آنچه در این مقاله می‌خوانید

هزینه ارسال بار از ایران به کانادا چقدر است؟

هزینه ارسال بار از ایران به کانادا چقدر است؟

درصورتی‌که می‌خواهید هر نوع باری را از ایران به کشور کانادا ارسال کنید، مطمئناً هزینه آن برای شما اهمیت زیادی دارد. ما در اینجا عوامل موثر بر هزینه ارسال بار از ایران به کانادا را برای شما توضیح می‌دهیم تا بدانید که چه فاکتورهایی بر افزایش یا کاهش این هزینه‌ها دخیل هستند. پس اگر شما هم می‌خواهید یک کالا را از ایران به کانادا بفرستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا از هزینه ارسال بین‌المللی کالا آگاه شوید.

کانادا یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود که بخش زیادی از شهرت آن، به‌خاطر آب و هوای سردش است. این کشور که در آمریکای شمالی واقع شده، دارای 10 استان و سه قلمرو است که از شرق به اقیانوس اطلس می‌رسد.

بزرگ‌ترین شهر کانادا، تورنتو نام دارد که اغلب مردم آن به انگلیسی و بخش زیادی هم به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. کشور کانادا از نظر ذخایر نفتی، در رده سوم در سراسر جهان قرار می‌گیرد و همین مسئله باعث اهمیت بالای این کشور شده و افراد زیادی به دلایل مختلف، کالاهای متنوعی را از ایران به کانادا ارسال می‌کنند.

هزینه ارسال بار از ایران به کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

همان‌طورکه می‌دانید، هزینه ارسال بار از ایران به کانادا و یا هر کشور دیگری، به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. به همین دلیل هم بهتر است قبل از اقدام برای ارسال بار خود به این کشور، از هزینه دقیق آن مطلع شوید. در اینجا برای شما توضیح می‌دهیم که هزینه حمل بار از ایران به کانادا به چه عواملی بستگی دارد.

هزینه ارسال بار از ایران به کانادا به چه عواملی بستگی دارد؟

1. نوع بار

اولین فاکتوری که در افزایش یا کاهش هزینه ارسال بار از ایران به کانادا دخیل است، نوع باری است که شما می‌خواهید به این کشور بفرستید. مطمئناً بارهای معمولی هزینه کمتری دارند. این در حالی است که برای بارهای باارزش و مهم، باید هزینه بالاتری بپردازید.

2. حجم بار

علاوه بر نوع بار، حجم آن نیز تاثیر زیادی در تعیین هزینه ارسال بار از ایران به کانادا دارد و شما باید حجم بار خود را به‌طور دقیق مشخص کنید. اصلی‌ترین دلیلی که باعث می‌شود حجم بار در تعیین هزینه دخیل شود، این است که برای بارهای کم حجم مانند اسباب و اثاثیه منزل، از خاور استفاده می‌شود؛ این در حالی است که برای بارهای خیلی حجیم، باید از ماشین‌های سنگینی مثل تریلی استفاده شود.

3. قوانین گمرکی

فرقی ندارد که شما بخواهید بار خود را از ایران به چه کشوری ارسال کنید؛ در هر شرایطی، باید قوانین گمرکی آن کشور را رعایت نمایید. به همین دلیل هم برای این‌که متوجه شوید هزینه ارسال بار از ایران به کانادا چقدر است، باید اطلاعات کافی درباره گمرک این کشور به دست بیاورید و بدانید که برای انواع بار‌های مختلف، باید تقریباً چقدر هزینه در کمرگ بپردازید.

4. فاصله

طبیعتا اگر مقصد شما در کانادا، شهر نزدیک‌تری نسبت به ایران باشد، هزینه شما برای ارسال بار نیز تا حدی کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، هزینه حمل بار از ایران به کانادا برای شهرهای دورتر این کشور، متغیر است.

5. نرخ ارز

فاکتور دیگری که اهمیت زیادی در تعیین هزینه ارسال بار از ایران به کانادا دارد، نرخ ارز است. طبیعتاً با افزایش نرخ ارز و دلار در ایران، هزینه شما هم برای ارسال بار تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند و برعکس؛ اگر نرخ ارز کمی پایین بیاید، باید هزینه کمتری نسبت به قبل بپردازید.

قیمت ارسال بار به عوامل مختلفی بستگی دارد که در مقاله عوامل موثر بر قیمت باربری توضیح داده ایم.

6. نحوه بسته‌بندی

علاوه بر همه مواردی که گفتیم، نحوه بسته‌بندی کالاها نیز می‌توانند در امر هزینه ارسال آن‌ها به کشور کانادا دخیل باشند. شرکت‌هایی هستند که بسته‌بندی کالا را به‌صورت تخصصی انجام می‌دهند و اگر از آن‌ها برای بسته‌بندی کالای خود کمک بخواهید، باید هزینه بیشتری نسبت به بسته‌بندی معمولی که خودتان انجام می‌دهید، بپردازید. ما پیشنهاد می‌کنیم که برای اطمینان از سالم رسیدن کالا در این فاصله طولانی، مطمئن شوید که کالای شما به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی شده است.

نحوه بسته بندی کالا

ارسال بار از ایران به کانادا از چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

بعد از این‌که اطلاعاتی درباره هزینه ارسال بار از ایران به کانادا دریافت کردید، وقت آن می‌رسد که بدانید از چه روش‌هایی برای ارسال کالاهای مختلف به این کشور استفاده می‌شود؟ به‌طورکلی، سه روش متداول برای ارسال بار‌های مختلف از ایران به کانادا وجود دارد که در ادامه، هر یک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

اگر قصد ارسال بار به ترکیه را دارید از مقاله حمل بار به ترکیه با کامیون دیدن کنید.

֎ روش دریایی ارسال بار به کانادا

روش دریایی یکی از رایج‌ترین شیوه‌هایی است که برای ارسال بار‌های مختلف و به‌خصوص حجیم از ایران به کشور کانادا استفاده می‌شود. در این روش، بار شما از شهر بندرعباس روی کشتی‌های بزرگی قرار گرفته و سپس به‌صورت دریایی به یکی از شهرهای کانادا ارسال می‌شود.

البته باید بدانید که در این روش، ارسال بار فقط به شهرهای تورنتو، مونترال،‌ هالیفکس و ونکوور انجام می‌شود. به همین دلیل هم اگر بخواهید بار خود را به یکی دیگر از شهرهای کانادا ارسال کنید، امکان استفاده از روش دریایی را نخواهید داشت.

روش دریایی ارسال بار به کانادا

اگر بخواهید از این روش استفاده کنید، باز هم مجبور هستید که از یک کامیون برای ارسال بار از بندر به مقصد موردنظر خود استفاده کنید. به همین دلیل هم خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که از روش دریایی برای ارسال بار از ایران به شهرهایی از کانادا که حمل دریایی ندارند، استفاده نکنند.

برای بارهای ترانزیت از کامیون های ترانزیت استفاده می شود که در مقاله کامیون ترانزیت توضیح داده ایم.

֎ روش هوایی

شیوه دیگری که برای ارسال بار‌های مختلف از ایران به کانادا استفاده می‌شود، روش هوایی است که توسط هواپیماهای حامل بار به کانادا انجام می‌شود. علاوه بر این‌که روش هوایی هزینه نسبتاً زیادی دارد، مشکلات دیگری نیز برای شما به وجود می‌آورد که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

در روش هوایی هم مانند دریایی، محدودیت‌هایی برای ارسال بار وجود دارد و بیشتر هواپیماهایی که بار را از ایران به کانادا ارسال می‌کنند، فقط به مقاصدی مانند ونکوور و تورنتو می‌روند. به همین دلیل هم اگر مقصد شما شهری به جز این شهرها باشند، احتمالاً با مشکلات دیگری مواجه باشید. علاوه بر این‌که باید هزینه بیشتری برای ارسال بار از فرودگاه به مقصد موردنظر خود بپردازید.

֎ روش زمینی ارسال بار از ایران به کانادا

در نهایت، بسیاری از افراد که می‌خواهند کالای خود را دقیقاً در مقصد موردنظر خود ارسال کنند، روش زمینی را ترجیح می‌دهند. در این روش اگر چه زمان بیشتری برای ارسال بار صرف می‌شود، اما شما مطمئن خواهید بود که بارتان دقیقاً در مقصد مورد نظرتان ارسال می‌شود.

روش زمینی ارسال بار از ایران به کانادا

در این روش، از ترانزیت‌های مختلفی استفاده می‌شود که بسته به حجم و وزن بار شما، آن را به کانادا ارسال می‌کنند.

برای شناخت روش های حمل زمینی مقاله حمل و نقل زمینی چیست را مطالعه نمایید.

ارسال بار از ایران به کانادا با ترابرنت

استفاده از سامانه ترابرنت مزایای بسیار زیادی در این زمینه خواهند داشت. با استفاده از اپلیکیشن مخصوص به صاحبان کالا در ترابرنت، می‌توانید خیلی راحت اطلاعات مربوط به بار خود را وارد کرده و سپس بهترین خودرو برای ارسال آن به کانادا را انتخاب نمایید.

مهم‌ترین مزیت استفاده از ترابرنت، این است که می‌توانید بدون هیچ‌گونه واسطه، با راننده خود در ارتباط باشید. این ویژگی باعث شده که دیگر هیچ‌گونه نگرانی برای صاحبان کالا در طول مسیر به وجود نیاید.

ارسال بار از ایران به کانادا با ترابرنت

از سوی دیگر، ترابرنت اپلیکیشن دیگری نیز برای رانندگان در نظر گرفته که آن‌ها می‌توانند بسته به شرایط، بارهای مختلف را دریافت کنند. البته همان‌طورکه می‌دانید، برای ارسال بار از ایران به کانادا و یا هر کشور دیگری، رانندگان باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشند.

سخن نهایی

ما در این مقاله، به‌طور کامل درباره هزینه ارسال بار از ایران به کانادا برای شما توضیح دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، روش‌های مختلفی برای ارسال بار‌های مختلف از ایران به کانادا وجود دارند که هر یک از آن‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند.

شما باید بسته به نوع و حجم بار خود، بهترین روش را انتخاب کنید. یکی از بهترین شیوه‌هایی که می‌توانید به روشی کاملاً مطمئن، بار خود را به کانادا بفرستید، استفاده از اپلیکیشن و یا سایت ترابرنت است. اگر شما هم تاکنون تجربه ارسال بار‌های بین‌المللی با استفاده از ترابرنت را داشته‌اید، نظرات خود درباره آن را با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.