خارج از کشور نیز صدق می‌کند و باید لیستی از تمام لوازم منزل خود که می‌خواهید آنها را به خارج از کشور بفرستید، تهیه کنید. برای ارائه این لیست به گمرک کشور مقصد، باید حتما پکینگ لیست شما به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد.

◉ سمپاشی و دریافت مجوز

از آنجا که بیشتر لوازم منزل از چوب و پالت تهیه می‌شوند، ممکن است در طول مسیر حشره به وجود بیاورند و به همین دلیل هم برای دفع احتمالی آفات، قبل از ارسال اسباب اثاثیه منزل باید همه کارهای سمپاشی به طور کامل انجام شود. توجه داشته باشید که فقط بعد از سمپاشی است که می‌توانید مجوزهای لازم برای میزان اعتبار بین‌المللی ارسال کالای خود را به دست بیاورید. در صورت عدم سمپاشی و عدم دریافت این مجوزها، باید جریمه‌های خیلی سنگینی بپردازید.

◉ بارگیری و ارسال لوازم منزل

در قدم بعدی، نوبت به آن می‌رسد که کالای خود را درون کانتینر مورد نظر بارگیری کرده و آن را به کشور مقصد بفرستید. حالا اگر بخواهید از طریق روش زمینی اقدام کنید، کالای شما از طریق جاده‌های مرزی به کشور مقصد ارسال می‌شود. این در حالی است که برای ارسال لوازم منزل از طریق روش‌های هوایی یا دریایی، باید کانتینر را به فرودگاه امام خمینی یا یکی از بنادر جنوب ایران بفرستید.

بارگیری و ارسال لوازم منزل به خارج از کشور

مقاله پیشنهادی: قوانین حمل و نقل بین المللی

◉ انجام تشریفات گمرکی

بعد از این که اسباب و اثاثیه منزل شما به گمرک ایران رسید، باید تمام مدارک مورد نیاز درباره بار و خودتان را به مامور گمرک بدهید تا تمام آنها را بررسی کرده و در صورت تایید، به شما امکان عبور از گمرک را بدهد. در گمرک به طور کامل لوازم منزل شما بررسی شده و در صورت وجود هرگونه اقلام ممنوعه، جریمه خواهید شد.

◉ دریافت بیمه نامه و بارنامه

یکی دیگر از مراحل بسیار مهم حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور که اهمیت زیادی در سلامت کالا دارد، دریافت بیمه نامه و بارنامه است. بیمه نامه بر اساس ارزش اسباب و اثاثیه منزل شما تعیین می‌شود و بارنامه هم اطلاعات کامل کالا و روش حمل آن درج می‌شود.

هزینه حمل اثاثیه به خارج از کشور

هزینه حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور به فاکتورهای متعددی مانند وزن و حجم کالا، فاصله بین مبدا تا مقصد، روش انتخابی برای ارسال لوازم منزل و سایر موارد این چنینی بستگی دارد. علاوه بر این موارد، در حال حاضر تغییر نرخ ارز نیز می‌تواند از دیگر فاکتورهای موثر در تغییر هزینه حمل اسباب و اثاثیه منزل به خارج از کشور باشد. به همین دلیل هم باید با افراد متخصص در این زمینه تماس گرفته و بعد از ارائه اطلاعات کامل درباره کالا و مبدا و مقصد خود، هزینه ارسال آن را بدانید.

هزینه حمل اثاثیه به خارج از کشور

حمل اثاثیه به خارج از کشور با ترابرنت

اگر به دنبال یک شرکت معتبر و قابل اطمینان هستید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن، کارهای حمل اثاثیه به خارج از کشور را انجام دهید، باید سامانه ترابرنت را به شما معرفی کنیم. با استفاده از ترابرنت، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق روش زمینی، اسباب اثاثیه منزل خود را به کشور مقصدتان بفرستید. همچنین اگر بخواهید از طریق روش‌های دریایی یا هوایی اسباب اثاثیه منزل را به مقصد بفرستید، باز هم باید به شرکت‌های فورواردری متصل شوید که ترابرنت این کار را برای شما انجام می‌دهد.

طبیعتا زمانی که شما بخواهید از طریق روش‌های هوایی یا دریایی  نیز لوازم منزل خود را به کشور مقصد بفرستید، به کامیون و کانتینرهایی نیاز دارید تا بتوانید اسباب و اثاثیه منزل خود را به بندر یا فرودگاه برسانید که در این شرایط نیز ترابرنت می‌تواند گزینه بسیار مناسب و سریعی باشد.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره روش‌های حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، ارسال لوازم منزل به خارج از کشور نسبت به خرید این لوازم در کشور مقصد، اگرچه دردسرهایی دارد، اما کاملا مقرون‌به‌صرفه‌ است.

پس اگر شما هم قصد مهاجرت و زندگی در کشور دیگری را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در ترابرنت تماس گرفته و از فرایند حمل اثاثیه به خارج از کشور بیشتر آگاه شوید. اگر هم سؤالی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

3/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.