آنچه در این مقاله می‌خوانید

حمل بار به پاکستان به سریع‌ترین روش

حمل بار به پاکستان

پاکستان که در نزدیکی کشور ما قرار دارد، یکی از مهم‌ترین مقاصد برای تجارت به شمار می‌رود. به همین دلیل ممکن است هر کسی بخواهد کالاهای مختلفی از ایران به کشور پاکستان بفرستد. از این رو، بهتر است در این شرایط اطلاعاتی درباره روش‌های حمل بار به پاکستان به دست بیاورد تا بتواند این کار را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد. با استفاده از هر یک از این روش‌ها، شما می‌توانید کالاهای مورد نظر خود را به شهرهای مختلف پاکستان ارسال کنید.

به دلایل مختلف، ممکن است شما مجبور شوید کالایی را به کشور پاکستان بفرستید. اگر قصد ارسال خرده بار داشته باشید، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که از طریق کدام یک از روش‌ها، می‌توانید بارهای کوچک خود را به شهرهای مختلف پاکستان بفرستید؟ در این مقاله از ترابرنت، ما اطلاعات کاملی درباره روش‌های مختلف ارسال بار به پاکستان در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به هر دلیلی می‌خواهید کالایی را به این کشور بفرستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

درباره پاکستان

قبل از این که روش‌های حمل بار به پاکستان را بخوانید، بهتر است اطلاعاتی درباره این کشور به دست بیاورید. همان‌طورکه می‌دانید، پاکستان یکی از کشورهای همسایه ایران شناخته می‌شود که در قسمت جنوب شرقی ایران و در مرز زاهدان واقع شده است. پاکستان از غرب با کشور ایران، از شمال با افغانستان، از سمت شرق با هندوستان، و از شمال شرق با چین و از جنوب هم با دریای عمان هم مرز است.

درباره پاکستان

مساحت این کشور به بیشتر از 881 هزار کیلومتر مربع می‌رسد که در این مساحت، نزدیک به 250 میلیون نفر زندگی می‌کنند. با توجه به این مسئله، آمار و ارقام نشان می‌دهند که پاکستان به عنوان پنجمین کشور پرجمعیت در سراسر جهان شناخته می‌شود.

بزرگ‌ترین شهر پاکستان، شهر کراچی و پایتخت آن هم اسلام آباد است. بخش زیادی از مردم پاکستان را مسلمانان تشکیل می‌دهند و به همین دلیل هم به احتمال خیلی زیاد، می‌توانند ارتباط خوبی با مردم ایران برقرار کنند.

برای آشنایی با قوانین ارسال بار به خارج، به مقاله ارسال بار به خارج از کشور را مطالعه فرمایید.

سریع‌ترین روش برای ارسال بار به پاکستان کدام است؟

به طور کلی، روش‌های مختلفی برای حمل بار بین‌المللی وجود دارند که این مسئله درباره کشور پاکستان هم صدق می‌کند. شما می‌توانید بارهای مورد نظر خود را از طریق روش‌های مختلف به کشور پاکستان بفرستید و یا حتی از پاکستان به ایران ارسال کنید. در ادامه، هر یک از روش‌های رایج برای حمل بار به پاکستان را در اختیار شما قرار می‌دهیم. شما باید با در نظر گرفتن میزان بودجه خود و شرایط کالا، تصمیم بگیرید که کدام یک از روش‌های زیر برای شما مناسب‌تر هستند.

֎ ارسال بار هوایی به پاکستان

اولین روشی که برای ارسال بارهای بین‌المللی به ذهن هر کسی خطور می‌کند، روش هوایی است. در این روش، شما باید کالای خود را با استفاده از کامیون مخصوص به فرودگاه امام خمینی در تهران ببرید و سپس بعد از انجام تشریفات گمرکی و اداری، کالا درون هواپیماهای باری بارگیری شده و برای ارسال به پاکستان آماده خواهد شد.

ارسال بار هوایی به پاکستان

اگرچه شاید خیلی از افراد فکر کنند که روش هوایی برای حمل بار به پاکستان مناسب است، اما باید بدانید که اگر فاصله شما از شهر تهران زیاد باشد و بخواهید مسافت زیادی را برای ارسال کالا به فرودگاه طی کنید، روش هوایی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. علاوه بر این که این روش، هزینه زیادی دارد و شاید از نظر اقتصادی، برای خیلی از صاحبان کالا به‌صرفه نباشد.

اگر درباره ارسال بار به هلند سوالی دارید، پیشنهاد ما مقاله ارسال بار به هلند از ترابرنت است.

֎ ارسال بار دریایی به پاکستان

همان‌طورکه در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، پاکستان در نزدیکی دریای عمان قرار دارد و به همین دلیل شما می‌توانید به صورت دریایی و از طریق دریای عمان، کالای خود را به پاکستان بفرستید. در حالی که در روش هوایی شما باید کالای خود را از هر نقطه از ایران به فرودگاه امام خمینی ارسال می‌کردید، در روش دریایی هم باید کالا را از هر جایی که هستید، به بندرعباس ببرید.

طبیعتا این روش زمانی برای شما کاربرد دارد که در یکی از شهرهای نزدیک بندر زندگی کنید و نیازی ندارید که کالا را از شهرهای شمالی به جنوب کشور ارسال کنید. زیرا هزینه شما برای ارسال کالا از شهرهای دیگر ایران به دریای عمان افزایش پیدا می‌کند. در این شرایط، روش دریایی که از نظر خیلی از افراد، ارزان‌ترین روش حمل بار به پاکستان است، شاید اصلا گزینه مناسبی برای صاحبان کالا نباشد.

ارسال بار دریایی به پاکستان

علاوه بر این، روش دریایی برای کالاهایی با حجم و وزن کوچک گزینه مناسبی نیست و شما فقط می‌توانید از این روش برای ارسال کالاهایی با حجم و وزن نسبتا بیشتر استفاده کنید. به همین دلیل قبل از استفاده از روش دریایی، مطمئن شوید که آیا شما امکان استفاده از این روش را دارید یا خیر.

درباره ارسال بار به فرانسه بیشتر بدانیم.

֎ ارسال بار زمینی به پاکستان

در نهایت، آخرین روشی که می‌تواند برای حمل بار به پاکستان برای شما کاربرد داشته باشد، روش زمینی است. برای توضیح بیشتر، باید بگوییم که روش زمینی به دو طریق ریلی و جاده‌ای انجام می‌شود. ازآنجاکه کشور پاکستان دارای مرز زمینی مشترک با ایران است، روش زمینی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارسال بار به پاکستان در نظر گرفته شود. زیرا شما تقریبا می‌توانید هر کالایی با هر وزن و حجمی که بخواهید را به کشور پاکستان ارسال کنید. در ادامه، هر یک از روش‌های زمینی برای ارسال بار به پاکستان را بررسی می‌کنیم.

روش ریلی

با استفاده از روش ریلی، کالای مورد نظر شما درون قطار یا واگن‌های خاصی قرار گرفته می‌شود و سپس به کشور پاکستان ارسال خواهد شد. اگرچه این روش امنیت نسبتا بالایی دارد، اما شاید در روند ارسال بار به پاکستان تاخیر ایجاد کند.

علاوه بر این، شما باید بعد از این که کالا به راه آهن کشور پاکستان رسید، از خودروی دیگری برای بارگیری استفاده کنید تا بتوانید کالا را به آدرس گیرنده بفرستید. همچنین روش ریلی فقط برای شهرهایی مناسب است که خط راه آهن از آنها می‌گذرد. علاوه بر این که صاحبان کالا در روش ریلی، باید حجم و وزن بیشتری از کالا را ارائه دهند.

اگر می‌خواهید باری را به مجارستان ارسال کنید، حتما مقاله ارسال بار به مجارستان را مطالعه کنید.

روش جاده‌ای

بدون شک بهترین، امن‌ترین و سریع‌ترین روش برای حمل بار به پاکستان که خیلی از صاحبان کالا از آن استفاده می‌کنند، روش جاده‌ای است. در این روش، شما می‌توانید انواع کالاهای کوچک و بزرگ را با استفاده از تریلی و ترانزیت‌های مختلف به کشور پاکستان ارسال کنید. مهمترین مزیت این روش، این است که بر خلاف روش‌های دیگر، لازم نیست که از خودروی دیگری برای ارسال بار به آدرس مقصد استفاده کنید. به عبارت دیگر، در این روش کالای شما به صورت درب به درب بارگیری و تخلیه خواهد شد.

روش جاده‌ای ارسال بار به پاکستان

نکته جالب توجه درباره روش جاده‌ای برای حمل بار به پاکستان که موجب افزایش محبوبیت آن شده، این است که شما می‌توانید از این روش برای حمل خرده بار به پاکستان هم استفاده کنید. فقط در این شرایط، بهتر است خودروهای باربری کوچک‌تری را انتخاب کنید تا هزینه شما در فرایند ارسال بار به پاکستان کاهش پیدا کند.

سخن نهایی

در این مقاله از ترابرنت، متوجه شدید که بهترین و سریع‌ترین روش برای حمل بار به پاکستان کدام است. از آنجا که کشور پاکستان در نزدیکی کشور ما قرار دارد و دارای مرز زمینی مشترک هستند، به نظر می‌رسد که روش زمینی و به خصوص جاده‌ای، گزینه خیلی مناسب‌تری برای ارسال کالا باشد. البته توجه داشته باشید که برای انتخاب خودروی باربری مناسب برای ارسال بار زمینی به پاکستان، باید حتما شرایط کالا و وضعیت آب‌ و هوایی را مد نظر قرار دهید. اگر هر سوالی درباره ارسال بار به پاکستان دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “حمل بار به پاکستان به سریع‌ترین روش

  1. Rahil گفت:

    راجع به نوع ارسال خرده بار به پاکستان معلومات میخواستم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.