آنچه در این مقاله می‌خوانید

شرایط راننده ترانزیت خط اروپا چیست؟

شرایط راننده ترانزیت خط اروپا

رانندگان ترانزیتی که بخواهند در خط اروپا کار کنند، باید شرایط و مدارک خاصی داشته باشند. در غیر این صورت، امکان فعالیت در این خط را نخواهند داشت. پس اگر شما هم می‌خواهید به عنوان یک راننده ترانزیت، در خط اروپا مشغول به فعالیت شوید، بهتر است این شرایط را بهتر بشناسید. ما در این مقاله از ترابرنت، مهم‌ترین شرایط راننده ترانزیت خط اروپا را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدانید که برای شروع فعالیت در این خط مهم، به چه شرایط و مدارکی نیاز دارید. پس به هیچ عنوان خواندن این مقاله را از دست ندهید.

قبل از این که شرایط و مدارک راننده ترانزیت خط اروپا را به شما معرفی کنیم، خوب است بدانید که این مدارک بیشتر از همه، مخصوص کسانی هستند که می‌خواهند در زمینه حمل و نقل بین‌المللی فعالیت کنند. این بدان معنی است که اگر شما بخواهید هر نوع باری را بین کشورهای اروپایی جابجا کنید، باید حتما این شرایط را داشته باشید.

درصورتی‌که بدون داشتن این شرایط و مدارک، در خط اروپا فعالیت کنید، علاوه بر این که جریمه خواهید شد، ممکن است خودروی باربری شما نیز توقیف شود. به همین دلیل شناخت هر یک از این شرایط، اهمیت زیادی در فعالیت‌های حرفه‌ای شما دارد.

کامیون‌های ترانزیت خط اروپا باید چه شرایطی داشته باشند؟

همان‌طورکه تاکنون متوجه شدید، داشتن برخی شرایط و مدارک برای رانندگان ترانزیت خط اروپا، اهمیت بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، خود کامیون‌ها هم باید شرایط خاصی داشته باشند تا رانندگان بتوانند در خطوط اروپایی از آنها استفاده کنند. در این بخش، به طور مختصر هر یک از این شرایط را نام می‌بریم و برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم که خودرو، باید چه شرایطی داشته باشد تا بتوانید در خط اروپا، کالاها را جابجا کنید.

شرایط کامیون های ترانزیت خط اروپا

همه چیز درباره کامیون ترانزیت را در ترابرنت بخوانید.

֎ سالم بودن کامل کامیون

اولین و مهم‌ترین فاکتوری که به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک راننده ترانزیت کامیون، در خط‌های اروپا فعالیت کنید، این است که یک کامیون کاملا سالم و بدون عیب و نقص داشته باشید. مشکل‌دار بودن کامیون به هر صورتی، از کار کردن شما جلوگیری می‌کند. به همین دلیل هم قبل از این که برای رانندگی ترانزیت اقدام کنید، مطمئن شوید که کامیون خود را تحت نظر یک فرد مجرب و حرفه‌ای، تعمیر کرده‌اید و هیچ مشکلی ندارد.

֎ مناسب بودن لاستیک‌ها

در حال حاضر، لاستیک‌های متنوعی در بازار وجود دارند که رانندگان ترانزیت می‌توانند از نمونه‌های مختلف آنها برای کامیون‌های ترانزیتی خود استفاده کنند. با این ‌حال، مهم‌ترین فاکتوری که باید در این زمینه به آن توجه کنند، این است که برخی از لاستیک‌ها برای اتوبان مناسب نیستند. به همین دلیل هم رانندگان ترانزیت باید فقط از آن دسته از لاستیک‌هایی خریداری کنند که برای اتوبان مناسب هستند. همچنین اطمینان حاصل کنید که لاستیک کامیون شما کاملا سالم است.

نحوه اعلام بار ترانزیت چادری را در مقاله اعلام بار ترانزیت چادری مطالعه کنید.

֎ سالم بودن لنت و دیسک کامیون

همان‌طورکه می‌دانید، دیسک و لنت کامیون در رانندگی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. یکی از مهم‌ترین شرایط راننده ترانزیت خط اروپا که اهمیت بالایی دارد، این است که کامیون راننده باید لنت و دیسکی کاملا سالمی داشته باشد.

سالم بودن لنت و دیسک کامیون

֎ روغن‌ریزی نداشتن کامیون

روغن ریزی، یکی از مشکلاتی است که شاید خیلی از رانندگان کامیون چندان به آن توجهی نکنند. با این ‌حال، باید گفت که روغن ریزی می‌تواند مشکلات زیادی برای کامیون به وجود بیاورد و به همین دلیل هم برای این که بتوانید کالاها را بین خطوط اروپا منتقل کنید، باید مطمئن شوید که کامیون شما روغن ریزی ندارد.

گواهینامه بین المللی ترانزیت چیست و برای چه افرادی ضروری است؟

֎ بهره‌بندی کامیون از استاندارد آلایندگی و داشتن مجهزات کاتالیزوری

درصورتی‌که کامیون ترانزیتی شما استاندارد آلایندگی و مجهز کاتالیزوری نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که موجب آلودگی هوا شود و این زمینه در خطوط اروپا، اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل بهتر است برای کامیون خود، تجهیزات کاتالیزوری خریداری کرده و استاندارد آلایندگی را نیز دریافت نمایید.

֎ عدم نیاز کامیون به سیستم کاهش دهنده آلاینده

در نهایت، شما باید علاوه بر توجه به شرایط راننده ترانزیت خط اروپا و مدارک خود شخص، مطمئن شوید که کامیون مورد نظر شما نیز نیازی به سیستم‌های کاهش دهنده آلاینده هوا ندارد. این امر، نشان می‌دهد که کامیون شما مشکلی برای آب و هوا ایجاد نمی‌کند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای خطوط اروپایی خواهد بود.

درامد راننده ترانزیت بین المللی چطور محاسبه می‌شود؟ در ترابرنت بخوانید.

شرایط و مدارک راننده ترانزیت خط اروپا

بعد از شناخت مهمترین شرایط کامیون، راننده هم باید شرایط خاصی داشته باشد و بعد از داشتن این شرایط و آماده سازی مدارک مورد نیاز، می‌تواند به عنوان یک راننده ترانزیت بین‌المللی در خطوط اروپایی فعالیت کند. مهم‌ترین شرایط و مدارک راننده ترانزیت خط اروپا برای شروع فعالیت، به شرح زیر هستند:

شرایط و مدارک راننده ترانزیت خط اروپا
  • گواهینامه بین‌المللی با اعتبار مناسب: با داشتن یک گواهینامه بین‌المللی معتبر، نشان می‌دهید که شما توانایی رانندگی در خارج از خاک کشور خود را نیز دارید. توجه داشته باشید که خروج از مرز بدون این گواهینامه، برای رانندگان ترانزیت غیر ممکن است.
  • کپی و اصل گواهینامه پایه 2 (برای شخص کمک راننده در صورت موجود): درصورتی‌که شما به عنوان یک راننده ترانزیت، کمک راننده هم داشته باشید، این شخص کمک راننده باید هم اصل و هم کپی گواهینامه پایه 2 خود را به همراه داشته باشد.
  • اصل و کپی کارت پایان خدمت: شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان می‌دهد که شما دوره خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده‌اید.
  • بارنامه معتبر: در بارنامه، اطلاعات کاملی درباره کالا نوشته شده است و برای خروج و ورود بین مرزهای مختلف، ضروری است.
  • پلاک بین‌المللی: زمانی که شما بخواهید از کشور خود خارج و وارد کشور دیگری شوید، باید یک پلاک بین‌المللی به جای پلاک قبلی خود روی خودرو نصب کنید.
  • بیمه‌نامه رسمی: داشتن یک بیمه نامه معتبر و رسمی، یکی دیگر از شرایط راننده ترانزیت خط اروپا است. با داشتن بیمه نامه، اگر در طول مسیر مشکلی برای کالا پیش آمد، شرکت بیمه هزینه آن را متقبل خواهد شد.
  • پاسپورت و ویزای معتبر: از آنجا که شما برای حمل کالا باید به کشورهای مختلفی بروید، باید حتما پاسپورت و همچنین بر اساس همان کشور، ویزای معتبری داشته باشید.
  • مدارک شناسایی: به همراه داشتن برخی از مهم‌ترین مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی، مهم‌ترین شرایط راننده ترانزیت است.
  • گواهی عدم اعتیاد: شما باید یک گواهی مبنی بر این که به هیچ گونه ماده مخدری اعتیاد ندارید، به همراه خود داشته باشید.
راننده ترانزیت خط اروپا
  • برگه تعهدنامه محضری: در نهایت، آخرین شرایط و مدارک راننده ترانزیت خط اروپا که برای کمک راننده هم صدق می‌کند، داشتن یک برگه تعهدنامه محضری است.
  • عکس با سایز 4 در 6: شما باید 5 قطعه عکس با سایز ذکر شده ارائه دهید که زمینه آن هم کاملا سفید باشد.

مقاله پیشنهادی: ویزا ترانزیت چیست

کاپوتاژ کامیون

در بخش قبل، به طور کامل مهمترین شرایط راننده ترانزیت خط اروپا را شناختید. اگر کمی در حوزه ترانزیت بین‌المللی و حمل و نقل کالا تحقیق کرده باشید، به احتمال زیاد اصطلاحی با نام کاپوتاژ کامیون به گوش شما خورده است. کاپوتاژ به همان معنای ارائه پلاک بین‌المللی است که برای کامیون و کشنده به صورت مجزا صادر می‌شود.

درآمد راننده ترانزیت بین‌المللی چقدر است؟

خیلی از رانندگان تازه ‌وارد درباره میزان درآمد راننده ترانزیت بین المللی می‌پرسند. به این افراد، باید بگوییم که اغلب مواقع، حقوق رانندگان ترانزیت بین‌المللی به صورت درصدی تعیین می‌شود برای هر سفر، می‌تواند بین 12 تا 15 درصد متغیر باشد.

درآمد راننده ترانزیت بین‌المللی

بر این اساس، هرچه مسافت طی شده برای ارسال کالا به کشورهای خارجی طولانی‌تر باشد، میزان حقوق و درآمد راننده ترانزیت بین‌المللی نیز افزایش پیدا می‌کند. البته که میزان تجربه و سابقه هم در این امر، تأثیر زیادی دارد.

سخن نهایی

در این مقاله از ترابرنت، به طور کامل درباره مهم‌ترین شرایط راننده ترانزیت خط اروپا صحبت کردیم. همان‌طورکه گفتیم، کسانی که می‌خواهند در خطوط بین‌المللی اروپایی فعالیت کنند و کالاهای مختلف را به این کشورها برسانند، باید شرایط و مدارک خاصی داشته باشند. در غیر این صورت، امکان خروج از مرز و رساندن کالا به کشور مقصد را نخواهند داشت. توجه داشته باشید که آماده سازی مدارک و رعایت تمام شرایطی که پیش از این گفتیم، اهمیت زیادی برای کشورهای مختلف دارد و به همین دلیل هم باید همه آنها را رعایت کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

10 دیدگاه در “شرایط راننده ترانزیت خط اروپا چیست؟

  1. علی گفت:

    سلام، بعنوان کمک راننده میتونم با گواهینامه پایه دوم کار کنم؟؟؟ زبان انگلیسی هم مسلط هستم.

    1. ناشناس گفت:

      اره.حتما برو دنبالش

      1. امیررضا گفت:

        امکان این هسش ک با پایه دو کمک راننده باشم برای خارج از کشور

      2. امین گفت:

        سلام از ایران برای آلمان بار بزنی یعنی پاسپورت و ویزای 5.6 تا کشور مختلف اول ترکیه یونان رمانی فرانسه آلمان باید هر کشوری مخای عبور کنی ویزا و پاس همه رو جدا جدا میخان یا سیمر و برگه سبز گذر موقت کافیه ک تو برای آلمان میری. مردانه کسی رفته اطلاعات دقیق داره جواب بده الکی نگید

        1. محسن گفت:

          سلام یدونه پاسپورت و یدونه ویزا میخواد

          1. علی گفت:

            سلام کمک راننده اگ پایه دو تداشته باشی میتونی خط اروپا بره؟

        2. ناشناس گفت:

          من راننده ترانزیت سفارت بودم ، شما فقط ویزای یه کشور مقصد را لازم دارید. اگه مقصد بار آلمان هست ویزای آلمان باید داشته باشید . مسیر هم اصلا مهم نیست از کدوم کشوری رد میشید ، ولی ترجیحا ویزا یک بار ورود نباشه بهتره.

  2. یوسف رستمیان گفت:

    راننده پایه یکم هستم میخواستم در خطوط ترانزیت بین المللی کارکنم خط اروپا
    ولی گواهینامه ام بین المللی نیست خواستم بدونم آیا شرکتی هست که در آن استخدام بشم

  3. حسین گفت:

    سلام دوستانی خط ارو کار میکنن یک شرکت معتبر برا کار معرفی نمیکنید

  4. رامین سرخوش گفت:

    من راننده با30سال سابقه رانندگی در تمامی شرایط آب و هوایی ایران کامیون‌های مختلف کارکرده ام از لحاظ فنی قوی هستم 53سال دارم ولی درحال حاضر خیلی مشتاق رفتن ترانزیت اروپا هستم البته بادرامد کافی ضمنا خداروشکر از لحاظ جسمانی کاملا سالم و سرحال هستم مدارک کافی دارم انشاالله که یک موقعیت عالی پیش بیاید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.