آنچه در این مقاله می‌خوانید

انواع کامیون بنز جدید و قدیم ؛ معرفی 5 مورد از محبوب‌ترین‌ها

انواع کامیون بنز جدید و قدیم ؛ معرفی 5 مورد از محبوب‌ترین‌ها

کامیون‌های بنز در دسته بهترین و رایج‌ترین خودروهای باری برای حمل لوازم مختلف در ایران شناخته می‌شوند. این خودروهای باری قابلیت‌های بسیار زیادی دارند و صاحبان کالا می‌توانند انواع کالاهای تجاری و صنعتی را درون آنها قرار داده و به مقصد بفرستند. بازار خریدوفروش بنز در ایران رواج زیادی دارد. ازاین‌رو، ما تصمیم گرفتیم در این مطلب انواع کامیون بنز را به شما معرفی کنیم تا با شناخت بهتر آنها، متوجه شوید که کدام یک گزینه مناسب‌تری برای خرید هستند.

عرضه اولیه کامیون بنز

قبل از این‌که مشخصات فنی کامیون بنز را برای شما توضیح دهیم، باید بدانید که این خودروی باری برای اولین‌بار از سری ال وارد بازار ایران شد. در ابتدا بیشتر مردم این خودروهای باری را با نام خاور می‌شناختند. درحالی‌که نام آن در واقع بنز مایلر است.

برای اولین‌بار، کامیون بنز در اواخر قرن نوزدهم میلادی در کشور آلمان تولید و عرضه شد. بعد از استقبال داخلی در بازارهای آلمان از کامیون بنز، این خودرو به تولید انبوه رسید و به کشورهای دیگر نیز صادر شد. پس می‌توان گفت که شرکت بنز موجود در کشور آلمان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های کامیون بنز شناخته می‌شود که علاوه بر کامیون، خودروهای سنگین دیگر مانند اتوبوس و یا حتی خودروهای سبک را نیز ساخته است.

عرضه اولیه کامیون بنز

به‌مرورزمان کامیون بنز در ایران نیز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد. این محبوبیت به‌قدری بود که حتی خودروسازان ایرانی در ایران‌خودرو دیزل نیز ساخت کامیون بنز مایلر را در سال ۱۳۳۸ آغاز کردند. این مسئله نشان می‌دهد که کامیون بنز در ایران اهمیت بسیار زیادی دارد.

انواع کامیون بنز قدیمی و جدید در ایران

باتوجه ‌به اطلاعاتی که پیش‌ازاین در اختیار شما قرار دادیم، به‌احتمال زیاد متوجه شده باشید که کامیون بنز تا چه حد در ایران مورد محبوبیت واقع شده است. این کامیون‌ها انواع مختلفی دارند و ما در این قسمت، برخی از مهم‌ترین انواع کامیون بنز که جدید و قدیمی وارد بازار ایران شدند را نام می‌بریم.

1. کامیون بنز ۶۰۸

یکی از انواع بنز قدیمی که تولید آن در سال ۱۹۹۷ به اتمام رسید، کامیون بنز ۶۰۸ است که یکی از خودروهای باری نیمه‌سنگین شناخته می‌شود. این خودرو دارای موتوری با حجم ۳۷۸۲ سی‌سی و قدرت موتور ۱۱۰ اسب بخار است و سرعت آن هم به ۲۸۰۰ دور در هر دقیقه اندازه‌گیری می‌شود.

اگر بخواهیم مشخصات فنی کامیون بنز ۶۰۸ را توضیح دهیم، باید بگوییم که حداکثر گشتاور آن به ۳۴۰ نیوتن متر می‌رسد و دارای دیفرانسیل دستی است. بااین‌حال، نهایت سرعت این کامیون تنها 80 کیلومتر بر ساعت است و برای مسافت‌های خیلی طولانی چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. بیشتر مواقع این خودرو در بازار ایران به‌صورت کارکرده و دست دوم وجود دارد.

2. کامیون بنز تک‌محور ۶ تن

 یکی دیگر از انواع کامیون بنز نسبتاً قدیمی که در بازار ایران وجود دارد، کامیون بنز تک با ظرفیت ۶ تن است. این کامیون که به‌صورت کمپرسی در دسترس افراد قرار می‌گیرد، قدرت بالایی دارد و دارای موتوری با قدرت ۲۴۰ اسب بخار است و می‌تواند ۲۰۲۲ در هر دقیقه را با قدرت فراهم کند. حجم کل سیلندرهای کامیون بنز تک‌محور از نوع ۶ تن، به‌اندازه ۱۱۵۸۰ سی‌سی است.

کامیون بنز تک‌محور ۶ تن

به‌احتمال خیلی زیاد بیشتر شما کامیون ۶ تن تک‌محور را به رنگ نارنجی دیده‌اید. ازاین‌رو، این رنگ در بازار ایران تا حد زیادی خریدوفروش می‌شود و برای حمل انواع مصالح ساختمانی و محصولات کشاورزی مناسب است. هم‌چنین به‌خاطر داشتن اتاق کمپرسی، تخلیه بارهای مختلف در آن راحت‌تر است.

3. انواع کامیون بنز قدیمی اکتروس

کامیون اکتروس یکی از انواع کامیون بنز قدیمی شناخته می‌شود که طرفداران زیادی در ایران دارد. این خودروی سنگین نسبت به نمونه‌های قبلی کامل‌تر و قدرتمندتر است. اتاق استفاده شده در این کامیون ۵۰ لیتر حجم دارد و برای سرنشینان و راننده مکان کاملاً مناسبی است.

برای توضیح مشخصات کامیون بنز اکتروس باید بگوییم که این خودروی سنگین بسیار قدرتمند بوده و در آن موتور توربو دیزل استفاده شده است. حجم این موتور به ۱۲.۸ لیتر می‌رسد و توانایی تولید ۵۱۰ اسب بخار نیرو را دارد. به‌علاوه، باید بدانید که در کامیون بنز قدیمی اکتروس یک گیربکس ۱۲ سرعتی دستی تعبیه شده است و راننده با استفاده از آن می‌تواند به بهترین شکل ممکن این خودروی عظیم‌الجثه را کنترل کند.

در نهایت، موضوع دیگری که باید درباره کامیون قدیمی اکتروس بدانید، این است که می‌تواند با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، ۲۵ تن بار را به‌راحتی جابه‌جا کند. ازاین‌رو، از آن برای انواع مصالح ساختمانی و محموله‌های خیلی سنگین استفاده می‌شود.

4. کامیون مرسدس‌بنز آکتروس

یکی دیگر از انواع کامیون بنز ساخت شرکت آلمان، کامیون مرسدس‌بنز آکتروس است. تولید این ماشین سنگین از سال ۱۳۷۴ آغاز شد و تاکنون ۴ مدل از آن به تولید انبوه رسیده است. به‌منظور حمل انواع بارهای سنگین در مسافت‌های طولانی، می‌توان از کامیون مرسدس‌بنز آکتروس استفاده کرد. هر یک از مدل‌های مختلف کامیون مرسدس‌بنز آکتروس با کد MP x شناخته می‌شوند.

کامیون مرسدس‌بنز آکتروس

5. کامیون بنز آکسور

 بیشتر کامیون‌هایی که در قسمت قبل معرفی کردیم، مدل‌های نسبتاً قدیمی‌تری بودند. بااین‌حال، اگر به دنبال یکی از انواع کامیون بنز جدید می‌گردید، باید کامیون بنز آکسور را به شما پیشنهاد کنیم. این کامیون دارای قدرت ۴۲۸ اسب بخار بوده و در آن از ترمز abs استفاده شده است.

 همچنین پیچیده نبودن سیستم آن موجب شده که در صورت هرگونه بروز مشکل و خرابی، بتوان به‌راحتی آن را تعمیر کرد. از دیگر مشخصات فنی کامیون آکسور، می‌توان به وجود فیلتر سوخت در دهانه باک، قفل دیفرانسیل چرخ پشت، تاخوگراف و سایر موارد این‌چنینی اشاره کرد. به‌طورکلی، این کامیون برای انواع محموله‌ها مناسب است و فرمان‌پذیری بسیار راحتی دارد.

سخن پایانی

در این مطلب انواع کامیون بنز مدل‌های قدیمی و جدید را به شما معرفی کردیم که می‌توانید در بازار ایران آنها را پیدا کنید. همان‌طور که متوجه شدید، این کامیون‌ها نمونه‌های مختلفی دارند و افرادی که قصد خرید این محصولات را دارند، باید اول‌ازهمه به میزان بودجه خود و سپس مشخصات این کامیون‌ها توجه کنند. در این صورت، می‌توانید یک کامیون بنز مناسب خریداری کرده و اعلام بارهای متنوعی را از طریق سامانه دریافت کنید. اگر تجربه ای در استفاده از انواع کامیون بنز جدید یا قدیمی دارید، می‌توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته بندی خود را در مسیر: "سربرگ ساز > چیدما موبایل > عنصر منوی موبایل > نمایش و مخفی کردن > انتخاب منو " تنظیم کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.