آنچه در این مقاله می‌خوانید

جابجایی ماشین ظرفشویی در اسباب کشی به‌صورت مرحله‌ای

جابجایی ماشین ظرفشویی در اسباب کشی + مرحله‌ای

بخش زیادی از لوازم منزل گران‌قیمت هستند و به همین دلیل هم موقع اسباب‌کشی و جابه‌جایی، باید دقت خیلی زیادی به خرج دهید تا آسیب به آنها وارد نشود. اگر موقع اسباب‌کشی حواس خود را جمع نکنید، ممکن است خسارت‌های زیادی به لوازم منزل شما وارد شوند. یکی از این لوازم، ماشین ظرف‌شویی است که قیمت بالایی هم دارد. به همین دلیل ما در این مقاله، نحوه جابجایی ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح می‌دهیم تا بدانید که چطور باید این وسیله را به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی و سپس جابه‌جا کنید.

ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که برای بسته‌بندی و جابه‌جایی ماشین ظرفشویی، تنها کافی است که آن را درونی کارتنی قرار داده و به منزل جدید ببرند. این در حالی است که حمل این وسیله خیلی مهم‌تر و پراهمیت‌تر از آنچه ما فکر می‌کنیم است و باید موقع جابه‌جایی آن دقت خیلی زیادی به خرج دهیم تا بتوانیم آن را با خیالی آسوده و صحیح‌وسالم به مقصد برسانیم. اگر شما هم به‌تازگی قصد اسباب‌کشی دارید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا نحوه بسته‌بندی ماشین ظرفشویی را یاد بگیرید.

مراحل جابجایی ماشین ظرفشویی

قبل از این‌که مراحل جابجایی ماشین ظرفشویی را برای شما توضیح دهیم، خوب است بدانید که می‌توانید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا دیگر نگران آسیب رسیدن به آن نباشید. اما اگر خودتان هم می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است ابتدا آموزش ان را مطالعه تا مشکلی برای آن پیش نیاید. در این قسمت، مهم‌ترین مراحل برای جابه‌جایی این وسیله منزل را به ترتیب نام می‌بریم.

مراحل جابجایی ماشین ظرفشویی

1. از برق جدا کردن ماشین ظرفشویی

اولین و مهم‌ترین کاری که باید برای جابه‌جایی این وسیله در آشپزخانه انجام دهید، از برق کشیدن آن است. به این منظور، تنها کافی است که سیم آن را از پریز جدا کنید و مطمئن شوید که ماشین ظرف‌شویی کاملاً خاموش است.

2. خالی کردن ماشین ظرف‌شویی و بیرون کشیدن آن

بعدازاین که ماشین ظرف‌شویی را از برق جدا کردید، نوبت به آن می‌رسد که کمی آن را به سمت بیرون بکشید و تمام لوازمی که در آن وجود دارند را خالی کنید. بعد از خالی کردن کامل ماشین ظرف‌شویی، با کمک یک شخص دیگر به‌آرامی آن را از مکان اصلی خود به سمت بیرون بکشید تا به بدنه پشتی آن دسترسی داشته باشید.

3. جدا کردن کانتر

در قدم بعدی، باید کانتر را از ماشین ظرف‌شویی جدا کنید. بیشتر مواقع برای این‌که کانتر به طور کامل به ماشین ظرفشویی متصل باشد، آن را با استفاده از چند پیچ به این وسیله می‌چسبانند. ازاین‌رو، برای جدا کردن کانتر باید با استفاده از پیچ‌گوشتی، این پیچ‌ها را باز کنید. بهتر است حتماً محل قرارگیری هر یک از پیچ‌ها را یاد بگیرید و سپس آنها را درون پلاستیکی قرار دهید تا مطمئن شوید که آن را گم نمی‌کنید.

4. جدا کردن پایه ماشین

بیشتر ماشین‌های ظرفشویی موجود در بازار، پایه دارند که می‌توان آنها را تنظیم کرد. این پایه‌ها باعث می‌شوند که ماشین ظرفشویی خیلی محکم به زمین بچسبد. ازاین‌رو، موقع جابه‌جایی باید حتماً این پایه‌ها را به طور کامل جدا کنید.

جدا کردن پایه ماشین

به این منظور، تنها کافی است که به کمک شخصی ماشین ظرف‌شویی را کمی بالا گرفته و با استفاده از آچار یا پیچ‌گوشتی، پایه‌های آن را جدا کرده و درون کیسه مخصوصی قرار دهید. لازم به ذکر است که بعد از جدا کردن پایه‌های ماشین ظرفشویی، به‌هیچ‌عنوان آن را روی زمین نکشید. زیرا روی بدنه ماشین خراش ایجاد می‌شود.

5. قطع کردن آب برای جابجایی ماشین ظرفشویی

طبیعتاً زمانی‌که قصد جابجایی ماشین ظرفشویی در اسباب کشی را دارید، باید حتماً آب آن را قطع کرده باشید. در غیر این صورت، لوله آب همچنان به این وسیله متصل خواهد بود و نمی‌توانید آن را جابه‌جا کنید. ازاین‌رو، دریچه ورودی آب را بسته و شلنگ آب را جدا کنید.

6. جدا کردن لوله خروجی و ورودی آب

در ماشین ظرفشویی دو قسمت برای ورود و خروج آب در نظر گرفته شده‌اند که شما باید حتماً برای جابه‌جایی این وسیله، مسیرهای ورود و خروج آب را به طور کامل قطع کنید. در بیشتر ماشین‌های ظرفشویی مهره‌ای قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توان از تخلیه آب جلوگیری کرد. ازاین‌رو، شما می‌توانید با برداشتن این مهره، آب درون آن را به طور کامل تخلیه کنید. بعدازاین که همه آب درون ماشین ظرفشویی به طور کامل خارج شد، با استفاده از یک حوله قسمت‌های خیس را خشک کنید.

7. بیرون آوردن کامل ماشین از کابینت

بیشتر مواقع ماشین‌های ظرف‌شویی قسمت‌های خاصی از کابینت را اشغال می‌کنند که تمام بخش‌های آنها پوشیده می‌شوند. ازاین‌رو، بعدازاین‌که همه کارهای بالا را به طور کامل انجام دادید، به کمک یک شخص حرفه‌ای و به‌آرامی، ماشین ظرف‌شویی را از کابینت خارج کنید.

8. بسته‌بندی ماشین ظرف‌شویی

در نهایت، نوبت به آن می‌رسد که ماشین ظرف‌شویی را با استفاده از لوازم مخصوصی مانند پلاستیک حباب‌دار، یونولیت، فوم یا حتی پتو بسته‌بندی کرده و با استفاده از طناب ببندید. به این صورت که در تمام قسمت‌های ماشین ظرف‌شویی پلاستیک حباب‌دار یا یونولیت قرار دهید تا هیچ ضربه‌ای به آن وارد نشود. سپس بعد از بستن این پلاستیک اطراف ماشین ظرف‌شویی با استفاده از طناب، آن را درون کارتن مخصوص قرار دهید.

جابجایی ماشین ظرف‌شویی با چرخ

اگر موقع خرید ماشین ظرف‌شویی، کارتن آن را هنوز بیرون نینداخته‌اید، کارتن مخصوص به خودش می‌تواند بهترین گزینه برای جابه‌جایی آن باشد. سپس برای جابه‌جایی آن هم با کمک افراد دیگر، آن را روی وسایل حمل‌کننده چرخ‌دار قرار دهید تا مشکلی موقع جابه‌جایی آن پیش نیاید.

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شدید که جابجایی ماشین ظرفشویی باید به چه شکلی انجام شود. همان‌طور که گفتیم، این وسیله قیمت زیادی دارد و به همین دلیل باید موقع جابه‌جایی آن، نهایت دقت را به خرج دهید. استفاده از لوازم بسته‌بندی درست و کامل می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل برای محافظت از ماشین ظرف‌شویی حین جابه‌جایی و اسباب‌کشی باشد.

علاوه بر این، اگر هم خودتان نمی‌توانید موقع اسباب‌کشی از ماشین ظرف‌شویی محافظت کنید، بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. اگر هر سؤال دیگری درباره جابجایی ماشین ظرفشویی در اسباب کشی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.