آنچه در این مقاله می‌خوانید

نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر در سال 1403 چقدر است؟

نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر در سال 1403 چقدر است؟

نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر محاسبه می‌شود و هرچه وانت بار کیلومتر بیشتری را طی کرده باشد، صاحب کالا باید هزینه بیشتری بپردازد. پس اگر قصد حمل بار به مسافت‌های طولانی را دارید، لازم است بدانید کرایه‌ای که باید بپردازید نسبت به مسیرهای کوتاه طبیعتاً بیشتر است. در این مطلب، به‌صورت مفصل درباره نرخ کرایه وانت بار بر حسب کیلومتر صحبت خواهیم کرد و در ادامه هم جدول نرخ کرایه وانت بار را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا راحت‌تر بتوانید متوجه این قیمت‌ها شوید.

نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر 1403

مطمئناً در سال‌های جدید تعرفه‌ها از نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر 1402 افزایش پیدا کرده است. البته باید گفت که این قیمت‌ها بر اساس فاکتورهای متفاوتی تعیین می‌شوند و فقط کیلومتر طی شده، نمی‌تواند تنها عامل تأثیرگذار بر قیمت حمل بار با وانت باشد.

اما در این قسمت، ما جدول نرخ کرایه وانت بار را در اختیار شما قرار می‌دهیم که اگر تنها فاکتور مسافت مدنظر قرار بگیرد، تقریباً به ازای هر کیلومتر، چقدر باید کرایه وانت بار برای حمل کالای خود بپردازید.

میزان مسافت طی شدهنرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر 1403
نرخ کرایه وانت بار در مسافت کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بین شهری 5000 تومان برای هر کیلومتر
نرخ کرایه وانت بار بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر بین شهریبین 4000 تومان برای هر کیلومتر

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، عوامل دیگری نیز می‌توانند روی کرایه تأثیر بگذارد و فقط مسافت طی شده، نمی‌تواند تنها عامل تأثیرگذار بر تعیین‌کننده هزینه حمل بار با وانت باشد. علاوه بر این، مطمئناً نرخ کرایه وانت پیکان ۱۴۰۲ از ۱۴۰۳ کمتر است و امسال شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت ترابرنت، قیمت دقیق کرایه وانت بار و نیسان را بدانید.

عوامل مؤثر بر نرخ کرایه وانت بار

برخی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند روی محاسبه نرخ کرایه حمل بار وانت تأثیر بگذارند، شامل مواردی مانند وزن و حجم کالا، مسافت طی شده، بیمه بار، نوع محموله، نحوه بارگیری و تخلیه کالا می‌شوند. همچنین شرایط آب‌وهوایی و میزان ترافیک مسیر نیز می‌تواند در این امر تأثیرگذار باشد.

عوامل مؤثر بر نرخ کرایه وانت بار

در ادامه، به‌صورت مفصل هر یک از عوامل تأثیرگذار بر قیمت حمل بار با وانت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. وزن بار

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که باعث تفاوت در نرخ کرایه وانت پیکان یا سایر وانت‌ها می‌شود، وزن بار است. هر یک از وانت‌های باری می‌توانند وزن خاصی را تحمل کنند و اگر بار شما سنگین بود، باید از خودروهای باری سنگین‌تر برای حمل آنها استفاده شود، پس هزینه شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

به‌عنوان‌مثال، ظرفیت پیکان وانت نزدیک به ۷۰۰ کیلوگرم است. این در حالی است که ظرفیت پراید وانت نهایتاً به ۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد. اما اگر وزن محموله شما به ۲ تن یا کمی بیشتر از آن می‌رسد، می‌توانید با استفاده از نیسان آن را به مقصد بفرستید که البته کرایه نیسان نسبت به وانت پیکان و پراید وانت بیشتر است.

2. مسافت طی شده

نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر محاسبه می‌شود و هرچه مسافت بین مبدأ و مقصد شما بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری بپردازید. برای مثال، هزینه حمل بار با وانت از تهران تا زاهدان خیلی بیشتر از تهران تا اراک است.

3. بیمه بار

درصورتی‌که شما بار خود را بیمه کنید، باید هزینه اضافی به شرکت بیمه بپردازید و این موضوع هیچ ارتباطی با کیلومتر طی شده ندارد. پیشنهاد می‌کنیم که حتماً برای امنیت کالای خود و جلوگیری از بروز خسارت‌های مالی، حتماً بار خود را بیمه کنید.

4. نوع بار

منظور از نوع بار، این است که گاهی مواقع برای برخی از بارها باید شرایط خاصی را فراهم کرد تا بتوان آن را به مقصد فرستاد. مثلاً برخی از بارها بعد از تخلیه، خودروی باری را بیش از اندازه کثیف می‌کنند و راننده مجبور به تمیز کردن خودرو خواهد شد. همچنین بعضی از بارها به خاطر داشتن شرایط خاص، نیاز به اقدامات متفاوتی برای بارگیری و تخلیه دارند. تمام این موارد باعث می‌شوند که قیمت حمل بار با وانت متفاوت باشد.

5. نحوه بارگیری و تخلیه بار با وانت

تصور کنید که شما برای بارگیری و تخلیه کالای خود نیاز به چند کارگر دارید. در این شرایط، دستمزد کارگران به کرایه حمل بار با وانت اضافه می‌شود و باید دستمزد کارگران را خودتان به‌صورت مجزا بپردازید.

نحوه بارگیری و تخلیه بار با وانت

6. شرایط آب‌وهوایی

از دیگر عوامل تأثیرگذار که شاید چندان ربطی به نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر نداشته باشد، شرایط آب‌وهوایی مسیر است. در شرایط آب‌وهوایی نامساعد و برفی و بارانی، بار در زمان بیشتری به مقصد می‌رسد و همچنین خودروی باری به برخی لوازم و تجهیزات خاص نیاز دارد که تمام این موارد، باعث می‌شوند که هزینه شما افزایش پیدا کند.

7. ترافیک مسیر

اگر شما به عنوان صاحب کالا، بخواهید کالای خود را در مسیرهای پرترافیک ارسال کنید و مثلاً در ساعات شلوغی به مرکز تهران بفرستید، طبیعتاً محاسبه نرخ کرایه حمل بار وانت متفاوت خواهد بود. زیرا در شرایط این‌چنینی، ممکن است راننده چندین ساعت در ترافیک بماند.

8. نوع مسیر و جاده

 گاهی مواقع مسیر موردنظر شما برای حمل بار آن‌قدر دور افتاده است که شاید هر راننده‌ای قبول نکند که این مسیر را طی کند. همچنین اگر راننده‌ای هم درخواست شما را برای حمل بار به آن منطقه بپذیرد، ممکن است مجبور شود مسیر برگشت را بدون بار بازگردد و این امر، باعث ضرر رسیدن به راننده می‌شود. به همین دلیل در شرایط این‌چنینی، ممکن است هزینه حمل بار با وانت کمی بیشتر از مکان‌های دیگر باشد. همچنین خراب و کوهستانی بودن جاده نیز در این امر دخیل است.

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل بار وانت با ترابرنت

باتوجه‌به فاکتورهای بالا، افراد معمولی نمی‌توانند قیمت حمل بار با وانت را تخمین بزنند. به همین دلیل برای اطلاع از نرخ کرایه وانت بار می‌توانند از وب‌سایت ترابرنت استفاده کنند.

نحوه محاسبه نرخ کرایه حمل بار وانت با ترابرنت

به این منظور، در وب‌سایت ترابرنت باید گزینه استعلام کرایه حمل بار را انتخاب کنید و بعد از مشخص کردن مبدأ، مقصد و نوع وانت، گزینه تأیید را بزنید تا نرخ کرایه وانت پیکان برای شما نمایش داده شود.

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شدید که نرخ کرایه وانت بار بر اساس کیلومتر می‌تواند کاملاً متفاوت باشد و این موضوع تنها به کیلومتر طی شده وابسته نیست. علاوه بر کیلومتر، فاکتورهای دیگری نیز در این امر تأثیر می‌گذارند که در این مطلب به همه آنها اشاره کردیم. شما می‌توانید با استفاده از وب‌سایت ترابرنت، قیمت حمل بار با وانت را تخمین بزنید و سپس از طریق اپلیکیشن مخصوص صاحبان کالا نیز اعلام بار کرده و خیلی سریع وانت بار مناسبی برای حمل بار خود پیدا کنید.

2.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.