آنچه در این مقاله می‌خوانید

آخرین نوشته ها

ویژگی‌های ماشین حمل مواد غذایی چیست؟

ویژگی‌های ماشین حمل مواد غذایی چیست؟

ماشین حمل مواد غذایی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ بهترین شرایط حمل و نقل مواد غذایی چه مواردی است؟ به دلایل مختلفی ممکن است نیاز به ماشین حمل مواد غذایی پیدا کنید. درصورتی‌که دارای فروشگاه‌هایی هستید که در راستای ارائه گوشت و مرغ، لبنیات و سایر مواد فاسدشدنی خدمت‌رسانی می‌کنید، قطعاً تابه‌حال، نیاز به ماشین حمل مواد غذایی را در کار خود حس کرده‌اید. همچنین افرادی که قصد دارند به این عرصه وارد شده و یا ویزیتوری مواد غذایی را بر عهده بگیرند، شاید بد نباشد تا شرایط به‌کارگیری ماشین حمل مواد غذایی و همچنین ویژگی‌هایی که یک ماشین مواد غذایی باید داشته باشد آشنا شوند. چرا که بهترین روش حمل و نقل مواد غذایی حمل با ماشین مواد غذایی است.

خودروهای مناسب برای حمل مواد غذایی کدام است؟

از خودروهای مختلفی برای حمل بار مواد غذایی می‌توان بهره‌مند شد. تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که خودرو مدنظر، باید دارای یخچال یا اتاق یخچال دار باشد. به همین دلیل، می‌توان از انواع وانت یخچالی، نیسان یخچال دار، خاور یخچال دار و حتی کامیون‌های یخچال دار استفاده نمود. اما این‌که از کدام‌یک از این خودروها جهت حمل مواد غذایی استفاده کنیم، تا حدود زیادی بسته به نوع بار و همچنین حجم آن دارد. درصورتی‌که قصد جابه‌جایی میزان مواد غذایی زیادی داشته باشید که وزن آن بیشتر از 6 تن باشد، احتمالاً باید از کامیون یخچال دار استفاده کنید. از 3 تا 6 تن را می‌توان با خاور حمل کرد و حمل بار زیر 3 تن با نیسان و بار کمتر از 1 تن با وانت انجام می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره روش حمل با وانت به مقاله حمل بار با وانت مراجعه کنید.

 البته همان‌طور که گفتیم نوع بار نیز می‌تواند در انتخاب خودرو مؤثر باشد. برای مثال، شاید بار شما، گوشت گوسفند باشد و لازم باشد تا آن را درون ماشین حمل مواد غذایی از یک جسم آویزان کنید. طبیعتاً در موارد شبیه به این، انتخاب نیسان کار منطقی نیست، حتی اگر وزن بار خیلی زیاد نباشد.

همچنین مسافتی که قرار است طی شود نیز می‌تواند در انتخاب خودرو مؤثر باشد. به‌عنوان‌مثال، درصورتی‌که قرار است مواد غذایی فاسدشدنی را به شهر دوری ارسال کنید، استفاده از ماشین‌های بزرگ‌تر نظیر خاور و یا کامیون یخچال دار بهتر است. برای آشنایی با نحوه حمل بار با خاور مقاله حمل بار خاور را مطالعه کنید.

شرایط ماشین های حمل مواد غذایی چیست؟

شرایطی وجود دارد که می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که یک خودرو حمل بار مواد غذایی با تمامی استانداردها همراه بوده و می‌توان حمل بار خود را به آن سپرد. این ویژگی‌ها که شامل ویژگی راننده و همچنین خودرو می‌شود، به شرح زیر است.

  • رعایت بهداشت، از مهم‌ترین نکاتی است که راننده حمل کننده مواد غذایی باید به آن پایبند باشد. به همین دلیل، به‌جز شخص راننده، باید از ورود افراد متفرقه به محیط یخچال جلوگیری شود. همچنین خود راننده نیز باید بهداشت لازم برای ورود به محیط یخچال را رعایت نموده و از اقلامی مثل پوشش برای کفش استفاده کند.
  • باید سیستم کنترل دمای یخچال در خودرو سالم باشد. به شکلی که راننده بتواند به‌راحتی دمای درون یخچال را کنترل کند. همچنین سالم بودن دماسنجی که در محفظه یخچال وجود دارد، الزامی است.
  • لازم است تا قبل از بارگیری، برای ضدعفونی کردن و استریل کردن محیط یخچال، اقدامات لازم انجام شده باشد.
  • راننده نباید از خودرو حمل بار مواد غذایی، برای حمل بارهای دیگر استفاده کند.

با اطمینان از صحت مواردی که به ماشین حمل مواد غذایی مربوط است و همچنین اطمینان داشتن از رعایت ضوابط توسط راننده، دیگر مشکلی برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی وجود ندارد.

چطور خودرو مناسب جهت حمل بار مواد غذایی را پیدا کنیم؟

شاید برآورد هزینه و پیدا کردن یک ماشین حمل مواد غذایی که بتواند برای حمل بار به شما کمک کند، کار ساده‌ای نباشد. اما اپلیکیشن ترابرنت این کار را برای شما آسان می‌کند. اپلیکیشن ترابرنت یکی از سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای پیدا کردن ماشین حمل مواد غذایی است.

 صاحبان خودرو‌های حمل مواد غذایی می‌توانند در اپلیکیشن ترابرنت ثبت‌نام کنند تا امکان بارگیری مواد غذایی در سراسر کشور برایشان مهیا شود. با این کار در هر زمان و هر مکانی که قرار داشته باشند امکان مشاهده اعلام بار برای آن‌ها وجود دارد.

همچنین صاحبان بار مواد غذایی می‌توانند با مراجعه به اپلیکیشن و یا سایت ترابرنت در صفحه ثبت اعلام بار در سریع‌ترین زمان ممکن راننده موردنظر خود را پیدا کنند.

برای ثبت بار خود، هم می‌توانید با نصب اپلیکیشن صاحبان کالا این کار را انجام دهید و هم از داخل سایت. به این شکل که وارد قسمت ثبت اعلام بار شده و نوع بار، مبدأ و مقصد، وسیله موردنظر، میزان بار و قیمتی که برای این حمل در نظر دارید را به ثبت رسانده و صبر می‌کنید تا در سریع‌ترین زمان راننده‌ای که این شرایط را پذیرفته است با شما تماس بگیرد.

ترابرنت بستری را فراهم می‌کند تا افرادی که قصد اعلام بار دارند، نزدیک‌ترین راننده به مبدأ بارشان را پیدا کرده و برای حمل بار از او کمک بگیرند.

همچنین درصورتی‌که قصد بیمه کردن بار خود را داشته باشید، می‌توانید از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب با تیم پشتیبانی ترابرنت به شماره ۰۲۱۹۱۰۷۱۰۷۱ تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید تا واحد صدور بارنامه این تیم شرایط بارنامه و بیمه را برای شما عزیزان فراهم کنند.

سخن پایانی

بهترین روش جابجایی مواد غذایی، حمل آن با ماشین حمل مواد غذایی است. حمل بارهایی نظیر مواد غذایی، کمی حساس‌تر از بارهایی نظیر مصالح ساختمانی، لوازم اسباب کشی و … است. چرا که شما به خودرویی نیاز دارید که مخصوص حمل مواد غذایی باشد. حال این ماشین حمل، علاوه بر این‌که باید دارای یک محفظه‌ی یخچالی باشد، باید نکاتی را هم در راستای یک حمل امن و سالم رعایت کند. نکاتی از قبیل سالم بودن یخچال و قابل کنترل بودن دمای آن توسط راننده، رعایت نکات بهداشتی توسط شخص راننده و … . راه‌های مختلفی برای پیدا کردن ماشین حمل مواد غذایی وجود دارد که ما به شما، اپلیکیشن ترابرنت را پیشنهاد کردیم. به این دلیل که با این بستر، می‌توانید در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کرده و همچنین واسطه‌ها را نیز حذف کنید.

امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله سؤالات شما در مورد ماشین حمل بار مواد غذایی را رفع کرده باشیم. درصورتی‌که همچنان سؤالی برای شما بدون پاسخ باقی مانده بود، در قسمت نظرها آن را برای ما به ثبت برسانید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.