آنچه در این مقاله می‌خوانید

ارسال بار به مجارستان با بهترین و مقرون به صرفه ترین روش

ارسال بار به مجارستان

مجارستان، کشوری است که در اروپای مرکزی واقع شده و می‌تواند به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای گردشگری و یا حتی زندگی در نظر گرفته شود. اگرچه این کشور وسعت نسبتا کمی دارد، اما یکی از مهمترین کشورهای اروپایی در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل هم دلایل متنوعی وجود دارند که شاید شما مجبور شوید کالاهایی را به مجارستان بفرستید. قبل از همه چیز، باید اطلاعات کاملی درباره ارسال بار به مجارستان به دست بیاورید تا مطمئن شوید که کالا از طریق روش مطمئن و مقرون‌به‌صرفه‌ای به این کشور ارسال می‌شود.

ازآنجاکه کشور مجارستان طبیعت بسیار زیبا و شرایط اقتصادی مناسبی دارد، می‌تواند به عنوان مقصدی رویایی برای مهاجرت باشد. از طرف دیگر، پایین بودن ارزش ریال، باعث شده که هزینه‌ها در کشور ایران نسبتا ارزان‌تر از مجارستان باشد.

به عنوان مثال، اگر شما بخواهید به مجارستان مهاجرت کنید، بهتر است اسباب و اثاثیه منزل خود را به این کشور بفرستید تا این که وسایل منزل را با قیمت نسبتا بالاتری در مجارستان خریداری کنید. اگر به هر دلیلی می‌خواهید برای حمل بار به مجارستان آماده شوید، تا پایان این مقاله از ترابرنت همراه ما باشید.

درباره مجارستان

پیش از این که روش‌های ارسال بار به مجارستان را توضیح دهیم، بد نیست اطلاعاتی درباره این کشور در اختیار شما قرار دهیم. همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، مجارستان یکی از کشورهایی به شمار می‌رود که در اروپای مرکزی واقع شده است. مساحت این کشور کوچک، تنها 93 هزار کیلومتر مربع بوده که در این مساحت، نزدیک به 9.7 میلیون نفر زندگی می‌کنند.

درباره مجارستان

مجارستان از شمال با کشور اسلواکی، شمال شرقی با اوکراین، از قسمت شرق و جنوب شرق با کشور رومانی، از قسمت جنوب با صربستان و کرواسی، از بخش جنوب غرب با اسلووانی و از غرب هم با کشور اتریش همسایه است.

پایتخت مجارستان، شهر زیبای بوداپست است که تاکنون طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود و از سال 2007 تاکنون، در منطقه شنگن واقع شده است.

جهت اطلاع از نحوه فرستادن بار و مرسوله به خارج از مرزهای کشور، حتما مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه کنید.

حمل بار به مجارستان چگونه انجام می‌شود؟

به طور کلی، اگر شما بخواهید کالای خود را به هر یک از کشورهای اروپایی و یا هر کشور دیگری ارسال کنید، روش‌های متعددی در پیش روی شما قرار دارند. شما باید ببینید که آیا این روش‌ها می‌توانند برای ارسال بار به مجارستان مناسب باشند یا خیر؟ در این بخش، هر یک از این روش‌ها را معرفی کرده و توضیح خواهیم داد که آیا گزینه مناسبی برای حمل بار به مجارستان هستند یا خیر.

1. روش زمینی برای حمل بار به مجارستان

بدون شک یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌هایی که شما می‌توانید برای ارسال بار به مجارستان از آن استفاده کنید، روش زمینی است. در این روش، شما باید بر اساس شرایط کالای خود و وضعیت آب و هوایی، خودروی باربری مناسبی انتخاب کرده و سپس برای حمل بار به کشور مجارستان آماده شوید. در این شرایط، استفاده از تریلی‌های ترانزیت، می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد که با هزینه کاملا مناسب، کالا را به مجارستان ارسال می‌کنند.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده روش زمینی موجب کاهش هزینه‌های شما شود، این است که در روش‌های هوایی و دریایی، شما باید از خودروهای دیگری برای ارسال بار از مبدا تا بندر و یا فرودگاه و سپس از فرودگاه و بندر کشور مجارستان به آدرس گیرنده خود استفاده کنید. این در حالی است که در روش زمینی، نیازی به پرداخت این هزینه ندارید و کامیون‌های ترانزیت به صورت درب به درب، کالای شما را از مبدا بارگیری کرده و در آدرس گیرنده در مجارستان تخلیه می‌کنند.

2. ارسال بار به مجارستان به روش هوایی

روش مناسب دیگری که خیلی از صاحبان کالا ترجیح می‌دهند برای سرعت بخشیدن به فرایند ارسال کالای خود از آن استفاده کنند، روش هوایی است. در این روش، شما باید با استفاده از خودروی مناسب کالای خود، آن را به فرودگاه ارسال کنید تا بعد از انجام کارهای گمرکی و موارد دیگر، برای ارسال به مجارستان آماده شود.

البته باید گفت که تنها مزیتی که روش هوایی نسبت به روش زمینی دارد، این است که شاید فقط کمی روند ارسال بار به مجارستان را تسریع بخشد. در مقابل، این روش معایبی هم دارد که مهمترین آن، قیمت بسیار زیاد آن است. علاوه بر این، از طریق روش هوایی شما فقط می‌توانید کالاهای خود را به شهر بوداپست ارسال کنید و امکان ارسال به فرودگاه‌های سایر شهرهای مجارستان را نخواهید داشت. در نتیجه، اگر مقصد شما شهر دیگری باشد، احتمالا روش هوایی گزینه مناسبی نخواهد بود.

ارسال بار به مجارستان به روش هوایی

اگر قصد دارید چیزی را به پاکستان ارسال کنید، مقاله حمل بار به پاکستان از ترابرنت بسیار به شما کمک خواهد کرد

حتی اگر بخواهید که کالا را به خود شهر بوداپست ارسال کنید، باز هم روش هوایی خیلی گران‌تر برای شما محاسبه می‌شود. زیرا اول از همه، شما مجبور هستید از یک کامیون برای ارسال بار از مبدا تا فرودگاه امام استفاده کنید و بعد هم باید از کامیون دیگری برای حمل آن از فرودگاه بوداپست تا آدرس مقصد خود کمک بگیرید. این هزینه‌ها در کنار هزینه بسیار زیاد حمل بار هوایی به مجارستان، می‌تواند بسیار سنگین باشد.

آیا روش دریایی برای ارسال بار به مجارستان مناسب است؟

همان‌طورکه در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، کشور مجارستان با هیچ دریا یا اقیانوسی مرز مشترک ندارد و به همین دلیل شما نمی‌توانید از طریق روش دریایی، کالای خود را به این کشور بفرستید. حتی اگر هم این امکان برای شما وجود داشت، ما به شما پیشنهاد نمی‌کردیم که از این طریق، فرایند ارسال بار به مجارستان را انجام دهید. زیرا برای کالاهایی با حجم وزن نسبتا سنگین‌تر کاربرد دارد و در فاصله زمانی خیلی طولانی کالا را به مقصد می‌رساند.

برای ارسال بار به مجارستان چه کنیم؟

بعد از این که تصمیم گرفتید که می‌خواهید از کدام یک از روش‌های ذکر شده برای حمل بار به مجارستان استفاده کنید، نوبت به آن می‌رسد که برای شروع کار، اقدام نمایید. در ادامه، مهمترین کارهایی که باید برای ارسال بار به مجارستان انجام دهید را به صورت مختصر نام می‌بریم. پس با دقت به هر یک از این مراحل توجه کرده و سپس برای ارسال بار به مجارستان اقدام نمایید.

برای ارسال بار به مجارستان چه کنیم

برای اطلاع از نحوه ارسال بار به کشور ایتالیا، مقاله حمل بار به ایتالیا منبع پیشنهادی ما است.

֎ مشورت با افراد آگاه

شما نباید هیچ کاری را بدون مشورت با افراد متخصص یا آگاه انجام دهید. از این رو، مطمئن شوید که با یک فرد متخصص و کاملا آگاه درباره ارسال بار به مجارستان صحبت کرده‌اید و این شخص، تمام موضوعاتی که باید برای ارسال کالا به این کشور نیاز داشتید را برایتان توضیح می‌دهد. در این مرحله، می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری درباره هر یک از روش‌های ذکر شده به دست بیاورید تا بهتر مطمئن شوید که آیا روشی که انتخاب کرده‌اید، برای شما مناسب است یا خیر.

֎ بسته‌بندی کالا

در قدم بعدی، نوبت به آن می‌رسد که کالا را به صورت کاملا دقیق و محکم بسته‌بندی کنید. توجه داشته باشید که بسته‌بندی کالا برای ارسال بین‌المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا اگر آن را به‌درستی بسته‌بندی نکرده باشید، ممکن است در طول مسیر آسیب ببیند و بخش زیادی از هزینه‌های شما به هدر برود.

روش‌های متعددی برای بسته‌بندی کالاهای ارسالی به صورت بین‌المللی وجود دارند که اغلب صاحبان کالا ترجیح می‌دهند از روش‌هایی مانند کارتن استفاده کنند. با این‌ حال، باید بگوییم که کارتن نسبت به جعبه‌های چوبی و فلزی، مقاومت کمتری دارد و اگر سلامت کالا برای شما خیلی مهم است، پیشنهاد می‌کنیم که از جعبه‌های چوبی و فلزی کمک بگیرید. به علاوه، مطمئن شوید که در بسته‌بندی کالا، از پلاستیک‌های حباب‌دار استفاده کرده‌اید و در طول مسیر، کالا جابجا نمی‌شود.

֎ انجام کارهای گمرکی

فرقی ندارد که شما بخواهید بار خود را از طریق روش هوایی و یا زمینی به مجارستان ارسال کنید. در هر شرایطی، باید تشریفات گمرکی را به صورت کامل و دقیق طی کنید. در این شرایط، کالای شما به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مطمئن شوند که هیچ‌گونه بار ممنوعه‌ای در آن وجود ندارد. در این مرحله، شما باید تمام مدارکی که برای ارسال بار به مجارستان نیاز دارید را نیز ارائه دهید. درصورتی‌که هر یک از این مدارک ناقص باشند، فرایند ارسال کالا برای شما مختل خواهد شد

برای افزودن دانش خود درباره ارسال بار به فرانسه، مقاله ارسال بار به فرانسه را مشاهده کنید.

֎ اخذ بارنامه و بیمه نامه

بعد از انجام تشریفات گمرکی، نوبت به آن می‌رسد که برای گرفتن بارنامه و بیمه نامه کالای خود اقدام کنید. در بارنامه، تمام اطلاعات مربوط به کالا و یا کالاها درج شده است و بدون داشتن آن، امکان عبور از مرز را نخواهید داشت. به علاوه، اگر کالا را بیمه کرده باشید، خیال شما بابت آسیب‌های طول مسیر نیز راحت خواهد بود. زیرا اگر در طول مسیر هرگونه آسیبی برای بار شما به وجود بیاید، شرکت بیمه هزینه آن را متقبل خواهد شد.

֎ حمل بار به مجارستان

درصورتی‌که همه کارهای بالا را به طور کاملا دقیق انجام دهید، می‌توانید برای حمل بار به مجارستان اقدام کنید. در آخر هم کالای شما به کشور مجارستان می‌رسد و می‌توانید هماهنگی‌های لازم برای ارسال و آدرس گیرنده را نیز انجام دهید.

حمل بار به مجارستان

برای آشنایی با نحوه ارسال بار به انگلستان، به مقاله ارسال بار به انگلستان از ترابرنت مراجعه کنید.

هزینه ارسال بار به مجارستان چقدر است؟

فاکتورهای متعددی در تعیین هزینه ارسال بار به مجارستان دخیل هستند که تفاوت در هر یک از آنها، می‌تواند موجب تغییر یافتن هزینه ارسال کالا نیز شود. در این بخش، هر یک از این فاکتورها را به صورت مختصر نام می‌بریم. سپس شما باید با در نظر گرفتن هر یک از این موارد، تخمین قیمت ارسال بار به مجارستان را محاسبه کنید.

  • وزن و حجم کالا
  • شرایط آب و هوایی
  • روش انتخابی برای ارسال بار به مجارستان
  • مسافت بین مبدا تا مقصد
  • ارزش بار
  • نحوه بسته‌بندی کالا

مقاله پیشنهادی: حمل بار به قطر

ارسال خرده بار به مجارستان

گاهی مواقع، این امکان وجود دارد که شما به دلایل مختلف مجبور شوید کالاهای کم و یا کوچکی را به مجارستان ارسال کنید. طبیعتا در این شرایط، برای شما سوال پیش می‌آید که باید از کدام یک از روش‌های ذکر شده، برای حمل خرده بار به مجارستان استفاده کنیم؟

ارسال خرده بار به مجارستان

هر دو روش هوایی و زمینی برای حمل خرده بار به مجارستان مناسب هستند و شما می‌توانید بر اساس بودجه خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب نمایید. با این‌ حال، ممکن است خیلی از افراد بگویند که قیمت روش هوایی برای ارسال خرده بار به مجارستان زیاد است و به همین دلیل هم ترجیح دهند از طریق روش زمینی و با استفاده از خودروهای باربری کوچک‌تر، کالاهای کوچک را به این کشور بفرستند.

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، درباره روش‌های مختلف و شرایط ارسال بار به مجارستان صحبت کردیم. همان‌طورکه گفتیم، این کشور در اروپای مرکزی واقع شده و هیچ‌گونه مرز مشترکی با دریا ندارد. به همین دلیل نمی‌توانید از طریق روش دریایی، کالای خود را به مجارستان بفرستید. با این ‌حال، هر دو روش‌های هوایی و زمینی برای ارسال بار به مجارستان در دسترس هستند و شما می‌توانید با مشورت با افراد آگاه و در نظر گرفتن میزان بودجه خود، از یکی از این روش‌ها کمک بگیرید.

درصورتی‌که هزینه ارسال بار به مجارستان برای شما اهمیت دارد، باید بگوییم که روش زمینی، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری است. اگر هر سوال دیگری درباره حمل بار به مجارستان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید تا کارشناسان ما به شما پاسخ دهند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.