آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی چگونه است؟

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی چگونه است؟

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی چگونه است؟ بسته بندی مبلمان در اسباب کشی تا چه اندازه حائز اهمیت است؟ اسباب کشی منزل همواره حساسیت‌های خودش را داشته است. زمانی که یک خانواده قصد اسباب کشی داشته باشد، باید از بسته بندی تمام خرده‌ریز‌ها و وسایل کوچک شروع کرده و بر روی جابه‌جایی و بسته بندی لوازم بزرگ منزل نیز مدیریت داشته باشد. از بحث بسته بندی کردن خرده ریزها با انواع جعبه و کارتن که بگذریم، باید در نظر داشته باشیم که لوازم بزرگ منزل که حساسیت زیادی دارند نیز احتیاج به بسته بندی صحیح دارد. با این کار علاوه بر این که از رسیدن آسیب‌های کوچک، نظیر خط و خش و شکستگی کوچک جلوگیری می‌شود، می‌توان آن را در برابر ضربه‌های سنگینی که ممکن است در طول اسباب کشی به آن وارد شود محافظت کرد.

بسته بندی مبل در اسباب کشی به چند طریق صورت می‌گیرد. ابتدا باید این نکته را در نظر داشته باشید که شاید انواع مختلف مبل، انواع مختلف بسته بندی را نیز طلب کند. به این معنی که شاید نحوه بسته بندی مبل راحتی، با نحوه بسته بندی مبلمان اداری و سلطنتی، یکی نباشد. در این مقاله، قصد داریم شما را به شکل کلی با نحوه بسته بندی مبل در اسباب کشی آشنا کنیم تا در اسباب کشی، با خیالی راحت بتوانید مبلمان خود را بدون این که آسیبی به آن‌ها وارد شود، جابه‌جا کنید.

اسباب کشی چیست؟

اسباب کشی به نقل و انتقالات وسایل منزل از محلی به محل دیگر گفته می شود. البته منظور از اسباب کشی، این نیست که فقط وسایل منزل جابجا شوند و این امکان وجود دارد که وسایل محل کار و یا هر محیط دیگری از مکانی به مکان دیگر ارسال شوند.

اسباب کشی می تواند در داخل یک شهر مشابه انجام شود و یا از شهری به شهر دیگر اتفاق بیفتد. حتی این امکان وجود دارد که برخی از افراد از داخل کشور خود به کشور دیگر اسباب کشی کنند. در این شرایط، طبیعتا به یک کامیون بزرگ نیاز دارند تا بتوانند تمام وسایل منزل و یا محل کار خود را درون آن ها قرار دهند و به محیط جدید ببرند. از آنجا که اسباب کشی دردسرهای بسیار زیادی دارد، خیلی از افراد اعتقاد دارند که این امر می تواند یکی از سخت ترین کارهایی باشد که باید چالش های آن را تحمل کنند. برای شناخت بهترین روش اسباب کشی مقاله اسباب کشی را مطالعه کنید.

لوازم مورد نیاز برای بسته بندی مبل

شناختن کامل نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی می تواند یکی از مهم ترین موضوعاتی باشد که تاثیر زیادی در اسباب کشی شما دارد. به همین دلیل برای این که بدانید باید چگونه مبل خود را بسته بندی کنید، به ابزار خاصی نیاز پیدا خواهید کرد. خوشبختانه این ابزار و لوازم در همه خانه ها یافت می شوند و نهایتا می توانید به یک مغازه معمولی بروید و آن ها را تهیه کنید. برخی از مهم ترین لوازمی که برای بسته بندی مبل به آن ها نیاز پیدا خواهید کرد، عبارتند از:

  • پتو مسافرتی
  • طناب
  • چسب 5 سانتی متری
  • سلفون یا پلاستیک محکم
  • کاغذ بسته بندی
  • کارتن مقاوم
  • پلاستیک حباب‌دار
  • روکش محافظ

استفاده از هر یک از موارد بالا برای بسته بندی مبلمان بسیار ضروری است. برای مثال، شما می توانید با استفاده از پتو مسافرتی، روی مبل خود را بپوشانید و با استفاده از طناب، آن را محکم ببندید تا تکان نخورد. چسب 5 سانتی متری برای چسب زدن کشوها کاربرد دارد و با استفاده از کاغذ بسته بندی، اجزای اضافی مبل را مرتب کرده و درون کارتون های مقاومی قرار می دهید. به طور کلی، استفاده از این لوازم برای بسته بندی مبل ضروری هستند و تاثیر زیادی در سالم رسیدن مبلمان شما به مقصد دارند.

راحت‌ترین نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی

اقلام و ابزارآلاتی که در بسته بندی مبل باید به کار گرفته شود را در پاراگراف قبل نام بردیم. با داشتن این اقلام می‌توان بهینه‌ترین روش بسته بندی مبل را انجام داد. توجه داشته باشید که تفاوت بسته بندی انواع مبل مثل مبل استیل یا مبل راحتی در استفاده از ابزار آلات است. به این معنی که بهتر است که تاج و پایه‌های مبل استیل را پیش از بسته بندی کامل با اجسامی مثل کارتن یا پتو به خوبی بپوشانید چرا که این قسمت‌ها هم خودشان آسیب‌پذیرترند و هم بیشتر می‌توانند به اطراف آسیب بزنند. در ادامه، با انجام مرحله به مرحله‌ی آموزش بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی همراه ما باشید.

راحت‌ترین نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی

1. ابعاد مبل را اندازه بگیرید!

اولین کاری که باید در بسته بندی مبلمان برای اسباب کشی در نظر داشته باشید این است که ابعاد مبل را اندازه بگیرید و مطلع شوید که برای بسته بندی آن‌ها به چه میزان سلفون، چسب، پتو و یا … نیاز دارید. پس از این که به درستی ابعاد، یعنی محیط تقریبی هر تکه مبل را به دست آوردید، می‌توانید تخمین بزنید که به چه میزان چسب یا سلفون یا پتو نیاز دارید. در ادامه این موضوع را بررسی خواهیم کرد که برای یک مبل با ابعاد متغیر، چه میزان سلفون یا چسب نیاز است.

2. مبلمان را به خوبی تمیز کنید

پیش از آن که بخواهید با نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی آشنا شوید، بهتر است برای تمیز کردن آن اقدام کنید. شاید این مرحله، ربطی به نحوه بسته بندی نداشته باشد؛ اما یکی از مراحل مهم در این کار به شمار می‌‌آید. تمیز کردن مبل، از این جهت حائز اهمیت است که در هنگام بسته بندی، قسمت بیرونی مبل، تحت فشار سلفون و چسب قرار می‌گیرد و درصورتی‌که لکه یا جسم کثیفی بر روی سطح مبل وجود داشته باشد، ممکن است باعث شود تا این آلودگی به خورد مبل رفته و نتوان به راحتی آن را پاک کرد. همچنین باید دقت داشته باشید پتویی که قرار است از آن برای محافظت از مبل استفاده کنید، آلودگی نداشته باشد تا بر روی مبل بنشیند.

اگر قصد اسباب کشی دارید حتما مقاله ترفند اسباب کشی را مطالعه نمایید.

3. اجزای مبلمان را جدا کنید

تا جایی که می‌توانید مبل را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. به این معنی که اگر مبل قطعه‌ی جداشدنی دارد، آن را جدا کرده و به صورت جداگانه برای بسته بندی آن‌ها اقدام کنید. کوسن‌ها را همانند بالش، می‌توانید درون پلاستیک‌های جداگانه قرار داده و آن‌ها را داخل یک کارتن قرار دهید. با این کار علاوه بر این که حجمی که قرار است آن را بسته بندی کنید کم می‌شود، وزن آن نیز تا حدودی کاهش یافته و راحت‌تر می‌توان برای جابه‌جا کردن آن اقدام کرد. همچنین دقت داشته باشید اگر قطعات جدا شده، دارای پیچ یا مهره بودند، آن‌ها را درون یک محفظه‌ی مطمئن قرار دهید.

4. با پتو شروع کنید

پتو به عنوان اولین لایه‌ی محافظتی گزینه‌ی مناسبی برای بسته بندی مبل به حساب می‌آید. دقت داشته باشید که برای این مورد، سعی کنید از پتوهایی استفاده کنید که در حالت عادی، کمتر از آن استفاده می‌کنید. پتوهای قدیمی و ضخیم گزینه‌ی مناسبی برای این کار هستند. وجود پتو، الزامی نیست؛ اما تا حد زیادی می‌تواند امنیت مبل در مقابل آسیب‌های احتمالی را تضمین کند.

پتوپیچی برای بسته بندی مبل

پیشنهاد می‌کنیم از مقاله جابجایی یخچال دیدن کنید و با نکات مربوط به اینکار آشنا شوید.

5. دور مبل را سلفون بپیچید

در این نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی سلفون نقش ویژه‌ای دارد. همان‌طور که گفتیم، شاید پتو برای همه‌ی افراد به اندازه‌های تمامی مبل‌ها در دسترس نباشد. اما جای نگرانی نیست. با وجود پتو و یا بدون وجود پتوی پیچیده‌ شده به دور مبل، باید برای سلفون کشیدن بر روی آن اقدام کنید. سلفون کشیدن باید به نحوی باشد که تمامی قسمت‌های مبل به شکل کامل با سلفون پوشانده شود. برای هر مبل 3 الی 5 دور سلفون پیچی کافی است. درصورتی‌که از پتو استفاده نکرده باشید، می‌توانید با اضافه کردن سلفون، این ضعف را پوشش دهید.

استفاده از چسب پهن بر روی سلفون کشیده شده بر روی مبل، می‌تواند استحکام بسته بندی را تضمین کند. زمانی که کار سلفون کشیدن بر روی مبل به پایان رسید، چسب را برداشته و دور تا دور مبل را به شکل کامل با چسب نواری پهن بپوشانید.

در مقاله حمل پیانو روش حمل و جابجایی پیانو را معرفی کرده‌ایم.

6. استفاده از محافظ پوششی بیرونی

پس از این که به شکل کامل یک مبل را ایزوله کردید، بهترین کار این است که قسمت‌های حساس بیرونی مبل که آسیب‌پذیری بیشتری نسبت به سایر قسمت‌ها دارد را با جسمی مثل کارتن بپوشانید. به این شکل که یک کارتن را تکه‌تکه کرده و آن را بر روی قسمت‌های مهم مبل قرار دهید و سپس با چسب آن را به بدنه‌ی بسته بندی شده مبل بچسبانید. پس از کارتن، استفاده از پلاستیک حباب‌دار بهترین گزینه است. پلاستیک حباب‌دار تا حد زیادی ضربات وارد شده را جذب خود می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا این نیرو به مبل برسد. با پیچیدن این قلم به دور مبل به منظور بسته بندی، تقریباً هیچ ضربه‌‌ای نمی‌تواند آسیب‌های جدی را به مبل شما وارد کند.

استفاده از محافظ پوششی بیرونی برای جابجایی مبل

نحوه بسته بندی مبل استیل برای اسباب کشی

از آنجا که مبل استیل وزن بیشتری نسبت به مبل های معمولی دارد، باید توجه بیشتری به بسته بندی آن داشته باشید تا در اسباب کشی، آسیب نبیند و مشکلی برای آن پیش نیاید. علاوه بر این که باید تمام نکاتی که قبل از این برای بسته بندی مبل گفتیم را رعایت کنید، نکات دیگری نیز برای بسته بندی مبل های استیل وجود دارند.

بعد از این که مبل خود را به طور کامل تمیز کردید و مطمئن شدید که هیچ گونه کثیفی و آلودگی روی آن وجود ندارد، آن را با استفاده از یک سلفون به خوبی بپیچید. این امر موجب می شود که موقع اسباب کشی، خراشی روی مبل استیل شما نیفتد. با رعایت این نکات، می توانید مبل خود را با امنیت بیشتری حمل کنید.

اگر قصد دارید مبلمان خود را با وانت جابجا کنید مقاله نحوه بار زدن مبل در وانت را مطالعه کنید.

خودرو مناسب برای جابجایی مبل در اسباب کشی

خودروهای مختلفی برای جابجایی مبل در اسباب کشی وجود دارند که شما می توانید برای حمل مبلمان خود از آن ها استفاده کنید. با این حال، برای این که مطمئن شوید مبلمان شما کاملاً سالم به مقصد خواهند رسید و در طول مسیر مشکلی برای آن ها به وجود نمی آید، بهتر است به سراغ خودروهایی بروید که نکات ایمنی را بیشتر رعایت می کنند. برای مثال، خودروهایی که کابین دارند، گزینه مناسب تری برای جابجایی مبل در اسباب کشی هستند.

حتی اگر خودروی مد نظر شما برای جابجایی مبل کابین ندارد و به بیان دیگر، سقف آن باز باشد، مطمئن شوید که راننده از چادر مناسبی برای روی مبل شما استفاده می کند. با استفاده از این روش، اطمینان حاصل خواهید کرد که از مبلمان شما در برابر شرایط آب و هوایی مختلف، محافظت می شود.

نکات اسباب کشی مبل

به‌غیراز نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی بهتر است در حین جابه‌جایی مبل به یک سری نکات دقت داشته باشید:

  • ترجیحاً برای جابه‌جایی آن از کارگرهایی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه‌ی کافی را داشته باشند.
  • مسیر حمل و نقل وسایل را مورد بررسی قرار داده و از موانعی که ممکن است از مبدأ تا محل قرارگیری مبل که خودرو حمل کننده است، باخبر شده و آن‌ها را رفع کنید.
  • جایگذاری مبل در خودرو حمل کننده را بر اساس اصولی که برای این کار وجود دارد انجام دهید. برای این کار، بهتر است از شرکتی که خدمات اسباب کشی را انجام می‌دهد، کمک بگیرید و یا این کار را به راننده خودرو حمل کننده واگذار کنید.
  • ترجیحاً از خودرویی مثل خاور استفاده کنید. این خودروها، علاوه بر این که فضای بیشتری نسبت به خودروهای کوچک دارند، دارای اقلام ضربه‌گیر بوده که اجازه نمی‌دهند خرابی‌های جاده، آسیبی به وسایل درون کامیون وارد کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله حمل بار خاور را مطالعه کنید.

سخن پایانی

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. بسته بندی مبلمان در اسباب کشی باید به‌گونه‌ای باشد تا به راحتی بتوان برای حمل آن اقدام کرده و همچنین به گونه‌ای باشد که چه در حمل و نقل توسط کارگر و چه حمل و نقل در خودروی حمل کننده، کمترین احتمال آسیب را به دنبال داشته باشد. به همین منظور، اقلامی مثل پتوی قدیمی، سلفون، چسب پهن، پلاستیک حباب‌دار و … برای بسته‌ بندی مبلمان در اسباب کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین خودرویی که برای حمل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تأثیر زیادی در امنیت مبل و هر نوع اسباب منزل دیگری دارد. همان‌طور که گفتیم، استفاده از خاورهای مسقف گزینه‌ی مناسبی برای حمل اسباب منزل است.

برای پیدا کردن خودرو نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌های باربری آنلاین نظیر ترابرنت کمک بگیرید. ترابرنت، بستری را فراهم کرده است تا صاحبان بار، بتوانند با وارد نمودن مشخصات بار خود اعلام بارشان را ثبت کنند. همچنین رانندگان می‌توانند این اپلیکیشن را نصب کرده و اعلام بارهایی که در این اپلیکیشن ثبت می‌شود را مشاهده کرده و هرکدام که شرایط بهتری داشت عهده‌دار شوند.

امیدواریم توانسته باشیم به خوبی با آموزش بسته بندی مبلمان همراه شما بوده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه برای شما پاسخ نداده باقی مانده بود، در قسمت نظرات آن را برای ما به ثبت برسانید.

5/5 - (2 امتیاز)

5 دیدگاه در “نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی چگونه است؟

  1. ماندانا مدنی گفت:

    ممنون از مقالتون. من از همین نکته ها تو اسباب کشی استفاده کردم.

  2. علی گفت:

    سلام
    ممنون از مقاله خوبتون برای اسباب کشی میتونیم از شما ماشین بگیریم؟

  3. محمدرضا گفت:

    نکاتتون خیلی کاربردی بود

  4. ناشناس گفت:

    خیلی جالب بود. برای دفعات بعد حتما از همین روش ها استفاده میکنم

  5. کیان گفت:

    نکته های جالبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.