آنچه در این مقاله می‌خوانید

درامد راننده ترانزیت بین المللی چقدر است؟

درامد راننده ترانزین بین المللی

یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از رانندگان می‌پرسند، این است که درامد راننده ترانزیت بین المللی چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال، باید اشاره کرد که درآمد یک راننده ترانزیت به دو بخش تقسیم می‌شود. این امکان وجود دارد که راننده همان صاحب خودرو باشد که در این شرایط، بیشترین درآمد را خواهد داشت. این در حالی است که این امکان وجود دارد راننده برای شخص دیگری کار کند و ماشین از آن او نباشد. در این شرایط، طبیعتا درآمد کمتری نسبت به مورد قبلی دارد.

با توجه به این نکته، اگر شما هم راننده هستید و خودرو متعلق به شما نیست، فقط باید هزینه رانندگی را دریافت کنید و هزینه‌های اضافی به صاحب خودرو تعلق دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره درآمد ترانزیت بین‌المللی به دست بیاورید، تا پایان این مقاله از ترابرنت همراه ما باشید. ما برای شما توضیح می‌دهیم که حقوق راننده ترانزیت در ایران تقریبا چقدر است.

درآمد راننده درون ایران

طبیعتا زمانی که شما به صورت داخلی رانندگی می‌کنید و درون شهرهای ایران در حال رفت و آمد هستید، درآمد کمتری دارید تا زمانی که به کشورهای دیگر می‌روید. زیرا رانندگی به صورت بین‌المللی دردسرهای خیلی بیشتری دارد. به عنوان مثال، برای رانندگی در خارج از کشور شما حتما باید گواهینامه بین المللی داشته باشید. علاوه بر این‌، باید قوانین رانندگی  و نحوه رانندگی در کشورهای دیگر را بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه درآمد ماشین سنگین مراجعه کنید.

درآمد راننده درون ایران

شرایط راننده ترانزیت خط اروپا چیست؟ در ترابرنت بخوانید.

یکی از مهمترین مشکلات دیگری که موجب شده درآمد راننده ترانزیت بین‌المللی نسبت به داخلی بیشتر باشد، مدت زمان آن است. زمانی که شما بخواهید کالایی را به شهرهای داخل ایران بفرستید، نهایتا 2 تا 3 روز در طول راه باشید. این در حالی است که ارسال بار به صورت بین‌المللی و رانندگی از این طریق، مدت خیلی بیشتری به طول می‌انجامد و شما باید تا چندین هفته و یا حتی ماه، در جاده باشید.

با توجه به این فاکتورها، می‌توان متوجه شد که درآمد راننده ترانزیت بین‌المللی نسبت به راننده داخلی خیلی بیشتر است. اگر شما هم یک راننده داخلی هستید و می‌خواهید کالاهای مختلف را درون شهرهای داخلی ایران جابجا کنید، باید بدانید که حقوق شما به موارد متعددی بستگی دارد. ‌مهم‌ترین فاکتورهایی که روی درآمد رانندگان درون ایران تاثیر می‌گذارند، مواردی مانند شرایط بازار کار، توانایی خود راننده و میزان ساعات کار هستند. اما به طور کلی، رانندگی کامیون و تریلی نسبت به مشاغل دیگر در ایران، حقوق بیشتری دارد.

برای کسب اطلاعات درباره کامیون های ترانزیت به مقاله کامیون ترانزیت مراجعه کنید.

حقوق راننده ترانزیت در ایران

در گذشته امکان رانندگی به صورت ترانزیت و بین المللی برای رانندگان بسیار دشوار بود. این در صورتی است که در حال حاضر، مسیرهای آزادراهی فوق‌العاده خوبی احداث شده‌اند و به همین دلیل هم رانندگان احساس راحتی خیلی بیشتری در طول مسیر می‌کنند. با توجه به این نکته، امکان جابجایی بیشتر از 200 میلیون تن بار ترانزیتی در این آزادراه‌ها وجود دارد.

حقوق راننده ترانزیت در ایران

اما در حال حاضر، در ایران تنها کمتر از 13 میلیون تن بار ترانزیتی در رفت و آمد است و به نظر می‌رسد که در سال‌های آینده، این رقم به بیشتر از 20 میلیون تن برسد. یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از افراد می‌پرسند، این است که درآمد راننده ترانزیت بین المللی در ایران چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال، باید بگوییم که درآمد تریلی ترانزیت به مواردی که پیش از این گفتیم، وابسته است.

علاوه بر این، نکته خیلی مهم دیگری که موجب متفاوت بودن درآمد تریلی ترانزیت در ایران می‌شود، نرخ ارز است. به عنوان مثال، هر چقدر نرخ ارز و دلار افزایش پیدا کند، درآمد و حقوق راننده ترانزیت نیز بیشتر می‌شود. اما به‌طورکلی، درآمد ترانزیت بین المللی نسبت به داخلی، بیشتر است.

برای شناخت مفهوم ترانزیت به صفحه ترانزیت مراجعه کنید.

حقوق کشنده در ایران

حقوق یک راننده کشنده در ایران نسبت به درآمد راننده ترانزیت بین المللی بسیار متفاوت است. کسانی که در زمینه رانندگی کشنده فعالیت می‌کنند، باید به صورت تمام وقت در این شغل باشند و مهارت و دانش کافی در این زمینه را داشته باشند. زیرا طبیعتا این نوع شغل نسبت به مشاغل دیگر، اهمیت خیلی بیشتری دارد و راننده باید بتواند در شرایط دشوار، خودرو را براند.

برای آشنایی با روش های دریافت گواهینامه بین المللی به مقاله گواهینامه بین المللی ترانزیت مراجعه کنید.

چگونه باید راننده ترانزیت بین المللی شویم؟

بر اساس اطلاعاتی که پیش از این به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که درآمد راننده ترانزیت بین المللی نسبت به رانندگان دیگر خیلی بیشتر است. به همین دلیل هم طبیعتا خیلی از رانندگانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌خواهند بدانند که چگونه می‌توانند یک راننده ترانزیت بین المللی شوند.

چگونه باید راننده ترانزیت بین المللی شویم

اول از همه، شما باید اطلاعات و مهارت‌های خیلی زیادی در زمینه رانندگی کامیون و تریلی داشته باشید. بدین منظور، اول از همه باید مطمئن شوید که در جاده‌های داخلی ایران، مهارت و تجربه کافی را کسب کرده‌اید.

در قدم بعدی، باید حتما گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. در مرحله بعد هم باید به مدت سه ماه به صورت پی در پی، در شرایط مختلف برفی و بارانی، رانندگی کنید. برای کسب درآمد بهتر، پیشنهاد می‌کنیم که خودتان یک تریلی خریداری کنید تا نیازی نباشد برای دیگران کار کنید.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که وقتی یک راننده بین‌المللی شدیم، چگونه باید کار پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن کار، می‌توانید به شرکت‌های باربری مختلف بروید و بعد از ارائه مدارک لازم، منتظر اعلام بارهای مختلف باشید. شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید با مراجعه به آنها به عنوان یک راننده حرفه‌ای، درآمد بسیار زیادی به دست بیاورید.

مقاله پیشنهادی: شرایط گواهینامه پایه یک

سخن پایانی

در این مقاله از ترابرنت، برای شما توضیح دادیم که درامد راننده ترانزیت بین‌المللی تقریبا چقدر است و این درآمد به چه فاکتورهایی بستگی دارد. بر اساس این اطلاعات، می‌توان گفت که درآمد و حقوق راننده ترانزیت در ایران نسبت به مشاغل دیگر نسبتا بیشتر است و این هم بیشتر از همه به خاطر سختی‌های خیلی زیادی است که این کار دارد. فراموش نکنید که مهمترین فاکتورهایی که موجب افزایش درآمد تریلی ترانزیت می‌شود، دانش، مهارت و تجربه هستند. پس برای افزایش درآمد خود، سعی کنید این موارد را کسب کنید.

4.3/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.