آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه بسته بندی رختخواب در اسباب کشی چگونه است؟

نحوه بسته بندی رختخواب در اسباب کشی چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در اسباب‌کشی وقت و انرژی بسیار زیادی از شما می‌گیرد، جابه‌جایی رختخواب است. شما باید بتوانید رختخواب خود را به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی کنید تا فضای خیلی کمی اشغال کند و بتوانید آن را در کنار سایر لوازم، به منزل جدید خود ببرید. در این مقاله، ما قصد داریم اطلاعات کاملی درباره نحوه بسته بندی رختخواب در اسباب کشی در اختیار شما قرار دهیم. پس اگر شما هم قصد دارید به‌زودی اسباب‌کشی کنید، حتماً تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید تا ببینید که چگونه می‌توانید رختخواب خود را در اسباب‌کشی بسته‌بندی کنید.

نحوه بسته بندی رختخواب در اسباب کشی

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که بسته‌بندی رختخواب اصلاً مشکل زیادی نیست و می‌توانند در سریع‌ترین زمان، رختخواب‌های خود را بسته‌بندی کنند. این در حالی است که مهم‌ترین فاکتور برای بسته‌بندی رختخواب، این است که باید آن را به‌گونه‌ای جمع کنید که فضای خیلی کمی اشغال کند.  در غیراین‌صورت مجبور به پرداخت هزینه باربری بیشتری می‌شوید. به همین علت باید تمام تلاش خود را کنید که همه لوازم با تعداد سرویس‌های کمتری به منزل جدید برسند. در ادامه، توضیح خواهیم داد که نحوه بسته بندی رختخواب در اسباب کشی باید به چه صورت انجام شود.

1. استفاده از کاور مخصوص حمل رختخواب

 کاورهای مخصوصی در سایزهای مختلفی وجود دارند که فقط برای حمل رختخواب مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کاورها بهترین گزینه برای حمل رختخواب و بسته‌بندی آنها هستند. زیرا زمانی که شما رختخواب خود را درون این کاورها قرار می‌دهید، احتمال بروز آسیب و یا خراب شدن آن‌ها تاحدامکان پایین می‌آید. تنها کافی است که رختخواب را به طور مرتب تا کرده و درون این کاورها قرار دهید.

استفاده از کاور مخصوص حمل رختخواب

2. استفاده از پارچه بزرگ برای حمله رختخواب

اگر کاور در دسترس شما نباشد، می‌توانید با استفاده از پارچه‌های بزرگ، رختخواب خود را بسته‌بندی کنید. به این صورت که تشک، ملحفه، پتو و بالش را به طور کامل تا کرده و در وسط این پارچه بزرگ بگذارید. سپس به‌صورت ضربدری، گوشه‌های پارچه را به یکدیگر گره بزنید تا محکم شود. اگرچه این روش هزینه کمی دارد، اما ممکن است در طول مسیر رختخواب‌ها جابه‌جا شوند و یا احتمال کثیف شدن آنها وجود دارد.

3. استفاده از بسته‌بندی وکیوم

 یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده کاربردی برای بسته بندی رختخواب در اسباب کشی که شما می‌توانید از آن استفاده کنید، بسته‌بندی وکیوم است. همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، شما باید تلاش کنید که بسته‌بندی رختخواب به‌گونه‌ای باشد که فضای خیلی کمی اشغال کند.

استفاده از بسته‌بندی وکیوم

این مسئله با استفاده از کیسه وکیوم به‌راحتی امکان‌پذیر است. با استفاده از این روش، تمام هوای داخل کیسه خارج شده و جابه‌جایی و حمل آن فوق‌العاده راحت‌تر می‌شود.

نکات مهم برای بسته بندی رختخواب در اسباب کشی

در قسمت‌های قبل با برخی از بهترین روش‌ها برای بسته‌بندی رختخواب آشنا شدید. شما می‌توانید برای این که رختخواب هم مانند سایر لوازم منزل به نظر برسد و راحت‌تر بتوانید آنها را جابه‌جا کنید، هر یک از این لوازم را درون کارتن‌های متناسب با سایز خود قرار دهید. البته این موضوع درباره رختخواب‌های بزرگ صدق نمی‌کند.

نکات مهم برای بسته بندی رختخواب در اسباب کشی

اگر کیسه وکیوم در دسترس شما نیست، می‌توانید با استفاده از پلاستیک‌های زباله ضخیم، رختخواب خود را بسته‌بندی کنید. به این صورت که لحاف و پتوها را تا زده و درون پلاستیک زباله قرار دهید. در قدم بعدی، با استفاده از جاروبرقی، هوای داخل پلاستیک زباله را خارج کرده و محکم‌تر درب آن را ببندید. گاهی مواقع بسته به شرایط مختلف، شاید مجبور شوید که از طناب هم برای محکم کردن پلاستیک حاوی رختخواب استفاده کنید.

بسته‌بندی تشک دونفره برای اسباب کشی

خوشخواب یا تشک‌های دونفره که روی تخت از آنها استفاده می‌شود، حجم و وزن خیلی زیادی دارند و به همین دلیل هم جابه‌جایی آنها فوق‌العاده سخت‌تر است. ازاین‌رو، ممکن است موقع اسباب کشی مجبور شوید برای جابه‌جایی آنها را روی زمین بکشید.

بسته‌بندی تشک دونفره برای اسباب کشی

برای‌این‌که موقع جابه‌جایی و کشیدن تشک دونفره روی زمین مشکلی برای آن پیش نیاید و کثیف نشود، می‌توانید از کاورهای مخصوص بسته‌بندی تشک استفاده کنید. این کاورها علاوه‌براین‌که می‌توانند از خوشخواب شما محافظت کنند، گزینه بسیار مناسبی برای تسریع روند اسباب‌کشی و بسته‌بندی رختخواب هستند.

علاوه‌براین، شما می‌توانید اطراف تشک خود را به طور کامل ضربه‌گیرهای حباب‌دار قرار داده و روی آن هم سلفون بکشید تا احتمال پارگی و آلودگی تشک به صفر برسد. به کمک این روش‌ها، شما می‌توانید مطمئن باشید که تشک دونفره شما بدون هیچ‌گونه مشکلی به منزل جدید خواهد رسید.

مراحل بسته‌بندی ملحفه در اسباب کشی

در این قسمت، مهم‌ترین مراحلی که باید برای بسته‌بندی ملحفه برای اسباب‌کشی انجام دهید را به‌صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

مراحل بسته‌بندی ملحفه در اسباب کشی
  • شستن ملحفه: اول‌ازهمه، ملحفه را به طور کامل بشویید و بر اساس دستورالعمل سازنده، خشک کنید.
  • انتخاب جعبه مناسب: برای ملحفه خود، جعبه مناسبی بر اساس سایز و وزن آن انتخاب کنید تا بتوانید آن را درون جعبه قرار دهید.
  • تا کردن ملحفه: در این مرحله، با دقت خیلی زیاد و به‌طوری‌که کمترین حجم را بگیرد، ملحفه را تا کنید.
  • قرار دادن ملحفه در کیسه پلاستیکی: بعدازاین‌که ملحفه را تا زدید، نوبت به آن می‌رسد که آن را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید. سپس قسمت‌های اضافی و باز پلاستیک را به طور کامل محکم کنید تا قسمتی از ملحفه خارج نشود و از ورود گردوغبار به آن جلوگیری شود.
  • قرار دادن پلاستیک حاوی ملحفه درون جعبه: قدم بعدی برای بسته بندی ملحفه این است که وقتی آن را درون پلاستیک قرار دادید، پلاستیک حاوی ملحفه را به درون جعبه منتقل کنید. توجه داشته باشید که اگر کارتن‌های دیگری حاوی لوازم شکستنی دارید، می‌توانید آن‌ها را درون این جعبه‌ها قرار دهید تا از لوازم شکستنی نیز محافظت کنند.
  • برچسب‌گذاری جعبه: زمانی‌که شما روی جعبه حاوی ملحفه یا رختخواب می‌نویسید که این جعبه مربوط به اتاق‌خواب است، موقع باز کردن آن هیچ‌گونه چالشی نخواهید داشت و می‌دانید که باید در چه قسمتی از خانه جدید آن را باز کنید.
  • ارسال بسته حاوی ملحفه به منزل جدید: در نهایت، آخرین کاری که باید انجام دهید هم این است که جعبه حاوی ملحفه را درون وسیله نقلیه قرار دهید تا به منزل جدید شما برسد و سپس آن را باز کنید.

سخن پایانی

در این مقاله نحوه بسته بندی رختخواب در اسباب کشی را برای شما عزیزان توضیح دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، بسته بندی رختخواب برای اسباب کشی می‌تواند نسبتاً زمان‌بر باشد. بااین‌حال، اگر کمی دقت به خرج دهید، می‌توانید به بهترین شکل ممکن، رختخواب خود را بسته‌بندی کرده و به منزل جدید ببرید.

بیشتر مواقع بالش‌ها و ملحفه‌ها به‌خاطر داشتن حجم کمتر، راحت‌تر جابه‌جا می‌شوند، اما برای حمل تشک‌های بزرگ شاید با چالش‌های بیشتری مواجه شوید. در این شرایط، می‌توانید از افراد متخصص برای جابه‌جایی لوازم منزل خود نیز کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.