آنچه در این مقاله می‌خوانید

هزینه ارسال بار به استرالیا و بهترین روش حمل کالا به این کشور

ارسال بار به استرالیا چگونه انجام می‌شود؟

کشور استرالیا به خاطر داشتن شرایط اقتصادی فوق‌العاده، یکی از بهترین مقاصد برای صادرات و واردات در نظر گرفته می‌شود. ازاین‌رو، ممکن است خیلی از صاحبان کالا و تاجران بخواهند کالاهایی را به این کشور ارسال و یا از استرالیا وارد ایران نمایند. بااین‌حال، بهتر است اطلاعاتی درباره ارسال بار به استرالیا به دست بیاورید تا بدانید که از طریق چه روشی می‌توانید کالاهای خود را به این کشور ارسال کنید.

قبل از این که درباره نحوه حمل بار به استرالیا صحبت کنیم، بهتر است بدانید که روش‌های مختلفی برای ارسال بارهای بین‌المللی وجود دارند. در این شرایط، شما باید تصمیم بگیرید که کدام یک از این روش‌ها به سود شماست و با توجه به شرایط کالا، شرایط آب و هوایی و یا حتی بودجه خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله از ترابرنت، هر چیزی که شما باید درباره حمل بار به استرالیا بدانید را توضیح می‌دهیم.

درباره استرالیا

پیش از این هرچیزی، بد نیست کمی این کشور را بشناسید. برای شناخت استرالیا، باید بگوییم که این کشور در واقع بزرگ ترین کشور اقیانوسیه به شمار می‌رود و در واقع نوعی جزیره است که هیچ گونه مرز زمینی مشترک با هیچ کشوری ندارد.

درباره استرالیا

این کشور فرا قاره‌ای است؛ به این معنی که در هیچ یک از قاره‌های اروپا، آمریکا، آفریقا و آسیا قرار ندارد و همین امر موجب شده که نسبت به خیلی از کشورهای دیگر، خاص‌تر باشد. البته جمعیت آن هم چندان زیاد نیست و در مساحت 7 میلیون کیلومتر مکعب آن، تنها 26 میلیون نفر زندگی می‌کنند.

در این کشور، نرخ شهرنشینی بسیار بالاست و اغلب مردم در شهر بزرگ و پایتخت این کشور، یعنی کانبرا زندگی می‌کنند. البته باید گفت که بزرگ ترین شهر استرالیا، سیدنی شناخته می‌شود. نکته بسیار مهمی که درباره ارسال بار به استرالیا باید بدانید، این است که این کشور خاک حاصلخیز چندان خوبی ندارد و به همین دلیل هم دولت از نظر کشاورزی با مشکلاتی مواجه است.

با توجه به این مسئله، می‌توان گفت که ارسال محصولات غذایی و کشاورزی به استرالیا می‌تواند یکی از بهترین تجارت‌ها برای شما باشد. البته این مسئله در گرو این است که شما از بهترین روش برای حمل بار به استرالیا استفاده کرده باشید.

برای آشنایی با روش های ارسال کالا به خارج از کشور به مقاله ارسال بار به خارج از کشور مراجعه کنید.

روش‌های مختلف برای ارسال بار به استرالیا

با توجه به مواردی که پیش از این گفتیم، به احتمال زیاد متوجه شده باشید که ارسال بار به استرالیا از طریق روش‌های مختلف، سود خیلی زیادی برای تاجران دارد. در این بخش، برای شما توضیح می‌دهیم که از طریق چه روش‌هایی می‌توانید فرایند حمل بار به استرالیا را انجام دهید. پس اگر شما هم به هر دلیلی می‌خواهید کالای خود را به استرالیا ارسال کنید، حتماً این بخش را مطالعه کنید.

روش‌های مختلف برای ارسال بار به استرالیا

1. روش هوایی برای ارسال بار به استرالیا

یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌هایی که شما با استفاده از آن می‌توانید کالای خود را به استرالیا ارسال کنید، از طریق روش هوایی است. از طریق این روش، شما می‌توانید کالاهای خود را به صورت فریت بار به استرالیا بفرستید و مطمئن باشید که در بازه زمانی خیلی کوتاهی به مقصد خواهد رسید.

فریت بار به استرالیا به شما این امکان را می‌دهد تا هرگونه کالایی که بخواهید را خیلی سریع به کشور استرالیا ارسال کنید. در این روش، فقط کافی است که شما کالای مورد نظر خود را با استفاده از کامیون مخصوص به فرودگاه ببرید و بعد از انجام کارهای لازم مانند سمپاشی و بررسی توسط کارشناسان، کالا را درون هواپیماهای باربری مخصوص قرار داده و به استرالیا بفرستید.

خوشبختانه در این روش، کالای مورد نظر شما در بازه زمانی بسیار کوتاهی به مقصد می‌رسد و به همین دلیل هم اگر عجله داشته باشید، فریت بار به استرالیا می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای شما باشد.

البته کاملاً طبیعی است که در مقایسه با سایر روش ها، هزینه فریت بار به استرالیا نسبتاً گرانتر باشد. به همین دلیل هم شاید برخی از صاحبان کالا، ترجیح می‌دهند از روش‌های دیگر استفاده کنند که البته امنیت کمتری دارند.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به روسیه

2. روش دریایی برای حمل بار به استرالیا

در صورتی که به دنبال یک روش مقرون به صرفه و مناسب برای ارسال بار به استرالیا هستید، پیشنهاد ما روش دریایی است. همان‌طورکه در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، استرالیا در واقع کشوری است که دور تا دور آن را دریا و اقیانوس تشکیل می‌دهد و به همین دلیل هم خیلی راحت می‌توانید کالای خود را از طریق روش‌های دریایی و با استفاده از کشتی‌های باری مخصوص، به این کشور بفرستید.

روش دریایی برای حمله بار به استرالیا

مهم‌ترین تفاوتی که میان روش دریایی و هوایی وجود دارد، این است که روش دریایی در بازه زمانی خیلی طولانی‌تری انجام می‌شود و اگر عجله داشته باشید، روش دریایی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

البته اگر از نظر هزینه مشکل دارید و خیلی برایتان مهم نیست که کالا دیر به مقصد برسد، روش دریایی گزینه مناسبی است. نکته مهمی که درباره ارسال استرالیا با استفاده از روش دریایی باید بدانید، این است که در روش ذکر شده، فقط کالاهایی حمل می‌شوند که حجم و وزن بیشتر از 2 تن داشته باشند. به همین دلیل هم اگر بخواهید خرده بار به استرالیا بفرستید، شاید نتوانید از روش دریایی کمک بگیرید.

آیا روش زمینی برای حمل بار به استرالیا مناسب است؟

در طول این مقاله گفتیم که کشور استرالیا با هیچ کشور دیگری مرز زمینی مشترک ندارد. به عبارت دیگر، این کشور در واقع در وسط اقیانوس قرار گرفته و به همین دلیل هم از هیچ کشوری نمی‌توان به صورت زمینی به استرالیا رفت. از این رو، روش زمینی به هیچ عنوان برای حمل بار به استرالیا مناسب نیست و اصلاً امکان انجام این کار وجود ندارد.

هزینه حمل بار به استرالیا چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه صاحبان کالا برای ارسال به کشورهای دیگر و به‌خصوص استرالیا که فاصله نسبتا زیادی با ایران دارد، هزینه آن است. هزینه ارسال بار به استرالیا می‌تواند بسته به فاکتورهای متعدد، کاملا متفاوت باشد. در این بخش، مهم‌ترین مواردی که باعث تفاوت در قیمت ارسال بار به استرالیا می‌شود را به اختصار نام می‌بریم.

  • وزن و حجم بار: مهم‌ترین چیزی که باعث تفاوت در هزینه ارسال بار به استرالیا می‌شود، وزن و حجم کالاست. کالاهایی که وزن و حجم سنگین‌تری دارند، باید هزینه بیشتری برای ارسال آن‌ها بپردازید.
  • مسافت بین مبدا تا مقصد: خیلی مهم است که شما بخواهید کالا را از کدام یک از شهرهای ایران به یکی دیگر از شهرهای استرالیا ارسال کنید. در این شرایط، بیشتر شدن فاصله مبدا تا مقصد، باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود.
  • روش ارسال بار: پیش از این نیز گفتیم که اگر از روش دریایی استفاده کنید، هزینه‌های کمتری خواهید داشت و اگر هم با روش هوایی کالا را به استرالیا بفرستید، باید هزینه خیلی بیشتری بپردازید.
  • ارزش کالا: این امکان وجود دارد که شما بخواهید کالاهای باارزشی را به استرالیا بفرستید. در این شرایط، باید از روشی برای ارسال آن استفاده کنید تا در شرایطی محافظت شده، به مقصد برسد و طبیعتا این مسئله، هزینه‌های شما را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد می کنیم مقاله حمل بار زمینی را مطالعه کنید.

ترخیص بار در استرالیا چگونه انجام می‌شود؟

زمانی که شما فرایند ارسال بار به استرالیا و یا هر کشور دیگری را انجام می‌دهید، باید آماده ترخیص کالا از گمرک نیز باشید. شما می‌توانید فرایند ترخیص بار را خودتان انجام دهید و یا این کار را به شرکت ترخیص کار مورد نظر خود بسپارید. در صورت کمک گرفتن از شرکت‌های ترخیص کار، باید برای کانتینرهای متفاوت هزینه‌های مختلفی را بپردازید. اما بیشتر مواقع، در روش هوایی خود صاحب کالا فرایند ترخیص کالا را انجام می‌دهد.

به منظور ترخیص بار در استرالیا از طریق روش هوایی، صاحب کالا باید مدارک اقامت خود را به فرودگاه برده و به ماموران ترخیص کالا ارائه دهد. در فرودگاه باید هزینه‌های خاصی برای ترخیص کالا پرداخت شوند که همه آنها بر عهده صاحب کالا خواهد بود. این هزینه علاوه بر ترخیص کالا، برای انبارداری نیز در نظر گرفته می‌شود. به طور معمول، هزینه ترخیص بار در استرالیا 100 دلار است.

حمل خرده بار به استرالیا چگونه انجام می شود؟

همان‌طورکه پیش از این نیز گفتیم، ممکن است شما بخواهید کالاهای کمی را به استرالیا بفرستید و در این شرایط، به احتمال خیلی زیاد امکان استفاده از روش دریایی را نخواهید داشت. به عنوان مثال، فرض کنید که یکی از آشنایان و یا دوستان شما در استرالیا زندگی می‌کند و می‌خواهید کالایی را برای او ارسال کنید.

حمل خرده بار به استرالیا

از طرف دیگر، این امکان وجود دارد که خیلی از افراد بخواهند استرالیا را به عنوان یک مقصد مهاجرت انتخاب کنند. در این شرایط، پایین بودن قیمت ریال باعث می‌شود که ارسال اسباب و اثاثیه به استرالیا در مقابل خرید این وسایل در این کشور، خیلی به‌صرفه‌تر باشد. پس اگر شما هم می‌خواهید وسایل منزل خود را به استرالیا بفرستید و یا به هر دلیل دیگری قصد حمل خرده بار به استرالیا را دارید، دو روش ذکر شده می‌توانند برای شما مناسب باشند.

مقاله پیشنهادی: ارسال بار به آمریکا

مراحل فریت بار به استرالیا چگونه است؟

اگر شما هم می‌خواهید کالا با حجم و وزن متفاوت را به کشور استرالیا بفرستید، پیشنهاد می‌کنیم که این بخش را مطالعه کنید. در این بخش، ما مهم‌ترین مراحلی که باید برای فریت بار به استرالیا انجام دهید را به صورت مختصر نام می‌بریم. پس با دقت به این مراحل توجه کنید تا به راحتی کالای مورد نظر خود را به کشور استرالیا بفرستید.

  • مشاوره درباره ارسال کالا: در اولین مرحله، باید اطلاعات کاملی درباره ارسال بار به استرالیا داشته باشید. بدین منظور، با یک فرد آگاه و متخصص مشورت کنید.
مراحل فریت بار به استرالیا چگونه است؟
  • بسته‌بندی کالا: توجه داشته باشید که اگر بخواهید کالای خود را به کشور استرالیا ارسال کنید، بهتر است که با دقت کافی آن را بسته‌بندی کنید. این مسئله برای حمل بار به استرالیا از طریق روش دریایی، اهمیت بیشتری دارد؛ زیرا اگر بسته‌بندی مناسبی نداشته باشد، ممکن است رطوبت وارد آن شود.
  • منتقل کردن کالا به فرودگاه امام خمینی: بعد از بسته‌بندی کالا، باید آن را با استفاده از کامیون مخصوص به فرودگاه امام خمینی (ره) ببرید.
  • تکمیل مدارک برای فریت بار: در قدم بعدی، باید مدارکی که در فرودگاه از شما می‌خواهند را ارائه دهید. توجه داشته باشید که اگر هر یک از این مدارک ناقص باشند، امکان ارسال آن به خارج از کشور را نخواهید داشت. پس مطمئن شوید که تمام مدارک را آماده کرده‌اید.
  • دریافت مجوزهای لازم: در این مرحله، شما باید هر مجوزی که برای خروج کالا از مرز نیاز دارید را آماده کنید. این مجوزها برای فریت بار به استرالیا ضروری هستند.
  • انجام کارهای گمرکی: شما بار را به هر کشوری هم که بخواهید ارسال کنید، باید برخی کارهای گمرکی انجام دهید که هر یک از آن‌ها درگیری‌های خاصی دارند. در این شرایط، باید همه این کارهای گمرکی را انجام دهید تا بتوانید بار را به استرالیا بفرستید.
  • دریافت بارنامه و بیمه‌نامه: دریافت بارنامه و بیمه‌نامه برای ارسال بار به استرالیا و هر کشور دیگری، اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل حتما هم بارنامه و هم بیمه‌نامه خود را بگیرید تا مشکلی از این نظر پیش نیاید. اگر بیمه‌نامه داشته باشید و در طول مسیر کالا آسیب ببیند، شرکت بیمه هزینه آن را متقبل خواهد شد.
دریافت بارنامه و بیمه‌نامه
  • حمل بار: بعد از این‌که همه کارهای بالا را به صورت کاملا دقیق انجام دادید، نوبت به آن می‌رسد که برای حمل بار به استرالیا آماده شوید. کالای ارسالی شما باید تمام مدارک موردنیاز را داشته باشد و شما نیز همه هزینه‌های آن را پرداخت کرده باشید تا سریع به مقصد برسد.
هزینه حمل بار به استرالیا چقدر است؟
  • بسته‌بندی: در نهایت، فاکتور دیگری که برای ارسال بار به استرالیا باید مد نظر قرار دهید، بسته‌بندی آن است. بسته‌بندی کالای شما باید بر اساس شرایط آب‌وهوایی و ارزش و یا حتی روش ارسال، انجام گیرد.

سخن پایانی

 در این مقاله از ترابرنت، به طور کامل درباره روش‌های مختلف ارسال بار به استرالیا صحبت کردیم. همان‌طورکه متوجه شدید، حمل بار به استرالیا فقط از طریق روش‌های دریایی و هوایی امکان‌پذیر است و از طریق روش زمینی، نمی‌توانید کالای خود را به استرالیا بفرستید. باز هم تأکید می‌کنیم که برای ارسال بار به استرالیا، باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید. به‌عنوان مثال، چقدر می‌خواهید برای ارسال کالا به استرالیا هزینه کنید؟ کالای شما چقدر ارزش دارد؟ در بخش نظرات، می‌توانید سؤالات خود درباره فریت بار به استرالیا را بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.