آنچه در این مقاله می‌خوانید

با شرایط وام رانندگان پایه یک و مدارک موردنیاز آن آشنا شوید

با شرایط وام رانندگان پایه یک و مدارک موردنیاز آن آشنا شوید

شرایط دریافت وام برای رانندگان کامیون به چه شکل است؟ ثبت نام وام رانندگان ماشین سنگین به چه صورت انجام می‌شود؟ مدارک لازم برای وام رانندگان شامل چه مواردی می‌باشد؟ در صورتی که دارای خودرو سنگین باشید، احتمالا مطلع هستید که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهتر شدن سبک حمل و نقل و همچنین کاهش مصرف سوخت، وام‌هایی را در راستای خرید کامیون جدید و همچنین بازسازی کامیون‌هایی که قابل بازسازی هستند ارائه می‌دهد.

طبیعی است که برای دریافت این وام‌ها علاوه بر این که باید انواع آن را شناخته و برای دریافت وام درست اقدام کنید، باید مدارکی که برای این وام لازم است را نیز تهیه نمایید. به‌عنوان‌مثال، یکی از این مدارک کارت هوشمند است و در واقع ثبت نام وام رانندگان ماشین سنگین با کارت هوشمند صورت می‌گیرد.

در این مقاله همراه ما باشید، تا علاوه بر بررسی شرایط وام رانندگان کامیون با مراحل پرداخت آن نیز آشنا شده و بدانید که حدوداً چه زمانی طول می‌کشد تا این وام را دریافت کنید.

انواع وام رانندگان پایه یک

وامی که مختص دارندگان کامیون است انواع مختلفی دارد. البته قوانین حاکم بر روی وام‌ها، در زمان‌های مختلف سال، ممکن است دستخوش تغییراتی بشود؛ اما کلیت آن ثابت است. در حال حاضر، وام‌هایی که برای رانندگان کامیون، از طرف بانک‌ها ارائه می‌شود، وام خرید خودرو و وام نوسازی خودرو است. ازآنجایی‌که فرسوده شدن خودرو، تا حد زیادی می‌تواند مصرف سوخت را افزایش دهد، از همین رو، وام بازسازی خودرو، به افرادی که دارای کامیون‌های نسبتاً فرسوده هستند اهدا می‌شود. طبق گزارش‌ها، تنها با بازسازی 5 هزار کامیون فرسوده، در سال می‌توان تا 1.2 میلیارد لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرد.

انواع وام رانندگان پایه یک

وام دیگری وجود دارد که برای خرید کامیون به رانندگان دارای کامیون‌های ازکارافتاده اهدا می‌شود. سود این وام 18 درصد بوده و 9 درصد آن توسط سازمان راهداری پرداخت می‌شود. در مورد مبلغ این وام هم باید بگوییم که 80 درصد قیمت کامیونی که راننده قصد خرید آن را داشته باشد به شکل وام پرداخت می‌شود؛ بنابراین، برای خرید کامیون شخص راننده باید 20 درصد قیمت کامیون را خودش پرداخت کند.

وام ۱۵۰ میلیونی کارت هوشمند رانندگان

این وام که به آن وام کارت هوشمند رانندگان گفته می‌شد و فقط به رانندگان دارای این کارت داده می‌شد، وعده ای از سمت بانک سپه به رانندگان بود که بعد از مدتی نقض شد و به کسی تعلق نگرفت.

چه کسانی برای دریافت وام رانندگان اولویت دارند؟

حال این که اولویت دریافت وام با چه کسی بوده و چه رانندگانی، زودتر از بقیه واجد شرایط دریافت وام می‌شوند، قوانینی دارد که هرساله دستخوش تغییرات شده و نمی‌توان به شکل قطعی در مورد آن اظهارنظر کرد. اما به‌عنوان‌مثال، همیشه رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار در اولویت دریافت وام بوده‌اند و یا برای دریافت وام بازسازی، اولویت وام برای رانندگانی است که دارای خودرو با عمر 50 سال به بالا هستند. چرا که این خودروها، علاوه بر این که مصرف سوخت بالاتری دارند، باعث آلودگی هوا نیز می‌شوند.

مراحل و مدارک لازم برای وام رانندگان کامیون

مدارکی که برای دریافت وام از بانک‌های مختلف طلب می‌شود گاهی با هم متفاوت است. اما به‌طورکلی، برای دریافت وام، شناسنامه راننده، برگ سبز خودرو، سند حقیقی و یا وکالتی خودرو، از اولین مدارکی است که برای دریافت وام نیاز است. همچنین علاوه بر این موارد، برای دریافت وام رانندگان باید مشخصات خودرو از جمله شماره انتظامی، رنگ خودرو، شماره شاسی، شماره موتور و … را هم در دسترس داشته باشید.

اما کارت هوشمند هم یکی از مهم ترین مدارکی به حساب می آید که برای دریافت وام بانکی نیاز است. رانندگان کامیون برای دریافت وام باید کارت هوشمند خود را نیز ارائه دهند؛ بنابراین، درصورتی‌که فاقد این کارت هستید، برای ثبت نام کارت هوشمند خودرو سنگین و دریافت آن اقدام کنید.

همچنین باید در نظر داشته باشید که پیش از درخواست وام و ارائه مدارک لازم، باید در سامانه وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کنید. پس حتماً پیش از اقدام، در این سامانه و دیگر سامانه‌هایی که ممکن است در وقت دریافت وام مهم باشد، ثبت‌نام نموده و سپس برای دریافت وام اقدام کنید.

درصورتی‌که بخواهید برای دریافت وام خرید کامیون اقدام کنید، باید بدانید که مدت زمانی که بین اسقاط خودرو و دریافت وام به طول می‌انجامد، حدود 2 ماه گزارش شده که نهادهای مربوطه، در راستای کمتر شدن این زمان اقداماتی را به عمل آورده‌اند.

ثبت نام کارت هوشمند خودرو سنگین

همان‌طور که گفتیم یکی از شرایط وام رانندگان کامیون ارائه کارت هوشمند است. کارت هوشمند برای شناسایی راننده و تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، سیستم آنلاین نوبت‌دهی حمل بار، آسان‌تر شدن صدور بارنامه و … به وجود آمده است. برای ثبت‌نام و دریافت این کارت باید پس از قبولی در آزمون کارت هوشمند که توسط ارگان‌های دولتی انجام می‌شود، اصل و کپی گواهی پایان خدمت، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل و کپی گواهینامه معتبر، معرفی‌نامه از انجمن استان مربوطه، گواهی عدم اعتیاد، گواهی عدم سوءپیشینه، کارت سلامت رانندگان و دو قطعه عکس 4*3 را به مراکز ثبت‌نام کارت هوشمند ارائه داده و این کارت را دریافت کنید. برای کسب اطلاعات درباره گواهینامه های موردنیاز خودروهای سنگین مقاله شرایط گواهینامه پایه یک را مطالعه کنید.

ثبت نام کارت هوشمند خودرو سنگین

دقت داشته باشید که افراد بازنشسته و کارمند نمی‌توانند برای دریافت کارت هوشمند اقدام کنند. همچنین سن شما باید بین 23 تا 55 سال باشد.

برای ثبت نام وام رانندگان ماشین سنگین با کارت هوشمند هم باید اقدامات لازم که در بالا ذکر شده است را در پیش بگیرید و در نظر داشته باشید که کارت هوشمند از اصلی‌ترین موضوعات برای دریافت وام رانندگان ماشین سنگین است. برای اطلاع از نحوه استعلام این کارت مقاله استعلام کارت هوشمند رانندگان را مطالعه نمایید.

نکات مهم در مورد وام رانندگان ماشین سنگین

دریافت وام برای رانندگان کامیون نکاتی دارد که بهتر است آن‌ها را در نظر داشته باشید. قبل از بررسی نکات، لازم به ذکر است که هرساله و در دوره‌های مختلف قوانین و شرایط جدید برای دریافت وام رانندگان پایه یک توسط بانک‌ها ارائه می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم همواره برای به‌روز کردن اطلاعات خود در این زمینه در تلاش باشید.

نکات مهم در مورد وام رانندگان ماشین سنگین

اما نکاتی که در مورد وام رانندگان باید بدانید:

  • دریافت وام بازسازی خودرو سنگین و یا وام خرید خودرو جدید برای هر شخص حقیقی تنها یک بار مجاز است. به این معنی که اگر شما یک بار در طول زندگی این وام را دریافت کنید، دیگر شرایط دریافت وام جدید که از این نوع باشد را نخواهید داشت.
  • اقساط این وام‌ها بلندمدت بوده و معمولاً بازپرداخت 60 ماهه دارد. سود حاصل از وام نیز 18 درصد بوده که شما تنها 9 درصد از آن را پرداخت خواهید کرد.
  • دیگر نکته مهمی که لازم است یادآور شویم این است که گاهی، بانک‌ها شرایط پرداخت وام خاص خودشان را دارند که بهتر است برای اطلاع از آن‌ها به خود شعب بانک مدنظر مراجعه نمایید.

سخن پایانی

نحوه ثبت نام وام رانندگان ماشین سنگین در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. گفتیم که وام رانندگان که برای خودروهای سنگین در نظر گرفته شده است، وام بازسازی خودرو و وام خرید کامیون با اسقاط کامیون قدیمی است. طرح نوسازی ناوبرها توسط سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای، در راستای کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوا 9 درصد از 18 درصد از سود بانکی که قرار است راننده به بانک پرداخت کند را بر عهده می‌گیرد. به این معنی که دریافت‌کنندگان وام باید تنها 9 درصد از سود بانک را پرداخت کنند. همچنین معمولاً بازپرداخت این وام‌ها 60 ماهه بوده و برخی شرایط جزئی، بسته به بانکی که قصد دارید از آن وام بگیرید دارد.

 اولویت دریافت وام، برای رانندگانی که قصد دریافت وام نوسازی دارند، برای کسانی است که دارای خودرو با سن بیشتر از 50 سال هستند. چرا که این خودروها، هم آلودگی بیشتر داشته و هم مصرف سوخت بالاتری دارند. بازسازی خودروهای فرسوده، تا حد زیادی در کاهش سالیانه مصرف سوخت نقش دارد.

گفتیم علاوه بر مدارک لازم مثل شناسنامه، برگه سبز خودرو، سند خودرو و … ، از اصلی‌ترین مدارکی که لازم است پیش از درخواست وام برای دریافت آن اقدام کنید، کارت هوشمند است.

امیدواریم توانسته باشیم در راستای دریافت وام رانندگان اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشیم. همچنین درصورتی‌که سؤالی در این زمینه دارید در قسمت نظرات آن را با ما و دیگر خوانندگان ترابرنت به اشتراک بگذارید.

3.2/5 - (57 امتیاز)

37 دیدگاه در “با شرایط وام رانندگان پایه یک و مدارک موردنیاز آن آشنا شوید

  1. امین جمالزهی گفت:

    من ماشین ندارم فقط کارت هوشمنددارم وپایه یک آیا بمن وام میدن ماشین بخرم کارکنم قسط بدم

    1. ویراستار گفت:

      سلام و وقت بخیر
      خیر. مدارک لازم برای وام رانندگان کامیون شامل برگ سبز خودرو ، سند و اطلاعات مربوط به خودرو است.

      1. آرین گفت:

        سلام آیا کسانی که کارت هوشمند فعال دارند وبرای دیگران کار می‌کنند نمی‌توانند وام خرید کامیون بگیرند؟ مثل بنده که سیزده ساله برای مردم کار میکنم؟

    2. ح گفت:

      تو از کسانی هستی که میخواهی وارد بازار بشی مفتی بار ببری بعد بگی بخاطر اقساط و بدهی مجبورم

  2. کریم زمان خانپور سردهالی گفت:

    سلام.من خاور بنز مدل 72 ایران دارم.ایاوام به ماشین من تعلق می‌گیرد.ازکدام بانک باید اقدام کنم.ساکن یزدم.ممنونم

    1. ناشناس گفت:

      کسی این وام راگرفته لطف کنید جواب بدید

  3. احسان گفت:

    سلام من رانندم پایه یک مدارک کامل ماشین میخوام بخرم چطوری باید وام بگیرم و به کجا باید مراجعه کنم

  4. مهدی گفت:

    سلام و خداقوت
    بنده مهدی پرنون ۳۵ سالمه حدود ۷ ساله گواهینامه پایه یک و کارت هوشمند دارم ولی ب علت بی بضاعتی و بی درآمدی توان خرید هیچ ماشینی نداشتم شما را بخدا قسم میدم اگه راهی هست برای دریافت خرید ماشین سنگین کمکم کنید با تشکر فراوان

    1. ناشناس گفت:

      سلام فعلا شوفری کن کار بلد شی خودت به کشت ندی .اگر بتونی دنبال این کار نری که کاسب بشی زندگی خودت و خانوادت نجات دادی…

    2. ناشناس گفت:

      سلام ::::نمیتونی جواب اقساط رو بدی داداش :::::دو سرویس بری بیرون خسته میشی :::::برای شروع ااز وانت و بعد کامیونت شروع کن ی دفعه خودت رو چند میلیارد بدهی نده عزیز جان

  5. ناصرطالبی گفت:

    سلام خسته نباشید من کامیون بنز خاور ۸۰۸ مدل ۵۹ دارم آیا تسهیلات بهم تعلق میگیره؟ بعد تکلیف این کامیون خاور خودم چی میشه؟ تح سندش باطل میشه؟ بابتش چه مبلغی در نظر گرفته میشه ؟ راهنمایی کنید لطفاً. با سپاس فراوان.

  6. اسد گفت:

    سلام من مدارک لازم رانندگی را دارم ولی ماشین ندارم ایا این وام به من تعلق میگیرد و میزان پول وام چقدر اسم

  7. مینا گفت:

    سلام خواهشا به رانندگان با کارت هوشمند بدون ماشین هم وام بدید.
    چطور با جواز کسب شغلهای دیگه وام میدن؟
    راننده عمری برای مردم زحمت کشیده بعد خودش گرسنه!!!

  8. اميررضا امنیه گفت:

    وام رانندگان با کارت هوشمند رانندگان کدام بانک ارائه میده سقفش و شرایطش چی هست
    ممنون

  9. ابوالفضل گفت:

    با عرض ادب و احترام و خسته نباشید.اگه ممکنه و براتون مقدور هست ازتون تقاضا دارم و خواهش میکنم یکم بفکر راننده های عزیز و زحمتکشی باشین که راننده مردم هستن و شب و روز برای صاحب ماشین جونشون و عمرشون با هزار استرس و بیخوابی و زحمت میذارن که دستشون واسه ی لقمه نون اونم با هزار منت و قرقرکردن صاحب ماشینشون.پس شما یه لطفی کنین و یه وامی از روی کارت هوشمند رانندگان بدین تا حداقل برای خودشون زحمت بکشن و عمر و جوونیشون برای خودشون بگذرونن نه برای مردم..بخدا سوگند میخورم خیلی از این راننده های حتی مستاجرن.خونه ندارن .معیشت ندارن.تو رو خدا بیایید یکم بفکرشون باشید.درکشون کنید این قشر محروم از همه چی رو.خدا به شما توفیق و برکت عنایت کند..با سپاس فراوان از شما مسولین عزیز و گرامی.

  10. Alireza گفت:

    سلام این وام ها که همه مختص دارندگان کامیون هست آیا برای رانندگان هم وامی هست کسانی که فقط راننده باشند

  11. میلاد گفت:

    سلام با هوشمند رانندگان هم وام بدهید چون که همه ماشین فرسوده ندارند یا مدل پایین واگه وامی باشه از فردا دلال بازی شروع میشه و همه دلال ها دنبال ماشین فرسوده ومدل پایین هستند
    وب قشر راننده ومن درآمد چیزی نسیب نمیشه و سقف نوسازی را از 50سال ب 30سال انتقال دهید چون ماشین 50سال خیلی کم هست

  12. سلام بنده ۵۰سالم ۲۶سال سابقی رانندگی دارم و ماشینم فرسوده هست چه کار کنم کهبرای یک روز هم که شده ماشین کشندی نو سوارشم از اول عمر فقط راننده بودم راهنماییم کنید فقط ترلی کارم

    1. ناشناس گفت:

      پرو حمل و نقل جاده ایی شهرتون سوال کن

  13. مجید گفت:

    سلام وقت بخیر
    کامیون بالای ۵۰ سال دارم
    جهت تعویض و وام باید به چه نهادی مراجعه کنم ؟

  14. ناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید از کدام بانک اقدام کنیم یا باید از سازمان وحمل ونقل جاده ای اقدام کنیم ممنون

  15. مهدی مختارنژاد محمدزاده گفت:

    سلام
    کامیون کشنده دارم کانتینر چادری میخوام بخرم پول ندارم از کجا اقدام کنم برای وام تا یک کانتینر بخرم

  16. ایرج گفت:

    سلام وقت به خیر من راننده هستم واسه یکی دیگه رانندگی میکنم چند سال نمیتونم ماشین بخرم شرایط بزارید که ماهم وام برداریم ماشین بخریم واقعن وام برای راننده نیاز که ماشین نداره واسه یکی دیگه رانندگی میکنه ممنون میشم کسی که کارت هوشمند داره ولی ماشین نداره به اوناهم وام بدید

  17. اکبر شهبازی گفت:

    سلام من فقط کارت هوشمند دارم چطوری وام میدن

  18. سیدمهدی محمودی گفت:

    من چه جوری میتونم این وام رودریافت کنم خاور۸۰۰دارم میخوام بنزتک بخرم

  19. ناشناس گفت:

    سلام کدام بانک مراجعه کنیم هر بانکی پرسیدیم چنین چیزی نبود

  20. منوچهر گفت:

    سلام خسته نباشید من گواهینامه پا یک دارم حدود ۱۸ سال الان هم کامیونت دارم کارت هوشمند کارت سلامت سند ماشین برگ سبز کارت سلامت همه مدارک تکمیل میتوانم برای وام رانندگان ماشین سنگین کاميون ثبت نام کنم لطفان راهنمایی کنید ممنونم

  21. محمود گفت:

    سلام ثبت نام برای وام از طریق کارت هوشمند رانندگان

  22. سنا گفت:

    وام هرچقدر که بخوای هستش

  23. حسین رحمانی گفت:

    من راننده پایه یکم و خاور مدل ۵۱ دارم و هوشمند خودم و ماشین فعال هست بارنامه ها هست به من هم وام میدن واگه میدن از کجا پیگیری کنم لطفا راهنمایی کنید با تشکر

  24. حافظ گفت:

    منم هم پایه یک دارم هم کارت هوشمند لطفا راهنمایی کنید ک ب کجا مراجعه کنم و چجوری وام بگیرم تشکر

  25. محمد رضا دیانی اصفهان گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه دنگ فنگ مدل 88 دارم.
    ایا این وام بهم تعلق میگیرد؟ و اینکه این ماشین رو دادم پول 20 درصد پیش پرداخت از ماشین نو رو از ماشین قبلی حساب میکنن یا باید پول نقد بدیم و ماشین رو مفتی بدیم؟

  26. ناشناس گفت:

    من راننده مدارگرد کامل به منم اختصاص میدن

  27. از خدا بی خبر گفت:

    اونکه ماشین داره وام بگیره یا نگیره براش فرقی نداره اونی باید وام بگیره که بدبخت راننده مردمه پول نداره حتی یه سواری بخره

  28. ناشناس گفت:

    سلام من راننده پایه یک مدارک تکمیل راهی هست برای وام اقدام کنیم خواهشا راهنمایی کنید باتشکر

  29. عباس گفت:

    باسلام فراوان داداش ما کامیون فرسوده نداریم خداییش ولی تا دلت بخواد راننده فرسوده داریم که بندگان خدا دیگه با بکسل هم نمیشه روشنشون کرد آیا امکان داره وام کامیون فرسوده رو به وام راننده فرسوده تبدیل کنید که این بندگان خدا هم بی نصیب نمونند اگه امکانش هست خدا خیرتون بده یک تلاشی یک وساطتی کنید ثواب داره.دمتونم گرم.

  30. غلامرضا گفت:

    سلام خسته نباشید من هم پایه یک بامدارک کامل دارم ولی ماشین ندارم ایا به ماهم وام میدهن ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.