آنچه در این مقاله می‌خوانید

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی در اسباب کشی چگونه است؟

نحوه بسته بندی وسایل شکستنی در اسباب کشی چگونه است؟

یکی از مواردی که افراد در زمان اسباب کشی با آن مواجه هستند، روش بسته بندی وسایل شکستنی است. زیرا اگر شما ندانید چگونه باید این وسایل شکستنی را بسته بندی کنید، احتمال دارد در اسباب کشی، تنها با یک بار جابجا شدن بشکنند. به همین دلیل بهتر است که موقع اسباب کشی، نحوه بسته بندی وسایل شکستنی را بلد باشید تا بدانید که چگونه باید این وسایل را آماده و به منزل جدید حمل کرد. ما در این مقاله از ترابرنت، برای شما توضیح می‌دهیم که آموزش بسته بندی ظروف شکستنی چگونه است.

به طور کلی، موقع اسباب کشی شما باید تمام وسایل خود را به خوبی بسته بندی کنید تا در طول مسیر مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید. با این حال، این مسئله برای ظروف شیشه‌ای و وسایل شکستنی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای مثال، شما مطمئن خواهید بود که در طول مسیر، مشکلی برای رختخواب‌ها پیش نمی‌آید. این در حالی است که اگر ظروف شکستنی و شیشه‌ای را به خوبی بسته بندی نکرده باشید، با کوچک‌ترین جابجایی هم احتمال شکستن آن‌ها وجود دارد. از این رو، به خوبی به این مقاله توجه کنید تا آموزش بسته بندی ظروف شکستنی را یاد بگیرید.

لوازمی که برای بسته بندی وسایل شکستنی نیاز دارید

قبل از این که به طور کامل نحوه بسته بندی وسایل شکستنی را برای شما توضیح دهیم، خوب است بدانید که برای جلوگیری از شکستن این وسایل، به لوازم خاصی نیاز دارید که در ادامه، می‌توانید مهم‌ترین آن‌ها را مشاهده کنید.

لوازمی که برای بسته بندی وسایل شکستنی نیاز دارید

روش بستن کارتن را در مقاله طریقه بستن کارتن اسباب کشی توضیح داده ایم.

1. کارتن مقوایی محکم

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین لوازمی که برای بسته بندی وسایل شکستنی باید حتما فراهم کرده باشید، کارتن مقوایی محکم است. کارتن مورد نظر شما باید به گونه‌ای باشد که تحمل وزن ظروف و وسایل شکستنی را داشته باشد و در طول مسیر، پاره نشود. به همین دلیل هم تا حد امکان سعی کنید جعبه ظروفی که می‌خرید را نگه دارید تا موقع اسباب کشی، بتوانید آن را درون جعبه خود قرار داده و به منزل جدید ببرید. این امر تاثیر بسیار زیادی در محافظت از ظروف و وسایل شکستنی در طول مسیر دارد.

به علاوه، می‌توانید از کارتن‌های مقوایی محکمی نیز استفاده کنید و ظروف و وسایل شکستنی خود را به‌راحتی درون آن‌ها قرار دهید. این کارتن‌ها در سایزهای مختلف متوسط و نسبتا کوچکی در سوپر مارکت‌ها وجود دارند و فقط کافی است که سری به سوپرمارکت محله خود بزنید.

کارتن مقوایی محکم

توجه داشته باشید که برای اطمینان از امنیت ظروف در بسته بندی آن‌ها، تا حد امکان از کارتن‌های کوچک‌تر استفاده کنید. اگر هم کارتن شما برای بسته بندی ظروف شکستنی کمی بزرگ‌تر است، مطمئن شوید که تمام فضای خالی کارتن را پر کرده اید. زیرا اگر بخش‌هایی از کارتن خالی بماند، ممکن است در طول مسیر جابجا شوند و بعد از برخورد به یکدیگر، به‌راحتی شکسته شوند.

2. کاغذ بسته بندی روزنامه

با توجه به نحوه بسته بندی وسایل شکستنی و به خصوص ظروف شیشه ای، می‌توان متوجه شد که داشتن کاغذ بسته بندی و یا روزنامه می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از شکستن این ظروف داشته باشد. به همین دلیل هم سعی کنید روزنامه و یا کاغذهای بسته بندی تهیه کنید و قبل از اسباب کشی، برای بسته بندی ظروف شیشه‌ای و وسایل شکستنی خود از آن‌ها استفاده نمایید.

در مقاله جابجایی پیانو راه های جابجایی پیانو را آموزش می دهیم.

3. نایلون حبابدار

اگر بیش از اندازه روی ظروف شیشه‌ای و وسایل شکستنی خود حساس هستید و می‌ترسید که شاید در اسباب کشی بشکنند، بهتر است برای افزایش امنیت آن‌ها از نایلون‌های حباب دار استفاده کنید. سپس برای بسته بندی ظروف، خیلی راحت نایلونها را بین هر یک از ظروف قرار دهید. همچنین برای افزایش مقاومت ظروف، لایه‌ای از نایلون حبابدار در بخش زیرین و بالایی کارتن هم بگذارید.

نایلون حبابدار

با قرار دادن نایلون حبابدار روی ظروف و در میان آن‌ها، می‌توانید مطمئن باشید که در طول مسیر، مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد. با این حال، ممکن است خرید این نایلون‌ها برای تمام ظروف شکستنی، کمی گران باشد.

در مقاله اسباب کشی منزل با روش اسباب کشی آسان آشنا شوید.

4. نوار چسب پهن

از دیگر محصولات مهمی که باید حتما در نحوه بسته بندی وسایل شکستنی خود از آن استفاده کنید، نوار چسب پهن است. اطمینان حاصل کنید که این نوار چسب، عرض خوبی دارد و می‌تواند دو طرف لایه‌های کارتن را به طور کامل تحت پوشش قرار دهد. همچنین برای این که مطمئن شوید کف کارتن کاملا محکم است و ظروف شما موقع جابجایی نمی‌افتند، بهتر است که کف آن را نیز از دو جهت محکم چسب بزنید.

نوار چسب پهن

5. قیچی

در نهایت، محصول دیگری که به شما کمک می‌کند تا آموزش بسته بندی ظروف شکستنی را سریع‌تر یاد بگیرید، استفاده کردن از قیچی است. با استفاده از قیچی، می‌توانید خیلی راحت کارتن، کاغذ بسته بندی و یا حتی نایلون حبابدار را به اندازه موردنیاز خود قسمت کنید. به علاوه، قیچی به شما این امکان را می‌دهد که سریع‌تر، نوار چسب روی جعبه را ببرید.

پیشنهاد می کنیم مقاله ترفند اسباب کشی رامطالعه نمایید.

روش بسته بندی ظروف شکستنی مانند بشقاب و لیوان

بعد از این که متوجه شدید برای بسته بندی ظروف باید از چه وسایلی استفاده کنید، نوبت به آن می‌رسد که نحوه بسته بندی وسایل شکستنی را نیز یاد بگیرید. نحوه بسته بندی هر یک از این ظروف با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال، برای بسته بندی بشقاب‌ها، باید به سراغ یک جعبه کوچک بروید و هر بشقاب را درون کاغذ بسته بندی و یا نایلون حبابدار قرار داده و اطراف آن را محکم چسب بزنید. در قدم بعدی، بشقاب‌ها را به صورت عمودی در این جعبه قرار دهید.

روش بسته بندی ظروف شکستنی مانند بشقاب و لیوان

از سوی دیگر، برای بسته بندی لیوان‌های شیشه‌ای هم می‌توانید از کاغذهای بسته بندی استفاده کنید. به منظور انجام این کار، هر لیوان را درون یک کاغذ قرار داده و کاغذ را به طور کامل در اطراف آن بپیچید. سپس بخش بالایی کاغذ را به داخل لیوان ببرید تا فضای کمتری بگیرد و بتواند لیوان‌های بیشتری در کارتن قرار دهید. مانند موردی که پیش از این گفتیم، مطمئن شوید که تمام فضای خالی جعبه را با استفاده از کاغذ پر می‌کنید تا موقع جابجایی جعبه، لیوان‌ها هم جابجا نشوند و نشکند.

اموزش بسته بندی ظروف شکستنی

مقاله پیشنهادی: بسته بندی لباس در اسباب کشی

آموزش بسته بندی قاب عکس

یکی دیگر از وسایل شکستنی که باید موقع اسباب کشی آن را به درستی بسته بندی کنید، قاب عکس است. اگر قاب عکس مد نظر شما اندازه نسبتا کوچکی داشته باشد، به‌راحتی می‌توانید آن را درون جعبه‌های متوسطی قرار داده و پایین و بالای آن را نیز کاغذ بسته بندی یا نایلون حبابدار بگذارید. این در حالی است که اگر در منزل خود یک قاب عکس خیلی بزرگ دارید و در آن جعبه جا نمی‌شود، یک پتوی ضخیم اطراف آن پیچیده و آن را به صورت مجزا داخل کامیون بگذارید.

آموزش بسته بندی قاب عکس

پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی را مطالعه کنید.

مهم‌ترین نکات برای بسته بندی وسایل شکستنی

بعد از یادگیری آموزش بسته بندی ظروف شکستنی در بخش بالا، نوبت به آن می‌رسد که فرایند اسباب کشی را آغاز کنید. با این حال، توجه داشته باشید که همه کارهایی که در نحوه بسته بندی وسایل شکستنی گفتیم را به درستی انجام داده باشید و برای امنیت خاطر خودتان، نکات زیر را نیز مطالعه کنید تا مطمئن شوید که ظروف شما نمی‌شکنند.

مهم‌ترین نکات برای بسته بندی وسایل شکستنی
  • استفاده از جعبه‌های کوچک برای وسایل شکستنی سنگین: همان طور که گفتیم، سعی کنید برای وسایل شکستنی سنگین تر، از جعبه‌های کوچک‌تری استفاده کنید و فضای خالی داخل جعبه را حتما پر کنید.
  • عدم استفاده از جعبه‌های کهنه و پوسیده: اگر جعبه مد نظر شما برای بسته بندی وسایل شکستنی ضخامت بیشتری داشته باشد، امنیت ظرف شما نیز در طول مسیر افزایش پیدا می‌کند. به خصوص اگر ظرف شما ارزش بالایی دارد، مطمئن شوید که جعبه آن کاملا ضخیم و محکم است؛ بنابراین، به هیچ عنوان به سمت جعبه‌های کهنه و پوسیده نروید.
  • چسب زدن قسمت پایینی جعبه با نوار چسب: پیش از این نیز به اختصار گفتیم که برای افزایش امنیت وسایل شکستنی درون جعبه، در بخش پایینی آن چسب نواری به صورت ضربدری بزنید.
  • استفاده از مواد بسته بندی نرم در بخش پایینی جعبه: شما می‌توانید برای اطمینان از آسیب ندیدن وسایل شکستنی در طول مسیر، در زیر جعبه یا کارتن خود از مواد بسته بندی نرمی مانند کاغذ بسته بندی، نایلون حبابدار، حوله و یا فوم استفاده کنید.
  • پر کردن وسایل شیشه‌ای توخالی با کاغذ بسته بندی: در نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای لیوان هم گفتیم که برای بسته بندی کردن این ظروف، از کاغذ استفاده کنید. سپس این کاغذ را درون فضای خالی لیوان قرار دهید تا هم فضای کمتری بگیرد و هم لیوان‌ها امنیت بیشتری داشته باشند.
  • برچسب زدن روی جعبه وسایل شکستنی: در نهایت، آخرین و مهم‌ترین فاکتوری که باید در نحوه بسته بندی وسایل شکستنی رعایت کنید، برچسب زدن روی جعبه این وسایل است. برای انجام این کار، جعبه وسایل و ظروف شکستنی را جدا کرده و روی هر یک از آن‌ها برچسب بزنید و نشان دهید که در این جعبه‌ها، وسایل شکستنی کسانی قرار دارند. این موضوع به شما این اطمینان را می‌دهد که حتی اگر خودتان هم برای جابجایی جعبه‌ها نبودید، کارگران هم بدانند که باید جعبه‌های حاوی وسایل شکستنی را با احتیاط حمل کنند.

سخن نهایی

ما در این مقاله از ترابرنت، اطلاعات کاملی درباره نحوه بسته بندی وسایل شکستنی در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، آموزش بسته بندی ظروف شکستنی اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم باید توجه زیادی به این موضوع داشته باشید تا در طول مسیر، این ظروف و وسایل شکستنی نشکنند. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز را برای شما عزیزان توضیح داده باشیم. اگر هرگونه سوالی درباره آموزش بسته بندی ظروف شکستنی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.