آنچه در این مقاله می‌خوانید

بهترین موتور برای کامیون :معرفی 5 مورد از برترین‌های 2024

بهترین موتور برای کامیون، معرفی 5 مورد از برترین‌های 2024

موتور کامیون یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است و اگر در این خودرو از موتور باکیفیتی استفاده شود، می‌تواند دوام و ماندگاری خیلی زیادی داشته باشد. درعین‌حال، موتور مناسب موجب می‌شود که کامیون عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد و شما بتوانید از آن برای حمل انواع کالاهای سنگین و نیمه‌سنگین استفاده کنید. ازاین‌رو، ما تصمیم گرفتیم در این مقاله، بهترین موتور برای کامیون را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با خرید موتور دیزلی باکیفیت، به بهبود عملکرد کامیون کمک کنید.

بهترین موتور برای کامیون

هنگام خرید موتور کامیون باید به فاکتورهای زیادی توجه کنید تا بتوانید یک موتور باکیفیت و مناسب خریداری نمایید. در این قسمت، برخی از بهترین و محبوب‌ترین موتورهای کامیون را به شما معرفی می‌کنیم که هر یک از آنها عملکرد بسیار خوبی دارند.

1. موتور کامیون پاکار (PACCAR)

موتور کامیون پاکار یکی از بهترین موتورها برای این وسایل نقلیه شناخته می‌شود که دارای حجم ۱۳ لیتری بوده و قدرت آن به ۵۰۰ TQ 1850 اسب بخار می‌رسد. این موتور دیزلی کیفیت بسیار بالایی دارد و شما می‌توانید آن را با بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب خریداری نمایید. با استفاده از موتور کامیون پاکار، می‌توان بهترین بهره‌وری و عملکرد را از کامیون به دست آورد.

2. موتور کامیون فرایت لاینر (Freightliner)

یکی دیگر از انواع بهترین موتور برای کامیون که شما می‌توانید خریداری کنید، موتور کامیون فرایت لاینر است. این محصول از شرکت مشهور فلایت لاینر بوده و این شرکت این موتور را در حجم‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۶ لیتری تهیه و روانه بازار کرده است. به همین ترتیب، قدرت هر یک از این موتورها نیز با یکدیگر متفاوت است. اما به‌طورکلی، قدرت آنها به ۶۰۰ TQ 2050 اسب بخار می‌رسد.

موتور کامیون فرایت لاینر

نکته جالب‌توجه درباره موتور کامیون فرایت لاینر این است که نمونه ۱۶ لیتری آن، به همراه یک دکمه توربو در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر این دکمه را فشار دهید، شتاب‌گیری خودرو در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و شما می‌توانید به شیوه‌ای کاملاً نرم، این شتاب‌گیری را انجام دهید. مصرف‌کنندگان و رانندگان موتور فرایت لاینر رضایت خیلی زیادی از این کمپانی داشتند و شما نیز می‌توانید از این نظر مطمئن باشید.

3. موتور کامیون ولوو ؛ بهترین موتور برای کامیون

از دیگر موتورهای فوق‌العاده باکیفیت و پرطرفدار در میان کامیون‌های مختلف، می‌توان به موتور کامیون شرکت ولوو اشاره کرد. این شرکت طرفداران بسیار زیادی دارد و با ارائه موتورهای فوق‌العاده باکیفیت، توانسته طرفداران خود را دوچندان کند.

شما می‌توانید موتورهایی با حجم ۱۳ و ۱۶ لیتری را از کمپانی ولوو خریداری کنید که هر یک از آنها به ترتیب دارای ظرفیت TQ 600 و TQ 2050 اسب بخار هستند. حتی در صورت خراب شدن بعد از چندین سال، شما می‌توانید به‌‌راحتی قطعات موردنیاز موتور ولوو را در بازار پیدا کنید و برای تعمیر آن اقدام نمایید.

4. موتور کامیون ماک

کمپانی ماک نیز مانند ولوو موتورهایی با حجم ۱۳ و ۱۶ لیتری تولید و روانه بازار کرده است و دقیقاً ظرفیت این موتورها به‌اندازه ظرفیت موتور کامیون‌های ولوو است. تنها موضوعی که باید درباره موتور کامیون ماک بدانید، این است که نمایندگی‌های کمتری از این کمپانی در ایران وجود دارند و شاید زمان خرید قطعات کمی با مشکل مواجه شوید.

موتور کامیون ماک

5. موتور کامیون ناویستار (Navistar)

اگر به شکل موتورهای تولید شده در کمپانی ناویستار توجه کنید، متوجه می‌شوید که موتورهای این کمپانی نسبت به سایر شرکت‌های دیگر، اندازه کوچک‌تری دارند. بااین‌حال، این موضوع اصلاً باعث کاهش قدرت و عملکرد موتورهای کمپانی ناویستار نشده است. یکی از قوی‌ترین موتورهای این کمپانی، موتور کامینز ISX است که برای کامیون‌های دیزلی کلاس ۸ در نظر گرفته می‌شود.

معرفی بهترین موتور کامیون

 در قسمت‌های قبل به‌صورت مختصر برخی از بهترین موتور کامیون ها را شناختید. اکنون نوبت به آن رسیده که بدانید کدام موتور برای کامیون مناسب‌تر است و قدرت بیشتری دارد. در این قسمت، به‌صورت مختصر برخی از برترین و محبوب‌ترین موتورها برای انواع کامیون‌ها را معرفی کرده‌ایم. این موتورها علاوه بر داشتن قدرت بسیار زیاد، سوخت نسبتاً کمتری هم دارند و می‌توانند گزینه مناسبی برای کامیون‌های مختلف در نظر گرفته شوند.

  • موتور ۳۰۰ HP Mack
  • موتور ۳۵۰ Cummins
  • موتور Big Cam Cummins
  • موتور ۱۶۹۳ Cat
  • موتور ۳۸۰ Cat
  • موتور ۳۴۰۸ Cat
  • موتور C15 Cat
  • موتور C16 Cat
  • موتور ۶۰ Series Detroit
  • موتور DD 15

نکات پراهمیت هنگام انتخاب بهترین موتور کامیون

اگر شما هم به دنبال یک موتور باکیفیت برای کامیون خود می‌گردید، لازم است به فاکتورهای خیلی زیادی توجه کنید. به‌عنوان یک راننده، شما باید بدانید که موتور موردنیاز کامیون‌تان چقدر وزن را تحمل می‌کند و چه ظرفیتی دارد.

نکات پراهمیت هنگام انتخاب بهترین موتور کامیون

در این قسمت، مهم‌ترین فاکتورهایی که باید زمان خرید بهترین موتور برای کامیون مدنظر قرار دهید را نام می‌بریم.

  • وزن و حجم موتور: برخی از رانندگان به اشتباه فکر می‌کنند که هرچه وزن موتور کمتر باشد، یعنی قدرت بیشتری دارد. این در حالی است که گاهی موتورهایی با حجم ۱۳ لیتری عملکرد بهتری نسبت به موتورهای ۱۶ لیتری دارند.
  • شرکت سازنده موتور: خرید موتور برای کامیون از شرکت‌های محبوب و مشهور خیلی مناسب‌تر است و شما می‌توانید با خیال آسوده‌تری این موتورها را خریداری کنید. زیرا این شرکت‌ها اعتبار بسیار خوب خود را طی سالیان سال به دست آوردند و مطمئناً تنها با یک موتور بی‌کیفیت، آن را از دست نمی‌دهند.
  • در دسترس بودن کشنده و کامیون: اگر شما بتوانید موتور باکیفیتی پیدا کنید، اما کشنده یا کامیون مناسب آن وجود نداشته باشد، هیچ کاربردی نخواهد داشت. به همین دلیل خیلی مهم است که موتوری انتخاب کنید تا بتوانید کشنده و کامیون آن را نیز به‌راحتی بیابید.
  • خدمات پس از فروش: بسیاری از کمپانی‌ها خدمات پس از فروش موتور را در اختیار شما قرار می‌دهند. در این شرایط اگر تا مدتی بعد از خرید موتور مشکلی برای آن پیش آمد، با استفاده از ضمانت می‌توانید آن را تعمیر یا حتی تعویض کنید.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با بهترین موتور برای کامیون آشنا کردیم و گفتیم که کدام موتورها گزینه مناسب‌تری برای کامیون‌های مختلف هستند. به‌طورکلی، برای خرید موتورها به خاطر داشتن هزینه زیاد، باید دقت خیلی زیادی به خرج دهید و تاحدامکان باکیفیت‌ترین محصول را انتخاب نمایید. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید موتور کامیون حتماً از تجربه سایر رانندگان نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید که آیا موتوری که خریده‌اید، گزینه مناسبی است یا خیر.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.